عمومی

سیاستمداران نتفلیکس را دوست ندارند!


گویا مدیران Netflix چراغ روز را برای یک نمی بینند و بدون حاشیه به کار خود ادامه می دهند. مدتی است که هر اقدامی که توسط غول پخش در جهان انجام شده ، بحث و جدال زیادی ایجاد کرده است ، با آخرین حاشیه های مربوط به اکران فیلم های خدماتی از بخش مسابقه جشنواره فیلم کن و اعتراضات گسترده و مداوم توسط سینماگران. این نتفلیکس است.

البته این تفاوت ها بیشتر مربوط به انتشار محتوای Netflix است که به صورت سنتی در سینماها نمایش داده نمی شود و از روز اول از طریق سرویس Stream از 167 میلیون کاربر جهانی در دسترس خواهد بود. با این حال ، Netflix علیرغم همه این حاشیه های کوچک و بزرگ ، روند رشد خود را به وضوح حفظ کرده است.

همانطور که انتظار می رود ، بزرگترین سرویس گردشگری جهان همچنان درگیر بازارهای کشورهای مختلف است. نتفلیکس طی چهار ماه گذشته 4.9 میلیون کاربر را در خارج از ایالات متحده جذب کرده است و 1.45 میلیون کاربر جدید در ایالات متحده برای اولین بار Netflix را خریداری کرده اند.

براساس این گزارش ، نتفلیکس همچنان در بازار سایر کشورها 41 درصد رشد دارد و رشد آن در ایالات متحده با 11 درصد همراه بوده است. همه این موفقیت ها به دلیل محصولات شگفت انگیز Netflix است که در همه جای کره زمین بسیار محبوب هستند.

اما این محتوای تولید اصلی ، مانند نحوه توزیع این سرویس ، پر از حاشیه های مختلف است. فیلم ها ، مستندها و سریال های نتفلیکس سالانه صدها میلیون دلار برای تولید هر جای دنیا برای سیاست های خاص خرج می کنند و برخی نیز با واکنش های شدید سیاستمداران و دولت ها در سراسر جهان روبرو شده اند. در سال های اخیر ، واکنش به محتوای Netflix مشکلات زیادی ایجاد کرده است و البته فرصت های بسیاری برای این سرویس بین المللی فراهم شده است.

این روزها محصولات خارجی برای Netflix مخاطبان خاصی پیدا کرده اند ؛ بسیاری از بازاریابان در یک سری از زمان معتقدند که این سرویس به جز چند استثناء ارزش دیدن ندارد ، اما از طرف دیگر ، محتوای محلی آن در کشورهای مختلف طرفداران جدی کسب کرده است. بر این اساس ، نتفلیکس بر تولید محتوا در کشورهای مختلف با داستانی خاص تمرکز دارد که در برخی موارد کاملاً با سیاست های سیاستمداران برجسته در این کشورها مغایرت دارد.

در راستای این سیاست ، نتفلیکس برای تولید فیلم ها و سریال های جنجالی ، قراردادهای منحصر به فردی با کارگردانان و افراد مشهور از سراسر جهان منعقد کرده است و تمرکز نتفلیکس بر سرمایه گذاری در کارگردانان و نویسندگان برزیل ، ژاپن ، آلمان و فیلیپین باعث شده است تا سرویس بین المللی میلیون ها دلار برای تولید محتوا برای این کشورها ارسال کند.

به عنوان مثال ، خوزه بدیلاس ، نویسنده ، کارگردان و تهیه کننده برزیلی برای سریال معروف Narco ، در حال حاضر همکاری گسترده با Netflix انجام می دهد ، یا برایانت مندوزا ، فیلمساز مستقل فیلیپینی که برنده جایزه جشنواره کن کن در سال 2009 برای “Kianaia” که با Netflix کار می کند برای تولید محصولات بحث برانگیز است. با اندیشه های دولت مخالفت کنید.

اولین پاسخ جدی روسیه به محصولات خارجی نتفلیکس در روسیه بود و در اوایل سال گذشته ، ولادیمیر مدینسکی وزیر فرهنگ روسیه اذعان داشت که نتفلیکس به دنبال ابزاری برای “کنترل ذهن” میلیون ها انسان در سراسر جهان است. نتفلیکس همچنین برخی شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر را راه اندازی کرده است. در کنار اختلافات اخیر در فیلیپین ، برزیل و فلسطین ، این مشاهدات محتوای این سرویس را بررسی کرده است.

اما محتوای بحث برانگیز Netflix از سال 2016 با تولید مستند “کلاه سفید” شدت یافته است.

بعد از اینکه روسیه همیشه با حضور مستقیم نتفلیکس در خاک روسیه مخالفت می کند ، سال گذشته روسها به شدت از نتفلیکس بخاطر مستند “کلاه سفید” انتقاد کردند. این مستند “فیراس فیاض” با همکاری گروهی مخالف رئیس جمهور سوریه ساخته شد. این فیلم کوتاه و مستند حول سازمان سازمان مردم نهاد که به عنوان تیم نجات در مرز سوریه فعالیت می کند ، گروهی است که در کمک به مجروحان جنگ هفت ساله در سوریه تخصص دارد. پس از موفقیت این فیلم مستند در جوایز بین المللی و جایزه اسکار بهترین فیلم مستند کوتاه ، نتفلیکس آن را در سراسر جهان منتشر کرد. این مستند کاملاً روس ها را گیج کرده و پس از آن فعالیت های نتفلیکس با قوانین سختگیرانه در روسیه به پایان رسید.

در مثال دیگر ، مستند “مکانیسم” در برزیل باعث شد نتفلیکس مخالف سیاستمداران چپ باشد. این مستند براساس تحقیقات مربوط به فساد رئیس جمهور پیشین لوئیز دا سیلوا ، که حکم 12 سال زندان دارد. در حال حاضر ، اعتراضات گسترده علیه نتفلیکس توسط سیاستمداران چپ این کشور بسیار داغ است و ممکن است این اعتراضات وضعیت این سرویس در برزیل را پیچیده تر کند.

در طرف دیگر اقیانوس ، نتفلیکس با تولید مینی سریال درباره مبارزات شدید رئیس جمهور فیلیپین با باندهای مواد مخدر ، بحث و جدال بزرگی را برانگیخت. سال گذشته و بنا به درخواست رودریگو دوترت ، رئیس جمهور فیلیپین ، ارتش به بهانه مبارزه با گروه های قاچاق مواد مخدر حمله گسترده ای را در مناطق مختلف این کشور انجام داد. به گفته ناظران بین المللی ، قانون دفاع از حقوق بشر در بسیاری از مناطق در جریان حمله ارتش نقض شد و صدها نفر بدون محاکمه به دار آویخته شدند و به سرعت موضوع محتوای بحث برانگیز نتفلیکس شدند. مینی سریال با نام “AMO” به سیاست عجیب رئیس جمهور این کشور می پردازد.

تا این که نتفلیکس اخیراً مستندی علیه گروه های مقاومت فلسطین تولید کرد ، همزمان با اعتراضات پخش شد و فلسطینی ها کشته و زخمی شدند. سریال Fauda سال گذشته فقط یک روز قبل از کشته شدن یک پسر فلسطینی 17 ساله توسط نیروهای اسرائیلی منتشر شد و گروه های مقاومت فلسطین به همراه جامعه بین المللی از این سریال برای تضعیف مقاومت مردم فلسطین انتقاد کرده اند.

البته اینها فقط برخی از لیست های محدود پروژه های برجسته و دردسرساز Netflix هستند که آینده خدمات و حضور رسمی خدمات در بسیاری از کشورها را به چالش کشیده اند و می توان ده ها مستند و مستند نام برد. داستان دیگری اضافه شد.

شکی نیست که سرمایه گذاری 8 میلیارد دلاری Netflix برای تولید محتوا در سال 2018 ، این سرویس پخش را به یکی از بزرگترین ارائه دهندگان محتوا در جهان تبدیل خواهد کرد ، محتوایی که با وقوع حوادث می تواند به تغییر افکار عمومی منجر شود. و مسائل پیرامون آنها.

البته مدیران Netflix ادعا می کنند که محتوای این سرویس با هدف گسترش آزادی بیان و ارائه فرصت هایی به صداهای مختلف در کشورهای مختلف انجام می شود ، اما سوالی که همیشه پرسیده می شود این است که آیا Netflix واقعاً به دنبال دستیابی به چنین هدفی است؟ باقی مانده است که این سؤال دیده می شود.

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: سیاستمداران نتفلیکس را دوست ندارند!

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا