سلامتی و پزشکی

بهترین روش استفاده از ماسک مو برای موهای چرب

ماسک مو یکی از بهترین محصولات بهداشتی برای داشتن موهایی نرم، براق و خوش حالت است، البته اگر به درستی انتخاب شده و بر اساس نوع موهای فرد مورد استفاده قرار بگیرد. دارندگان یکی از انواع مو که نسبت به استفاده از ماسک باید احتیاط زیادی داشته باشد، صاحبان موهای چرب هستند. اولین سوالی که پیش می آید این است که آیا کسانی که موهای چرب دارند، می توانند از ماسک مو استفاده کنند؟ پاسخ مثبت است، اما روش استفاده از ماسک مو برای موهای چرب با سایر موها متفاوت است. برای بررسی دلایل این موضوع در ادامه همراه ما باشید.

انتخاب ماسک موی مناسب

اولین و مهم ترین مسئله در مورد ماسک موهای چرب، انتخاب درست است. معمولا ماسک مو هم مثل هر محصول دیگری از جمله شامپو، سرم مو و … بر اساس نوع موهای افراد فرموله و دسته بندی می شود. به همین دلیل موقع خرید و انتخاب، دقت داشته باشید که محصول مورد نظر برای موهای چرب طراحی شده باشد، در غیر این صورت ممکن است نتیجه به دست آمده به آن چیزی که انتظارش را دارید، کمترین شباهت ممکن را داشته باشد. برای خرید محصولات مناسب موهایتان می توانید به فروشگاه های اینترنتی مرتبط از جمله روژا شاپ مراجعه کنید.

استفاده درست از ماسک مو برای موهای چرب

بیشتر انواع ماسک مو برای ساقه موها طراحی شده اند، مگر اینکه پوست کف سر و موها خشک باشند و روی محصول استفاده برای کف سر مجاز دانسته شود. اگر موهای چربی دارید، به قاعده ساقه ها نهایت تعهد را داشته باشید. افرادی که موهای چربی دارند، معمولا حدود نصف روز بعد از شستن موها با شامپو، کف سرشان شروع به ترشح چربی کرده و فردای آن روز، ریشه موها طوری به نظر می رسند که انگار چند روزی است، شسته نشده اند. به همین دلیل ریشه موهای شما تا حداقل پنج سانتی متر، قسمتی نیست که قرار است، ماسک مو روی آن قرار بگیرد. بلکه هر چقدر فاصله این محصول با ریشه ها بیشتر باشد، نتیجه بهتری خواهید گرفت. پس اگر موهای خیلی کوتاهی دارید، اصلا سراغ ماسک مو نروید و اگر قد موهایتان متوسط یا بلند است، ساقه ها به خصوص بخش های پایینی را که بیشتر مستعد موخوره و خرد شدن هستند، به ماسک آغشته کنید.

توجه به دفعات و مقدار ماسک مورد استفاده

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، تعداد دفعات و همچنین مقدار ماسک برای استفاده است. درست است که نتیجه استفاده از یک ماسک مو با کیفیت، جذابیت بیشتر موهاست، اما نباید در دفعات و مقدار مورد استفاده زیاده روی کنید. بسته به محصولی که خریداری کرده اید و نحوه استفاده از آن، تعداد دفعات مجاز استفاده از ماسک مو متفاوت خواهد بود، اما بسیاری از این محصولات یک تا دو بار در هفته قابل استفاده هستند و مصرف بیشتر از آن ها مجاز نیست.

در مورد مقدار مورد استفاده هم به حجم موهای خود دقت داشته باشید و اگر نمی دانید، چه مقدار ماسک مورد نیازتان است، ابتدا با مقادیر کم شروع کنید. ماسک را کف دست هایتان ریخته، آن ها را به هم بمالید و سپس شروع به آغشته کردن موهای خود به این محصول کنید و ماسک را ماساژ دهید. مقداری حالت نرمی کافی است تا مطمئن شوید، ساقه ها به اندازه کافی در حال تغذیه شدن هستند. اگر از مقدار بیشتری ماسک مو استفاده کنید، موهای خود را سنگین می کنید و همین مسئله به چرب شدن سریع تر ریشه‎ها منجر خواهد شد.

ماسک داخل حمام بهتر است یا خارج از آن؟

همان طور که احتمالا می دانید، دو نوع ماسک مو در بازارها موجود است که یکی مخصوص داخل حمام بوده و دیگری برای بعد از حمام طراحی شده است. ماسک مخصوص داخل حمام بعد از شستشوی کامل موها مورد استفاده قرار می گیرد و بسته به زمانی که روی محصول نوشته شده، باید روی موها باشد. برای بعضی ماسک ها سه دقیقه کافی است و بعضی دیگر باید پنج دقیقه روی ساقه ها بمانند، سپس باید به خوبی آبکشی شود.

اما قضیه ماسک مو بیرون از حمام کاملا متفاوت است. این ماسک، بعد از اینکه از حمام بیرون آمدید و روی موها خیس یا نم دار، بسته به نحوه مصرف هر محصول، قابل استفاده است و دیگر نیازی به آبکشی ندارد. حقیقت این است که کاربرد این دو ماسک شباهت زیادی به هم دارد، اما ماسک موی بدون نیاز به آبکشی احتمالا آبرسانی و تغذیه طولانی تری انجام می دهد. با وجود این پیشنهاد ما این است که برای موهای چرب، سراغ گزینه اول، یعنی ماسک موی داخل حمام بروید. دلیلش هم این است که این ماسک بعد از آبکشی از روی موها شسته شده و آن ها را سنگین نمی کند، با وجود این همه چیز بستگی به تجربه فردی شما هم دارد. همچنین اگر ساختار موهای خودتان نرم است، می توانید مدت زمان استفاده از ماسک را کمتر از آنچه که روی بسته بندی نوشته شده است، کرده و از این طریق مانع از سنگینی بیش از حد موها شوید.

انتخاب ماسک مو بر اساس نیاز موها

موهای آسیب دیده از جمله موهای دکلره شده و … هر کدام به نوع خاصی از محصولات مراقبتی از جمله ماسک مو نیاز دارند. بنا بر این لازم است، موقع خرید این محصولات در کنار توجه به نوع موهایتان به نیازهای دیگر نیز توجه داشته باشید و بر این اساس دست به انتخاب بهترین محصول بزنید.

  • اگر برای اولین بار است که از یک ماسک مو استفاده می کنید، آن را در حجم کمتر تهیه کنید، تا اگر به موهایتان نساخت، بتوانید هر چه زودتر تعویضش کنید.
  • اگر سابقه حساسیت به محصولات مختلف را دارید، قبل از اولین استفاده، خوب است یک تست حساسیت انجام دهید.
  • دقت داشته باشید که معمولا رایحه یک ماسک موی با کیفیت، ماندگار است، پس اگر شامه حساسی دارید یا گاهی سردردهای میگرنی می گیرید، این مسئله را مد نظر داشته باشید و به سراغ محصولاتی با رایحه ملایم یا حتی بدون بو بروید.
  • خرید خود را فقط از برندهای شناخته شده و فروشگاه های معتبر انجام دهید. اگر خرید خود را از فروشگاه هایی مثل روژاشاپ به صورت اینترنتی انجام می دهید، ویژگی های هر محصول و نظرات سایر کاربران را با دقت مطالعه کنید تا بهترین تجربه خرید را داشته باشید.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا