چگونه چشمان سالمی داشته باشیم؟ 9 راه مراقبت از سلامت چشم

آیا تا به حال به سلامت چشم خود فکر کرده اید؟ آیا از چشمان خود مراقبت می کنید؟ در این مقاله 9 اشتباهی که در مورد چشمان خود مرتکب شده اید را شرح خواهم داد. پس با ما.


  1. شما شب ها با لنز می خوابید

مراقبت از سلامت چشم، با لنز بخوابید

برخی از عینک ها را می توان در شب استفاده کرد، اما اکثر کارشناسان معتقدند استفاده از آنها در شب نیز می تواند خطرناک باشد. در واقع، مطالعه آکادمی چشم پزشکی آمریکا نشان می دهد که استفاده از عینک در خواب می تواند ضایعات قرنیه را 10 تا 15 برابر افزایش دهد.

شب ها نمی توانید از لنز تماسی دیگری استفاده کنید. وقتی با لنز می خوابید قرنیه اکسیژن از دست می دهد. این باعث عفونت چشم و رشد باکتری های مضر در داخل می شود. 20 دقیقه خواب با لنز مشکلی ایجاد نمی کند، اما اگر می خواهید چشم های خود را سالم نگه دارید، بهتر است قبل از رفتن به رختخواب آنها را بردارید.

اگر هنگام بیدار شدن از خواب متوجه لنز تماسی در چشم خود شدید، بلافاصله آن را خارج نکنید. اگر چشم شما خشک است، لایه بالایی قرنیه را می توان از لنز جدا کرد. به جای 20 تا 30 دقیقه صبر کردن، به چشمان خود اشک مصنوعی بدهید. در نهایت می توانید لنز را از چشمان خود جدا کنید.

همچنین بخوانید : 10 حقیقت جالب در مورد چشم

  1. شما همیشه چشمان خود را می مالید و لمس می کنید

درمان پزشکی، ماساژ چشم

چه از لنزهای تماسی استفاده کنید یا نه، هنگام مالش مداوم چشم با مشکل مواجه خواهید شد. گاهی اوقات چشمان شما خارش دارد و باید با دست مالش دهید، اما بهتر است چشمانتان را ببندید و فقط قسمت بیرونی چشم به دست شما برسد. مالش بیش از حد چشم ها با دست می تواند رگ های خونی را پاره کند و چشم را تحریک کند.

اگر به دنبال علل دیگری هستید، باید بدانید که چشم توسط یک غشای مخاطی محافظت می شود. این گریس مرطوب به راحتی کثیفی و میکروب ها را جذب می کند. اینجا بهترین مکان برای رشد باکتری هاست.

هنگامی که فرد یا شی اطراف آن را لمس می کنید و سپس دست خود را در چشم خود قرار می دهید، میکروب ها به ناحیه چشم منتقل می شوند و خطر عفونت افزایش می یابد. بنابراین تا جایی که می توانید دست های خود را از دید دور نگه دارید.


  1. از معاینات سالانه چشم پزشکی استفاده نکنید

مراقبت از چشم، معاینه چشم سالانه

اکثر مردم به چکاپ اهمیتی نمی دهند. تغییرات چشمی ممکن است بزرگترین دلیل تماس با چشم پزشک باشد، اما باید بدانید که ویزیت سالانه چشم پزشک سلامت چشم شما را تضمین می کند.

سلامت کلی چشم شما باید کنترل شود. همانطور که می دانید، هیچ مسکنی در پشت چشم وجود ندارد. بنابراین اگر رگ خونی پاره شود یا تورم وجود داشته باشد، تا زمانی که بینایی شما تحت تأثیر قرار نگیرد، نمی توانید آن را ببینید.


  1. شما هر روز از وسایل الکترونیکی استفاده می کنید

مراقبت های بهداشتی چشم، زن قفقازی با استفاده از تلفن همراه در رختخواب

صفحه‌نمایش‌های الکتریکی، مانند آنهایی که روی رایانه‌ها، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند یافت می‌شوند، نور آبی ساطع می‌کنند که به گفته چشم پزشکان برای چشم‌های شما مضر است. وقتی ساعت ها به این صفحه نمایش ها نگاه می کنید؛ سردرد و چشم درد خواهید داشت.

به این فکر کنید که وقتی تمام روز بدون وقفه به این صفحه نمایش ها نگاه می کنید چه اتفاقی برای شما می افتد. در عوض می توانید قوانین 20-20 را دنبال کنید. هر 20 دقیقه که به صفحه نمایش نگاه می کنید، 20 ثانیه مکث کنید و به دور نگاه کنید.

چشمان خود را روی چیز دیگری متمرکز کنید و سعی کنید از جای خود بلند شوید. در این صورت چشمان شما زمان کافی برای استراحت خواهند داشت.


  1. بین مژه ها و چشم ها خط چشم بزنید

درمان پزشکی، زنانی که آرایش می کنند

همانطور که می دانید فاصله بین مژه و چشم را خط آب می گویند. اگرچه اغلب افراد مشهور سعی می کنند خط چشم را روی چشمان خود بکشند، اما این عمل بدی است و باید از آن اجتناب کرد. هنگامی که به کبد بمالید، با اشک مخلوط می شود.

اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید، با کشیدن خط چشم داخل چشم، لوازم آرایشی را به چشم بزنید. در نتیجه اکسیژن کمتری به چشم ها می رسد.

حتی اگر عینک نمی‌زنید، باید از آن اجتناب کنید زیرا پودرهای آرایشی می‌توانند میکروب‌های مختلفی را وارد چشم کنند که می‌تواند منجر به عفونت شود. خط چشم مبتنی بر آب خطرناک تر است زیرا باکتری را به چشم منتقل می کند. یک مداد نرم ایمن تر است. با این حال، کشیدن خط چشم در ناحیه بیرونی چشم همچنان توصیه می شود.


  1. با آرایش می خوابی

مراقبت از چشم، خواب با آرایش

هنگام خوابیدن با آرایش، خطر آلودگی چشم وجود دارد. وجود ریمل روی چشم می تواند باعث تحریک پوست شود. اگر با آرایش بخوابید و چشمان خود را با دست بمالید، این مواد می توانند به قرنیه بچسبند و باعث عفونت چشم شوند. این بهترین دلیل برای تمیز کردن آرایش هنگام خواب است.

همچنین بخوانید : چگونه چشمانمان را تقویت کنیم؟

  1. شما از یک چسب چشم قدیمی استفاده می کنید

درمان پزشکی، زنی که چشمانش را با چشمانش می مالید.

هیچ چیز بدتر از مصرف مواد مخدر از چشم پیر نیست. این محلول ها حاوی صابون هایی هستند که باکتری های عدسی را از بین می برند. بنابراین، اگر می خواهید از خواص این محلول ها استفاده کنید، باید تاریخ انقضا را در نظر بگیرید. در مورد لنز نیز همین طور.

این لنزها معمولاً در محلول استریل قرار می گیرند که به مرور زمان خاصیت خود را از دست می دهد. اشک و اشک مصنوعی نیز تاریخ انقضا و تاریخ مصرف دارند. زمانی که می خواهید از این ابزارها استفاده کنید، به تاریخ روی آن ها توجه کنید. سعی کنید لنز را در محلول نگه ندارید زیرا ممکن است باعث عفونت چشم شود.


  1. به قطره های قرمز چشم اعتماد کنید

لوازم پزشکی، لنز تماسی

یکی از مشکلات رایج در افراد قرمزی چشم است. در چنین مواقعی افراد بدون دلیل سعی می کنند از قطره های قرمز چشم استفاده کنند.

منقبض کننده های عروقی وجود دارند که می توانند قرمزی چشم را برای مدتی از انواع داروهای بدون نسخه تسکین دهند، اما نگهدارنده ها و سایر مواد شیمیایی وجود دارند که می توانند مشکل شما را در مدت طولانی بدتر کنند.

اگر چشمان شما همیشه قرمز یا خارش دارد، بهتر است به چشم پزشک مراجعه کنید و در مورد ریشه مشکل خود فکر کنید. پزشک می تواند درمان مناسب را برای مشکل شما توصیه کند.


  1. عینک خوب نزنید

مراقبت های پزشکی، عینک

اکثر مردم معتقدند که عینک برای تابستان یا فقط برای زیبایی ضروری است. اما باید بدانید که استفاده از عینک آفتابی در زمستان نیز مهم است زیرا اشعه های خورشید از برف منعکس شده و به چشم ها برخورد می کند.

چشمان خود را نپوشانید اشعه ماوراء بنفش می تواند باعث سوختگی، سرطان پوست در پلک ها شود و در سفیدی چشم دیده شود. حتما از عینک خوب استفاده کنید.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا