سلامتی و پزشکی

علت بی حسی (سر شدن) انگشتان دست و پا چیست؟ ۸ دلیل اصلی + درمان

دستان شما حساس ترین گیرنده های لمسی را در کل بدن شما دارند و تمام گیرنده های لمسی از طریق شبکه های عصبی با مغز شما در ارتباط هستند.

دکتر دکتر می‌گوید: «حتی اگر یک یا چند تا از این اعصاب آسیب ببینند یا به نوعی آسیب ببینند، مغز شما ممکن است بتواند تمام اطلاعات ذهنی دست‌های شما را جذب کند. راب دانوف، مدیر مرکز پزشکی خانواده در فیلادلفیا. ارسال نیست پس تمایل به دست “این می تواند نتیجه یک روال عادی باشد.”

دست شما چه مشکلی دارد؟ در این مقاله دلیل آن را بررسی خواهیم کرد. با ما بمان.


  1. سندرم تونل کارپال

علت تورم دست ها، سندرم تونل کارپال است

دکتر. دانوف یکی گفت شایع ترین علت افسردگی در دست ها، سندرم تونل کارپال بیماری های ناشی از فشردگی عصب مدیان در ناحیه تونل کارپال.

دکتر دکتر می گوید: «این پدیده در افرادی که زمان زیادی را با رایانه می گذرانند بسیار رایج است. دانوف. شما بیشتر در معرض خطر هستید، به خصوص اگر با ضربه زدن یا استفاده از ماوس آن را در کناره یا محکم روی میز نگه دارید.

به گفته موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی، سندرم تونل کارپال، به دلیل حساسیت، شامل علائمی است که باعث تورم یا احساس حرکت یک یا چند انگشت، به ویژه انگشت شست و میانی می شود.


  1. تنیس بازان آرنج

آنچه باعث آمادگی دست ها می شود، تنیس بازان آرنج است

به گفته دکتر دانوف: اگر یک تنیس باز هستید، گلف بازی می کنید یا فعالیت هایی انجام می دهید که به چرخش مکرر دست، آرنج یا آرنج نیاز دارند، در معرض خطر هستید. اپیکوندیلیت یا آرنج یک تنیس باز شما هستید.

طبق گفته انجمن جراحی دست آمریکا (ASSH)، این شرایط در اثر دویدن یا ضعف تاندون‌های آرنج شما ایجاد می‌شود.

اگر آرنج یک تنیس باز به نظر می رسد که درد در آرنج یا شانه نشان می دهد، اولین علامت است احساس بی حسی یا سوزش در دست ها آیا تو.


  1. بیماری تیرویید

چه چیزی باعث افسردگی در دست ها می شود، بیماری تیروئید

دکتر دکتر می‌گوید: «شاید این اولین چیزی نباشد که به ذهن می‌رسد، اما بیماری تیروئید می‌تواند منجر به ضعف دست شود. دانوف.

زمانی که کم کاری تیروئید تشخیص داده و درمان نشود، می تواند به اعصابی که اطلاعات را بین مغز و نخاع و بقیه بدن شما حمل می کنند، آسیب برساند. به خصوص اگر علائم دیگر کم کاری تیروئید مانند ریزش مو، افزایش وزن، احساس سرماخوردگی مداوم را دارید، اکنون وقت آن است که با پزشک خود صحبت کنید و به دنبال درمان باشید.


  1. اختلال الکل

چه چیزی باعث افسردگی در دست می شود، بیماری های ناشی از الکل

طبق گزارش کتابخانه ملی آمریکا (NLM)، مصرف طولانی مدت نوشیدنی های الکلی می تواند منجر به آسیب عصبی شود.

بیش از نیمی از الکلی ها این آسیب ها را تجربه می کنند. علائم دیگر شامل احساس سوزش در بازو یا پا، حرکت انگشتان، ضعف عضلانی یا اسپاسم است.


  1. کیست

چه چیزی دست را آماده می کند، دست کیست

کیست‌های گانگلیون توده‌های غیرسرطانی هستند که می‌توانند در هر جایی از بدن شما ایجاد شوند، اما اغلب روی مفاصل شما ظاهر می‌شوند.

به گفته ASSH، کیست گانگلیون بسیار شایع است و اگر روی مچ دست شما باشد، بیهوشی یک علامت رایج است. این کیست ها گاهی خود به خود از بین می روند. اگر این اتفاق نیفتد و باعث درد یا سرگیجه شود، جراحی یا “آسپیراسیون” گزینه درمانی است.


  1. سندرم گیلن باره

چه چیزی باعث آمادگی دست می شود، سندرم گیلن باره

این یک اختلال ایمنی است که باعث می شود سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه به اعصاب حمله کند و باعث آسیب هایی شود که می تواند منجر به سرگیجه در دست ها شود. معمولاً پس از یک بیماری تنفسی، ناراحتی معده یا برخی از انواع دیگر بیماری های عفونی رخ می دهد.

یکی دیگر از علائم سندرم گیلن باره است سوختگی انگشتان دست، پا، مچ پا یا مچ دست ضعف در پاها، تپش قلب، ناتوانی در راه رفتن و مشکل در حرکات صورت مانند جویدن.


  1. بیماری لایم

چه چیزی باعث افسردگی در دست ها می شود، بیماری لایم

با توجه به گسترش کوکائین، بیماری لایم – وضعیتی که فقط می تواند توسط نیش ایجاد شود – شایع تر از همیشه است. علائم اولیه لایم شامل خستگی شدید، خارش پوست و علائم شبیه آنفولانزا مانند تب، لرز یا بدن درد است.

اگر این بیماری درمان نشود، در مراحل بعدی علائمی مانند درد مفاصل و سفتی در دست یا اندام را خواهید دید.


  1. مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس

علت ضعف دست، ام اس یا ام اس چیست؟

مولتیپل اسکلروزیس بیماری است که در آن سیستم ایمنی بدن شما به یک ماده چرب که از رشته های عصبی مغز و نخاع محافظت می کند حمله می کند.

دکتر فکر می کند. دانوف که می تواند باعث سفتی دست شود. اگرچه ام اس ممکن است در هر سنی رخ دهد، اما معمولا بین 20 تا 30 سالگی است. زنان دو برابر مردان در معرض ابتلا به ام اس هستند.

همچنین بخوانید : علت خارش چیست؟

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا