فیلم و هنر

خاویر باردم در کمدی سیاه «رئیس خوب» / وقتی طنز مثل وزنه تعادل عمل می‌کند


مجله نماوا ، ترجمه: علی افتخاری

فرناندو لئون د آرانوآ کارگردان اسپانیایی و خاویر باردم در فیلم اسپانیایییزبان «رئیس خوب» (El Patrón Yuen)، یک کمدی که اولین بار در دنیا در رقابت جشنواره فیلم سن سباستین 2021 به نمایش درآمد، بار دیگر با همدیگر همکاری کردند.

دوشنبه ها در آفتاب نوزده سال، آن‌ها با داستانی به جشنواره بازگشتند که رئیس یک کارخانه ترازوی صنعتی بعد دارد.

باردم نقش رئیس خوب را بازی می کند که عنوان فیلم از آن گرفته شده است، مردی که برای در اولویت قرار دادن علایق خود از همه خطوط عبور می کند، از سوء استفاده از کارورزان و اخراج از کار گرفته تا تلاش شدید برای حفظ ظاهر تا کسب و کار. یک یا یک برنده یک جایزه می شود.

خاویر باردم در «رئیس خوب»
خاویر باردم

“رئیس خوب” به باردم فرصت داد تا طنز برود را دوباره در فیلمی به زبان آورد «رئیس خوب» همچنین در کنار «تل‌ماسه» و «ریکاردو ونار» این فیلم پس از سن سباستین در جشنواره های زوریخ و لندن نیز نمایش داده شد. «رئیس خوب» نماینده اسپانیا در بخش فیلم بین‌المللی نود و چهارمین دوره جوایز سکار است

باردم و لئون د آرانوآ در این گفتوگو درباره سینمای آمیخته به مضامین سیاسی، دوستی و لذت بردن دوباره با هم پس از «دوشنبه ها در آفتاب» و «پابلوی دوستداشتنی» – پرتره سال 2017 آنها از پابلو اسکوبار، سلطان مواد مصرف – صحبت می کنند.

رویس خوب »بونه با فیلم« دوشنبه‌ها در آفتاب »مقایسه می‌شود،

بازی های آنلاین در گرینلند: در روند نوشتن فیلمنامه احساس کردم موارد مشترکی وجود دارد، چون هر دو داستان به زندگی کاری می‌پردازند. فیلم اول درمورد بیکاری بود و حالا «رئیس خوب» ث س م م م س س ر ر ر ر ر حتی اگر شغل داشته باشید، مشکل تمام نمی شود، اما شاید چون نزدیک به 20 سال از «دوشنبه ها در آفتاب» گذشته است، احساس کردم باید به این موضوع بیشتر از طریق کمدی بپردازم تا درام. اینجا هنوز چیزی نیست.

شباهت دیگر این است که هر دو فیلم بر یک شخصیت کاریزماتیک تکیه می کنند که داستان بقیه آدمها را به هم پیوند می دهد، در حالی که در هر دو فیلم، خاویر باردم نقش آن آدم جاذبهدار را بازی می کند. ف رئیس خوب، فراتر از حس شوخ‌طبعی، این است که کارگران وارگران هستند

خاویر باردم در «رئیس خوب»

شخصیت کاریزماتیک بلانکو در فیلم را چگونه توصیف می کنید؟

خاویر باردم: بلانکو خود را یک ناجی میداند، فردی که واقعاً به دیگران کمک می کند تا از نظر شخصی و حرفهای به اهدافشان دست پیدا کنند و آنها را امضا کنند به یک خانواده، متحد می شود. او شخصیتی است که ما در سرتاسر دنیا می‌شناسیم. کسانی که با اطرافیان خود خیلی گرم میگیرند و خوب رفتار میکنند، خیلی باهوش و خیلی قوی هستند و برای ما جذابیت دارند و بعد متوجه میشویم در دام رفتارهایشان گرفتار میشوند و مورد رحمت آنها هستند و این میتوانند باعث سوء استفاده از آنها شوند.

شما باید وارد این سایت شوید: رای ما خیلی مهم بود تماشاگر – و خودمان در هنگام ساختن فیلم – با این شخصیت تا حدی همدردی کند. شما باید این کار را انجام دهید، در غیر این صورت هیچ راهی برای ساختن یک شخصیت خوب وجود ندارد.

داستان فیلم در یک کارخانه ترازوی صنعتی روی می‌دهد…

شما باید وارد این سایت شوید: کارخانه‌ای که بلانکو در آن ترازوهای صنعتی تولید می‌کند، «اتفاقی در شروع فیلم، شخصیت بلانکو بهنوعی بر تمام زوایای مختلف زندگی خود تسلط دارد … و بعد از فیلم لحظه ای را بیان می کند که او کنترلش را از دست می دهد و این که چگونه سعی می کند آن را به هر قیمتی حفظ کند.

خاویر باردم و فرناندو لئون د آرانوآ
خاویر باردم و فرناندو لئون د آرانوآ

مهم ترین سوء استفاده ها محل کار در ورود یک کمدی سیاه دلیل اصلی شما به این پروژه بود؟

خسته: طنز به مخاطب کمک می کند پیدا شود و چیزی را به آنها بگوید که می توانند آنها را تحت تأثیر قرار دهد، در حالی که طنز تماشاگر را وادار می کند با دنیایی که ما سعی می کنیم با واقعیت های خشن آن انتقال بدهیم، همدلی کند. این چیزی است که هنر پیشنهاد می‌دهد، چه هنر، ادبیات یا سینما: فرصتی برای انعکاس. نوشته‌های فرناندو وقتی به هم تابیدن داستان و تعریف شخصیت‌های آن می‌شود، ظریف، ظریف و حساس است. بار با چنین فیلمنامه‌ای لذت‌بخش است. علاوه بر این، اگر با چنین دوستی همکاری داشته باشید، می توانید چیزی بیشتر بخواهید. من عاشق کار کردن با او هستم. وارگردان بزرگ بازیگران است و ‌تنها این نیست، او می‌داند چگونه تغییر کند تا کار شما معنی پیدا کند. او می‌داند چه چیزی را باید نگه دارد و چگونه آن‌ها را بیان کند.

خاویر، شما از خانواده‌های با زمینه‌های بسیار سیاسی آمده‌اید. بقدر برای شما مهم است که در داستانهای آمیخته به مضامین سیاسی کار کنید؟

خسته: در خانه، من از سن خیلی کم از مادرم (پیلاردم، بازیگر تئاتر و سینما که بارها درگذشت) و عمویم (خوان آنتونیو باردم، کارگردان فیلم) یاد گرفتم که کار فراتر از این باشد که شیوه ای برای کسب درآمد باشد، باید حس اجتماعی داشته باشد. باشید و به مفهومی بیانگر خودتان باشید. همچنین متوجه شدم که کار می‌تواند به تکان دادن و تغییر ذهنیت‌ها کمک کند. منظورم به شیوه پرطمطراق نیست، این که سینما می‌تواند یک ابزار ارتباطی باشد. بخصوص فیلمهایی که با فرناندو کارام کرده اند اینچنینی بسیار دارند و برای من بهعنوان یک بازیگر خیلی رضایتبخش است، چون احساس می کنم را میدهم که هم ازنقطه بازیگری چالشبرانگیز است و هم به موضوعاتی میپردازد که در جامعه بسیار مرتبط هستند. درمورد «رئیس خوب» ، داستان فیلم با یک حس شوخ‌طبعی خیلی سیاه و همچنین با یک نکته اجتماعی بسیار مهم درمورد آ این باعث می‌شود که فیلم نه‌تنها جذاب، جالب و سرگرم‌کننده باشد

در این مرحله از دوران کاری، برای این که بتوانید زمان و جستجوی خود را صمیم کنید

شما باید وارد این سایت شوید: من خیلی به این موضوع فکر می کنم، چون ساخت فیلمی مثل «رئیس خوب» از ابتدا تا انتها در سه سال طول کشید، از اولین ایده تا زمانی که درمورد آن شروع به صحبت با سخن گفتن تا حالا که فیلم تمام شده و درباره آن را تولید کند. شما حرف میزنیم همه چیز را باید عاقلانه انتخاب کنید، به‌خصوص وقتی پنجاه و چند ساله هستید. ا د د د د د د د د د د س س س س

خاویر باردم در «رئیس خوب»

با توجه به این که همدیگر را خیلی خوب می‌شناسید، چگونه شخصیت کار می‌کنید؟

خسته: حالا که درباره فیلم صحبت می کنم، متوجه می شوم که منطقیتر یا عقلانی دارم نسبت به خودم در «رئیس خوب»، نسبت به شخصیت هایی که برای بازی در نقش رئیس کارخانه انجام می شود، خیلی بیشتر از وقتی که در حال تمرین و فیلمبرداری بودیم. زمانی که همه‌چیز را در سطح احساسی‌تر و کمتر منطقی‌تر نگاه می‌داشتم. اگر شما درمورد مسائل بحث می کنید، انگیزه ها، واکنش ها را تجزیه و تحلیل و تحلیل می کنید، اما زمانی می رسد که بهعنوان یک بازیگر باید رها شود و روی زبان بدن خود باشد، شیوه صحبت کردن را انتخاب کنید و اجازه دهید شخصیت هایی را به شیوه ای بهمراتب خودجوش ببرید. در جریان باشد.

من و فرناندو اینقدر به هم نزدیک هستیم که با ایده‌ها بازی کنیم. وزینه‌های خلق و خوی و ظاهر شخصیت را می‌کند و به دنبال آن می‌رود، ما درمورد آن‌ها می‌کنیم. عقب و جلو می‌رویم و نیاز به روندی داریم که باید هر دوی ما را درگیر کند کاملاً درست است. من می‌دانم این آدم خیلی باهوش و حساس است بنابراین به قضاوت او اعتماد دارم. این بسیار مطمئن‌بخش است. همیشه اینطور نیست، کارگردانها بیشتر مکانیکی دارند، آنها بیشتر روی کارآمدی تمرکز کنند تا این که بخواهند به شما اجازه دهند همه چیز را امتحان کنید، آزادتر پرواز کنید. در آن موارد باید همه تکالیف را در خانه و به‌تنهایی انجام دهید. چه راه فوق العاده ای برای سرکوب کردن مردم و شروع روزشان. یک تضمین که ما از این روند لذت ببریم.

خاویر باردم در «رئیس خوب»

شما باید وارد این سایت شوید: خیلی خوب است که احساس می کنم از نظر خلاقانه شریک هستیم و خاویر مبتکر است. دوستی و هماهنگی در نگاه کردن به کار به ما یک شبکه امن می‌دهد و این وسیله را می‌توانیم بکنیم. منظور از “رئیس خوب” فرصت داشتن یک ماه تمرین و توانستیم چیست یک پروسه کاملاً ارگانیک بود.

منبع: اسکرین دیلی ، ددلاین

تماشای فیلم «رئیس خوب» در نماوا

دکمه بازگشت به بالا