دانش و فناوری

دو باتری از M4 iPad Pro را می توان با استفاده از زبانه های کششی و همچنین بدون جدا کردن کل تبلت جدا کرد


چندی پیش، iFixit دومین کالبدشکافی M4 iPad Pro را منتشر کرد و تغییرات داخلی مختلف تبلت پرچمدار اپل را نشان داد. این ویدئو چند نکته مهم را درباره محصول جدید اپل برای ما روشن می کند. خوشبختانه، نسخه 13 اینچی آیپد پرو جدید اپل دارای ویژگی هایی است که تعمیر این محصول را آسان تر می کند. اما هنوز هم دسترسی به بعضی قطعات و تعمیر آن ها، کار دشواری است.

دو باتری از M4 iPad Pro را می توان با استفاده از زبانه های کششی و همچنین بدون جدا کردن کل تبلت جدا کرد

آیپد پرو جدید با تراشه M4

آیپد پرو جدید با تراشه M4

آخرین کالبدشکافی M4 iPad Pro توسط iFixit منتشر شده است. این ویدئو نشان دهنده این موضوع است که فقط با گرم کردن یک طرف تبلت، چسب نگهدارنده پنل Tandem OLED به راحتی از بقیه دستگاه جدا می شود. اما متاسفانه بعد از انجام این کار، با تعداد زیادی پیچ و کانکتور روبه رو می شوید که برای درسترسی به باتری، باید تعدادی از آن ها را جدا کنید.

خبر خوب این است که بر خلاف نسل های گذشته آیپد پرو، جهت تعویض باتری دیگر نیاز نیست که کل قطعات تبلت جدا شود. علاوه بر این، انجام این کار نیاز به ابزار خاصی ندارد و می توانی صرفا با کشیدن دو زبانه، آن را انجام دهید. این تغییر طراحی در کالبدشکافی مک بوک ایر M3 نیز مشاهده شد، و می توانیم نتیجه بگیریم که اپل قصد دارد این تغییر را به یک استاندارد تبدیل کند.

 

 

همچنین، زمانی را به یاد دارید که مدیران اپل اظهار داشتند که M4 iPad Pro دارای یک ستون محافظ در مرکز است تا به تبلت های جدید استحکام بیشتری بدهد؟ خوب، معلوم شد که این شرکت نه یک، بلکه دو ستون را برای افزایش دوام اضافه کرده است.

با این حال، در نسل های آینده، اپل ممکن است بخواهد در جایی که پورت شارژ USB-C وجود دارد، محافظت اضافه کند. چرا که در تست های مقاومت این محصول مشخص شد که این بخش از دستگاه نسبت به سایر قسمت ها ضعیف تر است و مستعد آسیب می باشد.

با وجود تلاش های اپل، هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد

همچنین، در حالی که برخی از قطعات M4 iPad Pro راحت  جدا می شوند، جدا کردن برخی دیگر بسیار سخت است. به عنوان مثال، مدار منطق تبلت هنوز در جای خود چسبانده شده است، و درست مانند نسل های قبل، اپل در ساخت محصلول خود، تعداد بیشماری کانکتور و پیچ  استفاده کرده است که می تواند کار جداسازی قطعات را به یک کابوس تبدیل کند. علاوه بر تبلت ها، iFixit یک کالبدشکافی از اپل پنسل پرو نیز انجام داده و اگر مشتاق دیدن آن هستید ویدئوی بالا را تماشا کنید.

نظر شما درباره طراحی داخلی M4 iPad Pro چیست؟

بفرست برای دوستات

دکمه بازگشت به بالا