عمومی

بازاریابی دیجیتال چیست؟ باکره


مردم در طول 12 سال گذشته حضور آنلاین خود را دوبرابر کرده اند و معتقدند که آیا این تعداد افراد آنلاین بصورت آنلاین افزایش می یابد. هر روز این عبارت را می شنویم “نحوه تغییر مردم خرید” ، به این معنی که بازاریابی سنتی یا آفلاین مانند گذشته مؤثر نیست.

بازاریابی همیشه به معنای برقراری ارتباط با مخاطب مناسب در زمان و مکان مناسب است. تعریف مجدد این مفهوم در دنیای امروز به معنای تأمین نیازهای مردم در اینترنت است ، جایی که بیشتر وقت خود را می گذرانند. بنابراین به دنیای بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی اینترنتی خوش آمدید ، انواع روش های بازاریابی اینترنتی موضوع مطالعه ما در این مقاله است.

در بازاریابی همیشه سؤالهای زیادی مطرح شده است که بازاریابی چیست ، تبلیغات چیست و بازاریابی دیجیتال یا اینترنت از طریق اینترنت چیست؟ شما حتی می توانید به طور روزانه با این مفاهیم مقابله کنید ، اما شاید نمی دانید هنگام انتخاب هر یک از این موارد از کجا شروع کنید. تعریف واقعی هر یک از این موقعیت ها واقعاً چه خواهد بود! در این مقاله ، ما فقط بازاریابی آنلاین را می شناسیم.

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی داخلی و بازاریابی دیجیتال عملاً مشابه هستند ، اما تفاوت های کمی بین آنها وجود دارد. شما فقط می توانید بعد از صحبت با بازاریابان و صاحبان مشاغل در ایالات متحده ، انگلیس ، آسیا ، استرالیا و نیوزلند این تفاوت های کوچک را در سراسر جهان درک کنید. آیا تفاوت این دو رویکرد را می دانید؟ اگر اینطور نیست ، برای مقایسه بازاریابی گرانشی یا درونگرا با بازاریابی دیجیتال بخوانید.

بازاریابی دیجیتال دقیقاً به چه معنی است؟

بازاریابی دیجیتال چتری است که تمام تلاش های بازاریابی آنلاین شما را در بر می گیرد. شرکت ها از کانال های ارتباطی دیجیتال مانند موتور جستجوی گوگل ، شبکه های اجتماعی ، ایمیل و وب سایت ها به عنوان اهرمی برای دستیابی به مشتریان فعلی و آینده خود استفاده می کنند. بنابراین بازاریابی دیجیتال به معنای استفاده گسترده از تاکتیک ها و کانال های دیجیتال برای برقراری ارتباط با مشتریان آنلاین (در جایی که بیشتر مشتریان وقت خود را می گذرانند) است. از وب سایت این شرکت گرفته تا دارایی های تجاری مارک های آنلاین مانند تبلیغات دیجیتال ، بازاریابی ایمیل ، بروشورهای آنلاین و طیف گسترده ای از دارایی ها و تاکتیک هایی که زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرار می گیرند.

بازاریابان دیجیتال حرفه ای به خوبی می دانند که چگونه هر دارایی یا تاکتیک اهداف گسترده خود را تحت پوشش قرار می دهد.

در اینجا مختصراً در مورد برخی دارایی ها و تاکتیک های بازاریابی دیجیتال رایج آورده شده است:

دارایی در بازاریابی دیجیتال

محل

پست های وبلاگ

کتابهای الکترونیکی و مقالات سفید

نمودارها

ابزارهای تعامل

کانال های رسانه های اجتماعی (فیس بوک ، لینکدین ، ​​توییتر ، اینستاگرام و غیره)

پوشش آنلاین (روابط عمومی) ، شبکه های اجتماعی و بررسی ها را دریافت کنید

دفترچه ها و کاتالوگ های آنلاین

دارایی های تجاری (آرم ، قلم و غیره)

منشا بازاریابی دیجیتال

تاکتیک در بازاریابی اینترنتی

با توجه به اهداف سازمان و استراتژی بازاریابی ، بازاریابان می توانند با کانال های رایگان و پولی خود از یک کمپین بزرگتر حمایت کنند. به عنوان مثال ، یک تولید کننده محتوا می تواند یک سری پست برای یک وبلاگ ایجاد کند و مشتری را برای کتاب الکترونیکی جدیدی که این شرکت به تازگی منتشر کرده است ، ایجاد کند و سپس مدیر شبکه اجتماعی شرکت می تواند این پست ها را از طریق تبلیغات پولی یا انتشار منتشر کند و تبلیغات در حساب های شما در رسانه های اجتماعی در نهایت به بازاریاب ها اجازه می دهد. از طریق ایمیل یک کمپین ایمیل برای کسانی که اطلاعات بیشتری درباره کتابهای الکترونیکی از سایت بارگیری کرده اند ، راه اندازی کنید.

در زیر ، نقش هر یک از این تاکتیک های بازاریابی دیجیتال را بررسی خواهیم کرد ، اما همیشه به یاد می آوریم که با ترکیب این تلاشها می توان به نتیجه درست رسید.

سئو

روند بهبود وب سایت یا سئو شما به معنای رتبه بندی موتورهای جستجو بالاتر است ، که در نهایت باعث افزایش بازدید شما (یا ترافیک رایگان) به سایت شما می شود. کانال های مورد استفاده در این بخش عبارتند از: وب سایت ، وبلاگ و نمودار.

بیشتر بخوانید: سایت را در Google Webmaster ثبت کنید

بازاریابی محتوا

ایجاد و ارتقاء محتوای ارزشمند برای ایجاد آگاهی از برند ، افزایش ترافیک و جذب مشتریان موجود و بالقوه به سمت بازاریابی محتوا فراخوانی می شود. نیازهای مخاطبان ، سبک زندگی ، خصوصیات و لحن برند شما را تعیین کنید و به گفته آنها محتوای با کیفیتی تولید کرده و این رویکرد برای بسیاری از شرکت ها اثبات شده است. کانال های ارتباطی مورد استفاده در این بخش شامل پست های وبلاگ ، کتاب های الکترونیکی ، نمودارها و بروشورهای آنلاین است.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

روند تبلیغ برند و محتوا از طریق کانال های رسانه های اجتماعی به منظور افزایش آگاهی از برند ، جذب ترافیک و جذب مشتری به بخش بازاریابی رسانه های اجتماعی. کانال های مورد استفاده در این نوع بازاریابی عبارتند از فیس بوک ، توییتر ، لینکدین ، ​​اینستاگرام ، تلگرام ، پینترست و گوگل پلاس.

پرداخت هر کلیک (PPC)

نحوه هدایت ترافیک به وب سایت با پرداخت ناشران برای هر کلیک روی تبلیغات یک شرکت در وب سایت ناشر ، پرداخت هر کلیک نام دارد. این روش در واقع یک تبلیغ آنلاین است که افراد را به صفحات فرود سایت دعوت می کند.

یکی از محبوب ترین روش های پرداخت برای هر کلیک ، Google Ad Words است که به شما امکان می دهد با پرداخت هزینه ای برای هر کلیک ، در رتبه های بالاتر در نتایج جستجوی Google قرار بگیرید. تبلیغات لینک شده یا فیس بوک با لینک مستقیم انواع دیگر PPC است.

بازاریابی کمیسیون

این نوعی از تبلیغات مبتنی بر عملکرد است که در آن شما برای تبلیغ و تبلیغ سایر محصولات و خدمات در وب سایت خود کمیسیون دریافت می کنید. به عنوان مثال ، ارسال لینک به حساب های رسانه های اجتماعی یک شرکت نوعی بازاریابی وابسته است.

تبلیغ اصلی

تبلیغات اصلی یا مشابه به تبلیغاتی اطلاق می شود که به عنوان محتوا به همراه سایر مطالب پرداخت نشده روی سکو ظاهر می شوند ، به عنوان مثال ، نوع مشابهی از این تبلیغ ، اسپم است. اما بسیاری از آنها نیز تبلیغات رسانه های اجتماعی مانند تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام را در این دسته قرار می دهند.

اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی به برنامه هایی گفته می شود که برای اتوماسیون و اتوماسیون فعالیت های بازاریابی طراحی شده اند. بسیاری از بخش های بازاریابی مجبورند کارهای تکراری مانند بازاریابی ایمیل ، شبکه های اجتماعی و سایر فعالیت های مرتبط با وب سایت خود را به صورت خودکار انجام دهند.

از جمله کارهایی که می توان با استفاده از اتوماسیون بازاریابی انجام داد عبارتند از: نامه الکترونیکی خبرنامه ، ارسال رسانه های اجتماعی ، به روزرسانی در لیست مخاطبان ، پیگیری و گزارش فعالیت ها

بازاریابی ایمیل

شرکت ها از بازاریابی ایمیل به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند. ایمیل اغلب برای تبلیغ محتوا ، تخفیف ها یا رویدادها استفاده می شود ، همچنین شامل پیوندهایی است که افراد را به سمت وب سایت تجاری هدایت می کند. در میان ایمیلهایی که می توانند در کمپین های بازاریابی از طریق ایمیل ارسال شوند:

خبرنامه خوانندگان وبلاگ ، ردیابی ایمیل بازدید کنندگان سایت که چیزی را بارگیری کرده اند ، ایمیل استقبال مشتری ، تخفیف مناسب برای اعضای وفادار ، ایمیل و نکات سریال برای جذب و حفظ مشتری.

روابط عمومی PR

روابط عمومی آنلاین امنیت را از طریق پوشش آنلاین از طریق نشریات دیجیتال ، وبلاگها و سایر سایتهای مبتنی بر محتوا فراهم می کند. این بسیار شبیه به روابط عمومی PR است ، اما ما آن را در فضای مجازی می بینیم.

برخی از کانالهایی که از تلاشهای روابط عمومی آنلاین پشتیبانی می کنند عبارتند از: تماس با خبرنگاران از طریق رسانه های اجتماعی ، تعامل با بررسی ها و مقالات آنلاین در مورد شرکت در فضای مجازی مانند اظهار نظر و ارسال نظرات و نظرات در سایت یا وبلاگ خصوصی شرکت.

بازاریاب دیجیتال چه کاری انجام می دهد؟

بازاریاب دیجیتال وظیفه دستیابی به آگاهی از برند و کسب مشتری را از طریق کلیه کانالهای دیجیتال رایگان و پولی که در دسترس شرکت است ، دارد. این کانال ها شامل رسانه های اجتماعی ، وب سایت شرکت ، رتبه بندی موتورهای جستجو ، ایمیل ، سرویس تبلیغ و وبلاگ شرکت می باشد.

آژانس های دیجیتال مارکتینگ هر کانال معمولاً بر KPI های آن کانال تمرکز می کنند تا عملکرد شرکت در هر یک را اندازه گیری کنند.

بازاریاب دیجیتال

به عنوان مثال ، بازاریاب دیجیتال مسئول سئو ، میزان ترافیک ارگانیک (ترافیک ایجاد شده توسط بازدید کنندگان وب سایت که صفحه ای در وب سایت شرکت از طریق جستجوی Google پیدا کرده اند) را در وب سایت شرکت اندازه گیری می کند.

امروزه بازاریابی دیجیتال از طریق موقعیت ها و نقش های مختلفی در شرکت ها انجام می شود. در مشاغل کوچک ممکن است یک نفر تمام تاکتیک های بازاریابی دیجیتال را که قبلاً به آنها اشاره کردیم بطور همزمان انجام دهد. با این حال ، در شرکت های بزرگ ، بسیاری از متخصصان روی یک یا دو کانال مارک دیجیتال تمرکز می کنند.

در اینجا برخی از این موقعیت ها و نقش ها آورده شده است.

مدیر بهینه سازی موتور جستجو

KPI: ترافیک آلی

به طور خلاصه ، مدیر SEO رتبه بندی شرکت را در جستجوی Google بالا می برد. با استفاده از روشهای مختلف جستجوگرها ، این فرد ممکن است در تماس مستقیم با تولیدکنندگان محتوا باشد تا از عملکرد صحیح محتوای تولید شده در گوگل اطمینان حاصل کند ، حتی اگر مطالب در رسانه های اجتماعی ارسال شود.

در تولید محتوا تخصص دارد

KPI های کلیدی: گذراندن زمان در صفحه ، ترافیک وبلاگ عمومی و دنبال کنندگان صفحه شرکت در فضای مجازی

متخصصان محتوا تولید کننده محتوای دیجیتالی هستند. این افراد اغلب تقویم وبلاگ شرکت را دنبال می کنند و استراتژی محتوای یک شرکت را تعریف می کنند ، که شامل یک استراتژی بازاریابی ویدیویی است. این متخصصان غالباً در تماس با افراد در سایر بخش ها هستند تا اطمینان حاصل شود که محتوای تبلیغاتی هر کانال دیجیتال مطابق با محصولات و کمپین های ارائه شده توسط شرکت است.

مدیر شبکه اجتماعی

شاخص های کلیدی عملکرد: پیگیری ، برداشت و سهام

نقش مدیر رسانه های اجتماعی مشخص است ، اما آنچه که رسانه رسانه های اجتماعی انجام می دهند بستگی به صنعتی دارد که شرکت در آن فعالیت می کند. از همه مهمتر ، مدیران رسانه های اجتماعی در حال تهیه یک برنامه خاص برای ارسال محتوای بصری و نوشتاری شرکت هستند.

همچنین ممکن است کارمند با سایر متخصصان بازاریابی محتوا همکاری کند تا استراتژی متناسب با نوع محتوا و شبکه اجتماعی مورد استفاده خود تهیه کند. (توجه: در KPI های ذکر شده در این بخش ، “Impression” تعداد دفعات بازدید یک پست از شرکت را برای کاربر نشان می دهد.)

مدیریت شبکه های اجتماعی

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی

KPI: نرخ باز ایمیل ، نرخ کلیک به تبلیغات ، نرخ تبدیل

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی به شما کمک می کند تا برنامه های مربوط به شناسایی رفتار مشتری و اندازه گیری رشد کسب و کار را برای کل تیم بازاریابی انتخاب و مدیریت کنید.

از آنجا که بسیاری از عملیات بازاریابی فوق به صورت جداگانه انجام می شود ، باید شخصی باشد که این فعالیت های دیجیتال را در یک کمپین ادغام کرده و عملکرد هر کمپین را پیگیری کند.

تفاوت بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی ریزه کاری چیست؟

از نظر ظاهری ، دو مفهوم مشابه هستند: هر دو به صورت آنلاین اتفاق می افتند و بر ایجاد محتوای دیجیتالی برای استفاده افراد متمرکز می شوند. بنابراین تفاوت چیست؟

اصطلاح بازاریابی دیجیتال بین تاکتیکهای بازاریابی Pull و Push یا آنچه امروزه به عنوان روشهای Inbound و Outbound شناخته می شود ، تمایزی ندارد. هر دو روش زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرار می گیرند. تاکتیک های جامع بازاریابی به دنبال این است که پیام را مستقیماً در مقابل بیشترین تعداد افراد در فضای مجازی قرار دهد (فارغ از مناسب بودن یا تقاضای شخص دیگر).

به عنوان مثال ، تبلیغات بنرهای چشمک زن که می بینید در صدر بسیاری از وب سایت ها هستند که سعی می کنند محصولی یا تبلیغی را به افرادی تحمیل کنند که لزوماً با این محصول ارتباطی با این دسته ندارند. از طرف دیگر ، بازاریابانی که از روشهای بازاریابی گرفتن یا ربودن استفاده می کنند از محتوای آنلاین برای جذب مشتریان هدفمند به وب سایت خود استفاده می کنند.

یکی از آسانترین و قدرتمندترین ابزار بازاریابی وبلاگ نویسی وبلاگ نویسی است. این وبلاگ به سایت شما اجازه می دهد تا روی کلماتی که مشتریان شما دوست دارند سرمایه گذاری کند. درنهایت ، ربودن یا بازاریابی درونگرا روشی است که از دارایی های بازاریابی دیجیتال برای جذب و تبدیل مخاطبان به صورت آنلاین به مشتریان بالقوه ، سپس مشتری و سپس شرکت هواپیمایی استفاده می کند. جذب ، تبدیل ، بسته شدن و بازاریابی دیجیتال بازاریابی اصطلاحی کلی است که شامل کلیه روشهای بازاریابی اینترنتی (صرف نظر از اینکه درون گرا باشد یا باز باشد) است.

منبع مقاله ، Novincompany

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: بازاریابی دیجیتال چیست؟ باکره

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا