سلامتی و پزشکی

. انبه . میوه انبه، مشهور به پادشاه میوه‌ها، یکی از معروف ترین و غنی‌ترین میوه ه…


.
?انبه
.
?میوه انبه، مشهور به پادشاه میوه‌ها، یکی از معروف ترین و غنی‌ترین میوه ها از نظر مواد مغذی است که طعم و رایحه عالی و بی همتایی دارد. این میوه جز «موادغذایی فراسودمند» جدید به شمار می رود و به عنوان «میوه عالی» شناخته می شود. انبه یکی از خوشمزه ترین میوه‌های فصلی است که در مناطق استوایی رشد می کند اعتقاد بر این است که منشأ آن در دشت های هیمالیا در شبه قاره هند است. طبق گیاه شناسی این میوه ، عضو خانوادهAnacardiaceae است، خانواده ای که تعداد زیادی از گیاهان گلدار همچون پسته و بادام هندی را شامل می شود.
.
?نام علمی: Mangifera Indica
.
?خواص سلامتی:
.
میوه انبه غنی از فیبر های غذایی با خاصیت پره بیوتیک، ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات آنتی‌اکسیدان فلاونوئیدهای پلی فنلی است.
.
?براساس تحقیقات علمی جدید، میوه انبه برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ، سینه، لوسمی (سرطان خون) و پروستات مفید است. مطالعات دیگر نشان می دهد که ترکیبات آنتی‌اکسیدانی پلی فنولی در انبه بر ضد سرطان‌های سینه و روده بزرگ عمل می کنند. از جمله این ترکیبات مانگریفرین ، کاتچین ها ، آنتوسیانین¬ها ، کوئرستین ، کائمفرول ، اسید بنزوئیک و رامنتین است.
.
?این میوه منبع عالی از ویتامین آ و فلاونوئیدها مانند بتاکاروتن, آلفاکاروتن و بتاکریپتوگزانتین است. 100 گرم انبه تازه حاوی 765 واحد بین المللی ویتامین آ است و 25 درصد از میزان توصیه شده روزانه این ویتامین را تأمین می کند. این ترکیبات خواص آنتی‌اکسیدانی دارند و برای بینایی ضروری هستند. ویتامین آ نیز برای حفظ سلامت مخاط و پوست مورد نیاز است. مصرف میوه‌های غنی از کاروتن ها جهت حفاظت از سرطان‌های ریه و حفره دهان مفید است.
.
?انبه تازه منبع خوبی از پتاسیم است. پتاسیم جزء مهمی از مایعات سلولی و بدن است که به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می کند.
.
?همچنین این میوه سرشار از ویتامین بی6 (پیریدوکسین ) و ویتامین سی و ویتامین ای است. مصرف غذاهای غنی از ویتامین سی به تقویت سیستم ایمنی در برابر عوامل عفونی، پاکسازی رادیکال‌های مضر اکسیژن و افزایش جذب آهن غذا کمک می کند. پیریدوکسین برای تولید گاما آمینو بوتیریک اسید (GABA) در مغز ضروری است.
.
?جهت مشاوره و دریافت رژیم غذایی به صورت غیر حضوری (آنلاین) می توانید به دایرکت مراجعه کنید?
@drghiasvand
.
⭕️ دکتر رضا غیاثوند؛ متخصص تغذیه و رژیم درمانی
رزرو نوبت:
09135955004
031-3266-5398
.
?جهت دریافت رژیم آنلاین، به دایرکت مراجعه کنید?
.

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه پزشکی و سلامت کلیک کنید 

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا