سلامتی و پزشکی

علت تعریق زیاد بعد از نوشیدن آب

بعد از نوشیدن آب باعث تعریق بیش از حد می شود

کمبود آب و عرق کردن آنها اشتراکات زیادی دارند. برای جلوگیری از کم آبی بدن، باید مطمئن شوید که آب کافی می نوشید. اما چون آب زیادی می نوشید، ممکن است بیشتر از حد معمول عرق کنید.

به طور کلی ده درصد آبی که هر روز خارج می شود عرق خواهد بود. حتی اگر به طور منظم ورزش نکنید، بدن شما همچنان در ساعات مختلف روز عرق می کند تا از فواید آن بهره مند شود.

عرق کردن به فعال نگه داشتن پوست کمک می کند، منافذ را تمیز می کند، به کاهش دمای بدن کمک می کند و با حذف سموم از بدن از سموم جلوگیری می کند. با این حال، اگر مراقب نباشید، کم آبی بدن می تواند با تعریق مرتبط باشد.

همچنین بخوانید : در طول روز چقدر آب بنوشید؟

تاثیر کم آبی بدن بر تعریق

بدن شما برای سالم بودن نیاز به عرق کردن منظم دارد. و برای عرق کردن به آب نیاز دارید. عرق تقریباً 95 درصد آب است، بنابراین اگر بدنتان کم آب باشد، ممکن است عوارض ناخوشایندی داشته باشید.

هنگامی که دمای بدن شما افزایش می یابد یا ورزش می کنید، بدن شما برای جلوگیری از گرمازدگی نیاز به عرق کردن دارد. البته برای عرق کردن نیز به آب کافی نیاز دارید.

اما بدون آب بدن شما نمی تواند عرق کند و ممکن است از گرما غش کند یا بیهوش شود. هر دوی اینها باعث می شود شما احساس ضعف و افسردگی کنید. بنابراین، هیدراته نگه داشتن بدن تأثیر مستقیمی بر تعریق دارد و توانایی بدن شما برای خنک شدن را تعیین می کند.

مقاله مرتبط: استفاده از بزاق چیست؟

تامین آب مناسب

برای جلوگیری از درد ناشی از ناتوانی بدن در تولید عرق، نوشیدن آب کافی قبل، در حین و بعد از ورزش مهم است.

حدود دو یا سه ساعت قبل از ورزش باید شروع به نوشیدن آب کنید تا برای ورزش آماده شوید. این آب برای تولید عرق در حین ورزش و کاهش دمای بدن شما استفاده می شود.

وقتی ورزش را شروع می کنید، باید هر ده تا ۱۵ دقیقه ۱۰ میلی گرم آب سرد بنوشید. این به شما کمک می کند در طول ورزش به تولید عرق ادامه دهید. و بعد از ورزش، همیشه باید آب بنوشید تا پس از تبدیل آب زیاد به عرق، بدنتان برگردد.

عمل عرق آور، بسیار نزدیک به حجم آب بدن است. شما باید آب از دست رفته در اثر تعریق را جایگزین کنید تا بدنتان دچار کم آبی نشود. اگر این اتفاق بیفتد، دمای بدن شما می تواند به طور خطرناکی افزایش یابد. در نتیجه در معرض خطر فروپاشی یا عدم کارکرد بدنتان هستید.

به اندازه کافی آب بنوشید تا مطمئن شوید که می توانید به اندازه نیاز روزانه خود عرق کنید. و اگر متوجه شدید که به اندازه کافی آب نوشیده اید اما همچنان مشکل دارید، با پزشک خود صحبت کنید تا ببیند آیا مشکل جدی تری دارید یا خیر.


مراقب تعریق بیش از حد خود باشید

باعث تعریق بیش از حد می شود

تعریق بیش از حد یک تجربه رایج در زمانی است که روز گرم و مرطوب است، چه قبل از یک نمایش یا یک سخنرانی بزرگ. اما برای برخی افراد، تعریق بیش از حد زیر بغل یک مشکل همیشگی است که زندگی روزمره آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

تعریق غیرمعمول یا تعریق بیش از حدبیماری سلامتی که به عنوان یک خطر بزرگ برای سلامتی در نظر گرفته نمی شود. با این حال، تعریق بیش از حد می تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود که بر زندگی شخصی و شخصی فرد تأثیر می گذارد.

به گفته برخی از کارشناسان، 3 درصد از کل مردم جهان از تعریق زیاد رنج می برند و زندگی روزمره آنها را تحت تاثیر قرار می دهد، هرچند زنان نقش بیشتری نسبت به مردان دارند. مشکل نادیده گرفته می شود تا زمانی که فرد راه حلی غیر از مراجعه به پزشک پیدا کند.

از آنجایی که بیشتر بیماران از تعریق بیش از حد شکایت دارند، تأثیر مستقیمی بر خلق و خوی آنها دارد. در یک نظرسنجی، 50 درصد از بیماران مبتلا به تعریق بیش از حد اذعان کردند که این مشکل باعث کاهش عزت نفس آنها شده است.

علائمی مانند خستگی مفرط از کار روزانه، افسردگی و اضطراب توسط افرادی که بیش از حد عرق می کنند گزارش شده است.

تعدادی درمان وجود دارد که می توان آنها را بهبود بخشید.

موثرترین نوع درمان ضد تعریق یا دئودورانت است که بدون نسخه یا با نسخه قابل مصرف است. ضد تعریق ها مجاری عرقی که به غدد عرق متصل می شوند را مسدود می کنند و از رسیدن عرق به سطح پوست جلوگیری می کنند.

ماده فعال آن حاوی نمک های فلزی، در بیشتر موارد، ترکیبات آلومینیوم مانند کلرید هگزا هیدرات است که اغلب در نسخه یافت می شود.

اگر داروهای ضد تعریق نتوانند میزان تعریق را کنترل کنند، در مراحل بعدی به درمانی به نام iontophoresis که درمانی با تحریک الکتریکی است نیاز است.

این روش درمانی برای کنترل تعریق دست ها و پاها بیشتر از پیشانی مناسب است.اما روش درمانی روش بسیار ساده ای دارد که می توان آن را در یک کلینیک بیرونی در مطب انجام داد.پزشکان حتی در خانه نیز موفق هستند.

اگرچه روند درمان یونتوفورز کاملاً واضح نیست، اما مطمئناً تعریق را کاهش می دهد و در عین حال هیچ عارضه ای ندارد. برای بهترین نتیجه، درمان مکرر ضروری است.

یکی دیگر از روش های درمانی بدون جراحی، سم بوتولینوم (بوتاکس) برای بهبود مشکل تعریق بیش از حد استفاده می شود که روش درمانی کوتاه تری نسبت به یونتوفورز است.

این روش برای درمان تعریق بیش از حد مورد تایید سازمان جهانی غذا و دارو است. در این روش پس از تزریق، اعصاب غدد عرق که باعث تعریق می شوند از بین رفته و علائم تولید عرق مسدود می شود.

این روش به میزان قابل توجهی تعریق را بین 3 تا 16 ماه کاهش می دهد. پس از آن تاریخ، اگر اثر درمان کاهش یابد، عود لازم است، زیرا روند تعریق مانند قبل دیده می شود.

در سال 2012، سازمان جهانی غذا و دارو روش جدیدی از درمان غیرجراحی به نام Miradray را تایید کرد که تعریق مزمن شکمی را تسکین می دهد. درمان با استفاده از انرژی الکترومغناطیسی انجام می شود که به 22000 تا 30000 غده عرق زیر بغل آسیب می رساند.

تحقیقات نشان می دهد که فرآیند درمان “Miradray” در اکثر بیماران، پس از اتمام درمان، نتایج سریع و ماندگاری دارد و تعریق آنها را تا 80 درصد کاهش می دهد.

اکثر افراد تحت درمان بلافاصله پس از درمان می توانند به فعالیت های عادی خود بازگردند، با این حال، تورم و درد چند روز پس از درمان کاملا غیر طبیعی و غیرمنتظره است.

اگرچه روش Miradray برای درمان تعریق بیش از حد دشوارتر از روش های دیگر است، اما می تواند زندگی افراد را تغییر دهد. در اینجا نحوه پیروی از این توصیه آمده است: “هرگز اجازه ندهید دیگران عرق شما را ببینند.”

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا