سلامتی و پزشکی

رتینول (Retinol) چیست؟ همه چیز در مورد خواص رتینول

راهنمای رتینول رتینول

همانطور که می دانید رتینول از ویتامین A که در حال تولید است به دست می آید محصولات مراقبت از پوست و ضد پیری استفاده شده.

اگرچه مواد زیادی در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود، رتینول یکی از محبوب ترین ها در بین مردم است.

همه ما در مورد رتینول می دانیم اما ممکن است چیز زیادی در مورد رتینول ندانیم. به همین دلیل ما در این مقاله سعی می کنیم سوالاتی را از متخصصین پوست بپرسیم و پاسخ آنها را ارائه دهیم.


رتینول چیست؟

رتینول از ویتامین A مشتق شده است که به عنوان یک عامل ضد پیری استفاده می شود و در اکثر محصولات مراقبت از پوست یافت می شود.

این ماده می تواند متابولیسم سلول های پوست را تحریک کرده و تولید کند کلاژن افزایش.

رتینول می تواند به پوست نفوذ کند. هنگامی که با آنزیم های خاصی ترکیب می شود، به ترتینوئین، شکل اسیدی ویتامین A، که رتینوئیک اسید نیز نامیده می شود، تبدیل می شود.

استفاده از یک محصول ایمن و فرموله شده با رتینول می تواند ظاهر آسیب های پوستی، لکه های قهوه ای، خطوط، چین و چروک و لکه ها را کاهش دهد.

جادوی این ماده در توانایی آن است بافت پوست را دوباره ایجاد کنید و آن را نرم تر و شفاف تر کنید به این معنا که.


Retin-A-User-GUIDE

تفاوت بین رتینول، رتین-A و رتینوئیدها چیست؟

رتین-A و رتینول به عنوان انواع رتینوئید شناخته می شوند که دسته ای از داروها هستند.

هر دوی این مواد می توانند در نرم شدن سریع پوست موثر باشند و گزینه تایید شده ای برای معکوس کردن علائم پیری هستند. اما رتینول یک داروی تجویزی است و باید به شکل فعال تبدیل شود.

از طرف دیگر Retin-A محصول پزشکان است و در رفع چین و چروک و مبارزه با آکنه موثرتر و قدرتمندتر از رتینول است.

اگر محصولات حاوی این ماده را می خورید، باید همراه با الف پوست مشاوره بگیرید

Retin-A ساختار سلولی را بازیابی می کند. بنابراین، کاملا غیر ممکن است که در چشم بیننده قرار داده و مسدود شود. این کار باعث کاهش تعداد منافذ مسدود شده و ایجاد آکنه می شود.

همچنین می تواند با صاف کردن و صاف کردن رنگ پوست و کاهش اندازه منافذ ظاهر چین و چروک را بهبود بخشد.


خواص رتینول

مزیت Retiniva و Retin-A این است که می توانید بهبود خطوط، چین و چروک و تولید کلاژن را در پوست مشاهده کنید.

هر دوی این مواد باعث بهبود رنگ پوست نیز می شوند.

Retin-A یک داروی قوی تر از رتینول است و ممکن است در اثرات ضد پیری و آکنه موثرتر و قوی تر باشد. این ماده برای افرادی که دارای نوع پوست مستعد آکنه هستند مفید خواهد بود.

رتینوئیدهای تجویز شده در فرآیند ضد پیری و کار بر روی شکل خاص آکنه ضروری خواهند بود. این ماده روی جوش های سرسیاه، سرسفید، کومدون های بسته و منافذ مسدود شده موثرتر است.


رتینول از دست دادن و آسیب رتینول

عوارض جانبی رتینول

آیا استفاده از رتینول می تواند تاثیر منفی روی پوست داشته باشد؟

هر دستگاهی می تواند مزایا و معایب خود را داشته باشد. این مواد در صورت استفاده بیش از حد باعث خشکی و تحریک پوست می شوند. برخی از افراد با پوست حساس چنین شرایطی را تحمل نمی کنند.

کرم های موضعی می توانند به شما احساس حساسیت بیشتری نسبت به نور خورشید داشته باشند و شما را سفت تر کنند. هر دوی این مواد را نباید در دوران بارداری استفاده کرد مگر با تجویز پزشک.

رتینوئیدها در صورت داشتن یک بیماری جدی مانند اگزما یا روزاسه به پوست آسیب می رسانند.

بیمارانی که با شرایط حساسی مانند روزاسه دست و پنجه نرم می کنند، ممکن است همچنان بتوانند از رتینوئیدها استفاده کنند، اما باید به تدریج از ترکیبات آن استفاده کنند و قبل از استفاده از رتینوئیدها، پوست خود را با مرطوب کننده آماده کنند.

اگرچه رتین-A یک درمان طبیعی برای آکنه است، اما همه آکنه ها یکسان نیستند. برای افرادی که آکنه قرمز، دردناک و متورم دارند، رتینوئیدهای تجویزی می توانند وضعیت را بدتر کنند و باعث تحریک و تحریک پوست حساس شوند.

آکنه یک بیماری التهابی پوست است و سوزاندن این نوع آکنه با رتینوئیدها استراتژی خوبی برای شفافیت پوست نیست. به طور کلی، برخی از افراد ممکن است با درمان رتینوئید شرایط بدتری را تجربه کنند.

در استفاده اولیه، رتین-A می تواند باعث خشکی، پوسته پوسته شدن و کدر شدن پوست شود.

اگر مصرف ادامه پیدا کند، وضعیت بدتر می شود. Retin-A یا رتینول اغلب برای افرادی که به محافظت در برابر آفتاب اهمیتی نمی دهند توصیه نمی شود. استفاده روزانه از آفتاب برای به دست آوردن نتایج مطلوب هنگام مصرف رتینوئید ضروری است.


چه زمانی رتینول مصرف کنیم؟

بیشتر رتینوئیدها مبتنی بر نور خورشید نیستند. این بدان معنی است که آنها باید در یک ظرف در بسته و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شوند و در شب استفاده شوند.

هفته ای یکبار سعی کنید به اندازه یک بادام زمینی رتینول مصرف کنید و آن را روی مرطوب کننده خود بمالید. می توانید به تدریج مصرف آن را افزایش دهید اما پرخوری هرگز توصیه نمی شود.

این مواد بر اساس واکنش پوست استفاده می شوند. اگر متوجه قرمزی یا تلخی روی پوست شدید، از خوردن آن خودداری کنید.

سرم رتینول به کل صورت و گردن بمالید. سه دقیقه صبر کنید سپس کمی مرطوب کننده بزنید. سرم رتینول را به مدت دو شب مصرف کنید، این کار را یک شبه انجام ندهید بلکه آن را با سرم لایه بردار و سرم درمانی جایگزین کنید.

  • دوشنبه و سه شنبه: رتینول
  • چهارشنبه: پوست کن
  • پنجشنبه و جمعه: رتینول
  • شنبه: سرم پوست را تسکین می دهد

از آنجایی که رتینول سلول های پوست را با سرعت بیشتری از بین می برد، می تواند باعث تحریک انواع خاصی از پوست شود. به همین دلیل است که نباید هر شب از آن استفاده کنید.

از آنجایی که دو روز طول می کشد تا سلول ها بازسازی شوند، بهتر است از سرم لایه بردار برای حذف سلول های مرده استفاده کنید.

رتینول زمانی که بعد از دو روز دوباره استفاده شود بهترین عملکرد را دارد. رتینول اکنون می تواند به عمق پوست نفوذ کند. استفاده از یک سرم آبرسان می تواند به پوست فرصت بیشتری برای بازسازی و رفع موانع ترمیم بدهد.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا