سلامتی و پزشکی

بانوان از چه ژل روان کننده ای استفاده کنند؟

واژن آب شفاف و شفافی را آزاد می کند که آن را صاف و مرطوب می کند. این مایع که یک اسانس بسیار طبیعی برای واژن است ، واژن را سالم و سالم نگه می دارد. هنگامی که یک زن تحریک جنسی می شود ، ترشح این مایع افزایش می یابد ، که درگیری را کاهش می دهد و رابطه را آسان تر می کند (نفوذ) ، و همچنین به لذت جنسی بیشتر کمک می کند. اگر واژن مایع کافی ترشح نکند ، خشکی و درد در واژن در حین مقاربت ایجاد می شود. استفاده از ژل روان کننده مناسب به حل این مشکل کمک می کند.

خانم ها از چه ژل مرطوب کننده ای استفاده کنند؟

روشی م toثر برای جلوگیری از خشکی واژن

دو راه موثر برای جلوگیری از خشکی واژن وجود دارد:

استفاده از کرم واژن و کرم واژن

این مواد به کاهش خشکی واژن و صاف شدن کمک می کند. کرم ها و لوسیون ها رابطه جنسی را آسان تر کرده و لذت را بین مردان و زنان افزایش می دهند. این دستگاه ها را می توان بدون پزشک نیز خریداری کرد. استفاده از این روش برای اکثر زنان یک راه حل مطمئن و مثر است.

روان کننده یک روش ایمن برای اکثر روابط جنسی است. این نوع اسانس به راحتی در فروشگاه ها یافت می شود. برند Emotion چندین مدل از ژل های روغنی با پایه آبی با رنگهای نارنجی ، زرد ، قرمز ، صورتی و مشکی را به بازار عرضه کرده است که هر کدام ویژگی ها و کاربردهای منحصر به فرد خود را دارند. احساسات برای زن زرد این آب پایه و از مواد طبیعی ساخته شده است و حاوی باکتری ها و خواص ضد التهابی است.

خانم ها از چه ژل مرطوب کننده ای استفاده کنند؟

بدنه صابون ماندگاری طولانی دارد و واژن را در طول روز مرطوب نگه می دارد. از طرف دیگر ، ژل های روان کننده سریع هستند و اغلب برای افزایش رطوبت واژن و راحتی بیشتر قبل از رابطه جنسی استفاده می شوند. استفاده از مرطوب کننده های واژن و ژل های روان کننده در جلوگیری از خشکی واژن و افزایش لذت در هنگام رابطه جنسی مثر است. مرطوب کننده و ژل روان کننده را می توان با هم یا به صورت ترکیبی استفاده کرد.

مصرف استروژن

استروژن به کاهش خشکی واژن و سایر علائم یائسگی کمک می کند. استفاده از استروژن ممکن است برای زنان مبتلا به سرطان یا سابقه خانوادگی سرطان مناسب نباشد و آنها باید برای درمان استروژن با پزشک خود مشورت کنند. در صورت نیاز پزشک ممکن است قرص های استروژن تجویز کند که به صورت خوراکی (بلعیده شده) مصرف می شوند. همچنین می تواند منجر به استفاده از چربی استروژن شود. درمان دیگر حلقه ای به نام بند ناف است که داخل واژن قرار می گیرد و مقدار کمی استروژن به طور مرتب آزاد می کند.

چه کسی برای روغن های حاوی آب مناسب است؟

ژلهای حاوی روغن بر پایه آب رایج ترین نوع روغن تناسلی هستند که برای تسهیل قرار دادن واژن (پماد واژن) یا ترشحات واژن استفاده می شوند. این روان کننده ها بهترین انتخاب برای موارد زیر هستند:

  • کاندوم
  • دیافراگم پیشگیری از بارداری (دستگاهی به شکل فنجان برای جلوگیری از بارداری در واژن قرار داده شده است)
  • دم لاستیکی (لاستیک یا برگهای لاتین که برای جلوگیری از تماس مستقیم و انتقال عفونتهای مقاربتی استفاده می شود)
  • سایر روش ها و عفونت های پیشگیری از بارداری در مایعات ، ژل ها و لوسیون های مختلف یافت می شود.

افرادی که سابقه عفونت های مکرر قارچی دارند باید از روغن های بدون گلیسیرین استفاده کنند. از آنجا که گلیسیرین در واژن به نوعی قند تبدیل می شود ، وجود قند در واژن محیط مطلوبی را ایجاد می کند که در آن قارچ های بیشتری می توانند رشد کنند.

افراد دارای پوست حساس باید از لوسیون حاوی آب استفاده کنند که:

  • بیشتر آنها حاوی ترکیبات آلی یا طبیعی هستند.
  • فاقد پارابن (مواد شیمیایی اضافه شده) ، عطر ، طعم و رنگ.

روغن های حاوی آب می توانند به سرعت خشک شده و چسبناک شوند. به همین دلیل ، استفاده از آنها برای ماساژ بدن گزینه مناسبی نیست. وقتی روغن های پایه آب خشک می شوند ، با افزودن کمی آب یا بزاق به آنها دوباره صاف می شوند.

خانم ها از چه ژل مرطوب کننده ای استفاده کنند؟

باعث خشکی واژن می شود

سه دلیل اصلی حساسیت به واژن وجود دارد. در اینجا چند دلیل ذکر شده است:

– کهنسال: خشکی واژن پس از پیری در زنان شایع است. خشکی واژن نیز حساسیت واژن را کمتر می کند. در زنانی که در اواخر دهه 40 یا اوایل 50 هستند ، علائم خشکی واژن و نازک شدن واژن ممکن است ظاهر شود. با افزایش سن ، ترشح هورمون استروژن کاهش می یابد و چون این هورمون نقش مهمی در مرطوب نگه داشتن واژن دارد ، خشکی در واژن رخ می دهد.

کاهش سطح استروژن در بدن: کاهش استروژن می تواند منجر به یائسگی (قطع قاعدگی و پایان باروری) شود. یائسگی می تواند به طور طبیعی در یا بعد از جراحی های خاص مانند نارسایی تخمدان رخ دهد.

برخی از درمان های سرطان: برخی از درمان های سرطانی که می توانند باعث خشکی واژن شوند عبارتند از:

  • شیمی درمانی
  • پرتودرمانی (پرتودرمانی) در ناحیه لگن یا واژن
  • جراحی واژن یا دستگاه تناسلی

نحوه استفاده از روان کننده ژل

هنگامی که در خارج از مهبل (روی بدن) استفاده می شود ، لوسیون ها می توانند مانند لوسیون های بدن یا روغن های ماساژ استفاده شوند:

  1. ژل را در یک مشت کوچک بریزید (برای روغن های حاوی آب ، تقریباً یک چهارم اندازه ، و برای روغن ها و گریس های حاوی سیلیس ، به اندازه یک سکه)
  2. روغن ضروری را در ناحیه مورد نظر بمالید
  3. پس از مدتی روغنهای ضروری بیشتری اضافه کنید. اگر از روان کننده های حاوی آب استفاده می کنید ، ممکن است نیاز به افزودن بیشتر داشته باشید زیرا روان کننده های دارای پایه آب سریعتر از روغن های حاوی روغن و پایه سیلیس خشک می شوند.

فروشگاه تجهیزات پزشکی فانی: ntistore.com

شماره ی ادرس. تهران ، میدان امام خمینی ، خیابان ناصرخسرو ، کوچه خراسانی ، 15

شماره تماس: 09044848841

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا