سلامتی و پزشکی

جدید ترین روش درمان افسردگی

آماری که در مورد افسردگی یک شگفتی وجود دارد. بیش از 350 میلیون نفر در سراسر جهان از افسردگی رنج می برند.

تنها در سال 2015، حدود 16.1 میلیون بزرگسال حداقل یک دوره افسردگی را تجربه کردند.

افسردگی یکی از شایع ترین علل ناتوانی در سراسر جهان است و به بزرگسالان محدود نمی شود. افسردگی در بین جوانان نیز رو به افزایش است. اگرچه انواع مختلفی از داروهای ضد افسردگی وجود دارد، 10 تا 20 درصد از افراد مبتلا به افسردگی به افسردگی خفیف تا متوسط ​​مبتلا می شوند.

درمان های جدید آنها یکی از راه های ممکن برای پر کردن چنین شکاف هایی هستند و می توانند بهبودی بهتری را برای بیماران فراهم کنند. محققان به دنبال راه های جدیدی برای درمان افسردگی هستند.

در این مقاله قصد داریم این مشکل را حل کنیم.


  1. بازی های ویدیویی

درمان های جدید افسردگی، بازی های ویدیویی

بازی های ویدیویی شاید در بین مردم شهرت خوبی نداشته باشد اما در مقابله با افسردگی ابزار قدرتمندی خواهد بود.

یک مطالعه اخیر توسط دانشگاه واشنگتن نشان می دهد که یک بازی ساخته شده به روشی خاص به نام EVO می تواند افسردگی را در بزرگسالان بهبود بخشد.

EVO به مسائل مدیریت افسردگی مانند مشکل در توجه و استفاده از حافظه می پردازد. محققان دریافته اند که خلق و خو و افسردگی نیز همراه با بهبود عملکرد ذهنی بهبود می یابند. بازی های ویدیویی مانند بازی های دیگر درمان های رایج برای افسردگی مفید بود

یکی از نویسندگان می گوید: «اکثر سالمندانی که در این مطالعه شرکت کردند به اکثر داروهایی که برای افسردگی داده می شود، اعتراض داشتند. به همین دلیل است که رفتار درمانی که عوارض جانبی ندارد، رویکرد بسیار جذابی است.

مطالعات دیگر نیز این را نشان می دهد بازی های ویدیویی درمانی می تواند درمان موثری برای افسردگی باشد بودن. در حالی که هنوز تحقیقات بیشتری برای تأیید چنین روشی لازم است، بازی هایی مانند SuperBetter در حال حاضر فراوان هستند و ممکن است مورد نیاز باشند. این نوع دستگاه ها بسیار جالب هستند زیرا برای همه قابل دسترسی هستند.


  1. قارچ های شگفت انگیز

درمان جدید افسردگی، قارچ جادویی

روانگردان ها مانند سیلوسایبین ترکیباتی هستند که در قارچ های جادویی یافت می شوند که اخیرا مورد مطالعه قرار گرفته اند. این مطالعه تأثیر چنین عواملی را بر افسردگی، اضطراب، اعتیاد به الکل و سایر بیماری‌های مزمن بررسی کرد. اثرات امیدوار کننده افسردگی

مطالعه اخیر منتشر شده در مجله Biological Psychiatry نشان می دهد که این ترکیبات می تواند خلق و خوی افراد سالم را بهبود بخشد.

یک مطالعه کوچک از دانشگاه نیویورک و دانشگاه جان هاپکینز نشان داد که این مواد می توانند بر افسردگی بیماران تأثیر بگذارند.

اگرچه چنین مطالعاتی گسترده نیستند، تحقیقات اولیه نشان می دهد که روانگردان هایی مانند سیلوسایبین ممکن است تسکین سریع و بهبودی پایدار را برای افرادی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند فراهم کند.


  1. مبارزه با بیماری های چشمی

درمانی جدید برای افسردگی، مبارزه با بیماری های چشمی

همه ما می دانیم که بیماری چشم می تواند به بدن آسیب برساند، اما این تنها بخش نگران کننده داستان نیست. افراد مبتلا به این بیماری نیز خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهند.

در سال 2013، یک مطالعه کوچک نشان داد افرادی که از داروهای ضد التهابی استفاده می کنند، که اغلب برای درمان بیماری های خودایمنی استفاده می شود، علائم کمتری نسبت به افسردگی داشتند. مطالعه کوچک دیگری که در سال 2015 انجام شد نشان داد که افراد افسرده 30 درصد تومورهای بیشتری در مغز خود دارند.

با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا این بیماری عامل اصلی افسردگی است یا فقط یک علت. هنوز مطالعات بیشتری برای تایید چنین مواردی مورد نیاز است.


  1. کتامین

درمان جدید افسردگی، کتامین

کتامین با وجود شهرت بد در بین مردم، ممکن است هنوز هم همینطور باشد درمان های مفید برای افسردگی بودن.

شروع داروهای رایجی که برای افسردگی استفاده می شود 8 هفته یا بیشتر طول می کشد. با این حال، کتامین می تواند علائم افسردگی و خودکشی را در عرض دو ساعت کاهش دهد.

یک مطالعه بالینی به بررسی اثرات کتامین بر مغز و توانایی آن درمان سریع افسردگی است.

الیزابت بالارد، دانشمندی که در این زمینه کار می کند، گفت: «ما برای افرادی که افکار خودکشی دارند به درمان بهتری نیاز داریم. مداخلاتی مانند کتامین ممکن است یک راه های جدید درمان افسردگی و اثرات آن بودن.


  1. درمان الکتروشوک

درمان جدید افسردگی، الکتروشوک درمانی

علیرغم تصویری که از این نوع درمان در ذهن مردم وجود دارد، الکتروشوک درمانی غیر معمول نیست. این نوع درمان می تواند بهبود مثبتی را برای بیماران مبتلا به افسردگی ایجاد کند. در طول درمان با تشنج الکتریکی، یک جریان الکتریکی کوچک به مغز فرستاده می‌شود که باعث تشنج کوتاه مدت می‌شود.

همین الان انجامش بده روش های درمانی فقط چند دقیقه زمان نیاز است، اما برای جلوگیری از درد بیمار تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. بیماران سه بار در هفته به مدت دو تا چهار هفته تحت درمان قرار می گیرند و پس از یک هفته بهبود قابل توجهی در علائم خود مشاهده می کنند.

این نوع درمان ممکن است در بیماران مبتلا به افسردگی شدید که به سایر داروهای ضد افسردگی پاسخ نداده اند مفید باشد. به خاطر داشته باشید که الکتروشوک درمانی همچنین می تواند عوارض جانبی مانند گیجی، از دست دادن حافظه کوتاه مدت یا بلند مدت، مشکلات قلبی و سردرد داشته باشد.


  1. احساسات عمیق

احساسات عمیق، جدیدترین درمان افسردگی

تحریک عمیق مغز، که بسیار شبیه به درمان با تشنج الکتریکی است، از الکتریسیته برای هدف قرار دادن مناطق خاصی از مغز استفاده می کند.

اگرچه این نوع درمان در ابتدا برای درمان بیماری پارکینسون و کاهش تورم و حرکات کنترل نشده ایجاد شد، اما اکنون برای درمان افسردگی در حال مطالعه است. این نوع درمان غیر تهاجمی است و شامل قرار دادن یک جفت الکترود در مغز است.

سپس این الکترودها به یک تولید کننده کوچک که در قفسه سینه تعبیه شده است متصل می شوند. با این حال، چنین درمانی هنوز یک فرآیند تجربی است و عوارض جانبی بالقوه و طولانی مدت آن ناشناخته است.


  1. تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال

تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال

این نوع درمان اغلب زمانی استفاده می شود که سایر درمان ها شکست خورده باشند. محرک های مغناطیسی ترانس کرانیال از میدان های مغناطیسی برای تحریک سلول های عصبی هدفمند در مغز استفاده می کنند.

به طور خلاصه، پالس های مغناطیسی قوی می توانند شوک های الکتریکی را برای تحریک مناطقی از مغز که در افراد مبتلا به افسردگی کمتر فعال هستند، ایجاد کنند.

این درمان تهاجمی نیست اما هنوز در مراحل اولیه توسعه است و هیچ عارضه جانبی طولانی مدتی شناخته نشده است.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا