۷ بهترین راه درمان کمردرد بدون دارو

چگونه درد دیسک کمر را کاهش دهیم

درد این یک موضوع شخصی است. آزمایش خون یا اسکن نمی تواند درد یا احساسی را که احساس می کنید تشخیص دهد. هر چیزی که ممکن است درد کسی را تسکین دهد ممکن است برای شما مفید نباشد. این به این دلیل است که درد برای همه یکسان نیست.

مانند احساس گرما یا حساسیت، درد نیز چیزی است که بر اساس اطلاعاتی که از بدن دریافت می کند در مغز اتفاق می افتد. عوامل زیادی بر میزان درد تجربه شده توسط مغز تأثیر می گذارد. اضطراب، خستگی و حتی انتظار درد می تواند این احساس را افزایش یا کاهش دهد.

راه های زیادی برای تسکین درد وجود دارد وجود دارد. اکثر این روش ها هیچ ارتباطی با مصرف داروهای مسکن ندارند. در این مقاله قصد داریم این مشکل را حل کنیم.


  1. وقت خود را با دوستان خود بگذرانید

چگونه درد دیسک کمر را کاهش دهیمتنها ماندن می تواند درد بیشتری را در شما ایجاد کند. ترشح اندورفین در مغز هنگام تعامل با دوستانتان افزایش می یابد.

همانطور که می دانید، اندورفین ها مواد شیمیایی خوبی هستند که می توانند فعالیت در مرکز مغز را آرام کرده و درد شما را بهبود بخشند.

بنابراین، وقتی با بهترین دوست خود هستید، از درد شما کاسته می شود. از یک طرف، انزوای اجتماعی باعث افزایش کمردرد می شود و می تواند شما را بدتر کند.


  1. مورد خندیدن

درمان کمردرد شدید بدون دارو

خنده همچنین یکی از قوی ترین داروهای ضد درد انسان است.

مطالعات نشان می دهد که خندیدن با دوستان، تماشای فیلم های سرگرم کننده، جوک گفتن و غیره می تواند درد را کاهش دهد. در این شرایط سطح اندورفین نیز افزایش می یابد.


  1. یک ماساژ آماده کنید

چگونه کمردرد را کاهش دهیم

یک مطالعه در سال 2015 نشان می دهد که ماساژ می تواند درد را کاهش دهد یا حداقل درک افراد از درد را کاهش دهد. گیرنده های فشار روی پوست شما به لمس دیگران پاسخ می دهند.

این کار با فعال کردن عصب واگ در مغز انجام می شود. افزایش فعالیت در عصب واگ می تواند استرس را کاهش دهد. استرس را کاهش می دهد درد کاهش می یابد طعم و مزه

مقاله مرتبط: کاهش درد با ماساژ درمانی

  1. ورزش را فراموش نکنید

بهترین راه برای درمان کمردرد بدون دارو و جراحی

یک مطالعه نشان می دهد که ۲۵ دقیقه ورزش مانند دویدن، دوچرخه سواری و شنا می تواند درد را تا ۲۸ درصد کاهش دهد. چه کمردرد یا درد مزمن مانند فیبرومیالژیا داشته باشید، ورزش می تواند کمک کننده باشد.

یک مطالعه مرتبط منتشر شده در مجله Pain نشان می دهد که ورزشکاران بیش از هرکس دیگری در برابر درد تحمل می کنند. تیم تحقیقاتی دریافتند که ورزش می تواند گیرنده های مواد افیونی را فعال کند که می تواند درد را بهبود بخشد. اکثر مسکن ها و داروهای ضد درد نیز سیستم افیونی شما را فعال می کنند.

البته برای شروع ورزش با پزشک متخصص مشورت کنید تا از فعالیت های ورزشی احتمالی مطلع شوید.


  1. توسعه های مختلف را امتحان کنید

بهترین راه برای درمان کمردرد بدون دارو و جراحی

مطالعات نشان می دهد که انجام هر هفته یوگا یا سایر ورزش ها می تواند درد شما را بهبود بخشد.

در این مطالعه، افراد به مدت 55 دقیقه در هفته تمرینات کششی انجام دادند. نویسندگان این مطالعه معتقدند که مولفه ذهنی یوگا می تواند درد جسمی را بهبود بخشد.


  1. توجه به شما:

بهترین راه برای درمان کمردرد بدون دارو و جراحی

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که ورزش می تواند درد را تسکین دهد.

نویسندگان این مطالعات هنوز به طور کامل از نحوه عملکرد هوشیاری و هوشیاری آگاه نیستند، اما تجزیه و تحلیل و تحقیقات آنها نشان می دهد که هوشیاری و آگاهی در این فرآیند کار نمی کنند.

این بدان معنی است که تمرکز می تواند درد را در زمانی که داروهای ضد درد مناسب و بی اثر نیستند تسکین دهد.


  1. از فوم غلتک و طب سوزنی استفاده کنید:

از شر کمردرد بدون داروی ضد درد خلاص شوید

استفاده از فوم رولر می تواند درد را کاهش دهد. بر اساس مطالعات انجام شده، استفاده از طب سوزنی می تواند درد را تا 55 درصد کاهش دهد.

مانند ماساژ، استفاده می شود فوم غلتکی و طب سوزنی می تواند با افزایش فعالیت عصب واگ در مغز، درد را کاهش دهد.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا