سلامتی و پزشکی

آیا واریکوسل درمان دارد؟ | مجله سیب

واریکوسل از عوارض بیضه ها است. این عارضه به دلیل اختلال در جریان خون رخ می دهد. واریکوسل معمولاً با درد همراه نیست. واریکوسل یک ورید واریسی در بیضه است که تولید اسپرم را کاهش می دهد. علت واریکوسل ناشناخته است و چون با درد همراه نیست ، معمولاً یک بیماری جدی تلقی نمی شود. ما این بیماری را در مجله اپل و سپس این س ofال که آیا واریکوسل درمانی دارد یا خیر؟ ما پاسخ خواهیم داد.

خطر واریکوسل
یکی از دلایلی که واریکوسل دیر تشخیص داده می شود این است که مردم معمولاً متوجه آن نمی شوند و بنابراین به پزشک مراجعه نمی کنند. واریکوسل به خودی خود چندان خطرناک نیست ، اما هنگامی که فردی دچار واریکوسل شد ، در معرض ناباروری قرار می گیرد. طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه ، نیمی از مردان مبتلا به واریکوسل در معرض ناباروری هستند. ناباروری زمانی اتفاق می افتد که زوجین بعد از 12 ماه رابطه جنسی بارور نشوند.
علائم واریکوسل
گاهی اوقات واریکوسل می تواند باعث درد در قسمت های خاصی از بدن شود. به عنوان مثال ، وقتی به پشت دراز کشیده اید ، ممکن است در بیضه های خود احساس درد کنید. علائم جسمانی بیضه ها بسیار قابل نقل است. این علائم شامل تغییر در اندازه یا شکل بیضه ها می شود. هرگونه تغییر در شکل بیضه ها می تواند خطرناک باشد ، بنابراین برای تعیین وضعیت حتماً به پزشک خود مراجعه کنید.
واریکوسل و ناباروری
این سوال که آیا واریکوسل باعث ناباوری می شود برای بسیاری از افراد بوجود می آید و پاسخ مثبت است. افرادی که مبتلا به واریکوسل هستند کمتر بچه دار می شوند. در حالی که هیچ دلیل علمی اثبات شده ای برای این امر وجود ندارد ، بسیاری معتقدند که واریکوسل با افزایش دمای بیضه ها باعث مرگ یا آسیب اسپرم می شود و این می تواند علت اصلی ناباروری در مردان باشد.
همچنین بخوانید: واریس چیست؟ اهمیت تشخیص و درمان آن
پزشکی که واریکوسل را درمان می کند
برای واریکوسل باید به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است غده به خودی خود قابل تشخیص نباشد زیرا واریکوسل در حالت خوابیده دائماً شنیده یا دیده نمی شود. سپس پزشک بیضه های بیمار ایستاده و دراز کشیده را بررسی می کند ، سپس واریکوسل را با توجه به سه مرحله عارضه طبقه بندی کرده و شروع درمان را توصیه می کند.
سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که برای درمان واریکوسل به کدام پزشک مراجعه کنند و پاسخ به این سوال بسیار ساده است. پزشک واریکوسل می تواند اورولوژیست یا اورولوژیست باشد.
انواع درمان واریکوسل
واریکوسل همیشه برای درمان ضروری نیست و تنها در صورتی توصیه می شود که فرد دچار ناباروری یا درد باشد. بسته به شرایط واریکوسل ، این جراحی ممکن است یک گزینه در نظر گرفته شود. اما در ابتدا ، تنها گزینه های سرپایی بدون نیاز به جراحی در نظر گرفته می شوند.
درمان واریکوسل با غذا
درمان واریکوسل بستگی به شدت واریکوسل دارد. بسته به مرحله عارضه ، درمان واریکوسل با غذا ممکن نیست ، اما با خوردن غذاهای مناسب و اجتناب از برخی غذاها می توان از مشکلات جدی جلوگیری کرد.
غذاهای مناسب برای واریکوسل عبارتند از: نان سبوس دار ، غلات ، برنج و ماکارونی. انواع میوه ها و سبزیجات از جمله سبزیجات سبز تیره و نارنجی بخورید.از شیر ، ماست و پنیر کم چرب استفاده کنید. منابع پروتئینی مانند گوشت و مرغ بدون چربی ، ماهی ، لوبیا ، تخم مرغ و آجیل نیز می توانند تأثیر مثبتی بر درمان واریکوسل داشته باشند.
برخی از غذاها نیز به دلیل فشار خون بالا بر واریکوسل تأثیر منفی می گذارند. این غذاها شامل فست فود ، نمک ، الکل و نمک است. این غذاها می توانند درد واریکوسل را افزایش دهند. غذاهای کنسروی واریکوسل را تشدید می کنند.
پماد برای درمان واریکوسل
بسیاری از پزشکان برای درمان واریکوسل به عنوان جایگزین جراحی ، پماد را توصیه می کنند و استفاده از پمادها می تواند نیاز به جراحی را در برخی از بیماران برطرف کند. با این حال ، بسیاری از افراد هنوز پس از استفاده از پماد برای درمان واریکوسل ، تولید اسپرم کمی دارند و برای رفع این مشکل باید به جراحی متوسل شوند.
درمان واریکوسل
این یک عمل جراحی سرپایی است که متخصص اورولوژی با دسترسی به وریدهای واریکوسل از طریق شکم و قرار دادن خون از وریدهای واریکوسل در شریان های طبیعی بدن ، مانع از آن می شود. این روش بسیار م effectiveثر است و می تواند واریکوسل را بدون درد و بدون نیاز به بیهوشی درمان کند.
همچنین بخوانید: کلیه در بدن ما چگونه کار می کند؟
درمان واریکوسل با لیزر
طبق آزمایشاتی که برای درمان واریکوسل با لیزر برداشتن عروق واریکوسل با وریدهای واریسی انجام شده است ، یک تا سه ماه پس از درمان با لیزر ، عروق واریکوسل به راحتی درمان می شوند. این درمان کاملاً بی خطر است و هیچ مشکلی برای بیمار ایجاد نمی کند. علاوه بر این ، در درمان لیزری واریکوسل ، یک پروتکل استاندارد تصویب شده است که در درمان با آمبولیزاسیون امکان پذیر نیست.
درمان واریکوسل با آمبولیزاسیون
این درمان همچنین یک روش سرپایی است که در آن وریدهای واریکوسل از طریق یکی از وریدهای پا قابل دسترسی بوده و مسیر آن با استفاده از سیم پیچ بسته می شود. این درمان همچنین می تواند باعث از دست دادن خون در وریدهای واریسی بیضه ها شده و واریکوسل را از بین ببرد.
جراحی لاپاروسکوپی
در این جراحی که تحت بیهوشی عمومی انجام می شود ، پزشک یک ابزار جراحی کوچک را وارد بدن فرد می کند و سپس دسترسی عروق واریکوسل به آنها را مسدود می کند.
جراح میکرو
میکروسرجری در واقع عمل بازکردن بیضه ها و برش شریان های واریکوسل است. اما مهمترین نکته در مورد جراحی میکرو این است که در جراحی میکروسکوپی پزشک تمام عروق را با ذره بین به دقت بررسی کرده و آنها را برش می دهد. در این روش ، احتمال باقی ماندن وریدهای واریکوسلی بسیار کاهش می یابد.
بعد از درمان واریکوسل
پس از عمل جراحی نکات قابل توجهی وجود دارد که در صورت رعایت آنها درد و صدمه شدیدی به فرد وارد نمی شود و بیمار به سرعت بهبود می یابد. اولین مورد این است که چند ساعت بعد از عمل از راه رفتن اجتناب کنید و تا روز بعد فقط برای موارد ضروری از خواب برخیزید. تا دو هفته فعالیت های سنگین انجام ندهید. دوبار در روز پانسمان را عوض کنید و اگر بعد از دو روز نشتی ایجاد نشد ، پانسمان را روی زخم نگذارید. در صورت مشاهده ترشح زیاد ، التهاب بیضه یا تب بالا بعد از عمل به پزشک مراجعه کنید.
آخرین کلمه
واریکوسل به تنهایی آسیب زیادی ایجاد نمی کند و در بسیاری از موارد حتی دردناک نیست. اما از آنجا که می تواند منجر به ناباروری شود ، بهتر است در سنین پایین درمان شود.با مراجعه به اورولوژیست می توانید درمان را شروع کنید.

مسئولیت کلیه مطالب موجود در سایت بر عهده منابع اصلی است و بانک مشاغل Infojab هیچ مسئولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا