چگونه صورتی جوان و شاداب داشته باشیم؟

پوست شما بعنوان یکی از بزرگترین اعضاء بدن و پوست صورت شما نیز ظریف ترین عضو آن است. پوست صورت آینه درون و بیرون شماست و  بیشترین توجه را از سوی شما و دیگران به خود جلب می کند. بنابراین، مهم است که به سلامت و زیبایی آن توجه بیشتری داشته باشید تا با داشتن صورتی زیبا، یک احساس خوب و اعتماد بنفس بهتر نسبت به خود داشته باشید. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود ظاهر و سلامت پوست خود انجام دهید، ما در اینجا به مهمترین و ساده ترین آنها اشاره می کنیم.

مجله سلامت

روش اول : استفاده از یک برنامه مراقبت روزانه خوب

استفاده از روال روزانه مراقبت از پوست، می تواند تا حدود زیادی به زیبایی و سلامتی پوست شما کمک نماید.

  1. صورتت رو بطور مرتب تمیز کن

با مراقبت روزانه می توانید به سلامت پوست صورت خود کمک کنید. بهتر است صبح و عصر و بعد از تعریق شدید صورت خود را (با یک پاک کننده ملایم، غیر ساینده، بدون الکل و آب گرم) بشوئید. آب خیلی گرم یا خیلی سرد برای پوست شما خوب نیست.

  • سعی کنید با یک حوله نرم و تمیز صورت خود را به آرامی خشک نمایید. بهتر است از حوله تمیز و شخصی خودتان استفاده کنید، زیرا نمی خواهید میکروب ها را به صورت خود منتقل کنید!
  1. پوستت رو مرطوب نگه دار

بایستی دو بار در روز از یک کرم مرطوب کننده مناسب بر روی صورت خود استفاده کنید. بهتر است بلافاصله پس از شستن و خشک کردن صورت، کرم را به آرامی روی پوست خود بمالید. سعی کنید از حرکات آرام دایره ای وار و به سمت بالا، به خصوص در اطراف پوست ظریف ناحیه چشم خود استفاده کنید.

  1. از ضد آفتاب استفاده کن

برای دور ماندن از اثرات مخرب نور آفتاب، بایستی هر روز از ضدآفتاب استفاده کنید، نه فقط زمانی که قصد دارید مدت زیادی را در خارج از منزل بگذرانید. بر اساس تحقیقات انجام شده، فقط با کمی قرار گرفتن در معرض آفتاب ( حتی از پشت ابرها) پوست شما آسیب می بیند.

  1. از محصولات مناسب پوستت استفاده کن

سعی کنید ابتدا نوع پوستتان، که آیا پوست شما نرمال، چرب، خشک یا ترکیبی از خشک و چرب است، را مشخص کنید. سپس از محصولاتی که برای نوع خاص پوست شما بهترین عملکرد را داشته باشد استفاده نمایید.

  1. یک روال شخصی مراقبت از پوست انتخاب کن

می توانید یک سرم، تونر و یک لایه بردار خوب را به عنوان یک روال مراقبت از پوست خود در نظر بگیرید. سرم ها اغلب برای مشکلات پوستی مناسب هستند. بعنوان نمونه از سرم ویتامین سی برای رفع لک های صورت و روشن کردن پوست استفاده می شود. براحتی می توانید این سرم را در خانه با پودر ویتامین سی درست کنید.

  • تونرها اغلب به شکل اسپری هستند و بعد از استفاده از مرطوب کننده و سرم، می توانید برای کمک به تعادل مواد شیمیایی موجود در پوستتان از آن استفاده کنید.
  • استفاده از یک لایه بردار خوب و ملایم می تواند به درخشندگی و بهبود پوست شما کمک نماید. می توانید یک بار در هفته از لایه بردار مناسب برای اسکراب پوست صورت خود استفاده کنید.

روش دوم : درمان مشکلات رایج پوستی

درمان مشکلات رایج پوستی تا حد بسیار زیادی چهره شما را جوان و شاداب می کند.

  1. لک ها و نقاط تیره پوست خود را درمان کن

رفع لک های تیره یا تغییر رنگ یکی از شایع ترین مشکلات پوست صورت است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. اگر می خواهید پوستتان یکدست و لک های صورت شما از بین برود، به دنبال محصولاتی باشید که حاوی رتینوئید هستند. این ماده شیمیایی حاوی مقدار زیادی ویتامین A است که به اصلاح نواحی تیره پوست شما کمک می کند.

  1. چشم های پف کرده ات را رفع کن

چشم های خسته و پف کرده به دلایل زیادی از جمله گریه، کم خوابی، آلرژی و … ایجاد می شوند. خوشبختانه درمان های ساده و خانگی زیادی نیز برای حل این مشکل رایج وجود دارد، به عنوان مثال، چند قاشق فلزی را در یخچال گذاشته و پس از حدود 5 تا 6 دقیقه پشت قاشق را به پلک های خود فشار دهید تا زمانی که خنکی خود را از دست دهد.

  • می توانید خیارهای برش خورده را به مدت 10 دقیقه روی چشمان خود قرار دهید. بهتر است با خیارهای تازه سرد شده در یخچال انجام دهید.
  1. جوش های صورتت رو درمان کن

جوش های صورت جزء اولین مشکلات پوستی شایع هستند. سعی کنید جوش های صورت را دستکاری نکنید، چون این کار باعث التهاب و احتمالاً عفونت در پوست می شود. در عوض، یک درمان خانگی ساده را امتحان کنید. ابتدا یک قرص آسپرین را پودر کنید. کمی آب به آن اضافه کنید تا به حالت خمیری در آید. سپس خمیر را به ناحیه مورد نظر بمالید. بگذارید 10 دقیقه بماند، سپس با آب گرم بشویید.

  1. به کاهش چین و چروک و رفع خطوط ریز چشمات کمک کن

در بسیاری از افراد چین و چروک های پوست به خصوص با افزایش سن ایجاد می شوند. محصولات زیادی وجود دارند که می توانند به کاهش خطوط ریز و چین وچروک ها کمک نمایند، که از جمله آنها می تواند به مصرف پودر کلاژن خوراکی اشاره کرد که با استفاده منظم از آن، تغییرات قابل توجهی در کاهش چین و چروک های صورت مشاهده خواهید کرد.

  • از راه های کاهش چین و چروک صورت خوابیدن به پشت است که باعث کاهش فشار روی صورت شما می شود. همچنین سعی کنید در هنگام بیرون رفتن از عینک آفتابی و ضدآفتاب حتما استفاده نمایید.

روش سوم : تغییر سبک زندگی

از راه های دیگر کاهش روند پیری پوست، تغییر سبک زندگی و استفاده از غذاهای سالم است.

  1. رژیم غذاییت رو اصلاح کن

رژیم غذایی شما جزء سبک زندگی شماست که می تواند بیشترین تاثیر را روی پوست صورت شما داشته باشد. استفاده از غذاهای سالم و ارگانیک، به سلامتی شما از نظر جسمی و روحی کمک بزرگی می کند و می تواند شادابی ظاهر پوست شما را به شدت بهبود بخشد.

  • سعی کنید روزانه از 5 تا 7 وعده سبک از میوه و سبزیجات استفاده نمایید. میوه ها و سبزیجات حاوی مقدار زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان هستند که روند پیری پوست را به تاخیر می اندازند.
  1. آب زیاد بخور

نوشیدن آب کافی برای سلامت کلی بدن و حفظ سلامت پوست صورت شما بسیار مهم است. اگر خانم هستید حداقل 9 لیوان و اگر آقا هستید بایستی روزانه 13 لیوان آب بنوشید. اگر ورزش می کنید و آب زیادی از طریق تعریق از دست می دهید، باید آب و مایعات بیشتری مصرف کنید.

  1. خوب بخواب

کمبود خواب اثرات بسیار مخربی بر روی پوست شما دارد. نداشتن خواب کافی، چهره شما را پیر و مشکلات پوستی شما را بدتر می کند. پس سعی کنید بین 7 تا 9 ساعت در شبانه روز بخوابید.

  1. بطور مرتب ورزش کن

تحقیقات نشان می دهند که ورزش نه تنها روند پیری را کند می کند، بلکه می تواند پوست شما را جوانتر و شاداب تر نماید. بنابراین برای بهبود پوست خود می توانید روزانه به باشگاه بروید و یا پیاده روی طولانی بروید. فقط بعد از تعریق صورت خود را بشویید.

  1. از عوامل آسیب زای پوست دوری کن

برای کمک به بهبود و سلامتی پوست خود، بایستی از عواملی که باعث آسیب می شوند از جمله آفتاب، آب و هوای نامناسب، آلودگی هوا و دود سیگار دوری کنید. سعی کنید برای جلوگیری از ورود آلودگی ها به پوست، روبالشی خود را سریعتر عوض نمایید.

منبع : رومارن

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا