دانش و فناوری

آزمایشگاه تراشه های نیمه رسانا سامسونگ در ایالات متحده افتتاح شد

سامسونگ، غول فناوری کره، آزمایشگاه تراشه های نیمه رسانا سامسونگ در ایالات متحده افتتاح کرد. این آزمایشگاه تحقیقاتی جدید در منطقه سیلیکون ولی به منظور توسعه نسل بعدی حافظه DRAM با استفاده از فناوری های ساخت 10 نانومتری افتتاح شده است.
سامسونگ با یک آزمایشگاه تحقیقاتی جدید در سیلیکون ولی، ایالات متحده، تولید تراشه های حافظه را دو برابر می کند. این آزمایشگاه، تحت نظر آمریکایی DSA، بر توسعه نسل بعدی فناوری 3D DRAM تمرکز خواهد کرد و هدف آن حفظ جایگاه سامسونگ به عنوان پرچم دار سازندگان تراشه های حافظه در جهان است.
بیشتر بخوانید: کاشت اولین تراشه نورالینک در مغز انسان ؛ تاریخ سازی ایلان ماسک با «تله پاتی»
آزمایشگاه تراشه های نیمه رسانا سامسونگ
براسا گزارش خبرگزاری یونهاپ، انتظار می رود این فناوری پیشرفت تراشه های حافظه، با ظرفیت بالاتری که به 100 گیگابایت می رسد را تولید کند.
سامسونگ در زمینه پیشرفت حافظه پیشگام تازه کار نیست و برای اولین بار فلش NAND عمودی سه بعدی تجاری را در سال 2013 منتشر کرده است. اکنون با ساخت این نوع تراشه آنها می توانند اولین شرکتی باشند که DRAM سه بعدی را نیز توسعه می دهد.
این حرکت زمانی صورت می گیرد که بازار تراشه های حافظه پس از یک سال سخت دوباره به جایگاه خودش برگردد. بخش نیمه رسانای سامسونگ با اولین ضرر خود به دلیل رکود بازار تراشه در سال گذشته مواجه شد.
رونق سرور ابری پس از کووید – 19 باعث شد که شرکت های فناوری تعداد زیادی تراشه های حافظه سفارش دهند. با این حال، رکود اقتصادی جهانی منجر به کاهش تقاضا و در نتیجه عرضه بیش از حد تراشه های حافظه و کاهش قیمت ها شد.
با این حال، به لطف افزایش تقاضا برای سرورهای Al که توسط ابزارهایی مانند ChatGPT هدایت می شوند، قیمت تراشه های حافظه دوباره در حال افزایش است. کارشناسان پیش بینی می کنند سال 2024 سال قدرتمندی برای سامسونگ و رقبای آن مانند Micron و SK Hynix باشد.
تمرکز سامسونگ بر روی DRAM پیشرفته همچنین می تواند منجر به همکاری آنها با اینتل شود. تراشه های LPDDR5X DRAM آنها کاندیدهای نیرومندی برای پردازنده های Lunar Lake آینده اینتل هستند که اواخر امسال عرضه می شوند. این همکاری می تواند موقعیت این شرکت را در بازار تراشه های حافظه تثبیت کند.
بیشتر بخوانید: 

    واکنش ایلان ماسک نسبت به تایید ETF اسپات بیت کوین
    ایلان ماسک به دنبال جذب 6 میلیارد دلار سرمایه برای xAI است
    نورالینک، استارتاپ ایلان ماسک 43 میلیون دلار سرمایه جدید جذب کرد
    سختگیری عجیب ایلان ماسک در تولید خودرو جدید تسلا ؛ کارمندان باید در کارخانه بخوابند!

نظر شما درباره ی افتتاح آزمایشگاه تراشه های نیمه رسانا سامسونگ در ایالات متحده چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با ای جی مارکت در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.
 

دکمه بازگشت به بالا