سلامتی و پزشکی

توصیه های دندانپزشکی در دوران کرونا ویروس

تاریخ ارسال:

02 آگوست 2021

دهان ، بینی و چشم ها مخاط اصلی ویروس کرونا هستند که وارد بدن انسان می شوند. بنابراین ، ممکن است به دلیل فاصله زیاد بین بیمار و کادر پزشکی ، در طول تاج دندان به دندانپزشک مراجعه شود. اما اگر مجبور شویم به دندانپزشکی در کرونا مراجعه کنیم ، چطور؟ آیا مراجعه به دندانپزشک در زمان تاج گذاری خطرناک است؟ در این مقاله ، ما قصد داریم با استفاده از آخرین اطلاعات پزشکی به تمام سوالات مربوط به این موضوع پاسخ دهیم. با مجله پزشکی Apple Health همراه باشید.

اهمیت مراقبت از دندان در بیماری عروق کرونر قلب
اکنون که همه گیری کرونا پس از حدود دو سال ادامه دارد و ما با گونه های جهش یافته کرونا مانند سویه های دلتا و لامبدا دست و پنجه نرم می کنیم ، هنوز توصیه می شود در خانه بمانید یا از راه دور کار کنید تا زنجیره انتقال کرونا قطع شود. ویروس.
با این شرایط ، خانواده ها در شرایط فعلی می توانند غذاها و میان وعده های شیرین بیشتری در خانه بخورند و همانطور که احتمالاً می دانید ، این غذاها می توانند پوسیدگی دندان را افزایش دهند. همچنین در این مدت به دلیل سردرگمی و بی توجهی به وضعیت ، از دست دادن شغل ، ترس از بیماری و آینده نامعلوم ، بسیاری از افراد به دلیل اضطراب و استرس و دندان ها دچار استرس و درد عصبی در فک و صورت می شوند. شما درد تاج را تجربه می کنید بنابراین ، قبل از اینکه حتی در نظر بگیرید که آیا مراجعه به دندانپزشک در طول تاج دندان خطرناک است یا خیر. توصیه می شود بهداشت دهان و دندان خود را جدی بگیرید.

مسواک زدن حداقل دوبار در روز قبل و بعد از خواب و نخ دندان کشیدن حداقل یکبار قبل از خواب توصیه می شود تا از پوسیدگی دندان جلوگیری شود. کودکان و نوزادان به دلیل نداشتن مهارت مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به کمک و راهنمایی افراد مسن نیاز دارند.
آیا مراجعه به دندانپزشک در زمان تاج گذاری خطرناک است؟
همانطور که گفته شد ، دندانپزشک برای معاینه و درمان شما فاصله کوتاهی خواهد داشت و همچنین پوشیدن ماسک برای شما غیرممکن خواهد بود. علاوه بر این ، افراد دیگری به جز شما در دفتر حضور خواهند داشت. با این تفاسیر ، مراجعه به دندانپزشک در کرونا بدون شک شانس ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد و خطرناک خواهد بود.
به دندانپزشکی در کرونا مراجعه کنید
سازمان بهداشت جهانی و انجمن دندانپزشکی آمریکا در حال حاضر به بیماران و دندانپزشکان توصیه می کنند که درمان غیر ضروری دندانپزشکی را به تعویق بیندازند و فقط برای درمانهای ضروری و ضروری به دندانپزشک مراجعه کنند.
درمان های اورژانسی دندان در طول تاج شامل موارد زیر است:

شکستگی دندان
درد شدید و طاقت فرسا.
نیاز به نمونه برداری از بافت دارد
تورم در اطراف دهان ، لثه و دندان.
خونریزی غیر قابل توقف
آبسه دندان
التهاب و عفونت لثه.
روکش های ناتمام
شما به مراقبت های بعد از عمل نیاز دارید
پروتزهای دردناک یا شکسته و درمان هایی که قبلاً شروع شده اند و در صورت عدم پیگیری ممکن است بدتر یا عفونی شوند.انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می کند که درمان های غیر ضروری ، مانند تمیز کردن معمول دندان ها یا درمان های زیبایی دندان ، به طور موقت به تعویق بیفتد ، به ویژه برای افرادی که بیماری های زمینه ای مانند بیماری های قلبی عروقی ، بیماری های تنفسی ، نقص ایمنی ، دیابت و فشار خون بالا دارند. آینده.

اما اگر در قسمت تاج دندان درد دارید یا به هر دلیل اضطراری دیگری مجبور هستید در صورت اپیدمی به دندانپزشک مراجعه کنید ، چه باید بکنید؟ ویزیت بیماران در مواقع اضطراری یا اورژانس باید مطابق پروتکل های بهداشتی انجام شود تا از پرسنل پزشکی و بیمار تا حد امکان در برابر انتقال بیماری محافظت شود.
این پروتکل ها به شرح زیر است:

قبل از مراجعه به دندانپزشک ، حتماً با مطب تماس بگیرید و در مورد شرایط و علائم بیماری و درد به دندانپزشک خود اطلاع دهید و از پیاده روی خودداری کنید.
اگر به درمان اورژانسی نیاز دارید و آزمایش کرونای مثبت دارید یا علائمی مانند تب بالا ، سرفه ، تنگی نفس ، بدن درد ، از دست دادن طعم یا بویایی یا سایر علائم مربوط به ویروس کرونا دارید ، باید حتماً قبل از مراجعه به دندانپزشک خود را در مورد چنین شرایطی مطلع کنید. در صورت مثبت بودن یا مشکوک بودن آزمایش کروناویروس ، دندان پزشکان باید بیماران را به بیمارستانها یا مراکزی که برای درمان دندانپزشکی مجهزتر هستند جهت جلوگیری از انتقال و انتشار عفونت ارجاع دهند.
پرسنل درمان دندانپزشکی ، از جمله دندانپزشک و دستیار دندانپزشکی ، باید از تجهیزات پیشگیری از بارداری مناسب مانند ماسک و محافظ N95 در طول درمان استفاده کنند.
اطمینان حاصل کنید که از ابزارهای کاملاً استریل و یکبار مصرف در درمان دندان استفاده می شود و تمام سطوح قبل و بعد از هر بیمار با محلول های ضدعفونی کننده تمیز می شوند.
در صورت امکان ، قبل از شروع درمان دندان ، از دهانشویه ضدعفونی کننده مانند پراکسید هیدروژن 1٪ برای شستشو دهان خود استفاده کنید.
به طور منظم روال توصیه شده قبل و بعد از درمان دندانپزشکی را برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا مانند ماسک زدن ، فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست ها یا ضدعفونی کردن رعایت کنید.

به طور کلی ، در صورت نیاز به مراجعه به دندانپزشکی در کرونا ، توصیه می شود بیماران بدون هیچ گونه نگرانی در مورد انتقال ویروس با دندانپزشک خود تماس بگیرند و قبل از اینکه درمان دندانپزشکی پیچیده تر و گران تر شود یا دندان های آنها غیرقابل درمان شود. تمام نکات بهداشتی خود را برای دندانپزشک خود مشاهده کنید.
آخرین کلمه
بستن دندان ها و تاج های دردناک با هم می تواند برای هر کسی یک چالش بزرگ باشد. به طور کلی ، پاسخ به این س whetherال که آیا مراجعه به دندانپزشک در هنگام تاج گذاری خطرناک است ، زیرا با بسیاری از افراد در مطب دندانپزشکی ارتباط خواهید داشت ، کادر درمانی به شما نزدیک می شوند و امکان استفاده از ماسک در درمان فرآیند نه برای شما. توصیه می شود فقط در موارد اضطراری که منجر به بدتر شدن وضعیت شما یا درمان ناقص می شود ، به دندانپزشک در کرونا مراجعه کنید ، در این صورت ، بهتر است قبل از مراجعه به مطب و در صورت اطمینان از موارد زیر ، از طریق تلفن با دندانپزشک خود مشورت کنید. پروتکل های بهداشتی حضوریمنابع:
webmd.com
www.ada.org
www.cdc.gov
دکتر امیر بلوچدان متخصص دندانپزشک در بیماریهای دهان متخصص در درد فک و صورت

تمام مطالب موجود در سایت به عهده منابع اولیه است و بانک مشاغل Infojab هیچ مسئولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا