دانش و فناوری

تشخیص آلزایمر با کمک هوش مصنوعی

از آنجایی که یکی از عوامل دچار شدن به بیماری زوال عقل، ژنتیک محسوب می شود، تشخیص آلزایمر با کمک هوش مصنوعی می تواند همان اتفاقی باشد که نزدیکان فرد مبتلا منتظرش هستند.
اخیرا سازمان غذا و داروی آمریکا FDA محصولی به موسوم برین سی را تائید کرده که بر حوزه ی تحلیل تصویربرداری مغز تمرکز دارد. این محصول که مبتنی بر هوش مصنوعی عمل می کند می تواند کاهش قابلیت های شناختی و همچنین از بین رفتن حافظه را تا 5 سال بعدی پیش بینی کند.
بیشتر بخوانید: باتری اتمی که تا 50 سال شارژ دارد؛ دیگر نیازی به شارژ کردن گوشی نخواهید داشت!
شرکت توسعه دنده ی این محصول، دارمیان ادعا می کند که اختراعش قادر است پیشرفت روند کم شدن حافظه را با کمک ام آر آی مغزی و تست های شناختی تشخیص داده و پیش بینی کند.
این محصول در حال حاضر بر روی بیمارانی که نشانه های اولیه آلزایمر در آنها دیده شده مورد آزمایش قرار گرفت و پس از نمونه برداری و ارزیابی قدرت شناخختی یک نمره پیش بینی را ارائه کرد که نشان دهنده میزان احتمال از دست رفتن حافظه در 5 سال آینده بود.
دریافت تاییدیه  De Novo از سازمان غذا و داروی آمریکا بیانگر آن است که پیش تر نمونه های دیگری از این محصول ارائه و تائید شده اند اما در بازار موجود نیستند، با اینحال در آزمایش هایی که صورت گرفته صحت تاثیرگذاری و ایمنی آن به اثبات رسیده است.
ببیشتر بخوانید: 

    آیا عشق عقل را زائل می کند؟
    سیری با هوش مصنوعی مولد به میدان رقابت 2024 می آید
     تفاوت باتری لیتیوم یون با لیتیوم پلیمر ؛ بررسی مزایا و معایب
    کاهش مصرف لیتیوم در باتری با کمک هوش مصنوعی ؛ یک ماده جدید کشف شد
    تماشا کنید؛ اولین تصاویر Google Assistant مبتنی بر هوش مصنوعی منتشر شد

نظر شما درباره ی تشخیص آلزایمر با کمک هوش مصنوعی چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با ای جی مارکت در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.
  

دکمه بازگشت به بالا