سلامتی و پزشکی

روش‌های موثر در ترمیم و جوانسازی موهای آسیب دیده و خشک

کلاژن برای مو

اگر با موهای خشک و شکننده ، موهای شکننده و شکننده و به طور کلی موهای ناهموار مشکل دارید ، می توانید با استفاده از روشهای موثر ترمیم و نوسازی موها مانند بوتاکس از موهای سالم و براق برخوردار شوید. آن را بگیرید. استفاده از ماسک های حالت دهنده و تقویت کننده به داشتن موهای سالم کمک می کند ، اما نتایج طولانی مدت است.

با استفاده از یکی از روشهای موثر و مناسب نرم شدن موها مانند کراتینه شدن ، برزیل ، موهای بوتاکس ، Pure-Lux و … می توانید از موهای زیبا و سالم به مدت طولانی لذت ببرید. اگر به دنبال این هستید که برای ترمیم موهای آسیب دیده چه کار کنید ، با مقاله ای در مورد درمان برای ما بنویسید.

بوتاکس یک راه موثر برای تقویت کلاژن مو است

بوتاکس مو یکی از موثرترین روش ها برای ترمیم و ترمیم موهای آسیب دیده ، خشک و وز شده است. بوتاکس با نفوذ به دیواره هر مو ، با ترمیم ساختار آسیب دیده مو ، با مو ترکیب می شود ، که منجر به تبدیل مو به موهای نرم ، براق و سالم می شود و به مدت 2 ماه ادامه می یابد.

بوتاکس مو شامل موارد زیر است:

  • اسید هیالورونیک: نوعی اسید بیولوژیکی که در میوه ها یافت می شود و توانایی حفظ آب تا هزار برابر وزن خود را دارد ، منجر به نرم شدن عمیق و م ofثر موها می شود.
  • کلاژن طبیعی: آب و سایر مواد مغذی ضروری را به فولیکول های مو می رساند. کلاژن فواید زیادی برای مو دارد. همچنین یک جزء مثر در ترمیم ، پر کردن مجدد مو و ترمیم موهای آسیب دیده است.
  • ویتامین B: این ویتامین ها موهای از دست رفته را ترمیم و تسریع می کنند.
  • ویتامین E: این ویتامین از مو در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند و به ترمیم موهای آسیب دیده و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.
  • اسید سیتریک: تنظیم کننده pH سر است.
  • جعبه: به عنوان یک عامل آبرسان و فلووژنتیک در حفظ و ترمیم ساختار کوتیکول مو ، از فولیکول های مو در برابر آسیب های شیمیایی و فیزیکی محافظت می کند.
  • روغن آرگان: این مدت زمان رشد موها را کاهش می دهد.
    بوتاکس مو بسته به نوع و نوع مو به مدت 2 ساعت طول می کشد. برای حفظ موهای بوتاکس ، استفاده از شامپوهای بدون نمک توصیه می شود.

درمان خانگی موهای آسیب دیده

Pure-Lux

این یک روش ترمیم و تقویت مو است که از ترکیب اسیدهای آمینه ، روغن های ضروری و آنتی اکسیدان های طبیعی برای تقویت و ترمیم مو استفاده می کند. اسیدهای آمینه ، که پروتئین ها را می سازند ، وارد فولیکول های خارجی مو می شوند و باعث ترمیم ، بازسازی ، طراوت و نرم شدن آن می شوند و مولکول های چربی موجود در روغن موها را به عنوان یک لایه محافظ احاطه کرده و احاطه می کنند. در برابر صدمات روزانه محافظت می کند. روش Pure-Lux برای همه موها ، از جمله موهایی که رنگ نشده اند و موهایی که رنگ و برس شده اند مناسب است.

در این روش ابتدا موها با شامپوی مخصوص شسته می شوند و سپس با مواد Pure-Lux کاملاً تغذیه می شوند و این مواد از طریق نور مادون قرمز به لایه های مو نفوذ می کنند. پس از شستشوی مجدد موها ، لایه مو با استفاده از گرما بسته می شود و مواد Pure-Lux در موها باقی می مانند. پس از این فرآیند ، موها دوباره شسته می شوند و سایر مواد مغذی غنی از ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و روغن ها (مانند روغن نارگیل ، آووکادو و عناب) تولید می شود و پس از چند دقیقه موها شسته و رنگ می شوند.

بسته به جنس ، نوع مقاومت و شکل ، این روش ترمیم 2 تا 4 ساعت طول می کشد و پس از آن دیگر زمانی برای شستشو و رنگ مو وجود ندارد. نتایج این روش بین 4 تا 4 ماه دوام خواهد داشت و با انجام مداوم این روش ترمیم م ،ثر ، در صورتی که موهای قوی ، سالم و براق ، براق ، نرم ، بدون مو ، صاف و برای همیشه کنترل داشته باشید ، از آن سود خواهید برد.

مواد بکار رفته در روش Pure-Lux کاملاً طبیعی بوده و فاقد سولفات و فرمالدئید است.
بنابراین ، این روش موها را نرم ، سالم ، بدون مو ، براق و قابل کنترل می کند.

Pure-lax حاوی اسیدهای آمینه است که باعث تولید و رساندن کامل کلاژن به مو می شود و در نتیجه باعث بهبود مو در هر شرایطی می شود.

ترمیم موهای آسیب دیده با کراتین بسیار محبوب است. کراتین پروتئینی است که در پوست ، مو و ناخن یافت می شود و به شکل یک ماده مصنوعی Pure-Lax ، کالین بخش کوچکی از 3 آمینو اسید است که ساختار مو را تشکیل می دهند. یکی از م aminoثرترین اسیدهای آمینه موجود در Pure-Lux سیستئین است که باعث افزایش مقاومت ، درخشندگی مو و صاف شدن مو می شود.

درمان موهای آسیب دیده با روغن زیتون

موهای آسیب دیده را با اولاپلکس ترمیم کنید

یکی از شگفتی های قرن در کاهش آسیب رنگ و از بین بردن اولاپلکس. ترمیم موهای آسیب دیده با اولاپلکس باعث افزایش درخشندگی موها می شود. Olaplex برای کاهش اثرات رنگ آمیزی و کوچک شدن فرهنگ ها استفاده می شود. ممکن است راه های زیادی را برای ترمیم موهای آسیب دیده و رنگ شده امتحان کرده باشید ، اما به نتایج دلخواه نرسیده اید. من به شما توصیه می کنم اولاپلکس را امتحان کنید و از این روش ترمیم موهای آسیب دیده و رنگ شده سود خواهید برد.

درمان خانگی موهای آسیب دیده

اگر به دنبال درمان خانگی موهای آسیب دیده و خشک هستید ، بهتر است از داروهای گیاهی استفاده کنید. زیرا نه تنها نتایج خوبی کسب می کنید بلکه نتایج کمتری نیز به دست می آورید. یکی از بهترین داروهای خانگی برای موهای آسیب دیده ماساژ دادن موها با روغن زیتون است. در ادامه این درمان های خانگی را در نظر خواهیم گرفت.

ترمیم با آووکادو

در اینجا نحوه ترمیم موهای آسیب دیده با یک میوه خوشمزه آورده شده است. آووکادو پخته شده را با تخم مرغ مخلوط کرده و سپس این درمان خانگی را روی موهای خیس بمالید. بگذارید حداقل 20 دقیقه بماند ، سپس موهای خود را چندین بار بشویید. این درمان خانگی را هفته ای یکبار برای موهای آسیب دیده و ماهی یکبار برای موهای سالم تکرار کنید. آووکادو سرشار از ویتامین ها ، اسیدهای چرب و مواد معدنی ضروری است که موهای خشک را براق نگه می دارد.

با کره بریزید

اگر به فکر ترمیم موهای آسیب دیده هستید ، این درمان خانگی را امتحان کنید: کمی کره به موهای خشک و نرم خود بدهید. چند قطره کره به موهای خشک خود بمالید و سپس موهای خود را به مدت نیم ساعت بپوشانید. سپس طبق معمول شامپو بزنید و کره را از روی موها بشویید. می توانید این روش را به روش های دیگر امتحان کنید. می توانید ابتدا کره را آب کنید ، بگذارید سرد شود و چربی را از آن جدا کنید تا شفاف شود و سپس بقیه مراحل را تکمیل کنید.

درمان موهای خشک

موهای آسیب دیده را با روغن زیتون درمان کنید

می توانید از روغن زیتون یک روغن شفابخش خانگی تهیه کنید. نصف فنجان روغن زیتون را گرم کنید (نپزید) سپس به موهای خود بمالید. سر خود را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید و سر خود را در یک حوله بپیچید. اجازه دهید این داروی خانگی به مدت 45 دقیقه روی پوست سر شما بماند ، سپس پوست سر خود را با شامپو بشویید. جایگزینی موهای آسیب دیده با روغن زیتون ، درخشندگی موهای شما را افزایش می دهد.

با چای بشویید

ممکن است همیشه از چای برای درمان گلو درد استفاده کرده باشید ، اما در اینجا نحوه استفاده از آن برای ترمیم موهای آسیب دیده را به شما آموزش می دهیم: از یک چهارم فنجان چای دم کرده سرد تا آخرین مرحله بعد از شستشو بعد از شامپو زدن معمولی. خودتان ورزش کنید. چای می تواند رنگ مو را روشن کند. برای شستن موهای رنگ شده و روشن باید از چای بابونه استفاده کنید. چای سیاه می تواند موهای شما را تیره کند. سبزها باید از چای سیاه برای افزایش درخشندگی و غنی سازی رنگ موهای خود استفاده کنند.

با سرکه سیب درخشندگی موهای خود را بازیابی کنید

سرکه می تواند جلوه های خاصی به موهای شما بدهد. سرکه قلب مو را از بین می برد و کوتیکول را می بندد. برای درمان اینگونه موها ، بهتر است یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با 10 قطره آب مخلوط کرده و هفته ای یکبار روی موهای تمیز و مرطوب بمالید. از آنجا که این مخلوط کاملاً اسیدی است ، نباید از آن برای ترمیم موهای آسیب دیده در خانه استفاده کنید.

ماسک تخم مرغ درست کنید

موهای نرم خود را با ماسک تخم مرغ تقویت کنید. نصف فنجان ماست چرب و سه قاشق غذاخوری عسل و یک زرده تخم مرغ را با همزن بزنید و روی موها و پوست سر خود بمالید. سپس سر خود را با کلاه دوش بپوشانید و 15 تا 30 دقیقه قبل از شستشو با شامپو بگذارید.

موهای خود را با روغن های طبیعی جدا کنید

روغن زیتون ، آووکادو و روغن بادام شیرین موجود در خواربارفروشی همه داروهای خوبی برای موهای آسیب دیده هستند. اگر موهای شما ضخیم و سنگین است ، روغن نارگیل به خوبی مناسب است. کمی روغن طبیعی روی پوست سر خود بمالید تا کل موهای شما یکدست شود. سر خود را با کلاه حمام و حوله به مدت 30 دقیقه بپوشانید ، سپس موهای خود را بشویید.

روغن جوجوبا را امتحان کنید

روغن جوجوبا یکی از بهترین روش ها برای ترمیم موهای آسیب دیده در خانه است. روغن جوجوبا مشابه میزان چربی بدن است ، بنابراین افزودن چند قطره روغن جوجوبا به موها راهی طبیعی برای کنترل ریزش مو است. چند قطره روغن صندل را با چند قطره مخلوط کنید ، مخلوط را در کف دست خود بریزید ، سپس روی موهای خشک خود بمالید. این یکی از روش های حالت دادن به موهای مجعد و ظریف است.

درمان موهای آسیب دیده

مرطوب کننده داخلی

غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند گاما لینولنیک اسید برای مرطوب نگه داشتن موهای شما مفید هستند. یک راه آسان برای افزودن امگا 3 به رژیم غذایی شما خوردن روزانه کپسول های حاوی روغن شاهدانه ، روغن گل گاوزبان یا روغن گل پامچال است. بسته به مشخصات روی بسته ، می توانید قرص 250 میلی گرم از هر یک از این روغن ها را یک تا سه بار در روز مصرف کنید. اگر می خواهید امگا 3 را مستقیماً از هر منبع دریافت کنید ، باید غذاهایی مانند ماهی قزل آلا ، ماهی تازه ، صدف ، ماهی هالیبوت ، ماست ، تخم مرغ و نان و خمیرهای غنی شده امگا 3 را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

کلاه بپوشید

اشعه ماوراء بنفش می تواند به پوست شما آسیب برساند. اگر موهای خشک دارید ، تا حد امکان ریزش مو را محدود کنید. در طول فعالیت های روزانه خود از کلاه استفاده کنید و از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب خودداری کنید. اگر موهای شما قبلاً در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گرفته است ، مالیدن ژل شیشه ای آلوئه تمیز به موهای شما می تواند به ترمیم آسیب کمک کند.

اکنون که می دانید برای ترمیم موهای آسیب دیده چه باید بکنید ، روش های بالا را امتحان کنید و در قسمت نظرات ، به ما بگویید کدام برای شما بهتر است.

منابع:

نویسنده مرجان جزایری این دفتر زیبایی خود را از ایالت کالیفرنیا دارد

سالم

دیا

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا