سلامتی و پزشکی

بهترین مکمل های غذایی برای چاقی و لاغری

مصرف غذا در طول روز ، در بسیاری از موارد ، تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن ما را تأمین نمی کند. به همین دلیل گاهی اوقات ما باید مکمل هایی را مصرف کنیم تا علاوه بر خوردن وعده های غذایی روزانه ، مواد مغذی را به بدن خود برسانیم. مکمل های غذایی در واقع کپسول هایی هستند که می توانند حاوی ویتامین ها ، اسیدهای آمینه مختلف و سایر مواد معدنی و آنزیم ها باشند. مکمل های غذایی همچنین می توانند با کمک به متابولیسم یا انرژی بیشتر به کاهش یا افزایش وزن کمک کنند.
نکته مهم در مورد مکمل های غذایی تأثیر و نیاز آنها به آنها است. در مجله پزشکی اپل ، انواع مکمل های چاقی و لاغری را مرور می کنیم.

انواع مکمل های چاقی و لاغری
به طور کلی مکمل های چاقی و لاغری را می توان بر اساس اجزای آن به دو گروه تقسیم کرد. برخی مکمل ها پروتئین مورد نیاز بدن شما را تامین می کنند و می توانند به شما در افزایش وزن کمک کنند. این مکمل ها مکمل های چاقی هستند که با کمک به روند عضله سازی می توانند عملکرد بدن شما را بهبود بخشند. در واقع این پروتئین ها عوارض جانبی چاقی هستند.
مکمل های پروتئینی
پروتئین برای رشد بدن ، تقویت سیستم ایمنی و بهبود متابولیسم بدن بسیار مهم است. بنابراین مصرف پروتئین به ویژه برای افرادی که پروتئین مورد نیاز خود را از طریق گوشت دریافت نمی کنند بسیار مهم است. به همین دلیل است که بسیاری از ورزشکاران و افرادی که مایل به افزایش وزن یا بهبود بدن خود هستند از مکمل های پروتئینی استفاده می کنند.

مزایای مکمل های پروتئینی
مکمل های پروتئینی زیادی وجود دارد که می تواند به تامین تمام نیازهای پروتئینی بدن شما کمک کند. اسیدهای آمینه سازنده پروتئین تأثیر زیادی بر سطح پروتئین بدن شما دارند. بدن برای ساخت هورمون ها و سایر مواد شیمیایی به پروتئین نیاز دارد.

مکمل های پروتئینی به شما احساس سیری می دهند و از پرخوری جلوگیری می کنند ، بنابراین می توانند به شما در کنترل وزن کمک کنند.
با توجه به تحقیقات زیادی در مورد تاثیر مکمل های پروتئینی ، می توان گفت که مکمل های پروتئینی برای عضله سازی بسیار مفید هستند.
مکمل های پروتئینی بعد از تمرین می تواند روند بهبود عضلات را تسریع کند.

انواع مکمل های پروتئینی مانند آب پنیر و کازئین می توانند انواع اسیدهای آمینه یا پروتئین مورد نیاز بدن شما را تأمین کنند. مکمل های پروتئینی در دسته مکمل های استاندارد چاقی قرار می گیرند و معمولاً برای کسانی که مایل به افزایش وزن هستند توصیه می شود. این مکمل ها در دسته های مختلفی قرار می گیرند که برخی از آنها را بررسی می کنیم.
همچنین بخوانید: جایگزین مناسب قند – اریتریتول
پروتئین او
پروتئین او در واقع یکی از دو پروتئینی است که در شیر گاو یافت می شود. این پروتئین می تواند مهمترین پروتئین با نه اسید آمینه باشد که برای عضله سازی در بدن ضروری است. پروتئین وی در سه نوع ساخته می شود که باید یکی را انتخاب کنید. انتخاب شما باید بر اساس میزان لاکتوز و پروتئین مورد نیاز شما باشد. این پروتئین با تسریع و بهبود عضله سازی می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند.
کراتین
این مکمل پروتئینی می تواند به افزایش حجم ماهیچه ها کمک کند. مصرف کراتین باید در هفته اول بیشتر باشد تا روند بارگذاری ماهیچه ها تسریع شود.بعد از یک هفته می توان میزان مصرف کراتین را تا یک چهارم کاهش داد.
گینر
گینرها همچنین مکمل های چاقی بدون عوارض جانبی هستند. گینرها دارای کربوهیدرات ، انرژی و پروتئین زیادی هستند و برای افرادی طراحی شده است که اشتهای زیادی ندارند اما تمایل به افزایش وزن دارند. گینرها می توانند تأثیر بسیار مثبتی بر روند افزایش وزن داشته باشند.
مکمل های چاقی بدون عوارض جانبی
پروتئین ها می توانند روند چاقی را تسریع کنند و مکمل های پروتئینی ایمن ترین و بهترین راه برای جبران کمبود پروتئین بدن هستند. به همین دلیل است که می توان گفت مکمل های پروتئینی بدون عوارض جانبی در دسته مکمل های چاقی قرار می گیرند. البته ، هرگز نباید بیش از حد پروتئین بخورید زیرا می تواند به عملکرد کلیه آسیب برساند.
استفاده از مکمل های استاندارد چاقی برای زنان نیز بی خطر است و می تواند کمک زیادی به افزایش وزن کند. بسیاری از مردان از تستوسترون برای عضله سازی و افزایش وزن استفاده می کنند که برای زنان توصیه نمی شود. در واقع می توان گفت عوارض آن بیشتر برای بدن زنان است و نمی توان آن را بدون عوارض جانبی به عنوان مکمل چاقی در نظر گرفت.

قرصهای افزایش وزن
بسیاری از شرکت های دارویی و غذایی در تولید قرص چاقی نقش دارند. قرص های چاقی مورد تأیید وزارت بهداشت نیستند و سازمان غذا و دارو مسئول نظارت بر این مکمل ها است. علاوه بر اطمینان از تأیید قرص های چاقی توسط سازمان غذا و دارو ، باید اطلاعات کافی در مورد مواد تشکیل دهنده این قرص ها نیز بدست آورید. در حال حاضر لیستی از قرص های چاقی مورد تأیید وزارت بهداشت وجود ندارد ، بنابراین باید از طریق داروخانه در مورد قرص های چاقی مورد تأیید سازمان غذا و دارو اطلاعات کسب کنید. سازمان غذا و دارو همچنین لیستی از قرص ها و مکمل های چاقی تأیید شده را منتشر کرده است که از طریق آنها می توانید قرص های مورد نظر خود را بررسی کنید.
نکته مهم دیگر در مورد خرید مکمل ها این است که مطمئن شوید این مکمل ها برای جنسیت شما ساخته شده اند. مکمل های چاقی برای زنان از مواد مختلفی تشکیل شده است که در صورت عدم توجه به این موضوع می تواند آسیب های جدی به بدن شما وارد کند.
مکمل های چاقی که عوارض جانبی دارند؟
مکمل های چاقی بیشتر از پروتئین و کربوهیدرات تشکیل شده اند و مصرف آنها در دوزهای خاص نمی تواند به بدن شما آسیب برساند ، اما مصرف بیش از حد این محصولات می تواند صدمات جدی به بدن شما وارد کند. به همین دلیل توصیه می شود این مکمل ها را زیر نظر متخصص تغذیه مصرف کنید.

انواع مکمل های لاغری
مکمل های لاغری با توجه به مشکل شما طبقه بندی می شوند. مکمل های لاغری بدون عوارض جانبی نیستند و در واقع آنها را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: اشتهاآور و افزایش متابولیسم. توصیه می شود ابتدا قبل از مصرف مکمل های لاغری یک معاینه کامل انجام دهید تا علت افزایش وزن خود را دریابید.
مکمل های لاغری بدون عوارض جانبی می تواند گیاهی باشد ، اما این که گیاهی مکمل لاغری است گیاهی را تضمین نمی کند که عوارض جانبی نخواهد داشت. شما می توانید اطمینان حاصل کنید که مکمل لاغری مورد نظر شما توسط وزارت غذا و داروی آمریکا تأیید شده است.
همچنین بخوانید: آیا ال کارنیتین چربی سوز است؟ با تکنیک های امروزی که از ال کارنیتین به دست آمده آشنا شوید (بدست آورید ، بدست آورید)
مکمل های پودر لاغری
این مکمل ها معمولاً همراه با رژیم غذایی توسط مربیان باشگاه یا متخصصان تغذیه برای تسهیل و تسریع روند کاهش وزن توصیه می شوند.می توانید مکمل های پودر لاغری را از داروخانه تهیه کنید و از پزشک داروخانه خود در مورد مکمل ها و تأیید آنها سوال کنید. توجه داشته باشید که قوی ترین مکمل های کاهش وزن ممکن است عوارض جانبی زیادی برای بدن شما داشته باشد یا فقط تحت نظر متخصص تغذیه توصیه می شود. قبل از مصرف هرگونه مکمل غذایی به متخصص تغذیه مراجعه کنید.
آخرین کلمه
مکمل های لاغری و چاقی برای همه توصیه نمی شود. این مکمل ها در بسیاری از موارد استاندارد نیستند و ممکن است اثرات جبران ناپذیری بر بدن شما داشته باشند. در مرحله اول با مراجعه به پزشک و انجام معاینه ، مطمئن شوید که بیماری خاصی ندارید و سپس تحت نظر متخصص تغذیه از مکمل های چاقی و لاغری استفاده کنید.

https://www.medicalnewstoday.com/articles/323093#how-to-use
https://www.karger.com/Article/Abstract/448665

تمام محتویات سایت بر عهده منابع اصلی است و بانک مشاغل Infojab هیچ مسئولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا