چرا آب معدنی تلخ است؟

آب بهترین و خاص ترین نوشیدنی دنیاست که جایگزینی ندارد! آب سالم شرط اساسی برای بدن است و هم اکنون نردم از آب تصفیه شده استفاده می کنند یا به فکر خرید آنلاین آب به صورت عمده هستند شما چی؟حتما بارها بیرون رفته اید و برای رفع تشنگی از مغازه آب معدنی خریده اید. هنگام نوشیدن آب، ممکن است احساس کنید که آب معدنی تلخ است. آب خراب شده؟ آب تاریخ مصرف گذشته؟ اگر چنین سوالاتی در ذهن شماست، با ما همراه باشید تا آنها را زیر ذره بین قرار دهیم.

آب سالم چه ویژگی هایی دارد؟

آب سالم آبی است که بو، مزه و مزه نداشته باشد و کاملاً تمیز باشد. آب باید از هرگونه آلودگی میکروبی و ویروسی پاک باشد تا به بدن انسان آسیبی وارد نشود. اگر میزان ناخالصی آب در حد استانداردهای جهانی باشد، قابل شرب است. بهتر است قبل از خرید آب معدنی یا آب آشامیدنی میزان ناخالصی ها یا TDS را بررسی کنید.

چرا آب لوله کشی تلخ نیست؟

آب لوله کشی در هر شهری از چاه یا سد یا هر دو تامین می شود. از آنجایی که به طور مداوم و هر روز از آب لوله کشی استفاده می کنیم، اگر آب بو و مزه داشته باشد، به راحتی نمی توانیم آن را تشخیص دهیم. زیرا از این نظر به بو و طعم آب عادت کرده ایم.قدمت لوله هایی که در تهران برای انتقال آب به منازل در زمین تعبیه می شود به 60 سال قبل می رسد. زنگ زدن لوله های آب به مرور زمان و وارد شدن به آب آشامیدنی امری طبیعی است. اما اگر آب بو و مزه قوی پیدا کند متوجه تغییر طعم آب خواهیم شد. اما در بسیاری از موارد قابل تشخیص نیست و از طرفی ممکن است حاوی آب محلول باشد که نه تنها مفید نیست بلکه برای بدن مضر است و قابل دفع نیست. به همین دلیل استفاده از آب معدنی راه حلی است که با آن می توانیم آب مورد نیاز امروز بدن خود را تامین کنیم. در این راستا برای دریافت آب سالم به صفحه آب معدنی لوکس سر بزنید و آب آشامیدنی خود را به صورت آنلاین با توجه به نیاز خود سفارش دهید.

تفاوت آب آشامیدنی با آب لوله کشی چیست؟

آب لوله کشی در تصفیه خانه ها آزمایش و کنترل می شود. اما بهتر است بدانید که پس از قرار گرفتن آب در شبکه لوله کشی و انتقال آن به خانه ها در کنار لوله هایی که سال هاست در زمین جاری بوده اند. آب می تواند با انواع زنگ لوله ها مخلوط شود و سپس به ما برسد. آیا در لوله های ساختمانی خود زنگ زدگی دیده اید؟ اگر لوله های انتقال آب شرب که در اکثر موارد تعویض نمی شوند میکروبی یا زنگ زده و وارد آب شوند چه باید کرد؟ در کشورهای جهان سوم 80 درصد بیماری ها مربوط به آب آشامیدنی است.با این حال، آب آشامیدنی قبل از بسته بندی از نظر محتوای املاح غربالگری می شود و املاح و ناخالصی های اضافی موجود در آب فیلتر و حذف می شوند.

می توانید آب مورد نیاز خود را به صورت گالن بسته بندی شده خریداری و مصرف کنید. آب آشامیدنی بهترین نوع آبی است که هیچ گونه عوامل بیماری زا و آلودگی میکروبی و ویروسی نداشته باشد. هر فرد در طول روز به 1.5 تا 2 لیتر آب نیاز دارد. اگر خانواده ای 4 نفره هستید، می توانید با خرید یک گالن آب 10 لیتری، آب آشامیدنی سالم خود را به صورت آنلاین سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

آیا تلخی آب معدنی نشانه خوبی است؟

وقتی ناخالصی ها و املاحی که برای بدن فایده ای ندارند از آب خارج می شوند، ممکن است احساس کنید که آب مزه ترش یا تلخی دارد. اما اینطور نیست! پس از استفاده از آب آشامیدنی سالم به مدت 1 هفته، آب دیگر طعم ترش یا تلخی ندارد. البته باید توجه داشت که میزان آلودگی آب شهری بیشتر از آب شرب و لوله کشی است. به همین دلیل می توانید با خیال راحت آب آشامیدنی و آب معدنی بنوشید. زیرا به دلیل مصرف روزانه آب شهری و ناخالصی های موجود در آب روزانه، به بوی کلر، املاح و ناخالصی های آب، زنگ زدگی لوله ها و … عادت می کنیم.پس از حذف این املاح از آب، احساس ترش یا تلخی آب را به ما دست می دهد و پس از 1 هفته مصرف آب معدنی، این حالت نیز از بین می رود و دیگر طعم تلخ آب معدنی را احساس نمی کنید.

آیا آب معدنی آب مقطر است؟

خیر، آب معدنی آب مقطر نیست. آب آشامیدنی و آب معدنی حاوی املاح مفید برای بدن است. اما آب مقطر نباید حاوی هیچ گونه املاحی باشد زیرا فواید درمانی دارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله آب مقطر چیست را در سایت سورپرایز مطالعه کنید.

بهترین آب آشامیدنی برای هیدراتاسیون روزانه بدن

در این مقاله به طور کامل به این سوال که چرا آب معدنی تلخ است پاسخ داده ایم. ما انسان ها به مزه آب لوله کشی عادت داریم، اگرچه حاوی کلر، ناخالصی ها و املاح، زنگ لوله ها و… است و بو و طعم آب را حس نخواهیم کرد. پس از حذف این ناخالصی ها از آب، احساس می کنیم که آب مزه ترش یا تلخی دارد. بنابراین، وقتی آب آشامیدنی یا آب معدنی می نوشیم، احساس می کنیم که آب طعم تلخی دارد در حالی که اینطور نیست.

لازم به ذکر است که آب معدنی با آب آشامیدنی متفاوت است. آب معدنی بدون هیچ گونه تغییری از منابع آب بسته بندی می شود.اما برای ساخت بطری های آب آشامیدنی، ناخالصی ها و املاح مضر را حذف و سپس بسته بندی می کنند.

چرا آب تصفیه شده تلخ است؟

برای بررسی اینکه چرا آب تصفیه شده تلخ است، باید بدانید که آب چه طعمی دارد. چرا طعم آب معمولی و آب تصفیه شده متفاوت است؟ دلیل آن ساده است، زیرا املاح در آب وجود دارد. آب در شهرهای مختلف متفاوت است. زیرا وضعیت تامین آب در هر شهر یا روستا متفاوت است. از سدها، چاه ها، چشمه ها، سفره های زیرزمینی و غیره که هر کدام دارای نمک متفاوتی هستند، استفاده کنید. بنابراین هر نوع آب طعم متفاوتی دارد.

با حل شدن کمتر املاح در آب، چگالی آن کاهش می یابد. در نتیجه طعم آب نیز کاهش می یابد. به عبارت دیگر، هر چه بیشتر در آب حل شود، طعم بهتری دارد. در عوض آب را تلخ می کند. با کاهش املاح، احساس تلخ شدن آب نسبت به حالت قبلی به وجود می آید. اما این واقعا آب تصفیه شده را تلخ نمی کند. بلکه این احساس بر اساس مقایسه قبل و بعد از پاکسازی شکل می گیرد. اما این مشکل می تواند مربوط به دستگاه های تصفیه آب خانگی نیز باشد. زیرا ممکن است یا تجهیزات سختی آب را بیش از حد کاهش می دهند. دلیل دیگر تقلبی بودن دستگاه است و قابلیت این کار را ندارد..

دکمه بازگشت به بالا