دانش و فناوری

بتا توسعه دهندگان رایگان اپل


برای سال ها، دسترسی به نسخه بتا توسعه دهندگان iOS و سایر سیستم عامل های اپل تنها ازطریق حساب اختصاصی توسعه دهنده و با پرداخت 99 دلار در سال در دسترس بود. با افزایش دسترسی گسترده اما، اپل به تازگی نسخه بتا توسعه دهندگان iOS 17 و سایر سیستم عامل های خود را برای هرکسی که به عنوان توسعه دهنده ثبت نام می کند، رایگان کرده است.

بتا توسعه دهندگان رایگان اپل

به تازگی مشخص شده است که بسیاری از کاربران با وجود نداشتن حساب توسعه دهندگان، گزینه نصب نسخه بتای توسعه دهنده iOS 17 را دراختیار دارند. پیش از این به نظر می رسید که این یک باگ در انتشار نسخه بتا iOS 17 بوده است، اما همان طور که مشخص شده، این موضوع کاملاً عمدی است.

این تغییر اولین بار توسط iSoftware Updates مشاهده شد و سپس آن را به طور رسمی در وب سایت Developer خود اعلام کرد که گزینه های جدید عضویت رایگان و پولی را با هم مقایسه می کند. درحالی که نسخه های بتا بدون پرداخت هزینه 99 دلاری اپل در دسترس هستند، شما همچنان باید به عنوان توسعه دهنده ثبت نام کنید:

«می توانید نحوه توسعه برنامه ها برای پلتفرم های اپل را به صورت رایگان و بدون ثبت نام بیاموزید. فقط با یک Apple ID، می توانید به Xcode، دانلود نرم افزار، اسناد، کد نمونه، انجمن ها و Feedback Assistant دسترسی داشته باشید و همچنین برنامه های خود را در دستگاه ها آزمایش کنید. اگر پیش از این Apple ID نداشتید، می توانید هم اکنون آن را ایجاد کنید.»

بتا توسعه دهندگان رایگان اپل

بتا توسعه دهندگان رایگان اپل

این علت اصلی است که چرا نسخه بتای توسعه دهندگان iOS 17 برای همه کاربران در بخش Settings > General > Software Update نشان داده می شود.

تصمیم اپل برای رایگان کردن نسخه های بتا به دنبال تغییر نصب بتا در iOS 16 است. اپل درابتدا نیاز به Apple ID  مرتبط برای عضویت توسعه دهندگان کرد تا از استفاده از پروفایل ها و سایر ابزارهای دریافت بتا بدون اینکه یک توسعه دهنده ثبت شده باشد، جلوگیری کند. اپل اکنون می تواند همه کسانی را که نسخه بتا توسعه دهنده را نصب می کنند، با پیوند Apple ID پیگیری کند.

به خاطر داشته باشید که نسخه بتای توسعه دهندگان به طور طبیعی دارای اشکالات و مشکلات عملکردی است و توصیه اکید آن است که این نسخه را بر روی دستگاه اصلی خود نصب نکنید و منتظر نسخه های پایدارتر باشید.

نظر شما درباره بتا توسعه دهندگان رایگان اپل چیست؟

بفرست برای دوستات

دکمه بازگشت به بالا