سلامتی و پزشکی

علت چرب شدن موی سر

علل موهای چرب

سوالی که در ذهن خیلی ها وجود دارد این است که چرا موهای ما چرب می شود؟

لازم به ذکر است که نباید درگیر استرس و عوامل استرس زا باشید، زیرا استرس یکی از عواملی است که بر عملکرد هورمون ها تأثیر می گذارد و در نتیجه باعث ریزش مو و چربی می شود. پس مراقب باشید و مطالب زیر را با دقت بخوانید.

وضعیت مو

اول از همه باید بدانید که مو و پوست سر برای حفظ رطوبت و رطوبت، چربی طبیعی تولید می کند و غدد سبوم وظیفه تولید چربی را بر عهده دارند.

علل موهای چرب

استفاده بیش از حد از سشوار و حذف موهای زائد می تواند باعث شود چربی بیش از حد موها را تحت تاثیر قرار دهد که بسیاری از این مشکل نادیده گرفته شده اند. نمی توان گفت که از نرم کننده و سشوار استفاده نمی کنید، اما سعی کنید هنگام استفاده از این ابزارها حرارت آنها به طور مستقیم با پوست سر تماس پیدا نکند.

آرایش

این بخش برای نوجوانان و جوانانی است که از انواع لوازم آرایشی و اکستنشن مو استفاده می کنند. این جامعه باید بداند که فولیکول های مو باعث تحریک فولیکول ها و افزایش چربی پوست و مو می شود. تا حد امکان از ژل، تافت و حد خودداری کنید، اما در صورت استفاده از آنها، به محض رسیدن به خانه موهای خود را بشویید.

شامپوی مناسب برای پوست سر چرب

استفاده از شامپوی مناسب و معمولی برای استحمام بسیار مهم است. اگر پوست سرتان چرب است، بهتر از پوست سرتان است شامپو ضد چربی اگر این شامپوها به درستی استفاده شوند، اغلب غیر معمول هستند و یک یا دو بار در هفته استفاده می شوند، اما در کنترل چربی پوست سر بسیار موثر هستند.

مو برای تمام فصول

برای برخی این سوال پیش می آید که آیا فصول و روزهای سرد و گرم روی موهای چرب تاثیر می گذارد؟

باید بگوییم که به نکته مهمی اشاره کردید. بله فصول هم مثل موهای چرب تاثیر دارند مثلا در تابستان نور مستقیم خورشید و هوای گرم باعث فعال شدن هورمون ها می شود و در نتیجه مو خواهید داشت ما پر از روغن هستیم.

آلودگی هوا

گاهی اوقات وقتی بعد از یک سفر طولانی در شهر به خانه می‌آییم، متوجه می‌شویم که موهایمان بسیار چرب است و همین موضوع باعث می‌شود به دلیل اینکه تازه حمام کرده‌ایم ناراحت و مضطرب شویم. در اینجا چیزی است که باید گفته شود

جای نگرانی نیست زیرا کثیفی و گرد و غبار روی موهای چرب موثر نیستند.

شامپوی معمولی مو را انتخاب کنید

علل موهای چرب

در قسمت شامپوهای موهای چرب در مورد شامپوهای مخصوص موهای چرب توضیح دادیم اما اگر موهای شما خیلی چرب نیست و روغن طبیعی تولید می کند به یک شامپوی طبیعی و طبیعی مناسب برای موهای چرب نیاز دارید.

شامپوی بدون سولفات و گیاهان دارویی گزینه مناسبی برای مراقبت از مو هستند و در دراز مدت از چربی زیاد و غیر ضروری روی موها جلوگیری می کنند.

در مورد مو

گاهی اوقات برای صاف کردن موهایمان دست روی سرمان می گذاریم و ناخودآگاه چربی و باکتری های چسبیده به موهایمان را به موهایمان منتقل می کنیم. این عمل باعث چرب شدن موها می شود و باید مراقب باشیم که به موهای خود دست نزنیم.

توهوترا

بسیاری معتقدند که وقتی موهایشان شانه می شود یا برس می زنند، موهایشان چرب می شود. بله، شما ممکن است اکنون به عنوان ارباب حلقه ها شناخته شوید.

یکی اینکه چربی باقی مانده از قبل به موهای تمیز شانه چسبیده است و دلیل دیگر این است که برس زدن مکرر باعث می شود چربی به کل مو منتقل شود.

برای اینکه موهایمان چرب نشود چه کنیم؟

  • کمتر از سشوار و حذف موهای زائد استفاده کنید.
  • به طور مداوم موها را نکشید و اجازه دهید هوای تازه به ریشه ها برسد.
  • حداقل هفته ای یک بار ناخن ها و برس ها را با آب و صابون بشویید تا روغن باقی مانده روی آن ها پاک شود.
  • از دست زدن زیاد به موهایتان خودداری کنید.
  • موهای خود را کاملا بشویید.
  • از شانه و برس دیگران استفاده نکنید.
  • در صورت امکان از یک پاک کننده مناسب برای پوست سر خود استفاده کنید.
  • سردرگمی کاهش می یابد.
  • از جانب شامپوی مناسب برای بدن برای شستشوی چربی از بدن استفاده می شود.
  • شامپوی عالی برای موهای چرب را فراموش نکنید.

… درمان های خانگی برای موهای چرب

سرکه سیب

سرکه سیب فواید زیادی دارد از جمله کاهش وزن، کنترل و پیشگیری از فشار خون، تنظیم قند خون و … اما در مورد مو باید گفت که سرکه سیب یکی از بهترین حالت دهنده های مو است که می تواند مو را تنظیم کند. روغن . در مورد آن تحقیق و پژوهش مناسب انجام دهید.

آب پرتقال تازه

چیزی که در اکثر خانه های ما ایرانی ها یافت می شود یک شیشه پر از آب پرتقال تلخ است که به راحتی در دسترس است. این مایع بسیار مغذی به تقویت فولیکول کمک می کند.

قبل از رفتن به دستشویی باید یک سوم لیوان آب لیمو را با دو لیوان آب مخلوط کرده و با خود به دستشویی ببرید.

لازم به ذکر است که ابتدا باید موها و پوست سر خود را با شامپو و نرم کننده کاملاً بشویید و سپس با آب ولرم و آب لیمو پوست سر خود را بشویید، این کار به تنظیم چربی مو کمک می کند. شستن موها با آب لیمو مزایا و معایب زیادی دارد. با یک نفر با دانش صحبت کن و برو.

غذا

هشدار جدی: غذاهای چرب و سرخ کردنی ها تاثیری بر چربی اضافی بدن ندارند، بلکه باعث افزایش چربی مو می شوند. بنابراین، با یک رژیم غذایی سالم می توانیم از چاق شدن بیش از حد موهایمان جلوگیری کنیم.

در پایان به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات رعایت نکات ساده می تواند کمک زیادی به کنترل چربی شما کند. اگر پوست سرتان از شر این روش ها خلاص نشد، بهتر است به یک متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا راه حل بهتر و علمی برای مشکل شما ارائه شود.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا