عمومی

تأثیر مد در ایجاد و حفظ “فاصله اجتماعی”


آناهیتا گودپور

فاصله اجتماعی یک رفتار اثبات شده در کاهش انتقال بیماری های ویروسی است.

وقتی وقایع سیاسی ، فرهنگی و … رخ می دهد. هر عضو جامعه ، از فرد تا صنعت ، به طریقی روش و مسئولیت خود را در قبال بحران پیاده سازی می کند. اخیراً جهان درگیر یک بحران فراگیر با کورو ویروس است.

جوامع مختلف استراتژی هایی را برای جداسازی اعضای جامعه اتخاذ کرده اند. صنعت مد اینجا نقش مهمی در جداسازی لباس مردم ایفا می کند و یک عامل تأثیرگذار در مسافت اجتماعی است. اگر متوجه این موضوع شدید ، اخیراً با استفاده از اصطلاح “فاصله اجتماعی” در فضای مجازی با بحث و گفتگو روبرو شده اید.

جالب است بدانید که این کلمه برگرفته از مد و تاثیری است که روزهای گذشته بر حریم شخصی افراد در سطوح مختلف اجتماعی داشته است. مد یک صنعت الهام بخش است که همواره در سبک های مختلف با سبک پوشش خاص خود از طرفداران خود در بحران های مختلف پشتیبانی می کند و این بار تاریخچه ایجاد فاصله اجتماعی در مقابل تاج های جهانی را به ما داده است.

فاصله اجتماعی و مد
فاصله اجتماعی و مد

مد نقش مهمی در زندگی افراد و جامعه بازی می کند ، اما با این تفاوت که صنعت مد هیچ قولی نمی دهد و همچنان با دو رفتار تقاضا برای تازگی و سازگاری به زندگی خود ادامه می دهد. حدیث به یک عمل جمعی تبدیل شده است که در نهایت منجر به سازگاری در جامعه می شود.

در عین حال ، مد با ایجاد پل هایی از گذشته تا به امروز ، تحولات و بحران های اجتماعی را تسهیل کرده است. در میان این تعاریف ، توجه داشته باشید که مد را نباید صرفاً یک هنر دانست ، زیرا ماهیت هنر صرفاً الهام بخش است ، اما صنعت مد هنری است که در جامعه و به صورت لباس کاربرد دارد. اکنون که در اپیدمی کورونا قرار داریم ، مد به جای پیش بینی و پیش بینی مخاطبان خود ، پوشش هایی را از گذشته تا به امروز فراهم کرده است ، که در جامعه امروز در مسیر درست حرکت می کند.

عملکرد خیابان به معنای فاصله اجتماعی
عملکرد خیابان به معنای فاصله اجتماعی

رفتار مد در جامعه از گذشته تا به امروز به دو شرط جدید بودن و تطبیق پذیری بستگی دارد ، اما با نتایج و رویکردهای متفاوت. به عنوان مثال ، در گذشته ، حفظ فاصله اجتماعی (فاصله اجتماعی) بر اساس جنسیت (زن و مرد) ، جنسیت و طبقه اجتماعی در بین جوامع متداول بود. در آن زمان ، این رفتار مربوط به سلامتی یا انزوا مردم نبود ، بلکه به عنوان بخشی از آیین برای بیان عقاید واقعی مورد استفاده قرار می گرفت.
برای درک بهتر این موضوع ، شما را به اواسط قرن نوزدهم در دوره ویکتوریا منتقل می کنیم. پارچه کریولین پارچه ای ضخیم و براق است که در آن زمان برای حفظ و ایجاد دامن های حجیم مورد استفاده قرار می گرفت. این مناطق عظیم برای ایجاد شکاف اجتماعی بین زن و مرد در سطح جامعه مورد استفاده قرار گرفت.

همین روند را می توان در دربار اسپانیا در حدود قرن 15 مشاهده کرد.
در قرن هجدهم ، این حوزه های عظیم به سمبل تعالی تبدیل شدند. به این ترتیب شما به خانه های بزرگ و فضای کافی احتیاج دارید تا بتوانید با باتلاق خود از اتاق به اتاق دیگر بروید. (نشانه ای از بزرگی خانه و ثروت فراوان) شما اهل اجتماع هستید

لباس های بزرگ ویکتوریایی
لباس های بزرگ ویکتوریایی

پس از تولید انبوه کرولین در 1850 و 1860 ، زنان طبقه متوسط ​​بیشتری این دامن های عظیم را به عنوان پوشش خود انتخاب کردند. با این حال ، Crinolinemania (Victoria Victoria Fashions) مدت زیادی طول نکشید تا در دنیای مد شرکت کند.

برخی از کارشناسان مد این کلاه را عاملی برای سرکوب تحرک و آزادی زنان می دانستند ، در حالی که کرینولین امنیت اجتماعی را در قالب فاصله اجتماعی در برابر دگرجنس گرایان و تجاوز جنسی ایجاد کرد.

این مقادیر عظیم نامطلوب است این امر تأثیر عمده ای در کاهش انتقال وبا و آنفولانزا داشته است. با این حال ، این هود همچنین خطری را ایجاد می کند ، به طوری که اگر بخشی از این دامن را به آتش کشید ، به دلیل ماهیت بسیار زیاد ، فرد را به آتش می کشاند.

از سال 1890 تا 1900 دامن های عظیم با کلاه های بزرگ با پین های آهنی و دامن های باریک جایگزین شد. اندازه کلاه ها به منظور ایجاد امنیت اجتماعی برای زنان در رابطه با جنس مخالف ، به گسترش شکاف اجتماعی کمک کردند. در پی خطرات آتش کریولین ، کلاه ایمنی بزرگ به عنوان کلاه ایمنی تعویض شد.

مسافت اجتماعی اکنون یک راه حل مؤثر برای کورو ویروس است. با این حال ، مد در گذشته نقشی بین طبقات اجتماعی و جنسیت (مرد یا زن) بازی می کرد و باعث کاهش انتقال بیماری ها می شد.

گمانه زنی و درک بیشتر از بهداشت شخصی منجر به محبوبیت این ماسک در طول بیماری همه گیر آنفولانزای اسپانیا در سال 1918 شد. اگرچه ماسک ها به مرور زمان سیگنال ها (رو به جلو یا عقب) را در لباس های اجتماعی افراد منتقل می کنند ، اما زنان از کلاه هایی با نکات آهن برای حفظ فاصله و امنیت اجتماعی استفاده می کنند.

از ماسک های پرنده گرفته تا طاعون پزشکان و دامن های گل داودی گرفته تا کلاه های چرمی مبل و ماسک صورت ، همه اینها پوشش های مختلفی هستند که توسط ما برای محافظت شخصی و رضایت خاطر تهیه شده اند.

این ماسک دوباره به عنوان یک ابزار جانبی برای محافظت از سلامت مردم در شیوع SARS چین در سال 2003 مورد استفاده قرار گرفت. در همین حال ، در برخی موارد ، این ماسک در دهه های اخیر مورد توجه طراحان قرار گرفته است که نشانه اعتراض به آلودگی محیط زیست است.

ماسک عنصر مهم است
ماسک عنصر مهم است

یک مرد ایتالیایی به تازگی با وصل کردن یک حلقه کارتن بزرگ در اطراف کمر خود (یک دیسک بزرگ) برای حفظ فاصله اجتماعی ، در رم اجرا کرد. همچنین در تاریخ 22 مارس 2020 ، در صفحه اینستاگرام hatWhatIsNewYork (وب سایتی که به مسائل فرهنگی و اجتماعی در قالب نمایش های خیابانی پرداخته است) فیلم هایی از پوشش عمومی دشوار فاصله اجتماعی را نشان داد.

صفحه Instagramgreenpointers (شرکت تبلیغاتی) ویدئویی را در تاریخ 22 مارس منتشر کرد که نشان دهنده یک پوشش زنبورداری است که توسط مردی الهام گرفته از توضیحات پاییز 2020 (meison margiela) انتخاب شده است.

2020 مد با توانایی فاصله اجتماعی
2020 مد با توانایی فاصله اجتماعی

ردپای را می توان در هود ایجاد کرد تا از فاصله اجتماعی در مجموعه Dior برای پاییز 2003 Dior ، 2020 Bolenciaga ، و گسترش جیب عروسک ها و اسباب بازی های بهار و پاییز استفاده شود. عروسک های 2020 را می توان مشاهده کرد ، مجموعه Comme des Garcons Fall 2020 ، مجموعه Fall Fall و Off-White Collection.

این لباس ها و پتوها که زمانی پوشیدن لباس های عجیب و غیرقابل تصور به نظر می رسید ، به بهترین انتخاب و نگاه شما تبدیل شده اند. هرچه لباس بزرگتر و بزرگتر باشد ، نتیجه آسانتر و ایمن تر خواهد بود. تاریخ مد همیشه تکرار می شود.

وارد مجله آنلاین Locker شوید



جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: تأثیر مد در ایجاد و حفظ “فاصله اجتماعی”

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا