دانش و فناوریکسب و کار های برتر ایجی مارکت

سوالاتی که قبل از خرید خودرو باید از خود بپرسید

سوالاتی که قبل از خرید خودرو باید از خود بپرسید

یک جستجوی آنلاین سریع برای خرید خودرو جدید می‌تواند سردرد آور باشد. اگر صدها فهرست را جستجو می‌کنید و از خود می‌پرسید: «چه ماشینی بخرم؟» ما می توانیم به شما کمک کنیم تا آن را پیدا کنید. این هشت سؤال می تواند به شما کمک کند تا بفهمید واقعاً به دنبال چه چیزی هستید تا بتوانید وسیله ای نقیله مناسبی را انتخاب کنید.

در صورتی که در خرید خودرو دقت کافی را به خرج ندهید حتما شما به یکی از مشتریان ثابت امدادخودرو پارس تبدیل می شوید.

1. بهترین ماشین برای نیازهای من چیست؟

به جای اینکه اجازه دهید یک فروشنده، یک تبلیغ یا یک آگهی تجاری پر زرق و برق خودرو، آنچه را که می خواهید بخرید به شما دیکته کند، لحظه ای وقت بگذارید و اولویت های منحصر به فرد خود را مشخص کنید.

قبل از شروع جستجو، فهرستی از این مدل سوالات تهیه کنید:

  • آنچه شما و خانواده تان نیاز دارید
  • پیدا کردن ویژگی‌های خودرو مناسب
  • متناسب بودن خودرو با بودجه شما

و بسیاری دیگر از نوع سوالات را برای خرید برای وسیله نقلیه بعدی خود استفاده کنید. در نظر بگیرید یک جوان حرفه ای با رفت و آمد طولانی ممکن است مصرف سوخت و راحتی را در اولویت قرار دهد، در حالی که یک خانواده بزرگ ممکن است به دنبال فضای داخلی جادار، صندلی های فراوان و ویژگی های ایمنی برتر باشد.

2. بودجه من چقدر است؟

اولین قدم این است که تعیین کنید چه چیزی می توانید بپردازید. اگر بدون بررسی بودجه خود خرید خودرو را شروع کنید، احتمالاً با وسیله نقلیه ای مواجه خواهید شد که فشار بی موردی بر مالی شما وارد می کند. در بدترین حالت، حتی ممکن است پرداخت‌ها را از دست بدهید یا با مالکیت مجدد مواجه شوید.

به جای خرج بیش از حد، حساب کنید تا ببینید چقدر هزینه های وسیله نقلیه را می توانید پرداخت کنید. علاوه بر پس‌انداز کردن پیش‌پرداخت، در نظر بگیرید که چقدر توانایی برای پرداخت اقساط دارید.

  • پرداخت ماهیانه خودرو
  • بیمه
  • گاز
  • پارکینگ و عوارض
  • نگهداری
  • تعمیرات
  • هزینه خودروبر در مواقع خرابی خودرو

تمام این موارد از هزینه های جزئی است که بعد از خرید باید خرج کنید سعی کنید چند ماه قبل از خرید ماشین خود، تمام هزینه های ماهانه را پس انداز کنید. این به شما فرصتی می دهد تا ببینید چه چیزی واقعاً مقرون به صرفه است و به عنوان یک مزیت اضافی، می تواند به شما کمک کند برای پیش پرداخت خود پس انداز بیشتری کنید.

پس از تعیین بودجه خود، بهترین وام خودرو را بگیرید. اگرچه بسیاری از نمایندگی‌های خودرو شما را تامین مالی می‌کنند، اما اغلب وام و شرایط بهتری را از طریق بانک ها می توانید دریافت کنید.

3. چه اندازه ماشینی برای من مناسب است؟

خواه خیلی بزرگ باشد یا خیلی تنگ، خرید ماشینی که اندازه مناسبی ندارد می تواند منجر به پشیمانی فوری شود.

دقت کنید حتما قبل از خرید خودرو از خود بپرسید آیا خانواده ای در حال رشد دارید؟ تجهیزات زیادی برای حمل با خودرو دارید؟ جای پارک محدود دارید؟ قبل از خرید، اندازه و فضای مورد نیاز خود را برای استفاده روزمره خود از یک وسیله نقلیه مشخص کنید.

در اینجا چند مورد از ملاحظات اندازه وجود دارد که باید هنگام مقایسه وسایل نقلیه در نظر داشته باشید:

ابعاد کلی. طول، ارتفاع و عرض را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که وسایل نقلیه‌ای را می خرید که در گاراژ یا فضای پارک شما قرار می‌گیرد.

اندازه داخل پارکینگ در صورتی که استاندارد نیست را در نظر بگیرید، و اگر قصد دارید مسافر و بار را حمل کنید، به صندوق عقب ماشین توجه کنید.

توجه کنید هر نوع خودرویی با خودروبر قایل حمل است پس اگر قصد خرید خودرویی را دارید که بعدها در حمل و نقل در شهر سبب مشکل می شود می توانید از خدمات امداد خودرو استفاده کنید.

در صورتی که قصد خرید ون یا مینی ون را دارید با نشستن در صندلی های ردیف دوم و سوم اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای هر یک از مسافران شما وجود دارد تا بتوانند به راحتی وارد و خارج شوند.

برای یک خودروی خانوادگی، توصیه می‌کنیم قبل از خرید، کل خانواده را جمع کنید تا برای نظر دهی درمورد اندازه خودرو نظر دهند و مطمئن شوید که فضایی برای کالسکه، تجهیزات ورزشی یا هر وسیله دیگری که مرتباً حمل می کنید  در خودرو وجود دارد.

موقعیت مکانی شما همچنین می تواند بر اندازه ماشین مورد نیاز شما تأثیر بگذارد. افراد جوان ممکن است یک ماشین جمع و جور بخواهند که پارک کردن و مانور دادن با آن آسان باشد. یک جیپ یا یک کامیون آفرود ممکن است در مناطق روستایی، به خصوص در جاهایی که جاده ها آسفالت نیستند، کاربردی تر باشند.

در صورتی که در مناطق کوهستانی مانند گیلاوند و دماوند زندگی می کنید به دلیل رانندگی در مسیرهای شیب دار ممکن است خودرو شما سریع تر دچار فرسودگی شود و اگر خودرو شما اسپورت یا کلاسیک است پیشنهاد می کنیم از خودروبر گیلاوند برای حمل خودرو در ترافیک استفاده کنید تا آسیب کمتری به آن وارد شود.

4. چه نوع ماشینی برای من بهترین است؟

یکی دیگر از ملاحظات اساسی این است که کدام نوع خودرو به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می کند. با خودروهای بیشتری سواری کنید تا خودرویی که بیشترین احساس راحتی را به شما می دهد پیدا کنید.

در نهایت، نوع خودرو مناسب برای شما باید از لیست زیر پاسخ مثبت بگیرد(یعنی در تمامی شرایط مطلوب باشد).

عملکرد: مصرف سوخت، تعمیر و نگهداری، ارزش فروش مجدد، راحتی، اندازه

زیبایی شناسی: طراحی، جزئیات بدنه، ویژگی های برتر

5. آیا من یک ماشین نو می خواهم یا دست دوم؟

خرید یک ماشین کاملا نو مزایای خود را دارد. هنگامی که پول اضافی را برای یک وسیله نقلیه جدید می پردازید، با رانندگی با ماشین نو، آرامش خاطر را خواهید داشت.

اما خرید یک وسیله نقلیه دست دوم به معنای استفاده از یک خودرو فرسوده نیست. در بین خودروهای دست دوم می توانید با خواندن گزارش‌های خلافی خودرو و بازرسی‌های مکانیک،  سوار خودرویی شوید که قبلاً مالک آن به بهترین نحو خودرو را حفظ کرده است. بعلاوه، خرید خودرو کارکرده در مقابل خودرو نو می‌تواند به معنای جلوگیری از کاهش ارزش قابل توجهی باشد که صاحبان خودروهای جدید به محض خروج از خودرو از در کارخانه تجربه می‌کنند.

بسیاری از خدمات خودرو بر توسط افاردی استفاده می شود که خودروهای فرسوده یا تصادفی دارند توجه داشته باشید خودرو نو تا چند سال شما را از هر نوع تعمیر بی نیاز می کند و شاید تنها برای افاردی که خودرو گران‌قیمت تهیه می کنند استفاده از خدمات خودرو بری لازم باشد اما ماشین های میان رده که سالم هستند کمتر به این خدمات احتیاج دارند.

اما با تمام این توضیحات احتیاط شرط می کند که با یک شرکت خودروبر ارزان قیمت آشنا باشید تا در زمان لازم از خدمات خودروبری استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا