سلامتی و پزشکی

جایگرین مناسب برای قند و شکر – اریتریتال (Erythritol)

تاریخ ارسال:

23 سپتامبر 2021

سالهاست که شکر یکی از پرکاربردترین شیرین کننده ها بوده است. برای شیرین کردن چای یا قهوه ، کیک یا هر غذایی را بپزید. استفاده از شکر در بین همه ما به یک عادت تبدیل شده است و اکنون با پیشرفت علم و شناسایی ماهیت مضر قند ، به نظر می رسد که باید به دنبال جایگزینی مناسب برای شکر باشیم.
با آشکار شدن مضرات مصرف شکر برای بدن ، بسیاری از مردم بدنبال جایگزینی مناسب برای شیرین کردن چای ، قهوه یا غذاها هستند. اگرچه یافتن جایگزینی که 100٪ طعم و شیرینی قند داشته باشد و در عین حال عاری از هرگونه عارضه باشد ، دشوار است ، اما همچنان می توان از برخی شیرین کننده های طبیعی که کمترین عوارض جانبی برای بدن دارند استفاده کرد. ظاهر شد. اریتریتول یکی از این شیرین کننده ها است که در فروشگاه های مواد غذایی سالم ایالات متحده یا به صورت آنلاین موجود است. با توجه به مطالعه دقیق خواص شیمیایی این محصول ، انتظار می رود نتایج در چندین مجله پزشکی منتشر شود ، Eritrital می تواند جایگزین قند برای چای باشد.

اریتریتول چیست؟
در پاسخ به این سوال که اریتریتول چیست می توان گفت: اریتریتول یک شیرین کننده طبیعی است که به مقدار کم در میوه ها مانند انگور ، گلابی و هندوانه در طبیعت یافت می شود. قدرت شیرین کنندگی آن حدود 70 درصد قند است و مدت زمان بیشتری طول می کشد تا در قندها در مایعات حل شود. این شیرین کننده معمولاً در طی فرآیند تخمیر و تبلور از قندهای گیاهی به دست می آید. پس از چندین آزمایش شیمیایی و سالها تحقیق در مورد فواید و عوارض جانبی آن ، اریتریتول توانسته ثابت کند که می تواند جایگزین مناسبی برای قند باشد. البته تلاش ها برای یافتن بهترین جایگزین های طبیعی برای شکر ادامه دارد. اما استفاده از اریتریتول تا آن زمان می تواند از خطری که بسیاری از افراد مسن را تهدید می کند جلوگیری کند. چندین مجله پزشکی تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام داده اند.
همچنین بخوانید: تفاوت چربی سفید با چربی قهوه ای چیست؟
مزایای اریتریتول به عنوان جایگزین قند رژیمی
اگر در مصرف روزانه قند خود تجدید نظر کنیم و در رژیم غذایی خود شیرین کننده های طبیعی را جایگزین قند کنیم ، می توانیم به راحتی میزان مصرف شکر خود را کاهش دهیم و در نتیجه گامی بزرگ در جهت بهبود سلامت رژیم غذایی خود برداریم. در زیر لیستی از مزایای شیرین کننده طبیعی اریتریت ، که به عنوان جایگزین خوب برای قند شناخته می شود ، آورده شده است.

کالری دریافتی از اریتریتول تقریباً صفر (95 less کمتر از قند) است. این به این دلیل است که نود درصد اریتریت ها پس از جذب در جریان خون بدون هیچ تغییری از طریق ادرار دفع می شوند. ده درصد آن بدون جذب در خون مستقیماً از طریق مدفوع دفع می شود. بنابراین باعث کالری اضافی و در نتیجه افزایش وزن نمی شود.
اریتریتول قند خون را بالا نمی برد و پانکراس را برای ترشح انسولین تحریک نمی کند. این یک جایگزین خوب برای افراد مبتلا به دیابت است ، اگرچه آنها باید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.اریتریتال تا حدود 160 درجه سانتیگراد در برابر حرارت مقاوم است و تجزیه نمی شود.
تاکنون هیچ خواص سرطان زایی برای این ماده گزارش نشده است و از سوی دیگر ، مشخص شده است که خاصیت آنتی اکسیدانی آن قادر است رادیکال های آزاد شیمیایی را در بدن از بین ببرد. رادیکالهای آزاد شیمیایی عامل سرطان هستند.
بر خلاف شکر ، اریتریتول باعث پوسیدگی دندان نمی شود ، بلکه باعث کاهش تولید پلاک دندانی و چسبندگی باکتری ها به دندان می شود و این یکی از مزایای مهم استفاده از این شیرین کننده به عنوان جایگزین قند برای چای است.
Eritrital به طور گسترده در بسیاری از کشورها از جمله ژاپن ، کانادا ، استرالیا ، نیوزلند و اتحادیه اروپا استفاده می شود و در ایالات متحده به عنوان عمومی شناخته شده به عنوان ایمن (GRAS) طبقه بندی می شود.

همچنین بخوانید: شکر قهوه ای یا شکر سفید؟ کدامیک بهتر است؟

به طور کلی می توان گفت که انتخاب اریتریتول به عنوان جایگزین مناسب قند می تواند از چند جهت به افراد مسن کمک کرده و همچنین از چاقی و دیابت در جوانان جلوگیری کند. این نوع استفاده از مواد طبیعی ممکن است درمان قطعی برای هر بیماری نباشد ، اما مطمئناً می تواند از هزاران بیماری مرتبط با سوء مصرف گلوکز جلوگیری کند.
کاربرد اریتریتول
در تمام مواردی که در طول روز شکر ، آشپزی ، چای ، قهوه یا شیرینی پزی مصرف می کنید ، برای افرادی که به شیرین کردن نوشیدنی های خود معتاد هستند ، استفاده از اریتریتول می تواند یکی از بهترین روش ها برای جایگزینی قند و شکر باشد.
مضرات اریتریتول به عنوان جایگزین قند در رژیم غذایی

اریتریتول نیز معمولاً با شیرین کننده های مصنوعی ترکیب می شود و به تنهایی مصرف نمی شود. به همین دلیل است که مصرف زیاد آن می تواند باعث بیماری هایی مانند سردرد ، اسهال و مشکلات گوارشی شود.
مصرف اریتریتول باعث پرخوری می شود. مهمترین نکته در مورد اریتریتول این است که بدن ما نمی تواند این غذا را بسوزاند و متابولیزه کند. هنگامی که قند متابولیزه می شود ، هورمون هایی ترشح می شوند که اشتها را کاهش می دهند ، اما در اریتریتول ، اشتها کاهش نمی یابد و در نهایت ممکن است منجر به پرخوری شود.

با توجه به موارد فوق ، هنوز تردید وجود دارد که اریتریتول می تواند بهترین جایگزین طبیعی برای قند باشد. همچنین باید در مجله پزشکی مناسب به دنبال یک شیرین کننده طبیعی و با کیفیت باشید. پزشکان و متخصصان تغذیه همچنان در تلاشند تا این شیرین کننده را با از بین بردن معایب این شیرین کننده تجاری کنند تا بتوانید به راحتی از آنها به عنوان جایگزین مناسب قند استفاده کنید.
همچنین بخوانید: پروبیوتیک چیست و چه خواصی دارد؟

عوارض جانبی احتمالی مصرف اریتریتال
اگر این شیرین کننده به طور معمول و کمتر از 50 گرم در روز مصرف شود ، معمولاً عوارضی را نشان نمی دهد. در مقادیر بالای 80 گرم در روز ، می تواند عوارض جانبی مانند سوء هاضمه ، گاز در روده ، اسهال و سردرد ایجاد کند. با این حال ، مانند هر ماده گیاهی ، موارد نادری از آلرژی به این ماده گزارش شده است که باید مورد توجه قرار گیرد. زنان باردار و شیرده و افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی پیشرفته باید قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند.با بررسی مزایا و معایب این دو محصول و همچنین مقایسه قند و اریتریتول ، به راحتی می توان نتیجه گرفت که استفاده از اریتریتال یک انتخاب کاملا سالم و منطقی است ، اما نکته مهم در مورد اریتریتال این است که در همه کشورها به جز چند کشور اروپایی البته ، در صورت موجود بودن ، با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسد. بنابراین اگر قصد تغییر رژیم غذایی و استفاده از این محصول را دارید ، حتما به این نکته توجه کنید.
به طور کلی ، مزایای اریتریتول بسیار زیاد است. با این حال ، با توجه به قیمت نسبتاً گران قیمت این ماده در مقایسه با شکر ، که به عنوان یک نقطه منفی در نظر گرفته می شود ، اریتریتول می تواند به عنوان جایگزینی مناسب برای قند مورد استفاده قرار گیرد. همچنین مهمترین مسئله در انتخاب این شیرین کننده به عنوان جایگزین قند در رژیم غذایی ، بدن و تشخیص پزشک شما است.
منبع: اریتریتول: آنچه باید بدانید
این جایگزین شکر طبیعی و گزینه های بهتر موجود. ”

تمام محتویات سایت بر عهده منابع اصلی است و بانک مشاغل Infojab هیچ مسئولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا