عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

راهنمای خرید ادکلن اصل

در زیر به برخی از روشهای کاربردی جهت تشخیص عطر و ادکلن اصل از تقلبی می پردازیم.مقالات بسیاری جهت تشخیص و  (ادوکلن) و عطر اصل از تقلبی و تفاوتهای آن در سایت ها و شبکه های اجتماعی موجود است و ما بسیاری از آن ها را مطالعه نموده و ذکر چند نکته در مورد آن ها را ضروری می دانیم:

نکته ی اول:نخست آنکه فروشگاه های معتبر و فروشگاه های اینترنتی عطر و ادکلن به عنوان واحدهایی که سالهاست در زمینه ی عطر و ادکلن فعالیت دارند، اعلام می کنند که هیچ فرمول خاص و ثابتی در رابطه با تشخیص عطر و ادکلن اصل از تقلبی وجود ندارد.

نکته ی دوم:بسیاری از این روش ها و فرمول ها قدیمی و پیش پا افتاده است و بسیاری از عطرهای تقلبی امروزی تمامی این نکات را لحاظ کرده اند.

نکته ی سوم:باوری که به غلط در بین مردم و متاسفانه برخی از همکاران ما جا افتاده این است که عطر اصل عطری است که ماندگاری بسیار بالایی دارد و حداقل یک یا دو روز روی بدن شما می ماند که می توان گفت چنین چیزی اصلا صحت ندارد.

دسته بندی عطرها به چه صورت است؟

عطر ها به چند دسته تقسیم می شوند:

  • Parfum – پرفیوم
  • Eau de Parfum – ادوپرفیوم
  • Eau de Toilette – ادوتویلت
  • Eau de Cologne – ادوکلن (ادکلن)
  • Eau Fraiche – ادوفرش

این دسته بندی به ترتیب درصد اسانس و ماندگاری است، در این دسته بندی Perfum (پرفیوم) بیشترین ماندگاری و درصد اسانس را دارد، نکته ای که باید در نظر داشت این است که ماندگاری Perfum در حدود 5 الی 7 ساعت است پس توقع اینکه یک عطر 1 یا 2 روز بر روی تن شما بماند شاید منطقی نباشد و این مساله برای تشخیص عطر اصل از تقلبی روش مناسبی نیست.

در ضمن ماندگاری عطر یک امر کاملا نسبی است و به عوامل زیادی مثل جنس پوست، متابولیسم بدن، رنگ پوست شما و… بستگی دارد.

نکته ی چهارم:از دیگر باورهای غلط این است که عطر اصل دارای لیبل وزارت بهداشت باشد، این مساله تصور اشتباهی است، چرا که خیلی از عطر ها که به صورت مسافری و پروازی به داخل کشور می آیند  و اصل هستند تفاوت عطر برچسب دار (لیبل دار) و بدون لیبل تنها در قیمت آن است و قاعدتا عطر لیبل دار گران تر است. (البته باید این نکته را در نظر داشت که خرید اجناسی که از راه های قانونی وارد کشور شده امری پسندیده و مطمئن تر است.)

اما سوال مهم:اگر برای خرید ادکلن اصل، دیدیم که عطری لیبل وزارت بهداشت و طرح شبنم دارد آیا از اصل بودن آن مطمئن باشیم؟ پاسخ:بله، اگر عطری دارای برچسب (لیبل) وزارت بهداشت و طرح شبنم حقیقی باشد 100% اصل (اورجینال) است.

در این بخش سعی نموده ایم حاصل تجربیات خودمان را بصورت خلاصه و کاربردی جهت تشخیص عطر و ادکلن های تقلبی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

عطرهای تقلبی به 3 دسته تقسیم می شوند:

دسته ی دوم:عطرهایی هستند که تقلبی می باشند ولی به راحتی قابل تشخیص اند.
با چند روش ساده تقلبی بودن این عطر ها نمایان می شود:

1) حروف درج شده بر روی شیشه و جعبه ی این عطر ها معمولا برجسته نیست و با کمی دقت تفاوت بین فونت ها قابل تشخیص است.

2) درب شیشه ی این عطر ها کیفیت بسیار پایینی دارد و معمولا پلاستیکی است و اگر ناخن خود را بر روی آن بکشید رنگ آن می ریزد.

3) شیشه این عطر ها کیفیت و شفافیت عطر اصل را ندارند و اگر آن ها را در نور نگاه کنید به راحتی رگه های آن قابل مشاهده است. البته این امر مشروط به این است که شما حداقل 10 عطر اصل را در نور مشاهده کرده باشید و آنجاست که تفاوت را احساس خواهید کرد.

5) بوی الکل:معمولا این عطر ها بوی الکل می دهند، بزرگ ترین و بد ترین عیب یک کمپانی عطر سازی این است که از عطر آن کمپانی بوی الکل استشمام شود و این یک ننگ بزرگ است، پس هرگاه از بوی الکل استشمام کردید در تقلبی بودن آن شک نکنید.

نکته:نگران فاسد بودن عطر ها نباشید نخست اینکه عطر ها بین 5 تا 12 سال تاریخ انقضا دارند و عطرهای فاسد دو رنگ می شوند و روی عطر ها لایه ای روغن نقش می بندد.

دسته ی سوم:عطرهایی که تقلبی هستند و به راحتی قابل تشخیص نمی باشند.

مهم ترین رقیب ما در تشخیص عطرهای تقلبی از عطر اصل، عطرهای این دسته می باشند چرا که این عطر ها به صورت بسیار حرفه ای و ماهرانه تولید می شوند و در برخی از موارد هیچ یک از روشهای بالا کمکی به ما نمی کند پس چگونه از خرید خود مطمئن باشیم؟

2) در هنگام خرید حتما 5 نکته ی بالا را لحاظ کنید و توجه داشته باشید که سلفون، جعبه، درب شیشه و خود شیشه بهترین روش برای تشخیص عطر اصل از تقلبی است.

3) اگر عطر مورد نظر را قبلا داشته اید و استفاده کرده اید کار ساده تری دارید چرا که با تست کردن آن و کمی دقت می توانید تفاوت را تشخیص دهید. در راهنمای خرید عطر و ادکلن زنانه عوامل متعددی وجود دارد که باید آن ها را در نظر بگیرید تا انتخابی درست داشته باشید. شما باید در کنار توجه به گروه بویایی مورد علاقه خود، غلظت عطر مورد نظر، ماندگاری، نوع کاربرد فصلی، اسانس های سازنده و پخش بوی آن را بررسی کنید. ممکن است انتخاب عطری متناسب با ویژگی های روحی شما کمی سخت باشد، از همین رو اگر تازه کار هستید، بهتر است با خرید محصولات برند مانند ، گوچی، شنل و… شروع کنید. حال سوال اینجاست در خرید بهترین عطرهای مارک چه فاکتورهایی باید رعایت شود؟

راهنمای خرید عطر زنانه

به طور کلی عطرها در دو دسته زنانه و مردانه قرار می گیرند. با این حال، امروزه طبقه بندی جنسیتی عطر مانند گذشته انجام نمی شود. در واقع، عطر از احساس صحبت می کند و فراتر از جنسیت است. در نتیجه در راهنمای خرید عطر و ادکلن و بادی اسپلش بیز بیان می شود که انتخاب عطر کاملا به شخصیت شما بستگی داشته و حکم یک امضای شخصی دارد. اگر شما خانمی هستید که از رایحه های مردانه خوشتان می آید، هیچ مانعی وجود ندارد و حق انتخاب با شماست. بنابراین مهم ترین نکته در راهنمای خرید ، پیدا کردن سبک مخصوص به خود است. به طور کلی ادکلن زنانه دارای رایحه لطیف و ملایم از گروه های بویایی گل دار یا مرکبات هستند!

راهنمای خرید عطر مردانه نظیر میلانو طلایی

در راهنمای خرید ادکلن میلانو طلایی ، اولین گام شناخت سلیقه خودتان است. اول مشخص کنید که می خواهید چه شخصیتی را از خود به نمایش بگذارید! آیا به دنبال رایحه ای قدرتمند هستید تا سرسختی و جدیت خود را نشان دهید؟ در این صورت پیشنهاد می کنیم به سراغ رایحه های چرمی بروید.

اگر هم رایحه های اسپرت و پویا را دوست دارید و می خواهید جذابیت و رمانتیک بودن خود را به نمایش بگذارید، به سراغ رایحه های گلی و میوه ای بروید. گاهی نیز یک عطر کلاسیک، پازل روحی شما را کامل می کند. بنابراین، مهم ترین فاکتور در راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه برای انتخاب یک سبک خاص، توجه به احساسات و علایق شخصی شماست.

خرید بر اساس نت های سازنده

شاید برای شما هم پیش آمده باشد، در ابتدا از رایحه عطر لذت ببرید اما بعد از گذشت چند دقیقه تا چند ساعت نظرتان به کل تغییر کند! تفاوت نت های یک عطر این مسئله را کاملا توجیه می کند. نت ها به صورت لایه های مختلف، رایحه کلی یک ادکلن را تشکیل می دهند. نت های عطر معمولاً به سه نوع اصلی نت اولیه، میانی و پایه تقسیم می شوند. هر کدام نقش خاصی در توسعه و ماندگاری رایحه محصول دارند. سازندگان عطر، با دقت این نت ها را انتخاب می کنند تا اطمینان حاصل شود که عطر هم بوی مطبوعی دارد و هم تجربه خاصی را برای فرد تداعی می کند. در این بخش از راهنمای خرید عطر و ادکلن به بررسی سه نوع نت اصلی می پردازیم:

  1. نت اولیه

نت اولیه یا بالایی، رایحه ای است که همان ابتدا، پس از اسپری کردن عطر متوجه می شوید. نت های ابتدایی معمولاً به سرعت تبخیر می شوند و تنها برای 5 تا 15 دقیقه اول باقی می مانند. آن ها، معمولا از مولکول های سبک تر و کوچکتر تشکیل می شوند و هدف اصلی آن ها پخش رایحه اولیه عطر است.

از رایحه های مرکبات مانند لیمو، پرتقال و ترنج و رایحه های سبک گلدار مانند اسطوخودوس، رز و ریحان در نت های اولیه استفاده می شود.

  1. نت میانی

نت های میانی قلب یک عطر را تشکیل می دهند و به عنوان پلی میان دو نت اولیه و پایه عمل می کنند. نت میانی در واقع با حفظ برخی از نت های اولیه، رایحه های جدیدی را به عطر اضافه می کند. آن ها 70 درصد از کل رایحه را تشکیل می دهد و حدودا بین 10 تا 60 دقیقه ماندگاری دارند.

نت های قلبی یا میانی معمولا شامل رایحه های گل دار و معطر مانند یاسمین، شمعدانی، دارچین، فلفل، کاج، علف لیمو، و هل است.

  1. نت پایانی

نت های پایانی، هیجان انگیزترین بخش رایحه عطر را تشکیل می دهند و با تقویت نت های سبک تر، عمق و طنین بیشتری به عطر می بخشند. از آنجایی که این بخش، پایه عطر را تشکیل می دهد رایحه ای بسیار غنی، سنگین و ماندگار دارد. پس از گذشت از 30 دقیقه از اسپری کردن عطر، نت های پایه پخش می شوند و به همراه بخش میانی، رایحه اصلی عطر را ایجاد می کنند. این نت نسبت به دو نوع دیگر ماندگاری بیشتری دارند و می توانند تا 6 ساعت باقی بمانند.

نت های پایه محبوب از رایحه های وانیل، عنبر، مشک، نعناع هندی، خزه و رایحه های چوبی مانند چوب صندل و چوب سدر تشکیل می شود.

روش صحیح تست کردن عطر و ادکلن

تا این بخش از راهنمای خرید عطر و ادکلن دریافتیم که بهتر است پس از تست کردن عطر بلافاصله تصمیم برای خرید آن را نگیریم؛ چراکه با توجه به نت های محصول، ممکن است پس از گذشت زمان نظرمان در مورد آن تغییر کند.

تست کردن صحیح عطر ویتابلا مردانه و ادکلن در واقع سه مرحله دارد. ابتدا کاغذ تستر را آغشته به مقدار کمی از عطر کنید؛ اولین رایحه ای که پخش می شود، نت ابتدایی است که ماندگاری کمی دارد. سپس بعد از گذشت 10 تا 15 دقیقه مجددا کاغذ تستر را بو کنید؛ اکنون شما رایحه میانی را تجربه می کنید که ماندگاری بیشتری دارد. در مرحله سوم نیز بعد از گذشت 45 دقیقه تا 1 ساعت مجددا آن را بو کنید؛ این بار رایحه نت پایه را حس خواهید کرد که تا ساعت ها نیز ماندگار است.

دکمه بازگشت به بالا