سلامتی و پزشکی

روتین مناسب برای موهای آسیب دیده

درمان مناسب موهای آسیب دیده

موهای آسیب دیده یا خشک ظاهری نامرتب می بخشد و این آسیب ممکن است برای هر مویی اتفاق بیفتد. ریزش مو می تواند به دلایل مختلفی باشد. دلایلی مانند حمام بخار داغ، کلر موجود در آب استخر، رنگ زیاد مو در مو، استفاده زیاد از سشوار و …. اما به عنوان یک عادت مناسب برای موهای آسیب دیده چه کاری می توان انجام داد؟ با ما بمان.

– موهای خود را کاملا بشویید

زمانی که موها آسیب دیده یا از سلامت خوبی برخوردارند، موها باید کاملاً شسته شوند. بسیاری از افراد موهای خود را با آب گرم و شامپوهای قدیمی می شویند و برای تمیز کردن آن از سشوار استفاده می کنند. این روش بسیار اشتباه است و آسیب زیادی به موها وارد می کند. کاهش دما در حمام نکته مهمی است که همیشه باید در نظر داشته باشید. آب گرم ممکن است در روزهای سرد زمستانی بسیار خوشایند باشد، اما برای موها بسیار مضر است.

استفاده از آب گرم در حمام باعث خشکی موها می شود و بهترین و مناسب ترین آب برای شستن موها آب ولرم است. پس از خیس کردن موهایتان در آب ولرم، از شامپوی مخصوص موهای آسیب دیده استفاده کنید. می توانید از شامپوهای نرم کننده ملایم مو استفاده کنید و موهای خود را به آرامی بشویید.

– استفاده کمتر از رنگ مو

اگر موهای شما خشک و شکننده است، باید به سراغ رنگ موهای شیمیایی کمتری بروید. اما اگر مهمانی یا عروسی دارید، می توانید رنگ موی عصر در انواع سایه ها، تیره یا روشن در برندهای معروف گیاهی مانند مارال، لورآل، گارنیر و … که گران هستند و به مو آسیب نمی رسانند استفاده می شود.

البته استفاده از اکسیدان های با کیفیت نیز مهم است. رنگ موی اکسیدان آتوسا، والانس و مارال مارک های گیاهی هستند و گران هستند. این اکسیدان ها ضد التهاب بوده و درصدهای متفاوتی دارند که در فروشگاه های دیجی استایل موجود است در این صفحه قابل مشاهده و خرید است.

– استفاده از روغن های تسکین دهنده و آرام بخش

درمان مناسب موهای آسیب دیده

روغن درمانی نیز یکی از مهم ترین مواردی است که باید در روتین موهای آسیب دیده گنجانده شود. بهتر است با روغن های طبیعی و طبیعی مانند آرگان، ماکادمیا، جوجوبا، بادام تلخ و روغن نارگیل همراه باشید زیرا به سرعت جذب مو می شوند و رطوبت لازم را برای آن فراهم می کنند. برای این کار بهتر است کمی روغن روی کف دست بریزید و با مالیدن دست ها آن را گرم کنید. در این صورت روغن داغ شده به سرعت جذب دستان شما می شود.

پس از آن می توانید موها را به آرامی از کنار به سمت پایین مو بکشید و مراقب باشید که روغن روی پوست سر نریزد زیرا فولیکول های مو را می بندد و باعث سردرد و ریزش مو می شود. همچنین اگر به محصولات ارگانیک و طبیعی علاقه مند هستید در این مقاله بهترین روغن های طبیعی برای مراقبت از مو خواندن.

– از مو استفاده کنید

پس از استفاده از شامپو در حمام، بهتر است از نرم کننده استفاده کنید تا رطوبت بیشتر شود. نرم کننده ها و نرم کننده ها از موهای شما در برابر آسیب های خارجی محافظت می کنند و آن را نرم و لطیف می کنند. این کار موهای شما را قوی تر و صاف تر می کند. بهتر است نرم کننده را روی نوک موهای خیس مالیده و بعد از یکی دو دقیقه بشویید.

– کوتاهی موی منظم

موهای آسیب دیده به راحتی آسیب می بینند و همیشه جدا می شوند. اگر این تعداد تار مو را برای مدت طولانی کوتاه نکنید، قسمت بالایی موهای شما نیز آسیب می بیند. بهتر است هر سه ماه یکبار نوک موها را کوتاه کرده و مرتباً کوتاه کنید. اگر انتهای موهای شما جدا شده است، می توانید این کار را هر شش ماه یا کمتر انجام دهید. شما می توانید این کار را انجام دهید و مجبور نیستید به آرایشگاه بروید.

– استفاده از وسایل خشک کن را کاهش دهید

درمان مناسب موهای آسیب دیده

اگر مو آسیب دیده باشد بهتر است. به دنبال ابزارهایی مانند اتو و سشوار باشید. اما اگر از آن استفاده کنید، می توانید با بررسی چند نکته این آسیب را به حداقل برسانید. به عنوان مثال، می توانید یک سرم حرارتی را قبل از استفاده روی موها بزنید. علاوه بر این، استفاده از سشوار ملایم آسیب کمی به مو وارد می کند. بهتر است سشوار را در فاصله 30 سانتی متری از مو قرار دهید. زمانی که از سشوار استفاده می کنید، ابتدا موها را با حوله کاملا شسته و سپس از سشوار استفاده کنید.

– از ماسک صورت مناسب استفاده کنید

ماسک حاوی مواد مغذی ضروری برای موهای شماست. ماسک ها می توانند تا حد زیادی موهای شما را مرطوب کنند. ماسک ها علاوه بر آبرسانی به موها، ساختار مو را نیز ترمیم می کنند و برای موهای آسیب دیده انتخابی عالی هستند.

– مدل مو

بهترین راه برای حفظ موهایتان بافتن آن است. در این حالت مو هم عاری از آسیب های محیطی است و هم در امان است. می توانید قبل از خواب موهای خود را مانند گوجه فرنگی حالت دهید یا برای جلوگیری از خشکی موها و موها آن را ببافید.

– پوست سر را ماساژ دهید

ماساژ پوست سر با هم برای موهای خشک و آسیب دیده ضروری است. این امر باعث افزایش جریان خون و اکسیژن به سلول های مو می شود. در این صورت میزان چربی پنهان را افزایش داده و به تقویت مو و استحکام مو کمک می کند.

نویسنده: وحیده امینی

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا