عمومی

همه چیز در مورد بازاریابی محتوا!


محتوا چیست و ناشر کیست؟

فرهنگ در نظر گرفته شده به معنای آنچه در “محتوا” موجود است. در حقیقت ، تمام محتوا به یک ظرف نیاز دارد تا متناسب با آن باشد. در طول تاریخ بسیاری از ظروف پر از مطالب مختلف وجود دارد. شاید ظروف اول دیوارها و غارهایی پر از نقاشی و نقش برجسته باشد. بشر در طول تاریخ تولید محتوا کرده است. دلایل زیادی برای این وجود دارد. به عنوان مثال ، محتوا می تواند با دیگران ارتباط برقرار کند ، ایده ها را گسترش دهد یا یک دوره کاری ایجاد کند. اما اگر می خواهیم مطالب را دقیق تر تعریف کنیم ، می گویم راهی برای برقراری ارتباط با دیگران نیست.

در مقایسه با تعریف اصطلاحی از محتوا ، افعال یا چیزهای درگیر در چیز دیگر همان محتوا هستند. اما در این همه فن آوری هایی که در اطراف خود می شناسیم. از دیوارها و سنگهایی که انسانهای باستان برای نقاشی اختراع ماشین تحریر و سپس انقلاب دیجیتال و ظهور رایانه ها استفاده می کردند ، آنها ابزار محتوا هستند. این مهم است که بدانید روش های دیگر هنوز به طور کامل از بین نرفته است ، و هنوز هم صحبت در مورد نقاشی در دانشگاه ها وجود دارد ، و بسیاری از ناشران و مطبوعات در سراسر جهان اقدام به تولید محتوای کاغذ می کنند. امیدوارم سردرگم نشوید اما بگذارید به شما بگویم که رنگ صندلی ها در خطوط مترو مختلف تهران بی نظیر است. چه محتوایی در تصویر زیر وجود دارد؟

ما به شخص یا گروهی مراجعه می کنیم که محتوا را برای هر منظور تولید می کند. در مورد مترو تهران که در بالا به آن اشاره شد ، ما می خواهیم برای همه ناشران مترو تهران ، از مدیرعامل گرفته تا تهیه کنندگان بلیط و سیاست گذاران ، توضیح دهیم. بعضی اوقات این افراد سعی در تولید محتوا دارند و بعضی اوقات بدون اطلاع آنها روند تولید محتوا را طی می کنند. به عنوان مثال ، تعداد افرادی که برای عبور از خط زرد به یادآوری نیاز دارند ، یک نوع داده یا محتوا یا داده های واقعی تر مانند تعداد مسافران در روز است. اگر به کارمندان مترو بگویید که شما ناشر هستید ، آنها تعجب می کنند و البته درست است زیرا محتوا نامشهود است. ما در حال حاضر مسائل را نگه نداریم و توضیحات مفصلی را در آینده ارائه خواهیم کرد.

امروزه مردم از پست ها ، عکس ها ، فیلم ها ، کمپین ها و محتوا متناسب با هر ظرف مطلع می شوند. حوزه گردشگری ارتباط نزدیکی با مطالب دارد و در این زمینه از هریک از این نمونه ها استفاده می کند.

ارسال ها اولین و ساده ترین نوع محتوا هستند و هزینه تولید کمی دارند. اما در عین حال هنوز هم بسیار مؤثر است. نوشتن در قالب های مختلفی ارائه می شود ؛ به عنوان یک مدیر محتوا برای آژانس مسافرتی یا یک شرکت مسافرتی ، ممکن است بخواهید مقالات را به طور مرتب در وب سایت خود منتشر کنید. این مقالات می توانند خبری باشند که از تحلیل مقدماتی برخی داده ها و همچنین یک تحلیل منطقی ، منظم و توصیفی همراه با نظرات شخصی در مورد موضوع حاصل می شود. هنوز هم بسیاری از افراد علاقه مند به خواندن توضیحات یک مکان توریستی یا ویژگی های آن در متن هستند. سایت هایی مانند Lonely Planet ، Atlas Obscura ، Expedia ، Advisor Trip و صدها نمونه موفق خارجی دیگر هنوز هم در نوشتن آن فعال هستند. از نمونه های داخلی محتوا نیز می توان کارناوال ، کجارو ، همراهی و غیره را نشان داد که سرشار از محتوای متنی هستند. این نوع محتوا هنوز مخاطبی دارد و بسیاری از افراد با خواندن آن احساس راحتی می کنند.

در بخش های بعدی توضیح خواهیم داد که ارزیابی این مطالب متنی به وضوح و کیفیت آنها بستگی دارد. کتاب ها ، چه الکترونیکی و چه چاپی ، هنوز خوانندگان زیادی دارند. روزنامه نگاری مسافرتی نوعی از سبک ادبیات است که خود حاوی اطلاعات بسیار مفیدی است. کتاب های سبک سفر زیادی وجود دارد که می توانید در آس و گذرگاه جورج اورول و پاس در پاریس و لندن مشاهده کنید ، آندره خوب از شوروی باز می گردد ، کاراکافور “در هوای نازک” و صدها نفر دیگر در انواع و سبک های مختلف. متوجه شدم

اما اگر آژانس گردشگری یا شغلی دارید ، گاهی می توانید مقالات خود را به صورت کتاب الکترونیکی PDF برای مخاطبان خود ارسال کنید. یک نمونه موفق از این در صدر مقصد های توریستی ، VisDubai است ، و در فعالیت های بازاریابی سازمانی و شرکتی ، این کتاب ها کتاب های آکادمی فرانگر است.

تصاویر ، نمودارهاپوشش ها و حتی برخی تعاریف ، دایره کامل فیلم ها نیز به عنوان تصاویر طبقه بندی می شوند. قدرت این محتوا بسیار زیاد است و مخاطبان آن به ناشر بسیار علاقه مند هستند. بعضی اوقات می تواند گران باشد ، اما به عنوان یک صاحب مشاغل باید این عقیده راسخ داشته باشید که تصاویر خوب و نمودارهای مفید برای شما سودمند است. فرض کنید می خواهید تصویر زیر را با استفاده از کلمات توصیف کنید:

این تصویر در طلوع آفتاب در پاییز و در ارتفاعات فیروزکوه گرفته شده است. آسمان کمی بنفش است و به دلیل ضعف آفتاب صبحگاهی ، ابرها صورتی است. هرچه بالاتر باشد ، تراکم جنگل کمتر می شود و رنگ درخت در هنگام طلوع آفتاب قرمز می شود.

مراقب باشید؟ برای بیان زیبایی هایی که در این تصویر و هنر عکاس نهفته است ، ما مجبور بودیم کلمات بسیاری را بیان کنیم که بسیار ناقص هستند و نمی توانند جای زیبایی را در تصویر جایگزین کنند. اما ما فقط توانستیم اطلاعاتی از قبیل طلوع آفتاب یا ارتفاعات Firozkoe را فقط از طریق متن و نوشتار ارائه دهیم ، بنابراین در اینجا متن و تصاویر تکمیلی وجود دارد.

این روزها نمودارها هنوز در حال رشد هستند و اطلاعات مختصر و مفیدی را با یک نگاه به مخاطبان منتقل می کنند. نمودارهای آکادمی پرانگر به این صورت است که اطلاعات خوبی در مورد مناظر ، شهرهای ایران ، غارها ، مساجد ، اماکن میراث جهانی یونسکو ، آمار گردشگری و موارد دیگر ارائه می دهد. توصیه می کنیم از نمودارها در تجارت خود استفاده کنید ، یا برای بازاریابی یا برای مخاطبان خود.

همانطور که گفتیم کلیپ های ویدیویی نوعی تصویر متحرک هستند. بعضی اوقات فیلم ها بلند هستند و اصوات خود محتوای مفیدی را منتقل می کنند ، گاهی اوقات فیلم ها ساکت هستند زیرا ما آنها را GIF می شناسیم. علاوه بر نمایش قابل اندازه گیری ، تصاویر بتونی ، فایل های ویدیویی همچنین می توانند شامل مصاحبه ، روایت ، داستان و غیره باشند تا یک بسته کامل از محتوا را تهیه کنند. ایجاد این نوع محتوا کار آسانی نیست و ممکن است هزینه زیادی برای شما داشته باشد ، اما باید بدانید که فقط برای دستیابی به قدرت اسرارآمیز آن ، باید اولین ویدیوی خود را بسازید.

نمونه ای از یک فیلم توریستی در این منطقه مجموعه ماموریت است که فیلم های با کیفیت بالا و اطلاعات مفید گردشگری را در اختیار شما قرار می دهد. یک راه جذاب دیگر که امروزه بسیاری از مردم و شرکت ها ، از جمله راهنمای تور ، وبلاگ نویسان و آژانس ها ، وقت خود را صرف می کنند لوپز است. در هسته Time Lips امکان ضبط تصاویر بسیار بزرگ در فواصل کوتاه ، ایجاد تصاویر سریعتر و سریعتر از واقعیت است.

پادکست ها مجموعه ای از فایلهای صوتی هستند که بصورت آنلاین در یک موضوع خاص و در زمان های مشخص تحویل می شوند. هر پادکست بلندگو اصلی دارد ، اما بعضی اوقات با نرم افزارهای سفارشی همراه است ، اضافه کردن قطعات موسیقی ، صدای دیگران و سایر فایلهای صوتی. ویژگی بارز پادکست این است که سرگرم کننده و اغلب خنده دار است. نمونه هایی از این نوع را می توان در یافت رادیو فرانگر ببین

بعضی اوقات اطلاعات کامل در مورد یک موضوع خاص نمی تواند به صورت متنی بیان شود زیرا خواننده در مورد آن اشتباه گرفته می شود و اگر او برای بیان آن از عکس ها و فیلم ها استفاده کند ، به زمان ، پول و اندازه زیادی نیاز دارد. استفاده از این جداول ، نمودارها و فایلهای ارائه بهترین گزینه است. مثالی در این زمینه ، جدول حاوی اطلاعات مفید در فهرست اصلی Franger است. در این بخش از سایت ، اطلاعات ، طبقه بندی ، مرتب سازی و مفید برای کاربران وجود دارد. نمونه ای از این اطلاعات ، جدول درصد جریمه ها در صورت لغو پرواز میزان جریمه برای هر هواپیمایی داخلی در زمانهای مختلف نشان می دهد. تصور کنید که ما می خواهیم این اطلاعات را در یک متن منتقل کنیم! به نظر می رسد انجام این کار نه تنها دشوار باشد ، بلکه مخاطب نیز علاقه ای به خواندن آن پس از مدتی نخواهد داشت.

کانال های انتقال محتوا (فضای وب – تلگرام – اینستاگرام)

فرض کنید اکنون حجم زیادی از مطالب در قالب های مختلف مانند مقاله قبلی وجود دارد محتوا چیست و ناشر کیست؟ شما مجموعه معیارهای خاص خود را دارید. در مقاله های بعدی برخی از معیارهای لازم را در زمینه گردشگری توضیح خواهیم داد تا بتوانید از مطالبی که تولید کرده اید و به روش هایی مانند وب استفاده کنید ، اینستاگرام ، تلگرام توییتر فیس بوک و … شما پست می کنید ، درآمد کسب می کنید.

در این کارگاه تمرکز اصلی ما روی ابزارهای دیجیتالی و الکترونیکی است و معرفی تعداد کمی کانال مربوط به این زمینه ها زیرا ما نه تنها می توانیم انواع متنوعی از کانال و کانال ارائه دهیم بلکه حتی در فضای دیجیتال نیز تعداد کانالهای ارتباطی بسیار زیاد است. آنقدر جادار است که نمی توان به همه اشاره کرد. در این بخش فضای وب ، تلگرام و اینستاگرام را مطالعه می کنیم زیرا مخاطبان زیادی در ایران دارند.

وب یکی از روشهای ارتباط آنلاین است که از طریق صفحات وب یا وب سایت ها ایجاد می شود و معمولاً توسط مرورگرهایی مانند Google Chrome ، Firefox ، Opera و غیره استفاده می شود. توجه داشته باشید که اگر سیستمی وجود داشته باشد که فقط خدمات خود را از طریق اپلیکیشن موبایل ارائه دهد ، می توان گفت که این سیستم در وب وجود ندارد. فضای وب بسیار متنوع و گسترده است و روشی برای ارائه انواع مختلف محتوا است.

شرکت های مختلفی در زمینه گردشگری با انواع مختلفی از خدمات کار می کنند ؛ فرقی نمی کند شما یک شرکت هواپیمایی ، آژانس مسافرتی یا یک گروه گردشگری باشید. نکته ای که می توانید قطعاً این روزها بگویید این است که شما یک وب سایت دارید که خدمات و توضیحات برنامه های خود را ارائه می دهد. بعضی اوقات وب سایت ها فقط محتوای ارائه می دهند و نه خدمات دیگر. اگر هم اکنون به دنبال خطوط هوایی در Google هستید ، متوجه می شوید که آنها وب سایت دارند. بهترین راه برای ارائه جداول و حتی فیلم های با حجم بالا فضای وب است.

یکی از پرکاربردترین برنامه ها در ایران ، اگرچه در سال 4 فیلتر شده است ، اما هنوز هم بسیاری از افراد از سیستم عامل هایی مانند HotGram ، Mobogram و سایر موارد برای دسترسی به آن استفاده می کنند. در تلگرام ، شرکت ها می توانند کانال را با نام تجاری و برند خاص خود ایجاد کنند و مردم با دنبال کردن این کانال از اخبار ، پیشنهادات تجاری و خدمات خود مطلع می شوند. گروه ها همچنین فضاهایی با قابلیت های مختلف هستند و گروهی از افراد می توانند با یک ایده یا نگرانی مشترک کار کنند. افراد زیادی هستند که تصمیم به خرید تور از طریق یک کانال کابلی جذاب و فریبنده دارند.

گروه های زیادی وجود دارند که روزانه هزاران عکس و دقیقه محتوای ویدیو در سایت های گردشگری ، اخبار هواپیمایی ، سقوط هواپیمایی و حتی شایعات توریستی رد و بدل می شوند. استفاده از تلگرام این روزها بسیار مهم است و می توانید صدها نفر را بشنوید که تور را به سرعت ارائه می دهند ، شهر خود را ارائه می دهند و برای دیگران اقامت می کنند ، یا توجه و حمایت دولت و سازمان های عمومی را در مورد مسائلی از جمله آوردن توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست به یک نقطه خاص تبدیل می کنند. کابل قدرتمند است.

اینستاگرام زیرمجموعه ای از فیس بوک است که افراد یا شرکت ها می توانند صفحه خود را در اختیار داشته باشند. این حسابها می توانند یک فیلم یا تصویر را در یک پست ثابت قرار دهند یا بیننده داستانی روزانه را مشاهده کنند. برای آژانس مسافرتی صفحه ای در اینستاگرام بسیار مهم است ، زیرا تخمین زده می شود 5 میلیون ایرانی در این شبکه فعال هستند. آژانس های برتر این روزها مشتریان را برای تورها و خدمات خود از طریق اینستاگرام پیدا می کنند.

بازاریابی یا بازاریابی

بازاریابی ترجمه بهتری از بازاریابی است. در عمل ، شرکت های مختلف به دنبال ایجاد بازار هستند و بازار را پیدا نمی کنند. بازاریابی را می توان به عنوان رقابت تجاری سنتی توصیف کرد و به ذهن می رسد که در هر بازاری که از قبل وجود دارد ، وارد شغل خود شوید. البته این مشکلی نیست ، اما فراموش نکنید که بازاریابی را فراموش کنیم ؛ در واقع مطالعه و مدیریت روابط تجاری بنام بازاریابی گفته می شود که شامل ایجاد آن رابطه ، حفظ آن و جلب رضایت مشتری است که بی معنی است.

به عنوان یک آژانس مسافرتی یا افراد در صنعت گردشگری ، درک تفاوت بین بازار محتوا و صنعت بسیار مهم است. در یک تعریف احتیاطی از همه افراد ، از زیرساختها و امکانات مورد نیاز برای تهیه ، تولید ، توزیع و توزیع تحقیقات در صنعت گردشگری به عنوان صنعت گردشگری و ایجاد مجدد محتوا در گردشگری برای ارائه دهندگان محتوا یاد می شود.

صنعت گردشگری توسط دو بخش تعریف شده است و وقتی ما به مسافرت مراجعه می کنیم ، بیشتر به گروهی از چهار بخش مراجعه می کنیم که با فعالیت هایشان هماهنگ هستند ، یعنی:

  • بمان
  • حمل و نقل
  • تغذیه
  • حرکت کن
  • راهنما
  • خدمات آنلاین

از قاب اتوبوس گرفته تا قرارداد خود گرفته تا غذای رستوران گرفته تا قرارداد و محل زندگی شما که به عنوان آژانس تور برای تور خود انتخاب می کنید. اما در اینجا ما بحث خود را به محتوا محدود می کنیم که می تواند به صورت آنلاین ارسال شود.

بازاریابی محتوا فقط به معنای افزایش کلیک یا تعداد لایک در شبکه اجتماعی نیست ، بلکه هدف نهایی این فعالیت ها در فضای مجازی “برندسازی” است ؛ این برند باید شناخته شود (لزوماً مثبت).

اگر شما از طریق وب سایت زیبای خود افرادی را آموزش می دهید و به آنها راهنمایی می کنید یا برای به یاد آوردن مشتری خود خدمات رایگان به مخاطبان رسانه های اجتماعی ارائه می دهید ، در صورت سازماندهی وب سایت خود در سمت مارک قرار دارید. وقتی مخاطب با بسیاری از اشتباهات گیج کننده روبرو نشود و راه آنها به راحتی به سایت پیدا شود ، شما به سمت برند می روید و در آخر اگر در هنگام یا بعد از خرید یک محصول به صورت آنلاین با مخاطبان خود مشکل دارید و می توانید به سرعت نیازها و مشکلات آنها را برطرف کنید ، این مارک ها موفقیت آمیز بوده اند.

محتوای خود را به پول تبدیل کنید!

اکنون که خود را به عنوان سازنده محتوا یا سازنده محتوا معرفی می کنید و تفاوت مشتری و مخاطب را درک می کنید ، می خواهیم تجارت اصلی بازاریابی محتوا را ارائه دهیم. شما نیازهای مشتری را هنوز می دانید و می دانید که اهداف مشتری چیست. اکنون باید ابتدا آنها را در سفر تشویق کنید و سپس خود را به عنوان بهترین همراهشان در سفر تعریف کنید.

همانطور که گفتیم ، هر سفر شامل 4 مؤلفه است که شما به عنوان یک آژانس به آنها نیاز دارید تا بتوانید بهترین ها را برای ایجاد هر یک از این مؤلفه ها انتخاب کنید یا سعی کنید. اگرچه بهترین نوع بازاریابی محتوا یکسان است ، در اینجا ما در مورد آن صحبت می کنیم. پس از کسب یک برند موفق ، باید منتظر باشید تا مخاطبان شما به تدریج مشتری شما شوند. در اینجا شما باید این حق را داشته باشید که در بازاریابی خود درآمد کسب کنید. تعریف منطق کسب درآمد برای شما این است که مشتریان خودشان بخوانند “چه مطالب خوب و مفید و غیره” من می خواهم مشتری این شرکت باشم. “در اینجا چند مثال آورده شده و نشان می دهد که چگونه می توانید در فصل سوم به این مهم دست یابید.

یکی از بهترین نمونه های تولید محتوا در زمینه گردشگری ، بازدید از سایت دبی است. در این سایت تضاد زیبایی بین رنگ و محتوا مشاهده می کنید که در نگاه اول تأثیر مثبتی بر شما خواهد گذاشت. در یکی از بخش های خود ، این سایت پس از ارائه مطالب باکیفیت از یک سایت خاص در دبی ، فایل های pdf را به عنوان راهنمای حرکت در این سایت ارائه می دهد. خود را در سایت مخاطبی قرار دهید که می خواهید از دبی دیدن کنید! آیا با دیدن این سایت زیبا و منظم که جدیدترین مطالب را ارائه می دهد ، شما مشتری نمی شوید و از استفاده از خدمات آن راضی نیستید؟

نمونه موفق دیگر در این زمینه ، وب سایت استرالیا است که با استفاده از قصه گویی ، فیلم و تصاویر منحصر به فرد ، استرالیایی را ایجاد کرده است. دو نفر به نام های کریس و دنی خدمه این داستان فوق العاده هستند که می توانید در تمام صفحات وب سایت آنها مشاهده کنید. اگر قصد سفر به استرالیا را دارید ، پس از مراجعه به این سایت ، نمی خواهید از این گروه کمک بگیرید. گرفتم؟ این منطق کسب درآمد مناسب است.

فرض کنید شخصی را ترغیب کنید که به روشهای مختلف از سایت شما بازدید کند. این مطلب لزوماً به معنای خرید از شما نیست و در اینجا قدرت محتوای شما تعیین کننده خرید این شخص از شما است یا خیر. به عنوان مثال ، شما در یکی از تورهای خود در کانال تلگرام پست می کنید. ابتدا باید بدانید که تعداد افرادی که این پیام را می بینند و وارد سایت می شوند اندک است. درصد افرادی که هنگام مشاهده سایت یا تبلیغ خود در سایت خود از شما خرید می کنند ، برای همه کسانی که از سایت شما بازدید می کنند ، نرخ تبدیل هستند.

شاید بتوان حدس زد که چگونه محتوا و بازاریابی محتوای شما بر این نرخ تبدیل تأثیر می گذارد. به عبارت ساده تر ، هرچه محتوای بهتری برای مخاطبان خود داشته باشید ، نرخ تبدیل بهتر و فروش بهتر برای خدمات و تورهای خود را داشته باشید.

بازاریابی محتوای خود را کامل کنید!

این روزها تقریباً در همه مشاغل حداقل یک وب سایت وجود دارد تا خود و برند خود را معرفی کنند. بسیاری از فروشگاه های دیگر فروشگاه های آنلاین دارند یا آخرین محصولات خود را در صفحات اینستاگرام و فیس بوک به نمایش می گذارند. راه های دیگری برای تبلیغات آنلاین از جمله تبلیغات بنر یا نوشتن گزارش های تبلیغاتی وجود دارد.

بیل گیتس می گوید محتوا ابزاری است که می تواند به صورت آنلاین درآمد زیادی کسب کند. این امر توسط بسیاری دیگر از بازرگانان موفق نیز تأیید شده است و با نوشتن مقاله ها و کتاب های بیشمار ، آنها محتوا را ابزاری قدرتمند در زمینه کسب درآمد می دانند.

بازاریابی آنلاین محتوا مربوط به تولید و انتشار محتوا به صورت آنلاین به مشتریان است. این روزها حتی رنگ وب سایت شما ، دکمه ها و پیوندهای موجود در سایت و حتی عبارات ساده ای مانند “کلیک” در بازاریابی محتوا و محتوا قرار دارد.

در Naberin Mitanwan Jaft Haranagh به عنوان آپازاری دیجیتال و بویژه قدرتمندترین و گویاترین سخنرانی خطاب به شمما در نقش بودن دار کانار شمما و شبکه اجتماعی و همچنین در مورد آن وجود دارد و دوست دارم که باری با نوعى داشته باشم. نوع Bazaraby Sabbour Boden را در یک ماشین روشن کنید ، شوخی مهم است ، به سانسور در یک اتومبیل ، Pechter Est مراجعه کنید. افراد در Tandand ، یک محصول فیزیکی ، در یک ماشین ، به شیوه ای عزیز ، در یک زمان (با عنوان ، به عنوان مثال خودرو) ، نسل یک کانادایی ، در یک ماشین ، چه تعداد باند ، برای سانسورها ، یک فضای ، به صورت استعاری ، به نظر خودرو ، و برای پیدا کردن لینک او ، Khob ، در Baidar ، Baidar ، Tire در جایی که فصل ره نمونه ای از بازرابیوی است ، مطالب آن شامل یک مرسیمانیه است ، و فصل Kinda در کار میکائو گنجانده شده است.

نام من بازار است ، محتویات دارالحزا ، پریشی

Paro oxidia یک واقعیت است ، این سازنده است ، من با یک دکمه در حال مسافرت هستم ، از آن استفاده کردم و زمان برای من بود ، یک صفحه هواوی و قطار وجود دارد ، کرایه تاکسی کرایایی ، هتل Razro ، تولید محتوای چت ، اخبار و چت. یک صفحه اصلی که به نظر می رسد از آن بازدید شده است.

عناصر روش فیلمبرداری مبینید دراستی چیست؟ مطالب بازاریابی مفاتیح آستله آسیلاحی ، استراتژی ، رهبری و شدت آن. هنگامی که انتخاب Renha Gervatha Ta Tasori به عنوان جذاب است Aftabi Sahel Ra Nashan Maidhed ، توسط Shama Hassi Khob Maybakhshad. علاوه بر این ، احساس وابستگی و همچنین وجود یک ارد ، به عنوان یک هدف ثانویه ، به عنوان توافق نامه ای وجود دارد که با نمایشگاه نمایشگاه Last Est ، یک مقصد هدفمند ، و همچنین خدمات ، و همچنین دیدگاه های وی در مورد میدید و شما ، به عنوان Dorn Khud Maikik خریداری می شود. با حق انتخاب آن نابود شد.این مکان همان مکان دایدا میشوند است که درایو هوشمندانه هاشت است. این یک عنوان دارد ، جایی که با Khudi Khud ، پسری دقیق ، Shama Ra Rahani Meikand بسته بندی شده بود:

و افتخار من حق رأی است که براساس عقیده سفر شمما است. هرچه رابط relationship شاما درید باشد ، چقدر آسان است که کندی ، چه رابط مسافرتی بیشتری داشته باشد ، و همچنین صفاریده صحیح به عنوان میخاوییدید بیدو کاری است ، و شاما من فرصت نادرید را بیشتر کرده ام.

دو ابزار قدرتمند ، اطلاعات و خدمات و همچنین محتوای بازار این حوزه است. در مورد باخ ، او به سمت جایی که در آن قرار دارد رفت ، مجله وی چت است و استفاده از آن به عنوان مقصد امکان پذیر نیست و جذابیت آن بهره مندی از Kenned است. صفحه اصلی مجله هال عکاسی:

در آنجا که نقداً به عنوان شاهد شمع می رویم به Shaddhayid ، انتخاب رنگ ، که در آن صفحه بود ، توسط Haman Ranghahai Khud ، Basayet Asi Ast و Ba Ranghahai Looi ، که در آنجا پارو نیز است ، مناسب برای دارند بود.

من به او خبرهای مجله ، Dana Kneid را برای او می گویم ، نظرات من مفید است ، و من داستان را انجام داده ام ، جمله ای از آنچه من در مورد آن گفته ام کجاست ، تا زمانی که قرار است به Dashid Basheed خود سفر کند ، فکر نمی کنم این برای شما بسیار مهم باشد و نمی خواهم آن را بدانم. بورسا آینکه دره هاربخش ، عقاید من ، تصمیم داد ره ، توسط خاد شمما و مارس مککانیم. در مورد Danid به عنوان یک سیستم ، و کل Boden de Factor مهم است ، اما از نظر محتوا یک بازار است ، زیرا این امر مبتنی بر این واقعیت است که به خوبی شناخته شده است.

Tamam Weighahai Kah Maitwan با اثربخشی Paro Expedia که به Danset ، Dar Hawazahi Bazaryab ، Est. آن را به عنوان یک دادند ، خریدار که Khud Meikandand را مرتب کرده و به موقع تنظیم شده است ، راهنمایی می کند و یک راهنما وجود دارد که از آن به عنوان آشتی دهنده استفاده خواهد شد.

افراد فقط در Khawandan ممکن است در همان زمان نمی آیند شما می توانید آن را در دست خود استفاده کنید امکان سفر با آن ، سفر به Shunde ، بدون شک وجود دارد ، اول ، من به عنوان Bray Razro ، دربار KOD ، O Hattel و حتی تاکسی Khoi می آیند. محتوای نظر او چیست؟ این موفقیت حاصل کاری منظم و تمیز است.

استراتژی محتوا چیست؟

ارائه‌ی یک تعریف یکپارچه از استراتژی سخت است اما بهتر است بگوییم که استراتژی مجموعه‌ای از تصمیمات شفاف و یکپارچه است به‌صورت زنجیره‌ای از مراحل تصمیم‌گیری و عمل است که هر مرحله، نتیجه‌ی مرحله‌ی قبلی است و نتیجه‌ی نهایی این چرخه‌ی تصمیم و عمل، رقابت موفق با دیگران است.

شما در هر کسب و کاری که دارید، لازم است استراتژی داشته باشید و این روزها سازمان‌ها نه تنها استراتژی‌های کوچکتری برای بازاریابی دارند، بلکه بازاریابی محتوایی آن‌ها هم تابع یک استراتژی واحد و منظم است.

استراتژیست‌های محتوا در سازمان‌ها کیفیت، حجم و نوع محتوا را مشخص می‌کنند؛ آن‌ها در زمان‌های مختلف پس از مشورت با سئومسترها، کار جدیدی را انجام می‌دهند یا با توجه به بازخوردهای تیم‌های CRM، کمپین‌ها یا فعالیت‌های ایمیل مارکتینگ‌ را طراحی می‌کنند. در برخی سازمان‌ها این کار توسط کارمندان متخصصی درون خود سازمان انجام می‌شود؛ اما هستند سازمان‌هایی که با توجه به مشغله زیاد، طراحی استراتژی بازاریابی محتوا را شرکت‌ها و گروه‌هایی خارج از خود سازمان می‌سپارند؛ به عنوان مثال شرکت فرانگر خود هم استراتژی تولید محتوای خود را دارد و هم برای آژانس‌های مختلف، پروژه‌های تولید محتوا و طراحی استراتژی محتوا را انجام می‌دهد.

اولین نکته که باید به آن توجه داشته باشید این است که هدف از استراتژی محتوا، محدود کردن دامنه‌ی وسیعی از فعالیت‌های محتوایی به فعالیت‌هایی هوشمندانه است که در وقت و هزینه برای تبلیغات، صرفه جویی شود. در نتیجه‎‌ی این محدودسازی شما به یک تقویم می‌رسید که بر اساس منابع مالی و انسانی موجود، باید برنامه‌ای زمانی برای فعالیت محتوایی خود طراحی کنید.

پایه و اساس استراتژی محتوایی شما باید مخاطبانتان باشد؛ در صنعت حساسی چون گردشگری که افراد دقت زیادی به خرج می‌دهند و تصمیم‌هایشان را با وسواس زیادی می‌گیرند، ایجاد ارتباط صحیح با آن‌ها بسیار ضروری است.

اگر یک آژانس گردشگری هستید که خدمات مسافرتی و مشاوره در زمینه‌ی گردشگری می‌رسانید، یا یک راهنمای تور هستید که قصد دارید تورهایی با ویژگی خاص برگزار کنید، یا حتی اگر وبسایتی برای فروش آنلاین بلیط هواپیما دارید، در ابتدا باید دایره‌ی مخاطبان خود را بشناسید تا متناسب با آن‌ها محتوا تولید کنید و در نهایت آن‌ها تصمیم بگیرند به مشتریان شما تبدیل شوند.

شناخت پرسونای مخاطب در این مرحله کاری ضروری است؛ به مجموعه ویژگی‌ها، ترجیحات و الگوهای فکری مخاطبان فرضی، پرسونای مخاطب گفته می‌شود. فرض کنید یک وب‌سایت فروش بلیط هستید؛ آیا شما بیلبورد خود را در ترمینال جنوب نصب می‌کنید یا در فرودگاه مهرآباد؟ اگر جواب سؤال برای شما بدیهی است، مثالی دیگر می‌زنیم. آیا اگر قصد دارید توری برگزار کنید و در آن به قله‌ی علم‌کوه صعود کنید، آیا ترجیح می‌دهید متن خود در مورد منطقه‌ی علم‌کوه را ادبی بنویسید یا به گونه‌ای بنویسید که چالش‌های مسیر صعود و ابزارهای فنی در آن توضیح داده شده باشد؟

هدفی که از طرح این دو مثال دنبال کردیم این بود که قبل از نوشتن، قبل از تولید عکس و قبل از گذاشتن پست اینستاگرامی خود، باید این سؤال را از خود بپرسید که “دوست دارم چه کسی این پست من را ببیند؟ شما باید آن فرد را انتخاب کنید و در مقابل آن برند خود و محتوای خود را به فردی تبدیل کنید که بهترین دوست آن فرد مخاطب است. هر محتوای شما باید این ویژگی را داشته باشد و با نفر معرف مخاطبانتان به راحتی دوست شود.

نیازهای مردم در شبکه‌های اجتماعی

این روزها افراد توسط اطلاعات زیادی بمباران می‌شوند؛ اما برای یک آژانس فعال در حوزه‌ی گردشگری بسیار مهم است که بداند مخاطبانش در شبکه‌های اجتماعی و حتی فضای وب به دنبال چه محتوایی هستند. در این بخش چند مورد از نیازهایی که افراد دارند را بررسی می‌کنیم.

افراد در فضای مجازی به اطلاعات و محتواهایی که در لحظه زندگی کردن را به آن‌ها یادآوری کند، لذت می‌برند. این ویژگی بهترین فرصت برای فعالان و آژانس‌های گردشگری است تا با تأکید بر زیبایی‌های طبیعت یا دیدن فرهنگ‌های جدید و آشنایی با تاریخ آن‌ها، در لحظه زندگی کنند و برای مدتی کوتاه از دغدغه‌های زندگی فارغ شوند.

هیچ بعید نیست که اولین افرادی که برای لذت بردن سفر کرده‌اند همین قصد را داشته‌اند تا از فضای کار و زندگی روزمره خارج شوند و سعی کنند فقط از لحظات خود لذت ببرند.

داستان سرایی همیشه برای مردم جذاب است و در طول تاریخ انسان‌ها به داستان‌ها و شنیدن آن‌ها علاقه‌ی زیادی نشان داده‌اند. خبر خوب این است که در حوزه‌ی گردشگری به عنوان یک آژانس می‌توانید داستان‌های زیادی را مطرح کنید. شما می‌توانید برای معرفی مقصدی گردشگری از سرگذشت یک سری افراد استفاده کنید. تمام ما ایرانی‌ها از کتاب اجتماعی کلاس سوم و از طریق خانواده‌ی آقای هاشمی با دو شهر نیشابور و کازرون آشنا هستیم و این اهمیت داستان سرایی را نشان می‌دهد.

سعی کنید نوستالژیک باشید! هر محتوایی که خاطرات دوران کودکی و نوجوانی را برای افراد زنده کند، مورد استقبال است. فکر کردن به خاطرات خوب گذشته و یا حتی خاطرات مدرسه‌ برای افراد جذاب است. با مثالی که در بالا زدیم و عکسی که به آن ضمیمه کردیم، شما هیجان زده شدید و از خواندن آن لذت بردید. این قدرت کار نوستالژیک است.

افراد به‌طور غریزی به دنبال ارزش‌ها هستند و خبر خوب این است که صنعت گردشگری ضامن توسعه‌ی پایدار است. شما می‌توانید محتوایی تولید کنید و در آن بر اهمیت توسعه‌ی پایدار، توسعه‌ی روستایی و حفاظت ار محیط زیست و حیات وحش تأکید کنید. خوشبختانه در ایران اهمیت دادن به محیط زیست و حفظ حیات وحش و تنوع گونه‌های جانوری بسیار از گذشته بیشتر شده است و مردم علاقه‌ی زیادی به مشارکت در حفظ محیط زیست نشان می‌دهند. ناگفته نماند که محیط زیست و تنوع فرهنگی ایران همین منبع درآمد خود آژانس‌هاست و لازم است با محتوا به افراد این اهمیت را یادآوری کنید.

محتوایی که لبخند را بر لب مخاطب جاری کند همیشه مورد استقبال است. حتماً سعی کنید که محتوایتان جذاب باشد و خشکی آن را با جایگزین کردن کلماتی ساده می‌توانید تأمین کنید. مثلاً اگر به جای زیرشلواری بنویسید پیژامه همان هدف را رسانده‌اید اما متن شما خنداننده بوده است. البته مراقب باشید مرز دلقک بودن را رد نکنید! شما به عنوان یک آژانس مسافرتی دارای یک شخصیت حقوقی هستید و باید مخاطب و مشتری، شما را در برخی زمینه‌های زندگی خود الگو قرار دهد.

یک آژانس گردشگری می‌تواند افراد را شگفت زده کند. این اتفاق مخصوصاً در مورد ایران با تمام شگفتی‌های فرهنگی و طبیعی که دارد سخت نیست. کافی است به جنگل‌های هیرکانی به عنوان قدیمی‌ترین موجودات زنده و تنها باقیماندگان عصر یخبندان اشاره کنید. یا به فرهنگ و آداب و رسوم هر منطقه از ایران اشاره کنید، مخاطبانتان را شگفت زده خواهید کرد.

ایده‌های تولید محتوا

شما می‌توانید با توجه به روند فعالیت‌های روزمره، هفتگی، ماهیانه و یا سالیانه خود، سوژه‌هایی خبرساز را شناسایی و ردیابی کنید و با بهره‌برداری از این مفاهیم، یک جریان خبری و روابط عمومی مؤثر پیرامون شرکت یا برند و فعالیت خود ایجاد کنید؛ در ادامه، ۲۰ مورد از ایده‌هایی خبری که کسب‌وکارهای فعال در حوزه صنعت هوایی و گردشگری می‌توانند با اتکا به آن‌ها پیرامون خود جریان خبری ایجاد کنند را بیان می‌کنیم که می‌تواند شما را در امر تولید خبر و اطلاع‌رسانی خدمات خود یاری کند.

به محتوایی که در آن کلمه‌ی “چگونه” قرار دارد، محتوای سبز می‌گویند. این گونه محتواها برای مخاطبان ارزشمند است و آن را دنبال می‌کنند.

سعی کنید از سفرها، فعالیت‌ها و حتی ورود و خروج مالی خود گزارش تهیه کنید و در قالب متن، اینفوگرافی و جداول ارائه دهید. با این کار مخاطبان حس می‌کنند بیشتر شما را می‌شناسند و در بلند مدت اسم شما را به خاطر می‌سپارند.

بصورت منظم یا غیر منظم، نظرسنجی‌های از محصولات خود و حتی در مورد فعالیت‌های محتوایی خود قرار دهید. این کار باعث می‌شود مخاطبان ارزش و اعتباری که برایشان قائل هستید را درک کنند و مشتری پروپا قرص برند شما شوند.

برخی اوقات محتواهایی قرار دهید و به مخاطبان آموزش دهید چگونه می‌توانند از مشتریان شما باشند. به عنوان مثال ویدیویی ساده از مراحل ثبت آنلاین بلیط خود قرار دهید. یا ایده‌های خلاقانه‌تری وجود دارند از جمله اینکه یک تایم لپس آموزشی تهیه کنید که افراد از نزدکی‌ترین ایستگاه مترو چگونه می‌توانند به دفتر شما برسند.

گاهی اوقات می‌توانید محتوایی تهیه کنید که مقداری تحلیل باشد. البته این گونه محتوا مخاطبان خاص خود را دارد. مثلاً این موضوع را تحلیل کنید که آیا توسعه‌ی توریسم باعث چه اثرات مثبت و منفی بر طبیعت یا جامعه‌ی مقصد می‌شود.

تصاویر جشن‌هایی که در آژانس خود برگزار می‌کنید را به اشتراک بگذارید! باور کنید کاربران بیشتر به برند و آژانس شما علاقه‌مند می‌شوند.

برای برند خود یک تاریخچه تهیه کنید و با تصاویر و ویدیوهایی جذاب آمیخته کنید تا مخاطبان را بیشتر با شما درگیر کند.

محتواهای قدیمی خود را بررسی کنید و پست‌هایی را که هیچ ترافیکی ندارند و قدیمی شده‌اند یا غیر مرتبط هستند را بازنشر، بازسازی یا بازآفرینی کنید. در مورد این سه کلمه در بخش بعدی توضیح می‌دهیم.

پادکست‌ها محتواهایی جذاب هستند که شما می‌توانید از آن‌ها بهره برید تا برند خود را جا بیندازید. اما باید بسیار مراقب استفاده از پادکست‌ها باشید زیرا شمشیر دو لبه هستند و پادکستی ضعیف را بهتر است که به هیچ وجه شروع نکنید. اما در صورتی که بتوانید ایده‌ی مناسبی را عملی کنید، پادکست می‌تواند در برندینگ شما بسیار قدرتمتد ظاهر شود.

به شما توصیه می‌کنیم همیشه لینکی در سایت خود داشته باشید که تورهای ویژه یا بلیط‌های ویژه را نشان دهد. این لینک نه تنها از لحاظ بصری مخاطبانتان را جذب می‌کند، بلکه آن‎‌ها را ترغیب می‌کند تا روی این لینک کلیک هم بکنند.

گاهی اوقات به آموزش برخی مفاهیم بپردازید. به عنوان مثال انواع چمدان‌ها و کوله پشتی‌های مناسب برای هر سفر را پیشنهاد دهید یا برخی ابزار بسیار مهم در سفر را لیست کنید و در سایت، کانال تلگرام یا صفحه‌ی اینستاگرام خود قرار دهید. این کار باعث می‌شود شما در دید مشتریانتان یک برند آموزنده و مهران باشید.

کمپین‌هایی راه بیاندازید که مشتریانتان خودبخود برند شما را تبلیغ کنند. به عنوان مثال می‌توانید خاطرات خوب مشتریان از برخورد مهمانداران هواپیما را در سایت خود قرار دهید یا رفتار محیط زیست دوستانه‌ی یکی از مسافران تورهایتان را به رشته تحریر در بیاورید. تصور کنید با این کار چه سودی به کل صنعت می‌رسانید و چقدر در دید افراد و سازمان‌ها قرار خواهید گرفت.

یکی از مهم‍‌ترین فعالیت‌ها در این صنعت، ایجاد یک هشتگ مخصوص به خودتان است. برای این کار شما باید در ابتدا محتوایی قدرتمند حول آن هشتگ داشته باشید و مخاطبان، این هشتگ را در شبکه‌های اجتماعی مختلف مشاهده کنند. پس از این مرحله شما می‌توانید از آن‌ها بخواهید تا در زیر پست‌های مرتبط، هشتگ شما را استفاده کنند. برای ترغیب بیشتر افراد به این کار می‌توانید جول این فعالیت مسابقه هم تعیین کنید. به عنوان مثال در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت خود تبلیغ کنید که به بهترین متن، عکس یا ویدیویی که در طول این هفته از هشتگ ما در متن آن استفاده کرده باشد، به قید قرعه جایزه‌ای اهدا می‌کنیم. به جایزه‌ای بهتر از اهدای یکی از تورهای خود یا بلیط هواپیما یا کتابی در حوزه گردشگری نمی‌توانید که خود به نوعی یک تبلیغ جداگانه هم باشد.

افراد چارت‌ها و مقایسه‌ها را دوست دارند. برای بررسی و مقایسه انواع محصولات و خدماتی که ممکن است برای مخاطبان شما جالب باشد، زمان بگذارید. به عنوان مثال می‌توانید ویژگی‌های دو جاذبه از یک شهر را با هم در یک چارت مقایسه کنید. یا می‌توانید خدماتی که ایرلاین‌های مختلف داخلی و خارجی ارائه می‌دهند را بصورت اینفوگرافی، نمودار یا تصویر به مشتریان ارائه کنید.

یادتان باشد که موج سواری خبری ابزاری است که تیغی برنده دارد. اگر توان مقابله با جریان‌های شبکه‌های اجتماعی را دارید، می‌توانید از این نوع محتواها ایجاد کنید. به عنوان مثال تورهای مخصوص جام جهانی یا مسابقات آسیایی برگزار کنید، یا در پادکست‌ها و محتواهای خود به اتفاقاتی که این اواخر در اروپا، آمریکا یا خاورمیانه رخ داده است، اشاره کنید. یادتان باشد که تولید محتوا بر اساس مرگ شخصیت‌های معروف می‌تواند شما را تا اوج بالا ببرد یا شما را به کلی از بازار حذف کند.

از پشت صحنه‌ی کسب‌وکار خود گزارشی تصویری یا ویدیویی تهیه کنید؛ به عنوان مثال ویدیوهایی جذاب از ابتدا تا انتهای کارهای اجرایی یک تور را تهیه کنید و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

در تاریخ‌های خاص، نحوه‌ی فعالیت خود را تغییر دهید. به عنوان مثال توری برگزار کنید به مناسبت روز جهانی دوقلوها که فقط دوقلوها بتوانند در این تور شرکت کنند. یا توری را برگزار کنید که همزمان با تولد نیما یوشیج، در منطقه‌ی یوش و بلده برگزار شود. این قبیل تورها را حتماً سعی کنید با یک تم فرهنگی مناسب و در عین حال جذاب برگزار کنید و در محتوای خود بر این نکته تأکید کنید.

در سایت خود بخشی را قرار دهید که در آن مشتریان تورهای پیشنهادی خود را ارائه دهند. این کار را می‌توانید در قالب یک کمپین هم به انجام برسانید. مثلاً از افراد بخواهید تور مورد نظر خودشان را پیشنهاد دهند و در یک مشابقه شرکت کنند. در نهایت به برنده، تور خودش را جایزه دهید!

سعی کنید بصورت هفتگی، محتوایتان یک تم واحد داشته باشد. به عنوان مثال هفته‌ای را به شهری خاص، هفته‌ای دیگر را به یک دسته از جاذبه‌های طبیعی و هفته‌ای را به گردشگری غذایی اختصاص دهید.

همیشه سعی کنید علاوه بر جذب مشتری و مخاطب، افراد را به کار در شرکت و آژانس خود ترغیب کنید. برای این کار می‌توانید محتوایی تولید کنید که از مزایای کار در آژانس خود بگویید. این کار برند شما را نیز تقویت می‌کند.

اثرگذاری بهتر محتوا

محتوای شما زمانی اثر مناسبی بر مخاطب می‌گذارد که در تهیه و انتشار آن نکات دیگری را مد نظر قرار دهید. مخاطبان محتوا بدون شک با اختلاف زیادی مهمترین عنصر در برندینگ شما هستند. این مسأله در مورد آژانس‌های مسافرتی بسیار بیشتر خود را نشان می‌دهد. اما گاهی اوقات بهتر دیده شدن و حتی نادیده گرفتن دلخواه مشتری و مخاطب نیز می‌تواند به شما کمک کند. در اینجا چند عنصر را معرفی می‌کنیم برخی از آن‌ها بصورت مستقیم با مخاطب در ارتباط است، برخی بصورت نسبی و یک مورد با مخاطب سروکاری ندارد.

این دو حرف کوتاه‌ شده‌ی عبارت User Interface است و معنای آن ظاهر و نمایش نهایی به مخاطب است. UI شامل رنگ‌بندی سایت شما، فونت نوشته‌های شما و ترکیب چینش عناصر صفحه‌ی وبسایت شما است.

UI یک نوع محتواست که مخاطبان بصورت ناخودآگاه از محتوای شما می‌گیرند. تأثیر رنگ‌ها بر احساسات و حتی نحوه‌ی تصمیم گیری افراد این روزها اثبات شده است. بنابرین اگر هدفتان اجرای توری بسیار شاد است، لازم است رنگ ‌های موجود در صفحه‌ی محتوای آن را بیسار شاد انتخاب کنید. یا اگر توری برای دیدن شکنجه‌گاه‌های ساواک برگزار می‌کنید، شاید رنگ صورتی جایی در کاور شما نداشته باشد.

این کلمه هم کوتاه شده‌ی عبارت User Experience  است که معنای آن تجربه‌ی کاربر است. در تجربه‌ی کاربر عناصری از صفحه‌ی وبسایت یا وبلاگ شما اهمیت پیدا می‌کند که کاربر مستقیم با آن‌ها درگیر است. به عنوان مثال فیلدی که در آن می‌خواهد عبارت مورد نظر خود برای جستجو را وارد کند یا جاهایی از صفحه که مخاطب باید کلیک کند. در یک کلام هرجایی که مخاطب بخواهد علاوه بر خواندن و دیدن محتوا، بر روی صفحه‌ی مورد نظر فعالیتی انجام دهد، در حوزه‌ی UX است.

این روزها ابزارهایی مانند hotjar می‌توانند شمایی از رفتار کاربران در صفحات مختلف وب شما را بدست دهند. طبق این تعریف آیا کامنت‌های اینستاگرام یا وبسایت شما، جزو UX هستند؟

میکروکپی در اصل نوعی محتواست و مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت شما را راهنمایی می‌کند. مواردی از قبیل “کلیک کنید”، “خطایی رخ داده است”، “با مدیر سایت تماس بگیرید”، “جستجو کنید” و … را می‌توانید با ترفندهای میکروکپی به محتوایی یونیک و زیبا تبدیل کنید که خشم و ناراحتی مخاطبتان را به لبخندی بر لب تبدیل کند. کدام یک از موراد زیر زیباتر است؟

بازاریابی ایمیلی

در بازاریابی ایمیلی شما به دنبال فروش مستقیم نیستید بلکه می‌خواهید حضور و پویایی خود را به مشتریان قبلی یا کسانی که در سایت شما ثبت نام کرده‌اند اطلاع دهید.

احتمالاً شما هم با تعداد بیشماری از ایمیل‌ها در پوشه‌ی اسپم خود مواجه شده‌اید؛ این گونه ایمیل‌ها بیشتر از آن‌ که مشتری را به حضور در سایت شما و خرید از شما ترغیب کند باید دارای محتوایی باشد که ارزش مشتری را به آن‌ها یادآوری کند؛ به عنوان مثال به کاربران سایت خود ایمیل بزنید و به آن‌ها بگویید که از داشتن آن‌ها حس خوبی دارید و به این بهانه به آن‌ها روی یکی از تورهایتان تخفیف دهید؛ همچنین می‌توانید آخرین مقالات سایتتان را در قالب یک فایل پی‌دی‌اف یا روزنامه الکترونیکی درآورید و برای مشتریان خود بفرستید. این گونه کارهای ساده بسیار تأثیرگذار هستند اما در عین حال ممکن است برای برخی از کاربرانتان آزاردهنده باشد؛ بنابرین کسب اجازه مرتب از کاربران برای ارسال ایمیل بسیار زیباست و آن‌ها را راضی نگه می‌دارد.

در بازاریابی کامنتی شما با اکانت آژانس یا شرکت خود یا اگر یک راهنمای گردشگری هستید، با اکانت رسمی و شخصی خود می‌توانید در زیر پست‌های مربوط به حوزه گردشگری فعال باشید و تبادل نظر کنید و اگر کسی راهنمایی لازم داشت، به او کمک کنید.

در بازاریابی کامنتی باید اصل بی‌طرفی را رعایت کنید و فقط یک آموزنده‌ی مهربان باشید نه یک صاحب کسب‌وکار که می‌خواهید خدمات خود را بفروشید. البته ممکن است شما بصورت مستقیم در کامنت‌ها، برای تور خود یا خدمات خود تبلیغ کنید که مانعی ندارد؛ اما مطمئن باشید تأثیر یک آموزگار بی چشم داشت در برندینگ فوق‌العاده است.

سئو بر گرفته از عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است. درواقع به پروسه بهینه سازی سایت و همچنین تمام محتوای موجود در آن به صورتی که بتواند در نتایج ارگانیک موتورهای جستجوگر از قبیل گوگل، بینگ، یاهو و … رتبه خوب یداشته اشد، سئو گفته می‌شود. فاکتورهای زیادی در سئوی سایت شما تأثیرگذار هستند؛ از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینک‌های ورودی به سایت شما، جزوی از سئو هستند.

حدود ۶۷ درصد کلیک‌ها در نتایج گوگل، در صفحه‌ی اول و بین ۵ لینک اول رخ می‌دهد. بنابرین شما به عنوان یک آژانس در رقابت با سایر آژانس‌ها باید سعی کنید، رتبه بهتری در نتایج موتورهای جستجوگر پیدا کنید.

محتوای قدیمی

بحث اصلی بازاریابی محتوایی، تولید محتواست اما هنگامی که از استراتژی محتوایی صحبت می‌کنیم، بی‌شک استفاده از محتواهای قبلی نیز بسیار اهمیت می‌یابد. شما باید این را بدانید که هرچقدر برای محتواهای قدیمی خود وقت گذاشته باشید، باز هم می‌توانید آن‌ها را بهبود بخشید و با صرف زمان کمتری، نتیجه‌ای برابر با تولید محتوای جدید بدست آورید. در اینجا ما چهار استراتژی که می‌توانید در قبال محتوای قدیمی خود اتخاذ کنید را با ذکر مثال‌هایی مناسب از صنعت گردشگری، بسط می‌دهیم

شما در بازنشر نیازی ندارید که تغییری را اعمال کنید. بلکه محتوایی را که قید زمان در آن وجود ندارد و برای زمان‌های مختلف کاربرد دارد، مجدداً ارسال می‌کنید. به عنوان مثال شما در اینستاگرام خود یک اینفوگرافی در رابطه با غذایی محلی منتشر کرده‌اید یا تصویری از یک اقامتگاه بومگردی در کانال تلگرام خود گذاشته‌اید و بعد از مدتی تصمیم می‌گیرید همسو با سیاست خود آن تصویر را مجدداً نمایش دهید. در این صورت شما فقط آن عکس را مجدداً در کانال یا صفحه‌ی خود قرار می‌دهید و نیاز به تغییراتی اساسی ندارید.

در بازسازی محتوا، لزومی ندارد که شکل محتوا عوض شود بلکه تغییراتی که مد نظر دارید را اعمال می‌کنید. از ویرایش یک مقاله گرفته تا اضافه کردن عنصری به یکی از عکس‌های خود جزو بازسازی محتوا قرار می‌گیرند. به عنوان مثال شما در گذشته عکسی را منتشر کرده‌اید که در آن تور خود و ویژگی‌های آن را ارائه داده‌اید و اکنون پس از چند ماه قصد دارید همان تور را اجرا کنید به تغییری که در تاریخ اعمال می‌کنید، باسازی گفته می‌شود.

کاری که در بازآفرینی انجام می‌دهید، تغییراتی اساسی است که بطور کلی در دوسته قرار می‌گیرد. اول اینکه شما یا مخاطبان خود را تغییر می‌دهید، یا قالب محتوای خود را.

در تغییر فرم محتوا، شما به عنوان مثال مجموعه‌ای از پست‌های قدیمی خود را درون یک فایل بصورت یک روزنامه الکتورنیکی تجمیع می‌کنید و در تلگرام یا وبسایت خود انتشار می‌دهید. به عنوان مثال شما می‌توانید یک کتاب کامل از پست‌هایی که در مورد آثار تاریخی استان کرمان نوشته‌اید، جمع‌آوری کنید. همچنین می‌توانید مجموعه‌ای از عکس‌های خود در مورد یک استان را با صداگذاری و سایر ترفندهای ویدیویی، به یک ویدیویی جذاب تبدیل کنید.

در تغییر مخاط کاری که انجام می‌دهید این است که با افزودن یا کاستن برخی ویژگی‌ها به محتوای خود، آن را مناسب افراد و اقشار مختلف می‌کنید. به عنوان مثال می‌توانید محتوایی را که در مورد هر شهر تولید کرده‌اید، به گونه‌ای تغییر دهید که علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی یا اثار فرهنگی و تاریخی را مورد خطاب قرار دهد. در تغییر مخاط کاری که انجام می‌دهید این است که با افزودن یا کاستن برخی ویژگی‌ها به محتوای خود، آن را مناسب افراد و اقشار مختلف می‌کنید. به عنوان مثال می‌توانید محتوایی را که در مورد هر شهر تولید کرده‌اید، به گونه‌ای تغییر دهید که علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی یا اثار فرهنگی و تاریخی را مورد خطاب قرار دهد.

این واقعیت که برخی محتواهای شما قابل بازنشر، بازسازی یا باآفرینی نیستند، واقعیتی تلخ است اما باید قبول کنید که چنین محتوایی وجود دارد. سیاستی که می‌توانید نسبت به این نوع محتوا داشته باشید این است که یا آن‌ها را حذف کنید و یا به حال خود بگذارید. برخی از محتواهایی که قبلاً تهیه کرده‌اید ممکن است منسوخ شده باشند و در زمان حاضر، حاوی اطلاعات غلطی باشند.

هیچ‌گاه فریب این را نخورید که این محتوا هنوز هم بازدید دارند و به سایت شما یا کانال شما در تلگرام مخاط می‌آورند. این گونه محتوا دارای اطلاعاتی غلط هستند و باید به سرعت حذف شوند؛ زیرا مخاطب با مواجهه با آن‌ها برند شما را برندی غیر قابل اطمینان و منسوخ می‌شناسد. بنابرین از حذف محتوای نامناسب به هیچ وجه دچار تردید نشوید.

نظم در بازاریابی محتوایی

نظم در بازاریابی محتوایی شامل بخش‌های زیادی می‌شود؛ از نظم در ارسال مطالب گرفته تا نظم در قالب‌بندی هر محتوا و یا نحوه‌ی قرارگیری محتوا در صفحات مختلف بر مخاطب اثرگذار است. در این بخش چند نمونه از نظم را به‌صورت خلاصه ارائه می‌کنیم.

محتوای خود را دسته‌بندی کنید. این دسته‌بندی در وب‌سایت شما خود را در منوها نشان می‌دهد و در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید با استفاده از هشتگ‌ها، آن‌ها را مرتب کنید.

سعی کنید یک روند منطقی برای گذاشتن پست وبلاگ در سایت خود داشته باشید. این کار نه تنها میزان درگیری مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ بلکه بر روی سئوی سایت هم اثر می‌گذارد.

محتواهای خود را در یک فرمت و یک قالب در بیاورید؛ به عنوان مثال در صفحه‌ی معرفی شهرها یا کشورها و یا جاذبه‌ها، سعی کنید که ساختار متن و پاراگراف‌ها و حتی عنوان‌ها یکسان باشد؛ این کار به برندینگ شما خیلی کمک می‌کند.

در چیدمان عناصر هرکدام از صفحات خود سعی کنید نظم را رعایت کنید. اگر برای یک شهر نقشه و راه دسترسی را در سمت چپ تصویر نشان می‌دهید، سعی کنید برای تمام محتوای آن دسته‌بندی خود، نقشه را در سمت چپ تصویر نشان دهید.

اینفوگرافی‌های خود را با یک قالب مشخص ارائه دهید. اگر سایز تصویر شما مربعی است، سعی کنید همیشه این سایز را حفظ کنید؛ برای این کار ایده‌های زیادی می‌توانید پیاده‌سازی کنید به عنوان مثال می‌توانید به عکسی که مستطیلی است، محتوایی دیگر اضافه کنید تا در نهایت مربعی به دست برسد. این کار را می‌توانید با استخدام یک نفر گرافیست حرفه‌ای انجام دهید.

در ویدیوهای خود از نمایه‌ها، صداها و رنگ‌بندی‌های واحد استفاده کنید به عنوان مثال اگر شخصیت‌هایی را برای یکی از ویدیوهای خود معرفی می‌کنید، سعی کنید همین شخصیت یا حداقل شکل ظاهری او را در ویدئوی دیگرتان استفاده کنید.

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: همه چیز در مورد بازاریابی محتوا!

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا