سلامتی و پزشکی

بهترین روش درمان بواسیر چیست؟

تاریخ ارسال:

17 سپتامبر 2021

بواسیر یک بیماری بسیار شایع در سراسر جهان است. در این مقاله به درمان بواسیر می پردازیم.
بواسیر ، که بواسیر نیز نامیده می شود ، تورم شریان های مقعدی و راست روده است ، شبیه به وریدهای واریسی. بواسیر می تواند در راست روده (بواسیر داخلی) یا زیر پوست اطراف مقعد (بواسیر خارجی) ایجاد شود. این ناراحتی اغلب با درد شدید و خونریزی همراه است خوشبختانه روشهای موثری برای درمان بواسیر وجود دارد. درد ، تورم و التهاب جزئی معمولاً با داروهای خانگی و تغییر شیوه زندگی برطرف می شود. در ادامه این مقاله ، لطفاً مجله پزشکی Apple Health را دنبال کنید تا از آخرین اطلاعات پزشکی استفاده کنید تا بهترین و سریعترین راه درمان بواسیر و نحوه تحمل بیماریهای جدی ناشی از این بیماری را بشناسید.

بهترین و سریع ترین راه برای درمان بواسیر
در درمان هموروئید ، بیماران با راه حل های مختلفی روبرو می شوند که به دو دسته تقسیم می شوند: درمان خانگی و دارو.
درمان خانگی بواسیر چیست؟
از داروهای خانگی بواسیر نیز می توان به عنوان راهی برای جلوگیری از این بیماری استفاده کرد. با این حال ، این روشها معمولاً سریعترین راه برای درمان بواسیر نیستند یا نمی توانند برای درمان بواسیر پیشرفته استفاده شوند. با این حال ، اگر شما هموروئید دارید ، استفاده از این روش ها ممکن است مفید باشد و تأثیر عمده ای بر شما بگذارد. راههای درمان بواسیر در خانه عبارتند از:
غذاهای سرشار از فیبر بخورید: افزایش مصرف میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل باعث نرم شدن مدفوع و افزایش حجم آن می شود و از استرس جلوگیری می کند که ممکن است علائم بواسیر را بدتر کند. از درمان موضعی استفاده کنید: از هیدروکورتیزون بدون نسخه برای کرم ها یا شیاف های بواسیر استفاده کنید ، یا از پدهای حاوی عصاره فندق استفاده کنید ، یا از داروهای بیهوشی استفاده کنید. مرتباً از حمام آب گرم استفاده کنید: 2 تا 3 بار در روز ، هر بار منطقه متورم را 10 تا 15 دقیقه در آب گرم قرار دهید. هیدراتاسیون بدن: روزانه هفت تا هشت لیوان آب بنوشید. اگر بسیار فعال هستید یا در آب و هوای گرم زندگی می کنید ، ممکن است نیاز به نوشیدن مقدار زیادی آب داشته باشید. خواهند مرد. اگر احساس ناراحتی می کنید یا درد شدید یا خونریزی دارید ، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.
همچنین بخوانید: کلیه در بدن ما چگونه کار می کند؟

درمان بواسیر چیست؟
اگر درمان های خانگی م workثر واقع نشدند ، قدم بعدی این است که از پزشک کمک بگیرید ، از جمله دارو و جراحی. روشهای پزشکی ، به ویژه جراحی ، اغلب برای درمان بواسیر پیشرفته استفاده می شود.
دارو
برای تسکین ناراحتی می توانید از مسکن های موقتی مانند استامینوفن (تیلنول و …) ، آسپرین یا ایبوپروفن (Advil و …) استفاده کنید. کرم ها ، پمادها ، شیاف ها یا پدهای مخصوص نیز می توانند کمک کنند.این محصولات حاوی موادی مانند فندق ، هیدروکورتیزون و لیدوکائین هستند که می توانند به طور موقت درد و خارش را تسکین دهند. بیش از یک هفته از کرم های استروئیدی بدون نسخه استفاده نکنید. مگر اینکه پزشک آن را تجویز کند ، زیرا می تواند پوست را نازک کند.
عمل جراحی
تنها درصد کمی از بیماران مبتلا به بواسیر نیاز به جراحی دارند. با این حال ، اگر روش های دیگر ناموفق بوده یا بواسیر بزرگ است ، پزشک شما ممکن است یکی از درمان های جراحی زیر را برای بواسیر توصیه کند:

تزریق: پزشک شما می تواند محلول را به بواسیر داخلی تزریق کند تا زخم ایجاد شود و هموروئید بسته شود. این تزریق با کمی درد همراه است.
نوار لاستیکی: این روش معمولاً برای هموروئیدهای پرولاپس ، هموروئیدهای داخلی که در خارج از بدن مشاهده یا احساس می شوند ، استفاده می شود. پزشک با استفاده از ابزارهای مخصوص ، نوار لاستیکی کوچکی را در اطراف بواسیر قرار می دهد که تقریباً می تواند خونریزی را به سرعت متوقف کند. در عرض یک هفته ، بواسیر خشک شده و کوچک می شود.
انعقاد یا سوختگی: پزشکان از پروب های الکتریکی ، پرتوهای لیزر یا نور مادون قرمز برای ایجاد سوختگی های کوچک برای جدا کردن بافت ها و بستن بدون درد انتهای بواسیر ، بستن و انعقاد آنها استفاده می کنند. این روش برای بواسیرهای پرولاپس یا برجسته بهتر عمل می کند. برای بواسیر داخلی بزرگ یا بواسیر خارجی بسیار آزار دهنده ، پزشک ممکن است دو روش زیر را برای جراحی توصیه کند.
هموروئیدکتومی: یکی از م effectiveثرترین و جدیدترین روش های درمان بواسیر ، برداشتن کامل بواسیر است که به آن هموروئیدکتومی می گویند ، اما دوره بهبودی دردناک که چندین هفته به طول می انجامد ، از معایب این روش است.
سوراخ هموروئید: این روش جریان خون بواسیر داخلی را قطع کرده و بافت بیرون زده را بازیابی می کند. دوره بهبودی آسان تر است ، اما احتمال عود بواسیر بیشتر است. در جدیدترین درمان های بواسیر از تکنیک های کمتر تهاجمی برای شناسایی و توقف جریان خون به بافت های مشکل دار استفاده می شود.

بهترین درمان بدون هموروئید بدون نسخه
سریعترین راه درمان بواسیر استفاده از کرم هموروئید و شقاق مقعد است. انواع خاصی از کرم ها حاوی گیاهان غنی شده ، اسانس های آمینه و اسیدهای آمینه هستند. آنها راهی جدید برای درمان بواسیر هستند. استفاده از کمپرس یخ یا یخ درمانی می تواند علائم را فوراً تسکین دهد و یکی از سریع ترین راه ها برای درمان بواسیر است. بهبود تورم. گیاهی است که می تواند بواسیر را به طور موثری تسکین دهد. به منظور رفع خارش ناشی از این بیماری ، تهیه کرم ضد خارش مفید است. علاوه بر این ، از بالش های دونات برای بهبود و کاهش فشار روی لگن استفاده کنید. تاثیر گذار.
درمان بواسیر خارجی چیست؟
شایع ترین علت بواسیر خارجی فشار مکرر در هنگام اجابت مزاج است.روشهای تشخیص بواسیر خارجی شامل پروکتوسکوپی ، معاینه دیجیتال مقعد ، کولونوسکوپی ، سیگموئیدوسکوپی و آنوسکوپی است.
همچنین بخوانید: بیماری پارکینسون و مراحل آن چیست؟
درمان بواسیر خارجی با توجه به شدت آن می تواند به طرق مختلف انجام شود.پزشک شما ممکن است از شما بپرسد که آیا از داروهای خاص یا روش های درمانی استفاده می کنید یا خیر. برخی از درمان های عمومی که پزشک ممکن است توصیه کند شامل کیسه یخ برای کاهش تورم ، شیاف یا کرم های بواسیر است. این گزینه ها می تواند به افراد مبتلا به بواسیر خفیف کمک کند. اگر بیماری جدی تر باشد ، پزشک ممکن است یکی از این روش های جراحی را برای درمان توصیه کند.
درمان بواسیر داخلی چیست؟
بواسیر داخلی معمولاً نادیده گرفته می شود یا تشخیص داده نمی شود. زیرا معمولاً بدون علامت است. بواسیر داخلی توسط غشای مخاطی پوشانده شده و عموماً آسیب نمی بیند زیرا عصب های دردناک در این ناحیه کمتر است. درمان های مختلفی برای هموروئید داخلی وجود دارد. از داروهای خانگی گرفته تا جراحی. درمان های خانگی شامل تغییر در شیوه زندگی (مانند نوشیدن آب بیشتر) و کنترل های غیر جراحی (مانند پمادهای بدون نسخه ، مسکن ها ، ملین ها و نرم کننده های مدفوع) برای کاهش فشار در کانال مقعد است. روشهای کم تهاجمی مانند اتساع آئورت (اتساع اسفنکتر مقعدی) ، تزریق اسکلروتراپی ، بستن بارون (بستن نوار لاستیکی) ، کرایوتراپی ، لیزر درمانی ، انعقاد مادون قرمز ، ناخن درمانی بواسیر و جدیدترین جراحی هارمونیک چاقو (با استفاده از سونوگرافی). سایر درمان های هموروئید داخلی شامل آرتروکتومی بواسیر تحت هدایت داپلر و رکتوپلاستی تحلیلی رکتوم است. در هر صورت ، در صورت مشاهده خونریزی مقعدی یا علائم دیگر ، لطفاً با پزشک خود مشورت کنید تا از تشخیص دقیق اطمینان حاصل شود. از آنجا که خونریزی در هنگام اجابت مزاج فقط بواسیر نیست ، لازم است احتمال بیماری های دیگر را رد کرده و از وجود هموروئید اطمینان حاصل کنید. در صورت وجود خونریزی زیاد یا درد یا تغییر در عادات روده ، لطفاً از اورژانس کمک بگیرید.
همچنین بخوانید: اختلال تیک چیست و چگونه درمان می شود؟

بواسیر ترومبوتیک چیست؟
اگر خون در بواسیر خارجی جمع شود و باعث لخته شدن (ترومبوز) شود ، ممکن است مشکلات زیر را ایجاد کند:

درد شدید
تورم
التهاب
تشکیل توده در نزدیکی مقعد

درد بواسیر ترومبوتیک باید طی 7 تا 10 روز بدون جراحی بهبود یابد. هموروئیدهای طبیعی باید ظرف یک هفته کوچک شوند. ممکن است چندین هفته طول بکشد تا این توده به طور کامل ناپدید شود. شما باید بتوانید اکثر فعالیتها را به سرعت از سر بگیرید. در طول دوره بهبودی ، از انجام تمرینات سنگین و سایر فعالیت های سنگین خودداری کنید ، زیرا هموروئید عود می کند. هموروئیدکتومی احتمال عود را کاهش می دهد.
کلمات اخر
بواسیر معمولاً بدون جراحی یا حتی در مطب پزشک قابل درمان است. با درمان های بدون نسخه و تغییر شیوه زندگی شروع کنید. درمان بواسیر پیشرفته نیاز به جراحی دارد. اگر باردار هستید ، قبل از مصرف هرگونه دارو یا تغییر رژیم غذایی باید با پزشک خود مشورت کنید. داروها م isثر هستند ، اما اگر رژیم غذایی و شیوه زندگی خود را تغییر ندهید ، ممکن است بواسیر عود کند.

منبع:
proctocan.com
خط تلفن سلامت
کلینیک مایو
webmd.com
خیلی سالم.کامپیوتر

منبع اصلی مسئول تمام محتوای وب سایت است و بانک مشاغل Infojab هیچ مسئولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا