سلامتی و پزشکی

. خیار خیار یکی از خوراکی های پرطرفدار و پرکابرد در روزهای گرم تابستان است. آن ه…


.
?خیار
خیار یکی از خوراکی های پرطرفدار و پرکابرد در روزهای گرم تابستان است. آن ها علاوه بر آب و الکترولیت ها، از مواد مغذی مختلفی تشکیل شده اند که سلامتی را به ارمغان می آورد. خیار یکی از قدیمی ترین محصولات زراعی کشت شده است و اعتقاد بر این است که منشأ آن دشت های شمالی رشته کوه های هیمالیا در هند است. امروزه انواع مختلفی از نظر اندازه ، شکل و رنگ در سراسر جهان در مناطق مختلف آب و هوایی کشت می شود. از نظر گیاه شناسی خیار در خانواده کدوییان قرار می گیرد که کدو سبز، کدو تنبل، هندوانه و خربزه را نیز شامل می شود.
.
نام علمی: Cucumis sativus
.
خواص سلامتی:
خیار به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، ضد دیابتی، کاهنده چربی، ضد عفونی کننده و سم زدایی بدن در بین محققان شناخته شده است. این سبزی همچنین به طور طبیعی خنک کننده می باشد و انتخابی مناسب جهت جلوگیری از کم آبی، یبوست و گرمای بیش از حد است.
.
خیار یکی از خوراکی های کم کالری است، به طوری که در هر 100 گرم فقط 12 کالری تأمین می کند. به همین علت خیار یکی از انتخاب های مناسب در افراد چاق جهت کاهش وزن است. پوست خیار منبع خوبی از فیبر های غذایی است که به کاهش یبوست کمک می کند و با از بین بردن ترکیبات سمی از روده، در پپیشگیری از سرطان روده بزرگ مؤثر است.
.
خیار حاوی مواد معدنی مهم جهت سلامت قلب یعنی پتاسیم و منیزیم است. هر 100 گرم خیار حاوی 136 میلی گرم پتاسیم است این در حالی است که فقط 2 میلی گرم سدیم فراهم می کند. پتاسیم یک الکترولیت دوستدار قلب است و با خنثی کردن اثرات سدیم باعث کاهش فشار خون و ضربان قلب می شود. غذاهای سرشار از منیزیم در بهبود عملکرد عصبی، تنظیم ضربان قلب، تعادل مایعات، پایداری قند خون، صرفه جویی بیشتر انرژی و تنظیم فشار خون مفید هستند.
.
خیار دارای آب فراوان (95 درصد) و خاصیت ادرار آوری است؛ این بدان معنی است که می توانند به بدن کمک کند تا ادرار بیشتری برای دفع سموم و ضایعات تولید کند. .
?جهت مشاوره و دریافت رژیم غذایی به صورت غیر حضوری (آنلاین) می توانید به دایرکت مراجعه کنید?
@drghiasvand
.
⭕️ دکتر رضا غیاثوند؛ متخصص تغذیه و رژیم درمانی
رزرو نوبت:
09135955004
031-3266-5398
.
⭕️ آدرس وبسایت :
Drghiasvand.com
.
?جهت دریافت رژیم آنلاین، به دایرکت مراجعه کنید?
.

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه پزشکی و سلامت کلیک کنید 

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا