سلامتی و پزشکی

سلولیت چیست و چگونه درمان میشود؟ 6 روش ساده برای بهبود وضعیت سلولیت در خانه

درمان سلولیت

سلولیت چیست؟

تجمع چربی در یک ناحیه از بدن باعث ایجاد چربی اضافی به صورت موضعی یا به عبارت دیگر می شود سلولیت نامیده می شوند. سلولیت اصطلاحی است که برای توصیف میزان چربی که معمولاً در باسن، ران ها و پایین تنه یافت می شود، استفاده می شود. چربی سلولیت از نظر فیزیکی شبیه به چربی طبیعی است. این تجمع چربی اغلب به صورت فرورفتگی در پوست نواحی خاصی از بدن مانند بین زانو و استخوان ران و بین ران و باسن ظاهر می شود. [ویکی پدیا]

تقریباً همه زنان در طول زندگی خود سلولیت را تجربه می کنند. اگر می‌خواهید نواحی برجسته و فرورفته پوست را پنهان کنید، می‌توانید به خوبی ظاهر آن را در خانه بهبود بخشید. ببینید رژیم غذایی، درمان‌های خانگی و چند چیز ساده چگونه می‌توانند به طبیعی‌تر جلوه دادن آن کمک کنند.


درمان با جلبک

درمان سلولیت با جلبک دریایی

ماسک صورت و روشی موثر و ارزان برای تهیه اسکراب جلبک دریایی در خانه درمان سلولیت است. جلبک دریایی که یک لایه بردار طبیعی است می تواند به بهبود جریان خون و پاکسازی سموم کمک کند که ظاهر سلولیت را بهبود می بخشد.

پودر دریا یک پایه عالی برای یک اسکراب خانگی است که می تواند با خاک رس، آب لیمو و عسل مخلوط شود و اثر مرطوب کنندگی آن شبیه به آبگرم است.


با رب گوجه فرنگی بپزید

چگونه با رب گوجه فرنگی بپزیم، سلولیت چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

رب گوجه فرنگی حاوی سطوح بالاتری از لیکوپن است، بیشتر از لیکوپن گوجه فرنگی. مطالعات نشان می دهد که این آنتی اکسیدان ممکن است در کاهش آسیب اشعه ماوراء بنفش خورشید موثر باشد و به جلوگیری از تجزیه کلاژن کمک کند.

با حفظ کلاژن در بدن، لایه ضخیم تری از چربی در بدن خود خواهید داشت که وضعیت کیسه های سلول های چربی زیر بدن را کاهش می دهد و در نتیجه سلولیت کمتری ایجاد می شود.


مایعات بنوشید

آب آشامیدنی، سلولیت چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز به سم زدایی بدن و بازسازی ناحیه زیر پوست کمک می کند، به طوری که لمس کمتر به چشم می آید. رژیم غذایی با آب بیشتر آبرسانی بهتری به پوست می دهد.

میوه ها و سبزیجات تازه به ویژه خربزه، هندوانه، خیار و سبزیجات برگ سبز، آب بیشتری دارند و کالری کمتری دارند که به کنترل وزن و در نتیجه کنترل چربی کمک می کند.


با یک فنجان چای استراحت کنید

فنجان چای

مطالعات نشان می دهد که هورمون ها، به ویژه انسولین و کورتیزول (که باعث افزایش استرس می شوند)، عملکرد سلول های چربی را تغییر می دهند.

جالب است بدانید گروهی از مولکول‌ها به نام کاتچین که در چای سبز و سفید یافت می‌شوند، مقاومت به انسولین را در سلول‌های چربی کاهش می‌دهند. پس وقتی نگران هستید، پنج دقیقه وقت بگذارید و کمی چای بنوشید.

همچنین بخوانید : درمان سلولیت با روغن های طبیعی

برس خشک

برس خشک، سلولیت چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

با استفاده از یک برس فیبری کمی خشک، پوست را با یک حرکت طولانی به سمت بالا به سمت قلب برس بکشید.

پوست مرده را از بین می برد، جریان خون را بهبود می بخشد، به سیستم لنفاوی کمک می کند، پوست را بازسازی می کند و ظاهر سلولیت را بهبود می بخشد. برای بهترین نتیجه، پوست خشک را حدود 5 دقیقه قبل از دوش گرفتن صبحگاهی مسواک بزنید.


روز خود را با خاکستر شروع کنید

بذر کتان، سلولیت چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

دانه کتان به افزایش سطح استروژن و رشد کلاژن کمک می کند. کلاژن جزء اصلی چربی همبند است که می تواند با سفت کردن پوست به کاهش ظاهر سلولیت کمک کند. دو بار در روز روی املت، یا کورن فلکس یا ماست بریزید، یا دانه ها را بخورید.

همچنین ببینید: بذر کتان چیست و چه فوایدی دارد؟

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا