سلامتی و پزشکی

آیا برای تولد فرزند آماده اید؟

ارسال شده: 22 اکتبر 1400

تغییرات پس از زایمان

گذار به والدین یک فرایند استرس زا است. با تولد یک کودک ، زندگی از هر نظر تحت تأثیر قرار می گیرد ، نیازهای شما (جسمی و روانی) و انتظاراتی که از خود دارید یا ندارید مانند قبل نیست و یا هیچ کدام را قبلاً تجربه نکرده اید. بنابراین تعجب آور نیست که روابط زوجین پس از تولد فرزند به طور خود به خود تغییر می کند.

از دوران کودکی ، این پیام واضح را از اطرافیان دریافت کرده ایم که با تولد یک کودک ، زندگی شیرین تر و زیبا تر می شود ، گویی کودک هنگام ورود به کلید شبیه کلید است و قفل آن باز است. همه مشکلات همیشه با یکدیگر. اما بر اساس تحقیقات انجام شده ، در دنیای شلوغ امروزی ، تولد یک کودک چالش های زیادی را به همراه دارد (حتی برای زوج هایی که قبل از تولد فرزندشان رابطه خوبی داشتند) ، که هیچ خاطره ای از آنها وجود ندارد. مراقبت از خود ، آماده سازی و آموزش در این زمینه با توجه به این ، حضور کودک در کوتاه مدت یا بلند مدت ممکن است رضایت از رابطه را کاهش دهد. این امر مخصوصاً برای زوج هایی که فکر می کردند بچه دار شدن آنها را به هم نزدیک می کند گیج کننده و خسته کننده است. و این س arال پیش می آید که چرا والدین چنین تاثیری در ازدواج دارند؟ و چگونه می توانید با مراقبت از وظایف والدین خود در ارتباط باشید؟

تغییرات و عملکردهای کمکی ، خستگی مفرط ، تغییرات ظاهری زنان در بدن به دلیل تغییرات در دوران بارداری و زایمان ، تغییر جنسیت و هورمون ها ، بی خوابی ، ناامیدی و سایر نوسانات خلقی پس از زایمان زنده نگه داشتن عشق ، اشتیاق و دشواری زندگی برای زوجین در روابط با تعهد به رفتارها و اعمال خاص ، زوجین می توانند از روابط خود مراقبت کرده و از بسیاری از درگیری ها جلوگیری کنند. از این منظر ، تمرکز اصلی بر روی انجام اقدامات کوچک و مثبت است تا تمرکز بر حذف رفتارهای مشکل ساز. زیرا اقدامات به ظاهر کوچک اما مستمر باعث ایجاد عشق ، شادی ، شادی ، رضایت در رابطه می شود و همچنین از یک سو احساس قدردانی را برمی انگیزد. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای شروع روند آماده سازی برای مدیتیشن انجام دهید.

تغییر در زندگی را بپذیرید

یکی از اولین گام ها این است که تشخیص دهیم وقتی نوزاد متولد می شود ، سازمان زندگی تغییر می کند و وضعیت دیگر مانند قبل نیست. بنابراین بهتر است گذشته و حال را با یکدیگر مقایسه نکنیم و انتظارات خود را بر اساس شرایط کنونی و دور از چشم اندازهای فرهنگی و به صورت واقعی تنظیم کنیم.

کار را در اطراف خانه تقسیم کنید

تقسیم عادلانه امور خانه و مسئولیت های مربوط به کودک بین دو نفر بسیار مهم است. با توجه به این که مادران پس از تولد فرزند مسئولیت های بیشتری بر عهده دارند ، همدلی ، همکاری و کمک همسر و تمرکز بر تعیین نقش های آنها ممکن است نقش مهمی در “اجتناب از مکالمات روزمره” ایفا کند.

تولد یک نوزاد جدید

تولد یک نوزاد جدید

رابطه همسر (فرایند تعدیل)

نحوه برقراری ارتباط زوجین برای حل اختلافات و نحوه حل مسائل پس از تولد کودک بسیار مهم است. بهتر است زوجین قبل از تصمیم به بچه دار شدن ، نحوه ارتباط خود را در نظر بگیرند ، و اگر این امر م workثر واقع نشد ، مهارت های زناشویی را برای ورود به دنیای فرزندپروری از طریق آموزش کسب کنند.

برنامه ریزی کنید تا اوقات خوشی را با دو نفر بگذرانید

برای زوجین داشتن ورزش بعد از زایمان (ممکن است مانند قبل از تولد نوزاد نباشد) و تعیین زمان مضاعف بسیار مهم است. یکی از نکاتی که توسط بسیاری از پزشکان ارائه می شود این است که برنامه ای برای گذراندن زمان مشترک با زوجین تا زمان انتظار آنها فرا برسد. از آنجا که برنامه در این زمان به دلیل تغییر در برنامه زوجین و تغییر اولویت ها به راحتی تنظیم نمی شود ، بنابراین در اینجا تأکید بر کیفیت است تا کمیت.

آخرین کلمه

و در نهایت ، باید تأکید کرد که تربیت فرزندان یک فرایند بسیار ناامیدکننده است و داشتن انتظارات غیر منتظره از خود و همسرانمان این روند را پیچیده می کند. زوجین همیشه باید به خاطر داشته باشند که خرابی در روابط زوجین در این دوران شایع است و گاهی اوقات اجتناب ناپذیر است و برای بهبود رابطه به مدیریت عاقلانه ای نیاز دارد. بنابراین اگر احساس ناامیدی یا ترس دارید ، در مورد احساس خود صحبت کنید و تسلیم نشوید. به این ترتیب می توانید دوباره به هم نزدیک شوید ، اما با تلاش بیشتر یا به شیوه ای دیگر. همچنین در صورت نیاز به مشاور یا روانشناس متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

دکتر. سارا بهزادی پور

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا