دانش و فناوری

 اجرای برنامه ارتقای سواد هوش مصنوعی زنان توسط عربستان و گوگل

برنامه ارتقای سواد هوش مصنوعی زنان با همکاری عربستان و گوگل به جدیت دنبال شده و طبق آن مهارت های داده و حوزه هوش مصنوعی آموزش داده خواهد شد.
به گزارش ای جی مارکت و به نقل از خبرگزاری، سازمان اطلاعات و هوش مصنوعی عربستان با همکاری «گوگل کلود» برنامه ای جهت ارتقای سواد هوش مصنوعی زنان طراحی کرده تا براساس آن هزار زن از 28 کشور جهان در خصوص مهارت های داده و هوش مصنوعی اطلاعات لازم را کسب کنند.
در این برنامه که تحت عنوان Elevate نام گرفته بیش از 25 هزار زن از سراسر جهان در حوزه فنی پیشرفته در طول 5 سال آموزش خواهند دید. برنامه عربستان سعودی و گوگل آموزش مهارت های مورد نیاز به منظور دستیابی به مشاغلی در بازارهای نوظهور خواهد بود. این برنامه حوزه های آموزشی رایگان مختلفی از جمله مهندسی ابر، مهندسی داده، مهندسی یادگیری ماشینی و عملیات های ابر رایانشی را شامل می شود.
بیشتر بخوانید: عربستان با ایجاد آب وهوای مصنوعی امکان کشاورزی در بیابان را فراهم می کند!
 اجرای برنامه ارتقای سواد هوش مصنوعی زنان توسط عربستان و گوگل
تعداد 7 مرد و 4 آموزگار اهل عربستان سعودی وظیفه نظارت بر این آموزش ها را برعهده دارند و 340 ساعت آموزش در 2 مسیر؛ یکی برای متخصصان فنی و دیگری برای غیر متخصصان ارائه می شود.

مرحله اولیه برنامه مذکور در ماه می 2023 میلادی شروع شده و دانشجویان 4 سطح از آموزش از راه دور را طی خواهند کرد. این موارد شامل یادگیری، دروس ضبط شده، ماژول های خودآموز، یادگیری هماهنگی و گروهی، سمینارها، کلاس های مجازی و پروژه های عملی هستند.
در مرحله نخست 300 متخصص فنی زن و 700 زن غیر متخصص از عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت، عمان، مصر، موریتانی، آمریکا، نیجریه، تانزانیا، سوریه، ترکیه، الجزیره، کنیا، هند، اردن، برزیل، گامبیا، ویتنام، تونس، مولداوی، ازبکستان و لیبریا در کلاس ها مشارکت خواهند داشت.
بیشتر بخوانید:

    رقابت عربستان و امارات در حوزه هوش مصنوعی
    بورسیه تحصیلی پادشاهی عربستان برای اعزام دانشجو به برترین دانشگاه های جهان
    پیست اسکی تروجینا عربستان سعودی ؛ پروژه انقلابی سعودی ها در دل کویر [+ویدیو]

دیدگاه شما در خصوص همکاری عربستان و گوگل برای ارتقای سواد هوش مصنوعی زنان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ای جی مارکت دنبال کنید.
 

دکمه بازگشت به بالا