دانش و فناوری

فناوری NFC اپل به زودی در اتحادیه اروپا فعال خواهد شد

اتحادیه اروپا به نظر می رسد تغییراتی که اپل برای دسترسی برنامه های متفرقه به NFC آیفون ارائه داده است را تایید کرده باشد. فناوری NFC امکان پرداخت های بدون تماس را از طریق گوشی های آیفون و سایر دستگاه های قابل حمل فراهم می کند. این تصمیم احتمالاً موجب خواهد شد تا اپل از شر مشکلات قانونی و جریمه های سنگین خلاص شود. رویترزمی گوید،  تحقیقات چهارساله ی اپل رسما آغاز شده است تا به این شرکت در حل مسائل قانونی کمک کند.

بیشتر بخوانید:

    اپل واتساپ و تردز را از فروشگاه اپ استور چین حذف کرده است
    مقصد بعدی خط تولید جدید اپل در اندونزی خواهد بود
    اپل در منگنه قوانین ضد انحصاری گیر افتاده است؛ این بار ژاپن از اپل شکایت می کند

اپل در ابتدای سال جاری به رقبا دسترسی به فناوری NFC را ارائه داده تا بتوانند بدون استفاده از Apple Pay یا Apple Wallet از طریق آیفون و دیگر دستگاه هایشان از این فناوری استفاده کنند. همچنین، از اپل خواسته شده تا برخی از شرایط خود را تغییر دهد و به بازخوردهایی که از رقبا و مشتریانش دریافت کرده توجه کند. این تغییرات ممکن است شامل امکاناتی مانند انتخاب اپلیکیشن پیش فرض پرداخت و دسترسی به ویژگی های احراز هویت مثل Face ID برای کیف پول های متفرقه باشد
از طرف دیگر، جریمه ای برای اپل در ماه گذشته اعلام شد که حدود 1.84 میلیارد یورو بوده و به عنوان جریمه ی ضدرقابتی اولین جریمه اتحادیه اروپا به اپل برای مانع شدن از فعالیت اسپاتیفای و سایر رقبا در اپ استور تعیین شد.
بیشتر بخوانید: 

    ضبط تماس در آیفون بدون برنامه
    بهترین برنامه های ادیت ویدیو در آیفون
    اپل خدمات هوش مصنوعی را از غول فناوری چینی بایدو خریداری می کند
    احتمالا سری آیفون 17 با شیشه نمایشگر ضد انعکاس و ضدخش عرضه شوند
    یونیت های ساختگی آیفون 16 دکمه ضبط و برآمدگی دوربین جدید را نشان می دهند
    اپل از فناوری ALD برای بهبود کیفیت تصاویر در آیفون 16 پرو استفاده خواهد کرد
دکمه بازگشت به بالا