سلامتی و پزشکی

ترک پوستی چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

ترک خوردگی پوست یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن دست به گریبان هستند. ترک های پوستی به شکل ترک های سفید یا مایل به آبی در نواحی مختلف پوست ظاهر می شوند. این ترک ها می توانند زیبایی پوست شما را کاهش دهند ، به همین دلیل ما در مجله پزشکی Apple به بررسی علل آن می پردازیم.
در زیر ، راهکارهایی را برای جلوگیری از آن در اختیار شما قرار می دهیم و سپس راه های درمان ترک پوست را بررسی می کنیم.

ترک پوست چیست؟
ترک های پوستی که از نظر علمی به عنوان striae شناخته می شوند ، خطوط و رگه های موازی روی پوست هستند که در قسمت های مختلف بدن ایجاد می شوند. این ترک ها می توانند در قسمت های مختلف بدن ایجاد شوند ، اما معمولاً در بازوها و ران ها ، باسن ، شکم و باسن ایجاد می شوند. این ترکها معمولاً زمانی ایجاد می شوند که پوست با سرعت زیادی کشیده می شود. به عنوان مثال ، در دوران بلوغ ، بسیاری از افراد این ترک ها را روی پوست مشاهده می کنند.
علل ترک خوردگی پوست
تقریباً همه زنان در دوران بارداری این ترک ها را روی پوست خود مشاهده می کنند. پس از چاقی یا کاهش وزن ، پوست به دلیل تغییرات ناگهانی و عدم توانایی در تولید کلاژن به موقع دچار ترک می شود. البته با انتخاب روش های مناسب می توانید از این ترک های پوستی جلوگیری کنید.
توجه داشته باشید که ترک های پوستی به دلیل کاهش سطح کلاژن در پوست ایجاد می شوند و برخی از کرم های بی کیفیت می توانند سطح کلاژن را در پوست کاهش دهند.

جلوگیری از ترک خوردن پوست
راه های زیادی برای جلوگیری از ترک خوردن پوست وجود دارد. بسیاری از این استراتژی ها به شیوه زندگی و برخی دیگر به رژیم غذایی شما بستگی دارد. با بررسی چند نکته می توانید در جلوگیری از ترک های پوستی بسیار مثر باشید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای شروع فرآیند آماده سازی میانجیگری انجام دهید.

مهم نیست که باردار هستید یا خیر. شما باید وزن خود را متعادل نگه دارید و از اضافه وزن یا کم وزن خودداری کنید. یکی از مهمترین علل ترک خوردن پوست ، چاقی و کاهش وزن است.
مقدار زیادی آب بنوشید. آب می تواند بدن را هیدراته کرده و از کشیدگی پوست جلوگیری کند. همچنین می توانید مقداری از این آب را از چای و سایر نوشیدنی های بدون کافئین دریافت کنید.

همچنین بخوانید: چرا بی دلیل چاق می شویم؟
رژیم غذایی خود را بهبود بخشید

از رژیم غذایی سالم پیروی کنید. خوردن غذاهایی که ویتامین ها و پروتئین های مختلف بدن را تامین می کند می تواند عملکرد پوست را بهبود بخشد و از ترک خوردن پوست جلوگیری کند.
اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی ویتامین C در رژیم غذایی خود دارید. این ویتامین در تولید کلاژن موثر است و به راحتی می تواند از ترک خوردن پوست جلوگیری کند.
غذاهایی بخورید که روی زیادی دارند یا مکمل روی نیز مصرف کنید. روی به حفظ سلامت پوست کمک می کند.

هنگام استفاده از محصولات پوستی نیز باید مراقب باشید. مصرف محصولاتی که سطح کلاژن را در پوست کاهش می دهد می تواند باعث ترک خوردگی پوست شود. رعایت این عناصر می تواند تأثیر زیادی بر ترک های پوستی داشته و از بروز آنها جلوگیری کند.
ترک خوردگی پوست در دوران بارداری
ترک های پوستی در دوران بارداری بسیار شایع هستند. 50 تا 90 درصد از زنان در دوران بارداری دچار این ترک ها می شوند. جالب اینجاست که برخی از کارشناسان معتقدند ماهیت این ترک ها با ترک هایی که به دلیل چاقی و لاغری از آن رنج می بریم متفاوت است.بسیاری از زنان در دوران بارداری از محصولات مختلفی برای جلوگیری از ترک خوردن پوست استفاده می کنند. در بسیاری از زنان باردار ، استفاده از محصولات پوستی بر ترک ها تأثیر نمی گذارد. بسیاری از زنان باردار و البته متخصصان پوست معتقدند تنها راه جلوگیری از ترک خوردن پوست ، یافتن رژیم غذایی مناسب است. رژیم غذایی زنان باردار باید به گونه ای باشد که به آرامی وزن خود را افزایش دهند تا پوست بتواند کلاژن مورد نیاز خود را تولید کند.
راههای درمان ترک خوردگی پوست
اگر ترک های پوستی قبلاً ایجاد شده اند و قصد درمان آنها را دارید ، می توانید مطمئن باشید که درمان ترک های پوستی طولانی و دشوار نیست. روش های زیادی برای درمان آن وجود دارد ، به عنوان مثال ، درمان ترک های پوستی با ورزش یکی از ساده ترین و ارزان ترین روش ها است. علاوه بر این ، یک روش جدید درمان ترک خوردگی پوست که توسط بسیاری از کلینیک های پوست و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد ، درمان ترک خوردگی پوست با کربوکسی تراپی است. ما برخی از درمان های ترک های پوستی را بررسی می کنیم
درمان ترک های پوستی با ورزش
ورزش می تواند به ثابت نگه داشتن وزن کمک کند. علاوه بر این ، ورزش کلاژن را در سلول های پوست تولید می کند و می تواند ترک های پوستی را در طولانی مدت از بین ببرد. ورزش باعث افزایش جریان خون در پوست می شود و همچنین به سلامت کلی پوست کمک می کند. البته ثابت نگه داشتن وزن می تواند از ترک خوردن پوست جدید نیز جلوگیری کند.

ماساژ
بسیاری از درمان های ترک پوست غیرعلمی هستند. ماساژ پوست ، با این حال ، می تواند ترک های پوستی را با افزایش سطح آنتی اکسیدان ها در پوست و کمک به ساخت کلاژن از بین ببرد. این یکی از ساده ترین و اثبات شده ترین درمان ها برای ترک های پوستی است. می توان گفت تأثیر ماساژ در درمان ترک ها مشابه درمان ترک های پوستی با ورزش است.
مراقبت از پوست
مراقبت از پوست برای سلامت پوست بسیار مهم است. اکنون پوست بدن و پوست صورت تفاوت چندانی با هم ندارند. شما باید هر هفته پوست خود را لایه برداری کنید. استفاده روزانه از مرطوب کننده ها نیز می تواند ترک های پوستی را بهبود بخشد و التیام بخشد.
همچنین بخوانید: بهترین مکمل های غذایی برای چاقی و کاهش وزن

درمان طبیعی
این روش درمان ترک های پوستی روی بدن با مواد طبیعی ساخته شده و قیمت مناسبی دارد. درمان های طبیعی با استفاده از روغن های گیاهی نیز می تواند تأثیر زیادی در ترمیم ترک های پوستی داشته باشد. به عنوان مثال ، روغن کرچک و روغن نارگیل از جمله روغن هایی هستند که می توانید برای درمان ترک های پوستی استفاده کنید.
ماساژ ویتامین D بر روی پوست با کمک تولید کلاژن می تواند یکی از درمان های طبیعی ترک های پوستی باشد. آلوئه ورا همچنین برای سلامت پوست بسیار مفید است و می تواند با ایجاد آنتی اکسیدان ها در پوست ترک های پوستی را درمان کند.
درمان دارویی
یکی دیگر از راه های درمان ترک های پوستی ، مراجعه به متخصصان پوست و مو است. متخصصان پوست با تجویز ژل ها و کرم های مختلف که به ساخت کلاژن کمک می کنند ، ترک های پوستی را درمان می کنند. این کرم ها معمولاً تولید کلاژن پوست را تسریع می کنند. اسید گلیکولیک و کرم های بر اساس آن نیز یک درمان عالی برای ترک خوردگی پوست است.
درمان های بالینی ترک خوردگی پوست
لیزر درمانی یکی از رایج ترین روش های درمان ترک خوردگی است. لیزر تشکیل سلول های جدید پوست و کلاژن را تسریع می کند.به این ترتیب می توانید ترک های روی پوست را کاهش دهید. میکرونیدلینگ همچنین می تواند ترک های شما را با ساخت کلاژن بهبود بخشد.
درمان ترک های پوستی با کربوکسی تراپی یک روش جدید درمان پوست است. در کربوکسی تراپی ، مقداری دی اکسید کربن به مناطق مختلف پوست تزریق می شود. این جریان خون را به پوست افزایش می دهد و در نتیجه می تواند باعث ایجاد سلول های جدید شود. البته باید توجه داشت که این روش زمان بر است و نمی تواند ترک های پوستی را یک شبه درمان کند.
آخرین کلمه
ترک های پوستی یکی از شایع ترین مشکلات پوستی هستند و خطری فیزیکی برای شما ندارند. بنابراین ، اگر مشکلی در ظاهر آن ندارید ، نیازی به درمان نیست. روش های درمان ترک های پوستی 100٪ نیست ، اما تا حد زیادی ترک های پوستی را از بین می برد. ابتدا می توانید با متخصص پوست مشورت کرده و سپس ترک های پوستی را درمان کنید.

مسئولیت کلیه مطالب موجود در سایت بر عهده منابع اصلی است و بانک مشاغل Infojab هیچ مسئولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا