عمومی

اگر حرفی برای گفتن ندارید ، ساکت شوید *


به راحتی می توان گفت که مارک های بزرگ جهان از زمان شیوع ویروس کرونا ویروس ، هیچ نرم افزار مدیریت قبل از بحران نداشته اند. با این حال ، در شرایط عادی ، تصمیم گیری یک برند برای برنامه ریزی و ارتباط با رسانه ها و مشتریان آسان نیست. اما تحت این شرایط ، یک چیز روشن است. مارک ها به نوعی تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته اند ، اما چالش های مشترکی برای مارک ها در این بحران وجود دارد.

امروزه ، بخشی از مکالمه بین مارک ها و طرفداران آنها شامل موضوع ویروس کرونا است که جهان را آزار می دهد ، اما نکته مهم این است که رابطه این مارک با بحران و میزان تأثیر آن در اپیدمی کرونا چیست. رسانه ها ، روزنامه نگاران و مخاطبان برندها آنقدر هوشمند هستند که می توانند این موضوع را به خوبی بشناسند. برندهای شفاف و صادق برنده هستند و می توانند با افکار عمومی درگیر شوند.

اگر مارک حرفی برای گفتن نداشته باشد یا موضوعی برای طرح داستانی باشد که ارزش مکالمه را ایجاد کند ، سکوت بهترین رویکرد است. اما اگر این مارک بخواهد به هر طریقی با بحران ارتباط برقرار کند تا در مورد آن در شبکه های اجتماعی صحبت کند ، این خطر بزرگی را متحمل شده است.

در شرایط فعلی ، برنامه های ارتباطی بازاریابی با هدف بهتر می توانند نتیجه معکوس دهند. اگر مخاطبان در برنامه ارتباطات دیجیتال احساس کنند که این برند از اپیدمی کرونا درآمد کسب می کند ، با توجه به اینکه وضعیت عاطفی تحت تأثیر وضعیت فعلی دنیای شبکه های اجتماعی است ، این می تواند آسیب جدی به برند وارد کند.

قبل از شیوع ویروس کرونا ، استفاده از ابزاری مانند بازاریابی از طریق ایمیل به همین ترتیب می تواند اثرات منفی در برند داشته باشد. پاسخ به این س ofال که چه پیام مهمی باید از این طریق به مخاطب منتقل شود یا چه چیزی باید او را برآورده کند / پیشنهاد می کند که امروز باید در استفاده از این ابزار احتیاط کرد ، در میان محتوای فراوان مرتبط با تاج ، مخاطب به اسپم تبدیل نمی شود.

تاکنون تمرکز بر روی مواردی است که نباید در روابط عمومی دیجیتال در طی شیوع ویروس کرونا انجام شود. حالا در این زمان چه کاری می توان انجام داد؟

البته ، استراتژی های روابط عمومی که قبل از شیوع کرونا در جهان تأثیرگذار بودند ، امروز در حال تغییر هستند. در دهه گذشته ، از سال 2009 تا 2019 ، تولید و انتشار محتوای اخبار در رسانه ها و تعریف کمپین های تبلیغاتی آفلاین شدید با استراتژی داستان پردازی برند و رهبری بازار ، از طریق روابط عمومی و نیز موثر بود. اما چه کسی وضعیت فعلی شیوع کرونا را پیش بینی کرده بود؟ مارک ها اکنون می توانند با تغییر استراتژی روابط عمومی خود دوباره رشد کنند. سیستم تعلیق باید در حد توانایی خود استفاده شود. چه کسی می داند ، جهان احتمالاً به دوران قبل از کرونا بر نخواهد گشت. اکنون که کار از راه دور در جهان فراگیر شده است ، و اکنون که اینترنت نقش مهمی در زندگی امروز کرونا دارد ، مارک ها باید خود را برای برنامه های روابط عمومی دیجیتال در آینده آماده کنند. برای مخاطبان خود یک مارک تجاری باشید.

استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا بر اساس آمارهای تجاری و همچنین نظارت بر صحبت های مخاطبان برند در مورد نام تجاری ، برای روابط عمومی در هنگام شیوع کرونا بسیار مهم است. انتشار گزارش های عملکرد در این دوره موج بزرگتری از اعتراضات عمومی را نسبت به تأثیر مثبت یا منفی شیوع ویروس کرونا در برند ایجاد کرد.

مخاطبان همچنان تحت تأثیر اینفلوئنسرها و رسانه ها قرار می گیرند. در شرایطی که بسیاری در قرنطینه هستند ، حضور در رسانه های معتبر آنلاین می تواند نقش عنصر انسانی را زنده نگه دارد تا افراد بتوانند خدمات یا کالایی را برای این مارک به دوستان خود توصیه کنند. بنابراین در این برهه از زمان ، رابطه برند با رسانه ها بسیار حساس تر است. حضور در رسانه ها و پاسخگویی به درخواست ها و س questionsالات آنها باعث تقویت روابط برند با روزنامه نگاران و رسانه ها می شود.

بهبود کانال های ارتباطی با مخاطبان برند نیز در شرایط فعلی بسیار مهم است. حضور در چندین کانال ارتباطی در شرایط بحرانی نتایج مطلوبی نخواهد داشت. برای ایجاد احساس افکار عمومی ، اختصاص رسانه ای به برند برای پوشش اخبار برند مربوط به بحران کرونا می تواند در ارتباط مستمر با انواع مختلف مخاطبان موثر و مثمر ثمر باشد.

تحت تأثیر شرایط جدید زندگی ناشی از شیوع ویروس کرونا و قرنطینه ، نقش SEO برجسته تر می شود. بسیاری از مارک ها هنوز از اهمیت این موضوع بی اطلاع هستند. ارتباط نزدیک بین روابط عمومی و واحد SEO در این دوره نتایج بسیار خوبی به همراه خواهد داشت.

سرانجام ، این بحران می تواند فرصت خوبی برای این برند باشد تا به سایر بازیگران صنعتی که در آن فعالیت می کنند ، کمک کند. با این حال ، همه مارک ها به یک اندازه تحت تأثیر شیوع کرونا قرار ندارند.

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: اگر حرفی برای گفتن ندارید ، ساکت شوید *

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا