فیلم و هنر

اطلاعیه خانه موسیقی درباره هنرمندان بازداشتی+جزئیات



خانه موسیقی اعلام کرد: با احترام به تمام اهالی شریف موسیقی ایران و درک نگرانی‌ها و دغدغه‌های به حق شما دوستان، خانه موسیقی ایران تا لحظه آزادی تمام هنرمندان لحظه‌ای از تلاش دست بر نخواهد داشت.


خانه موسیقی در اطلاعیه‌ای درباره‌ی آخرین وضعیت هنرمندان بازداشت‌شده در حوادث اخیر، توضیح داده که با توجه به‌ نگرانی جامعه‌ی فرهنگی و خانواده هنرمندان بازداشت شده در حوادث اخیر، به منظور اطلاع از آخرین وضعیت این افراد، خانه موسیقی ایران این اطلاعیه‌ را منتشر کرده است.


ماجرای احضار پروانه سلحشوری به دادسرای امنیتی اوین


در متن اطلاعیه خانه موسیقی آمده است:


«همان‌طور که در اخبار و اطلاعیه‌های قبلی آمده است، از زمان تشکیل کمیته‌ای متشکل از نمایندگان خانه تئاتر، سینما و موسیقی در مهرماه تا امروز به تاریخ ۲۸ آبان‌ماه، خانه موسیقی ایران پیگیر آزادی ۲۲ هنرمند بازداشت شده در عرصه موسیقی بوده است.»


در ادامه این اطلاعیه نام هنرمندان بازداشتی که خانه موسیقی تاکنون پیگیر آزادی آنها بوده است، عنوان شده که در بین آنها نام نوید افقه (نوازنده) به چشم می‌خورد.


همچنین در اطلاعیه خانه موسیقی از شروین حاجی‌پور، سید وحید موسوی، عماد قویدل و مجتبی اسدپور به عنوان هنرمندانی نام برده شده که تا به اکنون آزاد شده‌اند و تاکید شده وضعیت باقی هنرمندان بازداشتی در حال پیگیری و رایزنی‌های لازم برای آزادی است.


در ادامه متن این اطلاعیه آمده است:


«ناگفته نماند مسیرتا امروز مسیر دشواری بوده و گه‌گاه موانع جدی پیش روی ما قد علم کرده‌اند. انتظار ما وجود یک بستر مناسب و قانونی برای پیگیری سرنوشت بازداشت‌شدگان اخیر بود که به دلایل روشن این مسیر تا به حال هموار نبوده است. اما در مورد جناب آقای محمود میرزایی با پیگیری‌های انجام‌شده امیدواریمطی یکی دو روز آینده خبرهای خوبی را بشنویم.


درخواست ما از شما مثل همیشه همراهی برای آزادی عزیزانمان است. در این روزها به کررات طی تماس ها از ما پرسیده‌اید چگونه می‌توانیم به هنرمندان بازداشت‌شده کمک کنیم؟ و پاسخ ما این است اگر در مورد افراد بازداشت‌شده (به‌ویژه هنرمندانی که عضو خانه موسیقی نیستند) اطلاعاتی مانند کد ملی، محل سکونت، محل بازداشت و دارا بودن یا نبودن وکیل و … را دارید، حتما ما را درجیان بگذارید.


با احترام به تمام اهالی شریف موسیقی ایران و درک نگرانی‌ها و دغدغه‌های به حق شما دوستان، خانه موسیقی ایران تا لحظه آزادی تمام هنرمندان لحظه‌ای از تلاش دست بر نخواهد داشت.»

دکمه بازگشت به بالا