کارافرینیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

تبلیغات و برند سازی پزشکان با اینستاگرام و طراحی سایت

صنعت پزشکی یکی از حوزه های بسیار حیاتی به شمار می رود و مردم با احتیاط بیشتری، برای سلامت خود و عزیزانشان به افراد اعتماد می کنند. طراحی سایت پزشکی با کیفیت و در کنار آن مدیریت پیج اینستاگرام  وزنۀ اعتبار پزشک را تا حد زیادی به  تنهایی افزایش می دهد.

اغلب پزشکان تصور می کنند که فقط باز کردن یک مطب پزشکی برای ردیف کردن بیماران کافی است و می توانند حرفه خود را شروع کنند. اگر شما در حال حاضر به دنبال فعالیت دیجیتال مارکتینگ برای کلینیک یا مطب خود هستید، این مقاله را دنبال کنید تا هم ایده بگیرید و هم احتمال خطا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ پزشکی کاهش دهید.

قبل از شروع فعالیت خود، فعالیت رقبا و همکارانتان را در حوزه پزشکی بررسی کنید. نقاط ضعف و نقاط قوت آن ها را بسنجید و تلاش کنید تا ضعف های آن ها را شما در فعالیت خود جبران کنید.  این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید و روی ترکیب عناصر مختلف تمرکز کنید تا به استراتژی بازاریابی خود، احساسی جامع ببخشید و از بازگشت سرمایه بالا اطمینان حاصل کنید.

ایده هایی برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ پزشکی

برای ساختن یک کسب و کار خوب، باید در مورد خدمات ویژه خود که به بیماران ارائه می دهید، با آن ها صحبت کنید. برای انجام این کار، باید در سایت و شبکه های اجتماعی خود لیستی از این خدمات ایجاد کنید و به طور کامل راجع به خدمات توضیح دهید، شبکه ای از متخصصان را تشکیل دهید و با بازدیدکنندگان خود ارتباط برقرار کنید. در ادامه مقاله به طور جزئی 10 استراتژی کاربردی در دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات پزشکی را بررسی خواهیم کرد.

با مدیریت پیج اینستاگرام با بیماران خود تعامل داشته باشید

رسانه های اجتماعی به خصوص پلتفرم اینستاگرام برای تقویت برند پزشک و ارتباط با بیماران عالی است. می توانید از اینستاگرام برای برگزاری نظرسنجی، اشتراک گذاری نکات بهداشتی، تبلیغ آخرین وبلاگ خود، ارسال اعلان های تبلیغاتی، اشتراک گذاری اخبار و موارد دیگر استفاده کنید.

اینستاگرام در بین سایر رسانه های اجتماعی بیشترین ارتباط را با مخاطب ایجاد می کند. رسانه های اجتماعی چیزی فراتر از ارسال محتوا هستند. هدف اصلی درگیر شدن فعالانه مخاطب و برقراری گفتگو با مخاطبان است. مدیریت پیج  اینستاگرام خود را به آژانس دیجیتال مارکتینگ رادوین بسپارید تا بهترین بازدهی را از شبکه های اجتماعی داشته باشید.

از نظرات بیمار نهایت استفاده را ببرید

یک کلمه مثبت از بیماران فعلی شما و یا سایر پزشکان، بهترین محتوا برای فعالیت دیجیتال مارکتینگ شماست. از کلمات مثبت مشتریان خوشحال خود برای جذب بیماران جدید استفاده کنید. همچنین بررسی نظرات بیماران به شما کمک می کند تا درک کنید درخواست بیماران از شما چیست و چه چیزی را از فعالیت و خدمات شما بیشتر دوست دارند؟ در نتیجه نظر بیماران، یک منبع عالی برای ساخت و تقویت بیشتر برند است.

طراحی یک وب سایت پزشکی کاربردی 

در وبسایت می توانید بیشترین کنترل را بر تجربه کاربری بیمار داشته باشید. وب سایت شما مکانی است که می توانید بیماران بالقوه را به کسب اطلاعات بیشتر سوق دهید. شاید در ابتدا طراحی سایت عملی پرهزینه به نظر برسد اما مزایای بلند مدتی برای کسب و کار شما به همراه دارد.

عناصر خاصی در طراحی وب سایت پزشکی وجود دارد که باید هنگام ساخت یک وب سایت پزشکی در نظر بگیرید. به طور معمول، بهترین وب سایت های پزشکی باید اعتماد، ایمنی و اطمینان را به تصویر بکشند، این کار باعث می شود بازدیدکنندگان به شما اعتماد و در نهایت به کلینیک شما مراجعه کنند یا از خدمات آنلاین شما استفاده کنند.

با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ راجع به بودجه طراحی سایت و زمان مورد نظر خود مشورت کنید. یک سایت با کیفیت وزنۀ اعتبار شما را تا حد زیادی به  تنهایی افزایش می دهد. آژانس دیجیتال مارکتینگ رادوین می تواند سایت پزشکی خوش ساخت با طراحی سازگار با موبایل و کامپیوتر را در اختیار شما قرار دهد.

شناسایی مراجعین محلی

مارکتینگ موقعیت مکانی، در همه کسب و کارها حرف اول را می زند. شما باید فهرستی از محل زندگی مراجعین خود داشته باشید و بدانید بیشتر ساکن کدام منطقه از شهر هستند؟ در مرحله بعد مطمئن شوید موتور جست و جو گوگل برای نشان دادن لوکیشن مطب شما، شماره تماس، عکس ها، خدمات، ساعت کاری، پرسش و پاسخ های متداول و… به درستی کار می کند. در این صورت اگر فردی به دنبال کلینیک باشد و در محل فیزیکی کلینیک شما سرچ کند، سایت شما در صفحه اول گوگل نمایش داده می شود.

بهینه سازی موتورهای جست و جو و نگهداری از سایت

بازاریابی محتوا یک راه عالی برای پاسخ به سوالات مردم و رفع مشکلات آنها است. و وبلاگ ها راهی عالی برای انجام این کار هستند. محتوایی را منتشر کنید که مربوط به فعالیت شما و خدماتی است که ارائه می دهید.

برای مثال: بزرگ ترین نگرانی بیماران شما چیست؟ برخی از رایج ترین سوالات آن ها چیست؟ چه نوع روش هایی را انجام می دهید و چگونه به بیماران کمک می کند؟ موضوعات مرتبط با کسب و کار شما و اطلاعات ارزشمند برای بیماران خود را پیدا کنید.

همچنین می توانید در مورد نوآوری های صنعت سلامت، نکاتی برای سالم ماندن، یا هر زمینه دیگری از موضوعی که کاربران شما ممکن است به آن علاقه مند باشند صحبت کنید. وبلاگ نویسی نیز یک راه عالی برای بهبود سئوی وب سایت پزشکی شما و نمایش در رتبه بندی های جستجو است.

طراحی سایت نوبت دهی پزشکی برای عدم معطلی بیماران

اگر حتی برای یک سرماخوردگی ساده هم گذرتان به مطب پزشک افتاده باشد، دیدن صندلی های شلوغ و جمعیت خارج از ظرفیت در سالن انتظار برایتان آشناست. شما به عنوان یک پزشک و یا کارمند در مراکز بهداشتی- مراقبتی وظیفه دارید این چالش را برای مراجعین خود برطرف کنید.

بهترین راه حل برای برطرف کردن این مشکل، راه اندازی نوبت دهی اینترنتی پزشکی است. شما می توانید در سایت کلینیک خود صفحه ای را به نوبت دهی اینترنتی اختصاص دهید. همچنین می توانید از سایر سایت های نوبت دهی پزشکی استفاده کنید تا کاربران بتوانند با سرچ کردن نام دکتر و یا کلینیک شما، نوع خدمات و روز و ساعت مد نظر خود برای مراجعه را انتخاب کنند.

ارائه خدمات مشاوره آنلاین پزشکی

اگر در شهرهای بزرگی مثل تهران زندگی می کنید قطعا شما هم با مشکلاتی از قبیل ترافیک، دوری و مسافت دست و پنجه نرم می کنید. کاربران شما نیز مشکلات مشابهی با شما دارند. در نتیجه شاید کاربران شما بخاطر یک بیماری کم اهمیت از مراجعه به مطب شما صرف نظر کنند و بیماری آن ها کم اهمیت نباشد و این سهل انگاری جان بیمار شما را به خطر بیاندازد. شما می توانید با ارائه مشاوره آنلاین و ویزیت آنلاین برای بیماری هایی که احتیاج به حضور فیزیکی بیمار ندارند، هم مشکل آن ها را برطرف کنید و هم مراجعه کنندگان خود را حفظ کنید.

خبرنامه ایمیلی برای بیماران ارسال کنید

شاید عجیب به نظر برسد اما ایمیل 40 برابر موثرتر از فیس بوک و توییتر در جذب مشتری است. خبرنامه ایمیلی یک راه عالی برای حفظ ارتباط با بیماران است. می توانید از ایمیل برای ارسال یادآوری های قرار یا اشتراک گذاری نسخه آنها استفاده کنید.

ایمیل ها می توانند وسیله ای عالی برای برقراری ارتباط با آن اطلاعات باشند. شما با استفاده از ابزارهای بازاریابی ایمیلی می توانید پیام خود را فقط برای مشترکینی که با شما در ارتباط بوده اند، ارسال کنید.

تبلیغات در گوگل

تبلیغات کلیکی شما را دقیقاً به مخاطب هدف می رساند. کسی که روی لینک آگهی شما کلیک می کند، قطعا یک درگیری ای دارد که تنها از شما انتظار می رود که آن را برطرف کنید. این نوع از تبلیغات غالباً به روش های زیر اجرا می شوند:

گوگل ادز

در این شیوه، از سرویس گوگل استفاده می کنند و لینک سایت را در صفحۀ نتایج جست وجو به مخاطبان هدف خود نمایش می دهند.

تبلیغات بنری

در تبلیغات بنری، محتوای آگهی در سایت های مختلف و صفحات شبکه های اجتماعی منتشر می شود.

تبلیغات تارگتینگ

در این روش، تبلیغات شما به  کاربرانی که قبلاً از سایت بازدید کرده اند، نمایش داده می شود تا بتوانید آن ها را دوباره به سایت برگردانید و به مشتری تبدیل کنید.

پنل پیامکی و باشگاه مشتریان:

پنل پیامکی یکی از راه های آسان دیجیتال مارکتینگ است. با استفاده از پنل پیامکی شما می توانید مناسبت های خاص، تخفیف ها و خدمات جدید خود را به اطلاع بیماران برسانید. برای مثال در روز تولد بیماران خود می توانید برای آن ها اس ام اس تبریک تولد بفرستید و به عنوان هدیه روی خدمات خود برای افراد متولد تخفیف در نظر بگیرید.

با استفاده از پنل پیامکی برای بیماران حس خوب مهم بودن و اهمیت داشتن را ایجاد می کنید و این گونه هرگز نام شما از ذهن مخاطب بیرون نمی رود. البته ارتباط با مشتری از طریق پنل پیامکی یک طرفه نیست و شما می توانید از مشتریان بخواهید تا نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق پنل پیامکی به اطلاع شما برسانند تا شما نیز بتوانید خدمت رسانی بهتری به آن ها داشته باشید.

سخن آخر:

در اینجا 10 راهکار تبلیغاتی در حوزه پزشکی را مورد بررسی قرار دادیم. اما این نکته را در نظر داشته باشید که قبل از شروع هر کاری با توجه به هدف، بودجه و توانایی خود برنامه ریزی انجام دهید و بعد از اجرایی کردن برنامه طراحی شده، نتایج به دست آمده را ارزیابی کنید. این روند به شما کمک می کند هر روز موثرتر از دیروز در دنیای دیجیتال فعالیت داشته باشید. اگر در این مسیر نیاز به همراهی و مشاوره داشتید می توانید با آژآنس دیجیتال مارکتینگ رادوین ارتباط برقرار کنید.

امید دندان نمای

امید دندان نما هستم مدرس و متخصص در زمینه سئو و طراحی سایت، علاقه مند به وردپرس و جوملا و سئو و مقالات فناوری و ارتباطات ایمیل من ( info@rexseo.ir)
دکمه بازگشت به بالا