سلامتی و پزشکی

آیا مصرف ویتامین ها و مکمل ها به رشد مو کمک می کند؟

تاریخ ارسال:

10 اکتبر 1400

تاثیر ویتامین ها بر روی رشد مو باعث شده بسیاری از افراد با مصرف ویتامین ها و مکمل ها ریزش مو را درمان کنند. ویتامین های مختلف به بهبود مو کمک می کند. این ویتامین ها به رشد و تقویت مو و ناخن ها کمک می کند. در مجله پزشکی اپل ، ما به بررسی نقش ویتامین ها در ریزش مو می پردازیم.

نقش ویتامین ها در ریزش مو
ویتامین ها با بهبود عملکرد بدن به رشد مو کمک می کنند. همه ویتامین ها برای سلامتی بدن ضروری هستند ، اما برخی ویتامین ها بر موها تأثیر مستقیم می گذارند. تأثیر ویتامین E بر مو نمونه ای از نقش ویتامین ها در ریزش مو است. با این حال ، این ویتامین ها دسته های مختلفی دارند. در زیر ، ویتامین های مختلف و تأثیر آنها بر موها را بررسی می کنیم.
ویتامین A
ویتامین A یکی از مهمترین ویتامین ها برای بدن است ، ویتامین A در غذاهایی مانند فلفل ، گوشت قرمز و ماهی یافت می شود ، تنها فایده ویتامین A تأثیر ویتامین ها بر مو نیست. این ویتامین برای رشد همه سلول ها بسیار مهم است. سلول های موی انسان نیز سریع ترین سلول های در بدن هستند و با وجود داشتن ویتامین A کافی ، موها به سرعت و در سلامت کامل رشد می کنند. ویتامین A همچنین به بدن کمک می کند تا ماده ای به نام سیب در بدن تولید کند که پوست را هیدراته نگه می دارد و به داشتن موهای سالم کمک می کند.
خانواده ویتامین B
ویتامین های گروه B گروهی از مواد محلول در آب هستند که نقش حیاتی و مهمی در روند متابولیسم یا متابولیسم سلولی در بدن انسان ایفا می کنند ، بنابراین کمبود این ویتامین ها می تواند عوارض و بیماری های جدی ایجاد کند. تأثیر ویتامین B3 یا نیاسین مستقیماً بر روی رشد موها تأثیر می گذارد.

همچنین بخوانید: علل ریزش مو و درمان و راهکارهای اصلاح تغذیه در ریزش مو
ویتامین B3 یا نیاسین
در غذاهایی مانند گوشت ، ماهی ، مخمر ، شیر ، تخم مرغ ، حبوبات ، غلات و سبزیجات یافت می شود. تغذیه نامناسب و الکلیسم می تواند باعث کمبود این ویتامین در بدن شود. مکمل های ویتامین با دوز بالا (بیش از یک یا دو گرم در روز) برای کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون تحت نظر پزشک تجویز می شود. مصرف مکمل های این ویتامین می تواند به سلامت بیماران مبتلا به تصلب شرایین ، دیابت و کسانی که قبلاً سکته قلبی کرده اند کمک کند ، اما بهتر است قبل از شروع درمان با پزشک یا داروساز مشورت کنید.
ویتامین B7 یا بیوتین
این ویتامین که به ویتامین H نیز معروف است در بسیاری از غذاها یافت می شود. از آنجا که نیاز روزانه به این ویتامین بسیار کم است ، کمبود آن نیز بسیار نادر است. با این حال ، این ویتامین به طور گسترده ای برای درمان ریزش مو و شکنندگی ناخن ها استفاده می شود. تأثیر ویتامین ها بر رشد مو مشخص است. این ویتامین تأثیر مثبت ویژه ای روی مو و ناخن دارد.
تأثیر ویتامین B مشابه تأثیر ویتامین E بر مو است. خانواده ویتامین ها برای سلامت بدن بسیار مهم هستند. تأثیر ویتامین ها بر روی رشد مو بسیار زیاد است و استفاده از آنها به عنوان مکمل مو و غذا برای مبتلایان به ریزش مو توصیه می شود.ویتامین C علاوه بر مو ، بر سلامت پوست نیز تأثیر مثبت دارد. سلامت پوست نیز توسط آنتی اکسیدان ها تضمین می شود.

ویتامین C.
رادیکال های آزاد می توانند باعث ریزش سلول های مو و ریزش مو شوند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که می تواند اثرات رادیکال های آزاد را خنثی کند. علاوه بر این ، ویتامین C به تولید کلاژن ، که بخش مهمی از ساختار مو است ، کمک می کند. ویتامین C در دسته مکمل های مو قرار دارد و به رشد و بهبود موها کمک زیادی می کند. این ویتامین در مرکبات و فلفل وجود دارد. توت فرنگی همچنین منبع غنی ویتامین C است.
ویتامین دی.
ویتامین D یکی دیگر از ویتامین هایی است که تاثیر ویتامین ها را در ریزش مو نشان می دهد. دلیل تأثیر ویتامین D بر ریزش مو هنوز مشخص نیست. اما می توان با قاطعیت گفت که این ویتامین تأثیر مستقیمی در ریزش مو دارد و استفاده از منابع غذایی مانند ماهی و قارچ منابع خوبی از ویتامین D هستند. اما مهمترین منبع ویتامین D نور خورشید است. زیرا بدن ما به طور طبیعی ویتامین D را در زیر نور خورشید تولید می کند.
همچنین بخوانید: ده نکته ای که باید در مورد ویتامین D بدانید.
ویتامین E
ویتامین E یکی از مهمترین ویتامین ها برای مو است. تاثیر ویتامین E بر مو با تحقیقات علمی ثابت شده است. ویتامین E ، مانند ویتامین C ، یک آنتی اکسیدان قوی است و نشان دهنده تأثیر ویتامین ها بر روی مو است. این ویتامین به خوبی از مو محافظت می کند. بر اساس تحقیقات انجام شده در بین افرادی که از ریزش مو رنج می برند ، 34 درصد پس از مصرف ویتامین E بهبود می یابند بادام ، اسفناج و تخمه آفتابگردان منابع غنی ویتامین E هستند.

مکمل مو
با وجود تأثیر ویتامین ها بر روی رشد مو ، برخی از افراد به اندازه کافی ویتامین در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند. اگر منابع غذایی کافی برای مصرف ویتامین ها ندارید ، از مکمل های مو برای بهبود میزان ویتامین ها در بدن خود استفاده کنید. برای استفاده از اثر ویتامین E بر روی موها ، می توانید قرص های این ویتامین را مصرف کنید. این جایگزین برای کسانی که از تاثیر ویتامین ها بر ریزش مو مطلع هستند بسیار مناسب است و آرزو می کنند که نقش ویتامین ها در ریزش مو توسط مکمل ها انجام شود.
آخرین کلمه
مصرف مکمل ها و ویتامین ها می تواند بدن و موهای شما را سالم نگه دارد. ویتامین ها می توانند ایمنی بدن شما را تضمین کنند. این ویتامین ها در حفظ سلامت بدن نقش اساسی دارند. همچنین با خواندن این مقاله متوجه تاثیر ویتامین ها بر موهای خود می شوید ، بنابراین توصیه می شود از این ویتامین ها برای اطمینان از سلامت موهای خود استفاده کنید.
منابع:
وب سایت Healthline
Websitemd.com

مسئولیت کلیه مطالب موجود در سایت بر عهده منابع اصلی است و بانک مشاغل Infojab هیچ مسئولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا