سلامتی و پزشکی

گوشت آزمایشگاهی چیست و چگونه تولید می‌شود؟

به گفته بسیاری از متخصصان تغذیه و محیط زیست ، گوشت مصنوعی یا آزمایشگاهی منبع غذایی آینده خواهد بود. گوشت آزمایشگاهی می تواند انقلابی در صنعت دامداری ایجاد کند و یک راه حل عالی برای گیاهخوارانی باشد که گوشت نمی خورند زیرا آنها با کشتار حیوانات مخالف هستند. اما گوشت مصنوعی چیست؟ آیا طعم و خواص گوشت مصنوعی شبیه گوشت معمولی است؟ مراحل تولید گوشت در آزمایشگاه کدامند و مزایای این نوع گوشت در مقایسه با گوشت معمولی چیست؟ در این مقاله مجله Medical Health Apple ، ما به همه آنچه در مورد گوشت آزمایشگاه باید بدانید اشاره خواهیم کرد. با ما بمان.

گوشت مصنوعی یا گوشت آزمایشگاهی چیست؟
شاید مهمترین سوالی که در این مقاله باید به آن پاسخ دهیم این است که چگونه یک تلفن مصنوعی بسازیم؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است. همانطور که از نامش پیداست ، گوشت آزمایشگاه در آزمایشگاه ساخته می شود. برای تهیه این نوع گوشت ، تعدادی سلول نمونه از گاو زنده بدون درد و جراحت گرفته می شود. سپس این سلول ها در آزمایشگاه تغذیه می شوند و به توانایی رشد و تکثیر مجهز می شوند و در نتیجه گوشت آزمایشگاهی تولید می شود.

در واقع ، گوشت مصنوعی به شما این امکان را می دهد که از یک حیوان نمونه بگیرید بدون اینکه آن را از بین ببرید و سپس آن نمونه را به اندازه دلخواه خود رشد دهید. علاوه بر گوشت گاو ، تقریباً هر حیوان دیگری که گوشت آن مصرف شود می تواند هدف تولید گوشت مصنوعی باشد. از مرغ و میگو و میگو گرفته تا ماهی و تن ماهی!
علاوه بر گوشت مصنوعی و آزمایشگاهی ، نام های دیگری مانند گوشت تمیز ، گوشت غیر قصابی ، گوشت گیاهخوار ، گوشت پرورشی یا گوشت سلولی نیز برای توصیف این نوع گوشت استفاده می شود.
مراحل تولید گوشت در آزمایشگاه
فرآیند تولید گوشت آزمایشگاهی شامل چندین مرحله مهم است که عبارتند از:
انتخاب سلولهای شروع
نمونه ای که برای شروع تولید گوشت مصنوعی استفاده شده است ، سلول شروع کننده نامیده می شود. سلول مبتدی را می توان با بیهوشی و بیوپسی از بانک سلول یا سایر منابع گوشت تازه خارج کرد.
سلول های شروع کننده ، که در این مرحله می توانند هم از نوع سلول اولیه که شامل عضله و چربی است و هم از سلول های بنیادی انتخاب شوند. از آنجا که آنها در حال حاضر اولین سلولهای رشد خود را تکمیل کرده اند ، این توانایی را دارند که در تولید مثل آنچه که هستند برتر باشند. اما عیب این سلول ها این است که نمی توانند با همان سرعت سلول های دیگر تکثیر شوند.
از طرف دیگر سلول های بنیادی مانند صفحات خالی هستند ، این سلول ها بسته به عوامل محیطی تقریباً به هر چیزی تبدیل می شوند. سلول های بنیادی می توانند به عضله و چربی تبدیل شده و تکثیر شوند و عمر آنها بیشتر از سلول های اصلی خواهد بود.
قرار دادن در محیط کشت
به محض انتخاب سلولهای استارتر ، سلولها در یک ظرف Petri قرار می گیرند و در یک محیط رشد مایع غوطه ور می شوند و سپس به یک راکتور بیولوژیکی منتقل می شوند ، در آنجا تکثیر می شود و به گوشت خوراکی تبدیل می شود. محیط رشد مایعات برای رشد و تکثیر سلولهای اولیه ضروری است و حاوی موادی مانند پروتئین ها ، ویتامین ها ، قندها و اسیدهای آمینه است.تشکیل
همانطور که آجرها به تنهایی خانه نمی سازند ، سلولهای گوشت نیز بدون ماده موثری که بتواند آنها را شکل دهد ، گوشت تشکیل نخواهند داد. در موجودات زنده ، سلول ها توسط ساختار کلاژن پشتیبانی می شوند و تولیدکنندگان گوشت مصنوعی باید از موادی با عملکرد مشابه استفاده کنند تا گوشت آزمایشگاهی مانند گوشت معمولی به نظر برسد.

در حال حاضر ، چالش برانگیزترین قسمت تولید گوشت در آزمایشگاه ، شکل دادن به آن است که شرکتهای مختلف روشهای مختلفی را برای آن امتحان کرده اند ، اما برای رسیدن به ترکیب و روش کاملی باید مدتها منتظر بمانیم.
فواید گوشت مصنوعی
خوردن گوشت مصنوعی نسبت به گوشت سنتی مزایایی خواهد داشت. در واقع ، دقیقاً به خاطر این فواید است که تولید این نوع گوشت در آزمایشگاه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مهمترین مزایای گوشت مصنوعی عبارتند از:
گیاهخواران می توانند گوشت مصنوعی بخورند
یکی از دلایل اصلی رسیدن گوشت مصنوعی به مرحله تولید این است که این نوع گوشت دیگر محدودیتی برای گیاهخواران ایجاد نمی کند. گیاهخواران معمولاً به گیاهخواری روی می آورند زیرا با کشتن موجودات دیگر برای غذا مخالفت می کنند. اما در گوشت مصنوعی هیچ موجود زنده ای کشته نخواهد شد ، به همین دلیل گیاهخواران نیز این نوع گوشت را مصرف می کنند.
فضای مورد نیاز برای تولید گوشت را کاهش دهید
به گفته محققان دانشگاه آکسفورد ، پرورش گوشت در آزمایشگاه تا 99٪ فضای کمتری نسبت به روش های سنتی دامپروری اشغال می کند که این امر به طور قابل توجهی هزینه گوشت مصنوعی را کاهش می دهد.
آسیب های زیست محیطی را کاهش دهید
تحقیقات از دانشگاه آکسفورد همچنین نشان داده است که انتشار گازهای گلخانه ای که در دامداری سنتی و همچنین بسیاری از تأثیرات زیست محیطی بر تولید گوشت آزمایشگاهی ایجاد می شود ، به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
آیا گوشت آزمایشگاه از گوشت معمولی سالم تر است؟
گوشت آزمایشگاه را بی دلیل گوشت پاک نمی نامند! برای کسانی که به دنبال گوشت بدون آلودگی هستند ، استفاده از گوشت مصنوعی راه حل خوبی خواهد بود زیرا تمام آلودگی ها در آزمایشگاه بررسی و از بین می رود.

علاوه بر این ، از آنتی بیوتیک ها برای تغذیه حیوانات استفاده می شود ، که می تواند منجر به مشکلاتی مانند مرگ به دلیل مقاومت در برابر دارو شود. در گوشت مصنوعی اما خبری از آنتی بیوتیک نخواهد بود.
میزان چربی و کلسترول گوشت نیز یکی از نگرانی های بهداشتی این ماده غذایی است اما یکی از مزایای گوشت مصنوعی این است که می توان در فرآیند تولید در این نوع گوشت نیز کنترل کرد.
آیا گوشت مصنوعی واقعاً مصنوعی است؟
این واقعیت که گوشت مصنوعی “مصنوعی” نامیده می شود در واقع چیزی نادرست است (خصوصاً در زبان فارسی) و گوشت آزمایشگاهی گوشت واقعی است. به عبارت دیگر ، گوشت آزمایشگاهی از بسیاری از محصولات امروزی ما طبیعی تر است و این واقعیت که این نوع گوشت در حال حاضر در آزمایشگاه تولید می شود ، همیشه نمی تواند ثابت بماند زیرا با پیشرفت در تولید آن ، بدون شک چندین شرکت مواد غذایی در آنها سرمایه گذاری خواهند کرد.
آیا طعم گوشت آزمایشگاه متفاوت است؟
همانطور که گفتیم ، گوشت آزمایشگاهی خود گوشت است و طعم آن نمی تواند با گوشت سنتی متفاوت باشد.اگرچه مطالعات میدانی زیادی در دسترس نیست ، اما تقریباً همه کسانی که طعم گوشت مصنوعی را به شکلهایی مانند همبرگر یا استیک چشیده اند ، تفاوت طعم و مزه را با گوشت سنتی مشاهده نکرده اند.
قیمت گوشت آزمایشگاهی چقدر است؟
در حال حاضر ، چندین شرکت به طور آزمایشی محصولات گوشت مصنوعی خود را معرفی کرده اند. متأسفانه ، قیمت همبرگر گوشت آزمایشگاهی یا کروکت حداقل ده برابر بیشتر از نسخه سنتی است. پیش بینی می شود در سالهای آینده با تولید انبوه این نوع گوشت ، قیمت آن به گوشت سنتی نزدیک شده و محصولات گوشت مصنوعی ارزان تری به فروش برسد.
آیا گوشت مصنوعی می تواند جایگزین گوشت سنتی شود؟
با توجه به اینکه محصولات گوشتی گیاهی اکنون به خصوص در بین گیاهخواران بسیار رایج شده است ، تصور اینکه روزی گوشت آزمایشگاه را به عنوان اولین انتخاب جامعه برای مصرف گوشت ببینیم دور از ذهن به نظر نمی رسد. البته برای این اتفاق قیمت گوشت آزمایشگاهی نیز باید بتواند با گوشت سنتی رقابت کند.
آخرین کلمه
گوشت مصنوعی یا آزمایشگاهی با نمونه برداری از سلول ها از گوشت تازه یا موجودات زنده تولید می شود. برای تولید این نوع گوشت هیچ حیوانی کشته نمی شود ، فضای تولید گوشت 99٪ کاهش می یابد و هیچ گونه آسیب زیست محیطی به دام های سنتی وارد نمی شود. طعم گوشت آزمایشگاهی شبیه گوشت سنتی است و می توان آلودگی میکروبی ، چربی و کلسترول آن را کنترل کرد ، به همین دلیل به آن گوشت پاک نیز می گویند. قیمت گوشت مصنوعی اکنون حدود 10 برابر گوشت طبیعی است ، اما انتظار می رود با تولید انبوه ، این قیمت در سال های آینده کاهش یابد.

منابع:
culturedbeef.org
gcfglobal.org

کلیه مطالب موجود در سایت به عهده منابع اصلی است و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ گونه مسئولیتی در قبال مطالب ندارد.

دکمه بازگشت به بالا