فیلم و هنر

سریال «روزگار داگ»؛ بازگشت شخصیت‌های دوست‌داشتنی انیمیشن «بالا»


مجله یک تجربه ، ترجمه علی افتکاری

دوازده سال بعد ، “شمارش” (2009) ، تهیه شده توسط استرانگ و دیزنی ، هنوز یکی از محبوب ترین فیلم های زمان ما است. دنباله فیلم برای فیلم – نامزد پنج جایزه اسکار و دو جایزه اسکار برای فیلم عالی و تعریف صدا – و شخصیت های پرشور آن در خط مقدم موفقیت آن قرار داشتند.

داگ (با بازی باب پترسون) و کارل (با بازی اد ادنر فقید) از جمله شخصیت های مورد علاقه “کنت” هستند که اکنون هر دو با “روزهای حفاری” ، مجموعه ای از کمدی های پنج قسمتی که پس از قسمت های فیلم نامگذاری شده اند ، بازگشتند. “بالا” روی پیرمرد و بهترین دوستش ، سگ طلایی دوست داشتنی به نام داگ تمرکز کرد و در 1 سپتامبر 2021 از طریق دیزنی پلاس در دسترس عموم قرار گرفت.

پترسون برای فیلم “بالاتر” به همراه کارگردان پیت دکتر و تام مک کارتی نامزد دریافت اسکار شد ، این بار به عنوان نویسنده و کارگردان و صداپیشه داگ بازگشت. هر یک از این پنج قسمت حدود هشت تا ده دقیقه است و داستان زنده خود را روایت می کند.

سبک های مختلف در هر سبک باعث می شود داستانها جدید به نظر برسند. این قسمت ها “سنجاب!” ، “توله سگ” ، “گله” ، “بو” و “علم” نامیده می شوند. پیتر به طرز ماهرانه ای طنزآمیز و طنزآمیز “High” را به این فیلمهای کوتاه معرفی کرده است و همچنین فرصتهای روشنی جدیدی را برای داگ فراهم کرده است که خود را به دردسر بیاندازد. در این داستانها ، هنگامی که داگ و کارل با زندگی جدید در شهر آشنا می شوند ، سگهای اطراف را تماشا می کنند ، ترس از آتش سوزی را از بین می برند ، خانه را از آتش نجات می دهند و از قلاده های ترجمه برای ارتباط با حیوانات همسایه استفاده می کنند.

باب پترسون ، “در جستجوی نمو” و “فورکی می پرسد” برخی از پروژه های او هستند و تهیه کننده کیم کالینز در این مصاحبه از “روز سگ” صحبت کرد.

فیلمهای کوتاه داگ و کارل عالی هستند. دیدن این افراد دوباره خوشایند است. می توانید کمی در مورد تاریخچه این مجموعه توضیح دهید؟

باب پترسون: فیلم اصلی آنقدر نتایج خوبی دارد که ما فکر می کردیم ساختن یک درام جدید برای این شخصیت ها دشوار است. در آن زمان ، هیچ نشانه ای وجود نداشت که این تمرین پیگیری باشد. پیت پزشک بر فعالیتهای دیگر نظارت داشت. سالها گذشت و من کار روی سریال “فورکی می پرسد” را شروع کردم و متوجه شدم که ساخت مجموعه فیلم کوتاه کاری است که تا به حال انجام نداده بودیم. ما فیلم های کوتاه می ساختیم و فیلم ها را متفاوت نشان می دادیم ، اما فکر کردن درباره مجموعه فیلم های کوتاه جالب بود. بنابراین ، پس از پایان “درخواست های فورکی” ، به این فکر افتادم که کاری کوتاه “بالا” انجام دهم تا ببینم کارل و داگ چگونه پیش می روند ، اما همه چیز را از دید داگ ببینم. هدف این بود که ببینیم زندگی سگ چقدر مسخره است. ما فکر می کردیم شاید لبخندی بر لب مردم بیاید. من حدود سه سال پیش به ایده ای رسیدم و چند سال پیش داستان نوشتم. سپس ما آن را در قالب یک تابلوی داستان طراحی کردیم. سپس همه گیری کرونا شروع شد و ما مجبور شدیم شیوه کار خود را تغییر دهیم ، اما موفق شدیم.

کیم کالینز: وقتی وارد پروژه شدم ، باب فیلمنامه نوشت. بنابراین ، ما ایده هایی را ارائه می دهیم ، و دیدن آنها در بیرون راندن آنها ، واقعاً سرگرم کننده است.

کیم کالینز و باب پترسون

چند نفر روی این پروژه کار می کنند و طرح آن چه تفاوتی با فیلم Strong دارد؟

پترسون: همه کارتون ها در Strong تولید شده اند. بیش از صد نفر روی آن کار می کنند. بسیار پایین تر از قبل. ما می توانیم در هر فیلم کوتاه یک داستان بگوییم و هر یک باید کار خود را انجام دهد. یک فیلم کوتاه شش یا هفت دقیقه طول فیلم متوالی.

کالینز: بزرگترین چالش ما راه اندازی کووید -19 بود درست زمانی که در حال آماده سازی بودیم و باید تمرکز می کردیم. پخش اینترنتی پدیده جدیدی از Strstrong است ، فرهنگ تولید فیلم که فرهنگ آن تا حد زیادی بر اساس فیلم است ، اما ما فیلم های کوتاه اینجا و آنجا می سازیم. برای این کار باید سریع حرکت می کردیم ، پنجره ها کوتاه و تیم تولید کوچک بود. ما فقط می خواهیم ببینیم چگونه می توانیم این کار را انجام دهیم … اعضای تیم ما حداقل به سه هفته زمان نیاز دارند تا مطمئن شوند سرعت اینترنت به اندازه کافی سریع است تا کار خود را از راه دور انجام دهد. محور بزرگی بود. در طول بیماری همه گیر ، ما بحث ها را در بسیاری از مناطق ناآشنا ، بیشتر در لابی ، ضبط کردیم.

پترسون: و جالب بود: جردن ناگای 9 یا 10 ساله بود که بیش از 10 سال پیش از طرف راسل صحبت کرد. و ما صدای او را آنقدر دوست داشتیم که تصمیم گرفتیم صدای کودکی او را حفظ کنیم. با کمک تیم تحریریه ، بحثهای قدیمی “بالا” را پیدا کردیم. به عنوان مثال ، پس از نوشتن فیلمنامه قسمت “علم” ، به گفتگوهای جردن در فیلم اصلی که آمد ، رفتیم. به هر حال ، برخی از مکالمات که پیدا کردیم بهتر از مکالمات ما بود.

این فیلم های کوتاه را چه می پسندید؟

پترسون: خیلی سرگرم کننده بودند. من عاشق سگ هستم و همیشه سگ داشتم. این فیلم های کوتاه در مورد نشان دادن واقعیت یک سگ است ، نه آنچه که یک فرد فکر می کند یک سگ انجام می دهد. ما می خواهیم مردم بگویند “این دقیقاً همان کاری است که سگ من انجام داد.” این بهترین توصیف افراد در مورد کار ما است.

کالینزدر این فیلم های کوتاه ، ما رابطه بین کارل و داگ را نشان می دهیم ، و این چیزی است که می توان با یک حیوان ارتباط برقرار کرد ، چه سگ داشته باشیم ، چه گربه و چه همستر. این یک مسئله جهانی است و اتفاق خوبی است.

پترسون: همانطور که کارل و داگ از یکدیگر مراقبت و مراقبت می کنند ، من فکر می کنم این یک یادآوری بزرگ برای ما در زمان ما است.

تیم شما چقدر طول کشید تا این فیلم های کوتاه را تولید کند؟

کالینز: همه فیلم ها را با هم ساختیم. تولید 40 دقیقه ای کارتون حدود 11 ماه به طول انجامید.

کار دوباره با اد اوزنر چگونه بود؟ (این گفتگو قبل از مرگ آزنر در 29 اوت انجام شد.)

پترسون: اد بهترین است. او 92 ساله است و مثل همیشه بامزه ، عجیب و نزاع. مشغول کار آقا این کارل فردریکسون است و ما واقعاً او را دوست داریم.

چقدر از تصاویر بصری و فناوری از زمان “High” برای بهبود ظاهر شخصیت ها منتشر شده است؟

کالینز: واضح است که ظاهر “روزگار داگ” در ظاهر “کنت” بسیار مورد انتظار است. نگاهی به اتاق نشیمنی که برای کارل و الی در فیلم آماده کرده ایم می اندازیم تا از درون و خارج از طرح کارل الهام بگیریم. ظاهر دست ساز بزرگی دارد. ما می خواستیم خانه کارل متفاوت از خانه کارل و الی باشد ، اما هنوز احساس قدیمی بودن می کرد. ما از همان طراحی برای زیبایی کل مکان استفاده کرده ایم: شما می توانید یک درخت بزرگ و برگهای بزرگ را ببینید. آنها تقریباً به اندازه یک کارل هستند.

پترسون: ما در اتاق مقابل خانه کارل هنر را دنبال کردیم. ما می خواستیم خانه ای زیبا برای کارل و داگ داشته باشیم ، اما در همان زمان خانه ای را طراحی کردیم که به آن “بالا” می گویند. بنابراین ، بسیاری از مواد موجود در این اتاق برای فیلم مهم هستند. بخشی از کار ما در روزگار داگ این بود که شخصیت های قدیمی «Count» را به روز کنیم تا با تکنولوژی روز آشنا شویم. این شامل ایجاد مدل موهای جدید ، مدل مو و ساخت کارتون می شود. و ما تصمیم گرفتیم که کارل به عنوان یک شخصیت کمی شادتر و زنده تر باشد زیرا در یک ماجراجویی بالا قرار داشت. و کارل کمی اینجا ایستاده است ، دیگر کتش را نمی پوشد و آستین های پیراهن خود را تا می کند. بنابراین ، خانم ها ، مراقب باشید!

قسمت ها یا لحظات مورد علاقه شما چیست؟

پترسون: من واقعاً دو چیز را دوست دارم: قسمت آتش دیوانه کننده است. خیلی ملایم شروع می شود. سر بیننده را با آب میوه می مالیم و یک محیط ناامن ایجاد می کنیم – و ناگهان همه چیز پر سر و صدا می شود. در مرحله بعد ، ما رویاهایی مانند یک رویا داریم ، اما لحظه مورد علاقه من در کل سریال “علم” است ، آخرین قسمت که کارل و داگ در اتاق جلوی خانه اش هستند و کارل می گوید حیوان دوست حیوان ، معنی آن چیست ، محافظت می کند و روز را با شما و بهترین دوست شما سپری می کند. منظورم این است که ما سگ ها را دوست خود می دانیم. این لحظه مورد علاقه من در کل مجموعه است.

کالینز: من همه قسمت ها را دوست دارم. همه از نظر لحن بسیار متفاوت هستند ، بنابراین هر کس جذابیت های متفاوتی دارد. وقتی ما برای اولین بار شروع به کار کردیم ، من بخش “علم” را بیش از دیگران دوست داشتم. من لحظه ای را دوست دارم که داگ می گوید: “همه چیز می تواند صحبت کند” ، اما در طول تولید ، قسمت آتش به سرعت مورد علاقه من شد ، زیرا ایده های شگفت انگیز زیادی دارد.

آیا به یاد دارید که ایده یقه ای که داگ برای اولین بار به آن اشاره کرد به ذهن شما رسید؟

پترسون: برگردیم به فیلمی که قبل از “شمارش” با پیت دکتر کار کردیم ، که یک افسانه بود. سگ چیزی می خورد که نباید بخورد و ناگهان شروع به صحبت می کند. شنیدن صحبت های سگ بسیار سرگرم کننده بود. وقتی آن پروژه ذخیره شد و “بالا” رفتیم ، فکر کردیم چگونه می توانیم دوباره آن را بدست آوریم؟ همسر کارل ، الی ، می خواست در جوانی درگیر این سرگرمی شود ، و ما فکر کردیم ، پسر ، او می خواست چه چیزی را ببیند؟ و ما فکر کردیم: بله ، یک سگ صحبت کننده مطمئناً بخشی از رویای یک کودک خواهد بود. خوب ، داگ در یک فیلم متفاوت متولد شد ، اما او وارد فیلم شد و ما تصمیم گرفتیم داستان سگ را به دلیل داگ گسترش دهیم. برخی از اینها رویدادهای تصادفی یا ناگهانی هستند که به ذهن می آیند و از درک ما خارج است. ما از این ایده ها استقبال می کنیم و می بینیم که آیا آنها می توانند چیزی غیر عادی ارائه دهند.

منبع: مجله کارتون (رامین زاهد)

این لیست را در Experience تماشا کنید

دکمه بازگشت به بالا