فیلم و هنر

واکنش مهتاب نصیرپور ممنوع الکاری نوید محمدزاده و فرشته حسینی!

مهتاب نصیرپور به ممنوع الکاری نویدمحمدزاده و فرشته حسینی واکنش نشان داد.


تیتربرتر مهتاب نصیرپور: نوید محمدزاده و فرشته حسینی محبوب جوانان این سرزمین‌اند.

واکنش مهتاب نصیرپور ممنوع الکاری نوید محمدزاده و فرشته حسینی!


 واکنش مهتاب نصیرپور ممنوع الکاری نوید محمدزاده و فرشته حسینی!
واکنش مهتاب نصیرپور ممنوع الکاری نوید محمدزاده و فرشته حسینی!

هنار هم قرار دادن این دو تصویر بخشی از تناقض عجیبی است که در آن غرقه‌ایم و نومیدانه دست و پا می‌زنیم. مردی سر بریده‌ی زنش را در دست گرفته و سرخوشانه در خیابان‌های شهر می‌چرخد. تصویری که بارها و بارها در همه‌ی جهان دیده می‌شود و در بازپ‌های ادامه‌ش می‌دهد هیچ‌یک از دلواپسان نه ذره‌ای به خشونت‌های آن اعتراضی کردند و نه سرسوزنی مشوّش شدند و نه سیاست تنبیهی خاصی را برای این عمل مجرمانه در نظر گرفتند. از آن بدتر در گرماگرم ناموس‌پرستی این سرزمین بلادیده چه بسا دست خوشی هم نثار این قبیله قتل‌های خانوادگی کردند و از قاتل قهرمانی ساختند که کیانش را حفظ کرد و چه و چه. و در نهایت این توحّش تبدیل شد به یک خبر کهنه و کسی از مونا حیدری دخترک هفده ساله‌ای یاد کرد که آرزوی روتگری روزگا را نداشت.

در تصویر دوم زن و مردی را می‌بینیم که رو به دوربین لبخند می‌زند ـ عمداً آن تصویر جنجالی را نگذاشتم تا دلواپسان را بیش از این دلآشوب نکنم ـ هردو بازیگرند و جوان و خوش آتیه. هر دو در تئاتر و سینمای خوش درخشیده‌اند و برای بسیاری از جوانان الگویی شده‌اند که می‌توانم بی‌پول و پارتی و آن را ببینم، دنیای هنر شد، با سختکوشی پله‌ها را یک به یک بالا رفت و به قله‌های موفقیت دست یافت. نوید محمدزاده و فرشته حسینی محبوب جوانان این سرزمین. و افتخاری برای من و امثال من که همیشه به نسل جوان هنرمندان ایران با عشق نوید و فرشته در مقابل دوربین عکاسان دوربین را بوسیده‌اند. بوسه‌ای به بوسه‌ینگ هوش سارنگ و معصومه خاکیار در فیلم «لنسا» که نندا می‌پردازد. ایا این مرگِ خودخواسته نیز ادامه‌ی همان سنت ناموس‌پرستی بود که امثال مونا حیدری را سال‌ها بعد به آغوش خاک فرستاد. هرچه هست بوسه‌ی نوید و فرشته فصل از رابطه‌ی عاشقانه‌ی زن و مرد ایرانی را در جهانی چشمان به تصویر می‌کشد. حالا دیگر خبری از خون و خنجر و خشونت و سرِ بریده نیست. هرچه هست عشق است و دلدادگی و خواستن. دوستی است و امید و خوشبختی. لبخندهایی در ستایش زندگی. و بوسه هایی به شیرینی ادبیات کلاسیک ایران . از زال و رودابه تا لیلی و مجنون. پُر بیراه نیست اگر اضافه کنم نوید از اقلیم ایلام است و فرشته از سرزمین افغانستان. دو منطقه جغرافیایی که طبق آمارهای خشونت جنسی در آن‌ها بیداد می‌کند. بیا به جای تهمت و افترا بهتر نیست به این بیندیشیم که نوید و فرشته مردان و زنانِ سرزمین خویش را به عشق فراخوانده اند؟

بیوگرافی مهتاب نصیرپور

مهتاب نصیرپور (زاده ۲۹ آذر ۱۳۴۴ در کازرون) بازیگر ایرانی است.

مهتاب نصیرپور مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۱ بدست آورد. مهتاب نصیرپور از سال ۱۳۶۵ بازی در تئاتر را با نمایش «حادثه در صبح پاییزی فعالیت او در تلویزیون از سال ۱۳۶۸ آغاز شد. اس از آن به آموزش بازیگری در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.

او در سال ۱۳۸۴ سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن را چ ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه مهتاب نصیرپور در اولین جشنواره تولید تلویزیونی صدا و سیما در سال ۱۳۷۴ نیز، بخاطر ایفای نقش در

همسر مهتاب نصیرپور محمد رحمانیان، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر و تلویزیون است.

هنرشناسی

سینما

  • شهروندان (1377) (رایگان)
  • وای وای من جوجوام (1373)
  • دنیای وارونه (1376)
  • سگ کشی (1379)
  • ، ر ترانه ۱۵ سال دارم (۱۳۸۰) ()شمیری)
  • به نام پدر (1384) (راحله)
  • فراماسونری (1386) (انوانا)
  • تهران ۱۵۰۰ (۱۳۸۷)
  • دو (1393)
  • سینما نیمکت (1394)
  • سرو زیر آب (1396)
  • (استگمات (1396)
  • رارا (1398)
  • بیهمه چیز (1399)

تلویزیون

  • لبوم خانوادگی (محمد رحمانیان) از شبکه دو، ۱۳۶۷
  • تهی دستان (جاوید مهتدی) از شبکه یک، ۱۳۶۹
  • زیرنویس «فیزیک‌دان‌ها» (رضا کرم‌رضایی) از شبکه دو، ۱۳۷۱
  • فراماسونری (عبدالرضا نواب‌صفوی) از شبکه یک، ۱۳۷۱
  • غراغ گاز (وروانه مژده) از شبکه دو ، ۱۳۷۲
  • شاهدی برای بازپرسی (حسن فتحی) از شبکه دو، ۱۳۷۲
  • معمای یک قتل (حسن فتحی) از شبکه دو، ۱۳۷۳
  • سوءتفاهم (حسن فتحی) از شبکه دو، ۱۳۷۴
  • توران‌دخت (رضا کرم رضایی) از شبکه دو، ۱۳۷۵
  • آشتی اسپرانزا (محمد رحمانیان) از شبکه دو، ۱۳۷۵
  • خودرو تهران یازده (مرضیه برومند) از شبکه پنج، ۱۳۷۶
  • تله تئاتر زندهٔ «مسافر خانهٔ شمارهٔ ۵» (محمد رحمانیان) از شبکه پنج، ۱۳۷۶
  • خانه‌های اجاره‌ای (محمد رحمانیان) از شبکه دو، ۱۳۷۶
  • همه پسران من (محمد رحمانیان) از شبکه چهار، ۱۳۷۷
  • ناهار (محمد رحمانیان) از شبکه دو، ۱۳۷۸
  • بازرس (محمد رحمانیان) از شبکه چهار، ۱۳۸۰
  • نکراسوف (محمد رحمانیان) از شبکه چهار، ۱۳۸۲
  • نیمکت (محمد رحمانیان) از شبکه یک، ۱۳۸۴
  • در یاروندگان (محمد عاقبتی) از شبکه چهار ، ۱۳۸۵
  • ووش سالم زمزمه کن (محمد رحمانیان) از شبکه یک، ۱۳۸۵
  • و خداوند عشق را آفرید (مسعود شامحمدی) از شبکه سه، ۱۳۸۵


دنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: مریم بالوی فیلی

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا