سلامتی و پزشکی

امیکرون از علائم تا درمان| مجله سیب

آمیکرون چیست؟

با وجود گذشت زمان طولانی از ظهور بیماری عروق کرونا ویروس در سراسر جهان، انواع جدیدی از ویروس ها شناخته شده اند که هر دو باعث نگرانی می شوند. این مقاله از سری جدید پزشکی است سیب ما نوع جدیدی از ویروس به نام amicron را بررسی خواهیم کرد و به سوالات در مورد ویروس پاسخ خواهیم داد.

آمیکرون چیست؟؟

Omicron covid-19 نام نوعی از بیماری عروق کرونا ویروس است که به تازگی شناسایی شده است. در 24 نوامبر 2021، آفریقای جنوبی تشخیص جدیدی از SARS-CoV-2، B.1.1.529 را به سازمان بهداشت جهانی (WHO) گزارش کرد. B.1.1.529 نمونه های جمع آوری شده برای اولین بار در 11 نوامبر 2021 در بوتسوانا و در 14 نوامبر 2021 در آفریقای جنوبی شناسایی شدند.

آمیکرون برای سفر به چندین کشور اروپایی و همچنین استرالیا، برزیل، کانادا، هنگ کنگ، اسرائیل، ژاپن، نیجریه، نروژ، سوئد و بریتانیا شناخته شده است. بسیاری از کشورها، از جمله ایالات متحده، مواردی از عدم سفر افراد به آفریقای جنوبی را گزارش کردند.

ویروس ها هر دو موجودات کاملاً جاودانه و غیر کاملاً زنده هستند و پس از ورود به بدن میزبان، با وارد شدن به ژن میزبان به سلول های میزبان منتقل شده و تکثیر می شوند. بین این تقسیم‌بندی‌ها و انتقال میزبان‌های مختلف، ویروس می‌تواند مشکلی به نام جهش ایجاد کند. این تغییرات باعث ایجاد تغییراتی در بخش کوچک یا بزرگی از ویروس می شود و می تواند آسیب و گسترش آن را کاهش دهد یا آن را در برابر سیستم ایمنی میزبان آسیب پذیر کند. ویروس هایی که در اثر تغییرات آب و هوایی ایجاد می شوند، گونه های مختلف نامیده می شوند. برای پاسخ به این سوال که emicron چیست، باید توجه داشت که amicron coron نیز نوع جدیدی از ویروس Covid-19 است.

آیا Omicron به سرعت در حال گسترش است؟

آمیکرون به سرعت در آفریقای جنوبی گسترش یافت و باعث نگرانی محققان در سراسر جهان شد. در اول دسامبر، این رقم به 8561 مورد رسید، در حالی که در 26 نوامبر 3402 مورد بود. تا اواسط نوامبر، تنها صد مورد نامگذاری شده بود. موسسه ملی بیماری های عفونی آفریقای جنوبی (NICD) در ژوهانسبورگ تایید کرده است که آمیکرون به سرعت در حال گسترش است.

تام ونسلرز، یک متخصص تکامل در دانشگاه کاتولیک لوون در بلژیک، تخمین می‌زند که آمیکرون‌ها سه تا شش برابر بیشتر از تاج دلتا در طی یک دوره زمانی، انسان‌ها را آلوده می‌کنند. او به مجله نیچر گفت: «این یک مزیت بزرگ برای ویروس است، اما نه برای ما.

با گسترش سریع گونه دلتا در انگلستان، تعداد آنها تقریباً هر پنج روز دو برابر می شد. اکنون دانشمندان به دقت پرونده آمیکرون را زیر نظر دارند تا سرعت نوع تاثیر بر جمعیت بریتانیا را تعیین کنند.

آمیکرون چگونه از سیستم امنیتی میزبان فرار می کند؟

سیستم ایمنی از طریق سلول ها و پروتئین های مختلف خود از ما در برابر عفونت ها محافظت می کند. یکی از آنها آنتی بادی یا آنتی بادی است. این مولکول ها به عنوان گیرنده به مولکول های عامل خارجی متصل می شوند و تخریب آنها توسط نیروهای محافظ را تسهیل می کنند.

در تاج آمیکرون، تغییرات ایجاد شده باعث تغییراتی در مولکول‌های سطحی می‌شود که آنها را توسط سیستم ایمنی غیرقابل تشخیص می‌کند. حتی در افرادی که قبلا واکسینه شده اند یا بیماری قلبی دیگری داشته اند.

دریافت آمیکرون چقدر شانس بستری شدن شما را افزایش می دهد؟

این سوال را نمی توان به طور کامل پاسخ داد; زیرا ماهیت و رفتار آمیکرون هنوز به طور کامل شناخته نشده است. با این حال، شواهد اولیه دلیلی برای خوش بینی فراهم می کند. به نظر نمی رسد تعداد موارد emicron در این مرحله به اندازه آلفا یا انواع دیگر باشد.

علائم کرونا آمیکرون چیست؟

علائم کرونا آمیکرون چیست؟

برای پاسخ به این سوال که علائم آمیکرون کرونا چیست باید به خستگی، بدن درد، سردرد، خارش گلو، آبریزش بینی، عطسه اشاره کرد. علائم اصلی بیماری عروقی به شرح زیر است:

خستگی

این علامت مربوط به اضطراب قبلی است که در اکثر موارد حدود پنج تا هشت روز با سایر اضطراب ها ادامه داشت. با این حال، برخی از افراد ممکن است تا چند هفته پس از بیماری همچنان احساس خستگی کنند. اگر تست نوع آمیکرون خوب باشد، هنوز مشخص نیست که خستگی چقدر طول می کشد.

درد بدن یکی دیگر از علائم آمیکرون کرونا است!!

مانند عفونت‌های اصلی کروناویروس، بیماران مبتلا به آمیکرون نیز گزارش داده‌اند که درد و درد عمومی را تجربه کرده‌اند. این علامت معمولاً با انواع دیگر برای چند روز ادامه دارد.

سردرد

افراد مبتلا به ویروس آمیکرون کرونا که اغلب با انواع دیگر ویروس ها همراه است، از سردرد به عنوان یک علامت رنج می برند. محققان قبلی دریافته بودند که افراد مبتلا به ویروس کرونا سردردهای متوسط ​​تا شدید دارند.

خارش گلو

بیمار گفت گلو خارش دارد. با این حال، آنها در هنگام عفونت سرفه نمی کنند. این علامت کمی با انواع قبلی متفاوت است. مصرف پاراستامول و نوشیدن مایعات فراوان درد را کاهش می دهد.

آبریزش بینی

اگرچه بینی نشانه سرماخوردگی یا آنفولانزا است، اما با عفونت آمیکرون نیز همراه است. عفونت های ویروسی باعث می شود که بینی مخاط بیشتری تولید کند تا ذرات عفونی را به دام بیندازد و بشوید.

میوینا

عطسه یکی دیگر از علائم کرونا ویروس آمیکرون است که به راحتی با سرماخوردگی یا آنفولانزا اشتباه گرفته می شود. با این حال، در برخی موارد ممکن است نشانه عفونت آمیکرون باشد. اگر به طور منظم عطسه می کنید و نگران علائم ابتلا به ویروس کرونا هستید، می توانید برای اطمینان از آن آزمایش بدهید.

کرونا-آمیکرون-در-ایران

کرونا آمیکرون در ایران

تاکنون هیچ گزارشی از کرونا در ایران گزارش نشده است. اما همین دستورالعمل به کشورهای همسایه نیز تعمیم داده شد. رئیس جامعه پزشکی مشهد در گفت و گو با یک خبرگزاری، گفت: آمیکرون می تواند وارد کشور شود و بروز بیماری های قلبی را افزایش دهد. اما اگر واکسن ها و پروتکل های بهداشتی به خوبی انجام شوند، جای نگرانی نیست.

اکنون کشور در واقعیت رو به وخامت است و بیشتر شهر در آب است. پیروی از یک پروتکل سالم بهترین راه برای پیشگیری از بیماری قلبی است.

پرسش و پاسخ

  • آمیکرون چیست؟ آمیکرون نام گونه جدیدی از ویروس کرونا است که برای اولین بار در آفریقای جنوبی یافت شد و به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت.
  • آیا آمیکرون کرونا در ایران وجود دارد؟ تاکنون هیچ گزارشی از کرونا در ایران گزارش نشده است. البته این مسیر هم اکنون به کشورهای همسایه رسیده و ممکن است به زودی وارد ایران شود.
  • علائم کرونا آمیکرون چیست؟ شایع ترین علائم بیماری عروقی سردرد، سردرد، عطسه، آبریزش بینی، گلودرد و خستگی است.

منابع

https://www.dailyrecord.co.uk

https://www.theguardian.com

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا