سلامتی و پزشکیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

عوارض استفاده از لوازم آرایشی تاریخ گذشته

عوارض استفاده از محصولات لاکچری کوین تاریخ گذشته بسیار زیاد است و این محصولات ممکن است باعث بروز مشکلات جدی برای پوست و چشم های شما شوند. اگر می خواهید بدانید این محصولات باعث بروز چه مشکلاتی خواهند شد؛ پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تاریخ مصرف لوازم آرایشی چه اهمیتی دارد؟

به توصیه متخصصان پوست، لازم است همیشه به تاریخ مصرف لوازم آرایش نیز مانند مواد غذایی اهمیت بدهید. چرا که این محصولات بعد از انقضا، پایداری خود را از دست می دهند، کم کم خشک می شوند و روی پوست نیز دیگر آن جلوه و زیبایی اولیه را نخواهند داشت.

اما عوارض استفاده از لوازم آرایشی تاریخ گذشته فراتر از موارد فوق است! چرا که با فاسد شدن آن ها، مولکول های محصولات شکننده شده و باعث ایجاد التهاب و آسیب به پوست می شوند. حتی در مواردی ممکن است باکتری هایی در این محصولات رشد کنند و با انتقال به پوست و چشم، شما را دچار بیماری های مختلفی نمایند.

عوارض لوازم آرایش تاریخ گذشته چیست؟

قبل از آشنایی با عوارض سرم لاکچری کوین ، ابتدا لازم است درباره تاریخ مصرف این محصولات برایتان توضیح دهیم. در واقع محصولات استاندارد داخلی و خارجی، دو نوع تاریخ مصرف دارند. تاریخ اول نشان دهنده زمانی است که انقضای محصول در آن به پایان می رسد.

تاریخ دوم نیز به شکل یک قوطی کوچک کرم با در باز، پشت محصول درج شده و در کنار آن عدد مشخصی نوشته شده است. این علامت نشان دهنده آن است که پس از باز کردن درب محصول، تا چند ماه می توانید از آن استفاده کنید. یعنی پس از گذشت این مدت، حتی اگر تاریخ انقضای محصول نگذشته باشد، باید استفاده از آن را متوقف کنید.

در ادامه درباره عوارض استفاده از لوازم آرایشی تاریخ گذشته بیشتر صحبت می کنیم:

عوارض استفاده از کرم تاریخ گذشته

برای بررسی تاثیرات مصرف کرم های تاریخ گذشته، دو پارامتر باید مورد بررسی قرار بگیرند:

  1. چه میزان از محصول خراب و فاسد شده است
  2. میزان حساسیت پوست شما چقدر است

در صورت استفاده از انواع یا کرم پودرهای مختلف، با توجه میزان حساسیت پوستتان ممکن است دچار یک یا چند عارضه زیر شوید:

التهاب پوست صورت

التهاب پوست مهم ترین و خطرناک ترین عارضه ای است که در صورت مصرف منقضی شده با آن روبه رو می شوید. این مساله ممکن است باعث قرمز شدن پوست، بروز لک های قهوه ای یا خارش و … روی پوستتان شود که درمان آن ها بسیار زمان  بر و پرهزینه خواهد بود.

ایجاد جوش و تاول روی پوست

در واقع عوارض استفاده از کرم تاریخ گذشته برای پوست هر فرد متفاوت از فرد دیگر خواهد بود. اما بدترین عارضه ای که می توانید با آن روبه رو شوید، تحریک شدن پوست است که با جوش های ریز سرسیاه، جوش های چرکی و عفونی یا حتی تاول نمایان خواهند شد.

کدر شدن پوست

حتی اگر پوست شما کم ترین حساسیت را داشته باشد و با مصرف کرم های تاریخ گذشته دچار عوارض بالا نشوید، به مرور زمان در اثر استفاده از این محصولات کدر و تیره خواهد شد. پس اگر به شادابی و لطافت پوست صورتتان اهمیت می دهید این محصولات کهنه و فاسد را دور بریزید.

چروک شدن دور چشم

یکی دیگر از عوارض استفاده از کرم تاریخ گذشته ، مشکلاتی است که برای پوست نازک و حساس دور چشم ایجاد می شوند. مواردی مانند ایجاد چروک، گود شدن و تیرگی این ناحیه، تنها بخشی از این عوارض هستند که برطرف کردن آن ها بسیار سخت و حتی گاهی غیر ممکن است.

عوارض استفاده از ریمل تاریخ گذشته

چشم حساس ترین عضو بدن است و آسیب هایی که به آن وارد می شوند ممکن است تا مدت ها شما را آزار دهند. درمان این مشکلات نیز نیازمند هزینه زیاد و تحمل درد زیادی خواهد بود. پس توصیه می کنیم هنگام خرید و استفاده از ، حتماً وسواس ویژه ای به خرج دهید.

مهم ترین عوارض استفاده از ریمل تاریخ گذشته عبارتند از:

سوزش، خارش و قرمزی چشم

این محصول آرایشی بسیار سریع فاسد می شود؛ چرا که محیط تاریک و مرطوب محفظه ریمل، بهترین جا برای رشد و تکثیر باکتری ها است. با استفاده از ریمل این باکتری ها به مژه ها منتقل می شوند و شما را دچار التهابات چشمی نظیر سوزش، قرمزی و خارش خواهند کرد.

حتی در موارد حادتر ممکن است با مشکلاتی مانند حساسیت به نور، ریزش اشک، تاری دید، ضعیف شدن چشم ها، گل مژه و عفونت چشم نیز روبه رو شوید.

آسیب به مژه ها

ریزش مژه  یا نازک و شکننده شدن آن ها، یکی از شایع ترین عوارض استفاده ریمل های تاریخ گذشته است. با استفاده از این محصولات فاسد و نامرغوب، مژه هایتان ضعیف می شوند و با یک فشار کوچک می شکنند.

عوارض رژ لب تاریخ گذشته

در میان محصولات آرایشی مختلف، نباید از اهمیت سالم بودن رژ لبتان نیز غافل شوید. چرا که این محصولات با خوردن و آشامیدن به راحتی وارد بدن شما خواهند شد و علاوه بر ایجاد مشکلات پوستی، با عوارض بیشتری همراه هستند. رژ لب های تاریخ گذشته حاوی باکتری کشنده انتروکوکوس فکالیس هستند که در کنار عوارض جانبی بالقوه، ممکن است باعث مننژیت شوند.

برخی از مهم ترین عوارض رژ لب تاریخ گذشته به شرح زیر هستند:

سوزش، خارش و درد در اطراف دهان

ترکیبات اصلی لانولین، موم و رنگ است. به دلیل ترکیب پیچیده لانولین، فاسد شدن آن باعث بروز واکنش های آلرژیک مانند خشکی، سوزش، ترک خوردن لب و گاهی خارش یا درد این ناحیه خواهد شد.

نارسایی کلیوی، کم خونی و آسیب های مغزی

لانولین موجود در رژ لب، جذب بسیار قوی دارد و به راحتی گرد و غبار، باکتری ها، ویروس ها و برخی یون های فلزات سنگین موجود در هوا را جذب و به لب ها منتقل می کند. با خوردن و آشامیدن، این مواد مضر مستقیماً وارد بدن می شوند و مشکلات جدی را برای سلامت عمومی بدنتان ایجاد خواهند کرد.

علاوه بر آن، رژلب حاوی فلزات سنگین مانند سرب و کادمیوم است که پس از گذشتن تاریخ مصرف، این ترکیبات ممکن است شما را با مسمومیت مزمن با سرب روبه رو کند. این مساله در دراز مدت باعث مشکلاتی مانند کم خونی، درد شکم، نارسایی های حاد کلیوی و نوروپاتی مغزی خواهد شد.

ابتلا به تومور سینه

سوالات متداول درباره عوارض لوازم آرایش تاریخ گذشته

در این مطلب درباره عوارض استفاده از لوازم آرایشی تاریخ گذشته با شما عزیزان صحبت کردیم و نکات مهمی را برایتان شرح دادیم. بنابراین توصیه می کنیم هنگام خرید و مصرف هر محصول، ابتدا به تاریخ مصرف آن دقت کنید تا سلامتی شما به خطر نیفتد. در این بخش نیز به برخی از سوالات پرتکرار کاربران پاسخ می دهیم:

عوارض استفاده از کرم تاریخ گذشته چیست؟

شایع ترین مشکلاتی که با استفاده از کرم پودر تاریخ گذشته ایجاد می شوند شامل التهابات پوستی، بروز جوش، لک و تاول روی پوست، کدری و حتی چروک شدن آن هستند.

بدترین عوارض رژ لب تاریخ گذشته چیست؟

رژ لب حاوی موم، رنگ و لانولین است و در صورت فاسد شدن باعث مشکلات بسیاری خواهد شد که از بدترین آن ها می توان به کم خونی، درد شکم، نارسایی های حاد کلیوی، نوروپاتی مغزی و تومور سینه اشاره کرد. سرم منافذ لاکچری کوین حاوی نیاسینامید است که به دلیل خاصیت کاهش چربی و یکنواخت کردن رنگ پوست شناخته شده است.

 

دکمه بازگشت به بالا