سلامتی و پزشکی

افسردگی فصلی (SAD) چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟ 8 راه تقویت خلق و خو در زمستان

افسردگی زمانی (SAD) چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

اجازه ندهید احساسات شما با دما فروکش کند.

اگر فکر می کنید با سردی هوا و کاهش دما لبخندتان می ریزد، اشتباه نمی کنید اما مسائل مربوط به زمان بندی شما روبرو می شوید. طبق گزارش انجمن روانپزشکی آمریکا، اختلال تشنج (SAD) حدود پنج درصد از آمریکایی ها را تحت تاثیر قرار می دهد و در زنان شایع تر از مردان است.

استرس، بی حالی، پرخوری و غم و اندوه می تواند به سلامتی شما آسیب برساند. من هرگز نمی خواهم بگویم که به مادران توصیه می کنم فعال نباشند. به سراغ بعدی می رویم نکاتی برای تقویت اختلالات فصلی تسکین، ما پرداخت می کنیم.

بسیاری از ما فکر می کردیم، “وای، من ممکن است الان در ساحل باشم.” در زمستان که آسمان سفید می شود، خورشید زود غروب می کند و شب ها سرد است. حدود دو درصد از افرادی که تغییرات فصلی دارند، نوعی افسردگی به نام SAD یا اختلال فصلی را تجربه می کنند. این در غیاب نور خورشید در پاییز و زمستان رخ می دهد.

این بیماری اثرات متفاوتی روی افراد می گذارد، اما تعدادی از علائم مهم وجود دارد که باید از آنها آگاه بود و باید از آنها آگاه بود.

احساس خستگی و فرسودگی

فردی که با این بیماری دست و پنجه نرم می کند ممکن است بدون هیچ دلیل مشخصی احساس انرژی کند. ممکن است احساس خستگی جسمی و روانی وجود داشته باشد.

تعامل اجتماعی کمتر

اگر افراد قبل از شروع سرما زمان زیادی را صرف همه این موارد می کنند، معمولاً زمان کمتری را با دوستان می گذرانند، فعالیت های اجتماعی کمتری انجام می دهند و چندان تفریحی ندارند. عدم ارتباط روزانه با اقوام دارای اختلال بهداشت فردی یکی از جدی ترین علائم این بیماری است.

تمرکز کاهش یافت

حافظه ممکن است به طور ناگهانی مختل شود و تمرکز ممکن است بدتر شود. به عنوان مثال، مشکلاتی در به خاطر سپردن تکالیف وجود دارد و تصمیمات روتین و بلند مدت به کندی گرفته می شود.

کمبود خواب

تغییرات ناگهانی در عادات غذایی یا خوابیدن می تواند یکی از علائم اصلی چنین بیماری باشد. بیشتر مردم بیشتر یا کمتر از حد معمول می خوابند اما احساس کمبود خواب دارند، بنابراین اغلب خسته و خسته هستند.

درد غیر قابل توضیح در عضلات و مفاصل

بدون دلیل خاصی در تمام بدن درد می کند. ممکن است درد در گردن، کمر، زانو، باسن، شانه ها و سردرد و حملات قلبی وجود داشته باشد.

تحریک پذیر و شرور

بسیاری از افراد مبتلا به SAD مضطرب هستند و دلیل آن را نمی دانند. آنها همچنین احساس می کنند که خلق و خوی آنها تغییر می کند و از موقعیت هایی که رخ می دهد و چیزهایی که اغلب آنها را تحت تأثیر قرار نمی دهد ناامید هستند.

اضطراب

بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری مضطرب و مضطرب هستند و ربطی به موقعیت خاصی در زندگی آنها ندارد که ممکن است از آن آگاه باشند. این اضطراب می تواند از اضطراب خفیف تا ترس از پدر متغیر باشد.

اکنون که این علائم احتمالی را می دانید چه باید بکنید؟

این روش های مبتنی بر علم را برای غلبه بر هرج و مرج و احساس بهتر در نظر بگیرید. که در مجله سلامت به من ملحق شو.


  1. سعی کنید زیر نور خورشید راه بروید

رفتن در زمستان

رفتن در یک روز روشن زمستانی علائم اختلالات فصلی کاهش می یابد آن کمک می کند. من مزایای دیگری از این کار به دست آوردم ویتامین دی در روزهای زمستان، بدن نیاز بیشتری به این ویتامین دارد.

جالب است بدانید که کمبود ویتامین D با افسردگی نیز مرتبط است و یک مطالعه در سال 2018 از مجله Pain نشان می دهد که کمبود ویتامین D می تواند منجر به سردرد در پاییز و زمستان شود.

همچنین بخوانید : داروهای ضد افسردگی

  1. خانه ات را روشن کن

چگونه از شر آلودگی های فصلی خلاص شویم

غم و اندوه سیاه در زمستان تولید سروتونین را کاهش می دهد، یک انتقال دهنده عصبی که احساسات را کنترل می کند.

بدن خود را با ذخیره سروتونین با استفاده از یک جعبه نور با LED های آبی تازه کنید. این چراغ ها هیجان انگیزتر هستند و نور کمتری نسبت به جعبه های نور سفید تولید می کنند.

یکی دیگر از راه های ساده برای روشن کردن خانه، درست کردن پرده ها در صبح زود است. با انجام این کار، مقداری نور آفتاب دلپذیر را به خانه خود دعوت کنید و از شلوغی فصل جلوگیری کنید.


  1. بیشتر حرکت کن

برای بهبود خلق و خوی خود در زمستان ورزش کنید

ما می دانیم که وسوسه انگیز است، اما در برابر تمایل به خواب زمستانی تا بهار مقاومت می کنیم.

پیاده روی شما را در معرض نور طبیعی خورشید قرار می دهد که می تواند به کاهش افسردگی در زمستان کمک کند. آیا برای ورزش در فضای باز خیلی سرد است؟ این تمرینات را در خانه انجام دهید.


  1. محصولات غذایی مغذی و سالم بخورید.

غذای سالم برای بهبود خلق و خو در زمستان

راز خوشبختی ممکن است در پایان درک شما باشد. افرادی که از اختلالات عاطفی دوره ای یا افسردگی رنج می برند تمایل به خوردن غذاهای چرب و پر کربوهیدرات دارند، اما پرخوری می تواند اثرات منفی داشته باشد. در عوض، سعی کنید از غذاهایی مانند ماهی قزل آلا، سبزیجات و غلات کامل استفاده کنید افسردگی دوره ای ویتا


  1. استفاده از بابونه را فراموش نکنید

تاثیر چای بابونه بر خلق و خو

اگر احساس نیاز به آرامش دارید، چای بابونه را در نظر بگیرید. یک مطالعه در سال 2016 بر روی Phytomedicine نشان می دهد که عصاره بابونه می تواند به کاهش علائم اختلال اضطراب فراگیر کمک کند.

همچنین بخوانید : فواید شگفت انگیز گل بابونه

  1. یک ورزش جدید را امتحان کنید

ورزش های زمستانی

در زمستان با فعالیت های سالانه مانند اسکی روی یخ، اسکی یا ورزش های عمومی هیجان زده شوید.

الیزابت رم لومباردو روانشناس، دکترا و نویسنده کتاب “افراد شاد: نکته نهایی برای شادی” او می‌گوید: «داشتن کار جالب در آینده به افزایش روحیه شما در یک روز سرد زمستانی کمک می‌کند.


  1. کارهای داوطلبانه ارزشمند انجام دهید

برای بهبود خلق و خوی خود کار داوطلبانه انجام دهید

لومباردو توصیه می‌کند به دنبال فرصت‌های داوطلبانه باشید تا بتوانید تفاوت ایجاد کنید. جمع آوری کت برای بی خانمان ها، آوردن اسباب بازی برای کودکان نیازمند، یا داوطلب شدن در یک پناهگاه می تواند کمک کننده باشد. او گفت که کار بشردوستانه یک بهبود روحی خوب است.

همچنین بخوانید : درمان های طبیعی

  1. کنترل اطراف خود را در دست بگیرید

تاثیر محیط بر خلق و خو

ممکن است نتوانید هوای اطراف خود را کنترل کنید، اما می توانید محیط خود را کنترل کنید. تغییرات ساده مانند رنگ آمیزی دیوارها با رنگ های روشن تر، خرید کاغذهای رنگی روشن، آویزان کردن آثار هنری الهام بخش، و تغییر ظاهر رایانه برای یک ظاهر ساحلی می تواند موفقیت آمیز باشد. تغییر خلق و خوی شما.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا