سلامتی و پزشکی

خواص روغن مریم گلی برای پوست، مو و سلامت بدن

خواص روغن مریم گلی

مریم گلی | نوعی درخت سبز تیره. مریم گلی دارای طعم ها و کاربردهای دارویی متفاوتی است. بر اساس یک مطالعه در سال 2004، مریم گلی دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند از آسیب DNA و پروتئین جلوگیری کند.


فواید روغن اسانس مریم گلی برای سلامتی می توان گفت دارای خواص بالقوه ای مانند ضد قارچ، ضد میکروبی، آنتی اکسیدان، ضد عفونی کننده، ضد التهاب، ضد اسپاسم، ضد باکتری، خلط آور، ملین و محرک است.

امروزه نام مریم گلی را در دنیای آرایش به خصوص در زمینه مراقبت از پوست زیاد می شنویم. محصولات زیبایی بی‌شماری ادعا می‌کنند که حاوی روغن مریم گلی یا اسانس مریم گلی هستند.

این اسانس با تقطیر بخار برگ های مریم گلی استخراج می شود. در این مقاله از مجله سلامت در مورد فواید اصلی اسانس مریم گلی صحبت خواهیم کرد، لطفا تا انتها با ما همراه باشید.


1. خاصیت ضد قارچی دارد

وجود کافور و کافور در این اسانس خاصیت ضد قارچی بالقوه آن را می دهد. این روغن احتمالاً می تواند عفونت های داخلی و خارجی را کنترل کرده و بیماری های عفونی مانند اسهال، عفونت های پوستی، پای ورزشکاران یا درماتیت را تسکین دهد. این خاصیت یکی از دلایل استفاده در محصولات مراقبت از پوست است.


. خاصیت ضد میکروبی دارد

ترکیبات موجود در اسانس مریم گلی که می تواند از بدن در برابر عفونت های قارچی محافظت کند، می تواند در برابر عفونت های باکتریایی نیز محافظت کند. بنابراین، همانطور که توسط گزارش منتشر شده در مجله آفریقایی بیوتکنولوژی تأیید شده است، می توانید از اسانس مریم گلی برای محافظت از زخم ها یا بریدگی های کوچک در برابر عوامل بیماری زا تحریک کننده یا بالقوه خطرناک استفاده کنید.


3. خاصیت آنتی باکتریال دارد

این روغن مانند قبل در عفونت های باکتریایی مفید است زیرا باکتری ها را می کشد و می تواند رشد آنها را در بدن متوقف کند. همچنین می توان از این خاصیت برای درمان بیماری هایی مانند عفونت های باکتریایی گوش، بینی، گلو، چشم، دستگاه تناسلی، مجرای ادرار، روده بزرگ، روده ها و همچنین پوست و زخم ها استفاده کرد.


4. می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کند

این شاید با ارزش ترین جنبه این اسانس و دلیل استفاده گسترده از آن در محصولات ضد پیری و درمان های پوست باشد. بر اساس مطالعه ای که در مجله طب سنتی و مکمل منتشر شده است، مریم گلی قدرت آنتی اکسیدانی قوی خود را از اسید رزمارینیک و اسید کارنوزیک می گیرد.

همانطور که از نام آن پیداست، آنتی اکسیدان ها بر روی اکسیدان ها یا رادیکال های آزاد در بدن کار می کنند که در واقع باعث پیری می شوند. این آنتی اکسیدان ها پیری را کند می کنند و از علائمی مانند چین و چروک، ضعیف شدن پوست و عضلات، کاهش بینایی و شنوایی، اختلالات مغزی، از دست دادن حافظه، آسیب مغزی، سلول ها، تخریب چشم و اختلالات عصبی جلوگیری می کنند.


5. خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد دیا

از آنجا که روغن مریم گلی دارای خواص ضد میکروبی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است، می تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده برای زخم ها، روش های جراحی، زخم های پس از زایمان، زخم ها و زخم ها عمل کند.


6. خاصیت ضد التهابی دارد دیا

این روغن مفید التهاب پوست را کاهش می دهد و از ورود سموم به جریان خون جلوگیری می کند. مصرف بیش از حد غذاهای شور یا تند و غیره می تواند اثرات مضر داروها را کاهش دهد.

مطالعه ای در مجله زیست شناسی دارویی نشان می دهد که استخراج این گیاه مفید به درمان بیماری های چشمی در معده، روده و دستگاه گوارش کمک می کند.


7. خاصیت ضد اسپاسم دارد

اسانس مریم گلی ممکن است برای درمان تمام مشکلات ناشی از اسپاسم، از جمله معده، قفسه سینه و روده، و همچنین سرفه، تشنج و گرفتگی عضلات ضروری باشد.


8. ملین خوبی برای صفرا است

بر اساس مجله بین المللی زیست شناسی، مریم گلی تولید صفرا را افزایش می دهد. اسانس مریم گلی می تواند به هضم غذا کمک کند، معده را آرام کند و عملکرد کل دستگاه گوارش را در بیماری های ناشی از اسید زیاد بهبود بخشد. همچنین می تواند اسیدیته معده و رگ های خونی را کاهش دهد و در نتیجه اسیدیته را کاهش دهد.


9. خاصیت ادرارآور و نرم کنندگی دارد

اسانس مریم گلی ترشح سموم از خون را از طریق دفع یا تعریق تسریع می کند، در نتیجه خون را پاکسازی می کند و به عنوان یک دافع عمل می کند.


10. داروی گوارشی مفیدی است

اسانس مریم گلی با تسهیل تجزیه غذا می تواند به عنوان یک داروی گوارشی در صورت سوءتغذیه عمل کند. این کار را با افزایش مقدار صفرا و شیره و با مهار رشد باکتری ها در دستگاه گوارش انجام می دهد.


. این یک داروی شفابخش طبیعی است

این روغن قاعدگی را تنظیم می کند و به راحت شدن قاعدگی کمک می کند. هورمون های خاصی مانند استروژن را فعال می کند که مشکلاتی مانند سردرد، حالت تهوع، ضعف، خستگی، افسردگی، اختلالات عاطفی و سایر علائم مرتبط با قاعدگی را تسکین می دهد.


. یک ملین طبیعی است

اسانس مریم گلی می تواند سرفه، سرماخوردگی و بیماری های سینه و مجاری تنفسی را تسکین دهد. همچنین احتقان ناشی از سرماخوردگی را برطرف می کند. اسانس مریم گلی با مبارزه با عفونت ها و کاهش عفونت های چشمی مرتبط، تب را کاهش می دهد.


13. می تواند به عنوان یک ملین عمل کند

مریم گلی با تحریک دفع برخی مایعات و همچنین تحریک روده ها می تواند حرکات روده را تسهیل کند و یبوست را برطرف کند.


سایر فواید روغن مریم گلی

اسانس مریم گلی به مدیریت درماتیت، تبخال، پسوریازیس، سینوزیت، آسم و برونشیت، کم آبی بدن، فلج مغزی، افسردگی، سیاتیک کمک می کند و همچنین باعث ثبات و هوشیاری می شود.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا