عمومی

آموزش تولید محتوای آنلاین برای معلمان به زبان ساده


سلام اگر این مقاله را در روزهای اول انتشار این مقاله بخوانید ، تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس Corona ممکن است در زندگی شما تأثیر داشته باشد. ارتباط نزدیک من با معلمان به من یادآوری کرد که بسیاری از افراد تولید محتوای آنلاین و اشتراک آن با دانشجویان را از طریق شبکه های اجتماعی مشکل دارند. این مقاله به طور دقیق به این سؤال پاسخ می دهد: “چگونه معلمان می توانند محتوای آموزشی را برای انتشار آنلاین آماده کنند؟”

من سعی می کنم ، گام به گام ، به زبانی ساده آنچه را که برای رسیدن به این هدف لازم دارید توضیح دهم.

اگرچه ما به بررسی چگونگی تولید محتوا خواهیم پرداخت ، اما ابتدا باید بدانیم منظور از رسانه های اجتماعی برای ارسال چیست ؟! همانطور که می دانید ، انتخاب صحیح در بین تعداد زیادی از شبکه های اجتماعی گاهی دشوار است. در حال حاضر ، تلگرام و whatsapp و مرحله بعدی محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که متمرکز بر اشتراک عکس و فیلم است و انتخاب خوبی برای معلمان مدرسه نیست. اما باز هم ، این به دلیل نوع محتوایی است که شما تولید کرده اید.

WhatsApp یک پیام آنلاین است که شاید مهمترین ویژگی برای ایرانی ها ، فیلتر کردن آن نباشد. یک گروه یا کانال بحث برای به اشتراک گذاری محتوای یک طرفه ویژگی های واتس است. ویدئو ، تصاویر ، متن و حتی برنامه ها را می توان از طریق برنامه واتس به اشتراک گذاشت.

رعد و برق رایج ترین پیام است ، با محدودیت هایی که بر استفاده از آن در ایران اعمال می شود. ویژگی های برجسته رعد و برق پوشش داده نمی شود ، اما مهمترین آنها استفاده از برش فیلتر است. VPN و Proxies ابزاری هستند که می توانید برای تغییر آدرس IP خود و استفاده از تلگرام از آنها استفاده کنید. اگر تفاوت بین یک VPN و یک پروکسی را نمی دانید و علاقه ای به خواندن بیشتر دارید ، توصیه می کنم این مقاله را بخوانید.

در این مقاله فرض خواهیم کرد که شما برای به اشتراک گذاشتن مطالب خود از تلگرام (یا واتس اپ) استفاده می کنید و بحث مفصلی را در مورد شبکه های اجتماعی در این مرحله جمع بندی می کنیم.

بسته به توانایی شما در استفاده از رایانه ، انتخاب یک برنامه برای تولید محتوا بسیار گسترده است. در این مقاله ساده ترین ابزارها را به شما می گویم: پاورپوینت

همه این برنامه را روی لپ تاپ ها یا رایانه های خود نصب کرده اند و تا حدودی با محیط آشنا هستند. کار با پاورپوینت بسیار شبیه Word است و برای معلمان بسیار عالی است.

اگر برای دانش آموزان مقطع ابتدایی محتوای آموزشی خود را تولید می کنید ، هنگام ایجاد اسلایدها سعی کنید از رنگ های جذاب استفاده کنید. هنگام ایجاد اسلاید (بعد از باز کردن برنامه) می توانید یک الگوی زیبا برای محتوای خود انتخاب کنید.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، قالب های متنوعی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. (من از Power Point 2013 استفاده می کنم ، اما این روند تقریباً در همه نسخه ها یکسان است.)

ما فرض می کنیم شما با پاورپوینت آشنا هستید ، بنابراین به ما توضیح دهید که شاید هنوز متوجه آن نشده باشید.

? اگر می خواهید تا پایان یک پاورپوینت سرگرم کننده با دانشجویان داشته باشید ، از انیمیشن استفاده کنید. در برگه “انیمیشن” می توانید نحوه و زمان صادرات تصاویر و متن را مشخص کنید. این گزینه نمایشگر را جذاب تر می کند. توصیه می کنم از آن استفاده کنید.

? سعی کنید در محتوای خود تصاویر زیبا و باکیفیتی ایجاد کنید. شما می توانید یک فایل پی دی اف کتاب متنی را ، با یک تصویر صفحه دسک تاپ (موجود در کلیه کامپیوترها و لپ تاپ ها) ، از تصاویر مربوط به کتاب درسی در مطالب خود استفاده کنید تا روند تدریس بیشتر شود. . از طریق برگه “درج” می توانید تصاویر و فیلم ها را به پاورپوینت اضافه کنید.

قرار دادن شما می توانید صدای ضبط شده را بر روی هر تراشه قرار دهید. توضیحات مربوط به هر بخش را در اسلایدی که می خواهید با استفاده از ویژگی “صدا” در زبانه “درج” وارد کنید.

می توانید صدای خود را به روشی که می خواهید ضبط کنید و آن را روی رایانه خود بگیرید. با کلیک بر روی صدا ، دو گزینه نمایش داده می شود:

صدا روی رایانه من
ضبط صدا

گزینه اول زمانی است که صدای مورد نظر از قبل ضبط شده است ، اکنون شما فقط می خواهید آن را به اسلایدها اضافه کنید ، و دوم می توانید همزمان ضبط و اسلاید کنید.

در گزینه دوم ، پس از مشخص کردن نام برای صدا ، بر روی دکمه قرمز کلیک کنید ، ضبط شروع می شود و دکمه آبی ضبط به پایان می رسد.

اگر کمی حوصله دارید ، می توانید با استفاده از پاورپوینت ساده ، محتوای جذاب و آموزنده ای ایجاد کنید. اما اکنون زمان به روز کردن سهام است. حتما قبل از صرفه جویی ، مدت زمان هر اسلاید ، نحوه نمایش آن و همه گزینه ها را بررسی کنید. با استفاده از گزینه “نمایش پرده ای” در گوشه سمت راست پایین برنامه ، محتوای خود را با دقت نمایش دهید.

من توصیه می کنم که محتوای شما MP4 باشد تا محتوای ارائه شده در همه سیستم ها و تلفن های همراه یکسان باشد. (فیلم) ذخیره کنید.

همانطور که مشاهده می کنید کار با Power Point آسان است اما نتیجه قابل قبولی را ارائه می دهد. اگر معلم رایانه هستید و اطلاعات جامع تری درباره نحوه کار با رایانه دارید ، توصیه می کنیم با عباراتی مانند “آموزش برنامه ها” یا “آموزش برنامه ها” در Google یا Google Play کار کنید. با تولید مطالب جذاب تر ، دانش آموزان بیشتری را به یادگیری درس حتی از راه دور ترغیب و ترغیب کنید.

معلم عزیز ، اگر در مورد کار با پاورپوینت سؤالی دارید ، آنها را در بخش نظرات این مقاله با سرور من و دیگران به اشتراک بگذارید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

اکنون که محتوای خود را تولید کرده اید ، وقت آن رسیده است که آن را با دانش آموزان و معلمان دیگر به اشتراک بگذارید. توجه:

همانطور که در ابتدای محتوای خود تعریف می کنید ، باید توضیحی مختصر از پرونده به اشتراک گذاشته شده در زیرنویس نیز ارائه دهید. به طوری که دیگران قبل از بارگیری اطلاعات لازم در مورد پرونده را داشته باشند.

فرض کنید می خواهید پرونده خود را بر روی یک کابل به اشتراک بگذارید ، برای این منظور پرونده مورد نظر خود را انتخاب کنید. در بخش تنظیمات (مانند بخش زیر) کیفیت پرونده را تغییر دهید تا اگر اندازه پرونده خیلی بزرگ است ، کم می شود و بارگیری آن آسان تر خواهد بود.

تنس نوشتن یک عبارت توصیفی در بخش “اضافه کردن نظر” از محتوای مشترک را فراموش نکنید.

اگر نوار متغیر را به پایین صفحه منتقل کنید ، اندازه نهایی پرونده را در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد. (همانطور که در شکل زیر مشاهده شده است) به این ترتیب می توانید کیفیت و اندازه به اشتراک گذاری محتوای خود را تعیین کنید. هرگز نمی توان تعداد مناسبی برای اندازه فیلم های منتشر شده کشف کرد ، اما به دلیل سرعت اینترنت ایرانی ، فایل های کمتر از 60 مگابایت اغلب به سرعت بارگیری می شوند. باز هم ، این تعداد محدود است و به اینترنت کاربر ، مدت فیلم و سایر عوامل بستگی دارد.

مراحل به اشتراک گذاری پرونده ها در کابل برای هر نوع محتوا یکسان است. یعنی اگر در تلفن همراه خود ویدئویی دارید ، می توانید میزان صدا را نیز مدیریت کنید. البته یک برنامه کاهش صدا وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. (توضیحات این برنامه ها خارج از محدوده این بحث است.)

نکته دیگر: شما می توانید فیلم خود را به چندین بخش تقسیم کنید تا در پوشه های پی در پی اما کوچکتر ارسال شود. می توانید از ویرایشگر گالری موبایل برای تقسیم فیلم در بخش های کوچکتر استفاده کنید. (در بخش اصلاحیه تلفن همراه خود کلمه “اصلاح” را جستجو کنید.) با این وجود ، تلگرام یک گزینه دارد. اگر به قسمت بالای قسمت Caption بروید ، متوجه می شوید که فقط می توانید قسمت هایی از فیلم را با تغییر نوار انتخاب شده ارسال کنید. به این ترتیب ، می توانید ویدیوی خود را در مواقع مختلف به هم بفرستید.

از جستجوی Google و Google نترسید. قبل از به اشتراک گذاشتن سوالات خود با دیگران ، آن را جستجو کنید و در گروه های رعد و برق جواب دهید. Google پاسخ صحیح برای همه سؤالات ارائه می دهد. این امر نه تنها پاسخی مطمئن تر به شما می دهد ، بلکه به شما این امکان را می دهد تا بعد از مدتی از اینترنت و رایانه ها نیز به طور مؤثرتر استفاده کنید. تحقیقات اینترنتی یک هنر و یک علم است. این را جدی بگیرید! تعداد بیشماری فیلم آموزشی و PDF در اینترنت وجود دارد که می تواند کل مراحل ایجاد پاورپوینت را به شما یاد دهد یا حتی نحوه کار با یک برنامه ویرایش ویدیو را به شما بیاموزد ، بنابراین شما از این مرحله آزادی عمل می کنید. آموزش خود را با روش های جدید ترکیب کنید.

مدارس ما بیش از گذشته به معلمان باهوش احتیاج دارند

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: آموزش تولید محتوای آنلاین برای معلمان به زبان ساده

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا