سلامتی و پزشکی

همه چیز درباره‌ی مکمل‌ های غذایی

تاریخ ارسال:

17 جولای 2021

امروزه مکمل های غذایی به بخشی ضروری در حفظ و بهبود سلامتی ما تبدیل شده اند. بسیاری از ما به توصیه پزشکان یا به میل خود از مکمل های غذایی استفاده می کنیم ؛ با این وجود تعداد کمی از مردم اطلاعات کاملی در مورد انواع مکمل های غذایی دارند و حتی برخی از افراد این محصولات را با داروهای درمانی اشتباه می گیرند! بنابراین ، در این مقاله در مجله Medical Health Apple ، ما یک عکس از مکمل غذایی زیر ذره بین را می گیریم و تمام اطلاعاتی را که باید در مورد آنها بدانید به شما نشان می دهیم ؛ با ما همراه باشید.

مکمل های غذایی چیست؟
مکمل های غذایی ، که به عنوان مکمل های غذایی یا مکمل های غذایی نیز شناخته می شوند ، برای تهیه موادی ساخته شده اند که ممکن است به اندازه کافی از رژیم خود دریافت نکنیم. این مکمل ها شامل ویتامین ها ، مواد معدنی ، گیاهان ، پروتئین ، اسیدهای آمینه و آنزیم ها هستند. مکمل های غذایی به صورت قرص ، کپسول ، پودر مکمل یا نوشیدنی های مایع تولید و عرضه می شوند.

برخی از مکمل ها که بیشتر از سایر مکمل ها استفاده می شوند ممکن است حاوی ویتامین های D ، E و B ، کلسیم و آهن ، کوآنزیم ها از جمله کوکی ها (CoQ10) و گیاهان دارویی از جمله اکیناسه ، اکیناسه و سیر باشند. و روغن ماهی.
شناسه تکمیلی
همه محصولات مکمل دارای برچسب یا شناسه مکمل های غذایی هستند. شناسه شامل انواع مواد موجود در مکمل ، تعداد مواد موجود در هر مکمل و لیستی از سایر مواد افزودنی است. بعضی از مکمل ها همچنین دارای برچسب هایی در مورد نحوه استفاده و میزان استفاده از آنها هستند.
مکمل های غذایی چه کاربردهایی دارند؟
درک هدف از مکمل های غذایی و افرادی که آنها مصرف می کنند یکی از مهمترین موارد مکمل های غذایی است. هیچ یک از این مکمل ها نمی توانند جایگزین یک رژیم غذایی سالم شوند.همانطور که از نامش پیداست ، آنها مکمل رژیم روزانه شما هستند.
یک رژیم غذایی سالم شامل مقدار زیادی میوه ، غلات کامل ، منابع پروتئینی و چربی های سالم است. هر یک از این مواد مغذی حاوی مواد مغذی و آنزیم هایی هستند که برای سلامتی و عملکرد ضروری هستند. اگر بدن از طریق علائم خاص یا آزمایشات پزشکی فاقد مواد مغذی یا آنزیم است ، توصیه می شود از این مکمل ها تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه استفاده کنید تا این کمبود را جبران کنید.
اثربخشی مکمل های غذایی
برای برخی از افراد ، علیرغم دریافت مواد مغذی ، به دلایلی مانند سو ind هاضمه یا جذب ناقص غذا ، آنها به فوریت نیاز به استفاده از مکمل های غذایی در رژیم روزانه خود دارند. به عنوان مثال ، کلسیم و ویتامین D نقش اساسی در حفظ سلامت استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان دارند ، یا مصرف اسید فولیک در دوران بارداری می تواند خطر ابتلا به برخی ناهنجاری های جنین را تا حد زیادی کاهش دهد. علاوه بر این ، مصرف کپسول روغن ماهی ممکن است به پیشگیری یا کنترل بیماری های قلبی کمک کند.بنابراین ، تأثیر مکمل های غذایی بر سلامتی غیرقابل انکار است. این مکمل ها نه تنها می توانند نیاز ما به مواد کمبود بدن را برآورده کنند ، بلکه در درمان بسیاری از بیماری ها نیز نقش مهمی دارند.
نکات ایمنی و خطرات استفاده از مکمل های غذایی
بسیاری از مکمل های غذایی حاوی مواد موثری هستند که برای اندام های بدن مفید یا گاهی مضر هستند. بنابراین ، عوارض جانبی سوverse مکمل های غذایی نامناسب همیشه باید در نظر گرفته شود. توجه به این نکته مهم است که مکمل های غذایی هرگز نمی توانند منبع کامل و کافی بسیاری از مواد مغذی ضروری در یک رژیم غذایی سالم باشند و همچنین نمی توانند جایگزین داروهای تجویز شده توسط پزشک شوند.
استفاده همزمان از مکمل های مختلف و داروهای خاص در شرایط خاص ممکن است منجر به تداخل دارویی شود که در بسیاری از موارد خطرناک است. برخی از برجسته ترین نمونه های این تداخلات دارویی عبارتند از:

ویتامین K می تواند اثر رقت وارفارین (یا کومارین) را کاهش دهد. بیمارانی که هر روز نیاز به مصرف وارفارین دارند باید توجه ویژه ای به برچسب ویتامین K هر مکمل غذایی که مصرف می کنند داشته باشند و با پزشک یا داروساز مشورت کنند.

ترکیب وارفارین یا آسپرین با جینکو یا ویتامین E سرعت رقت خون را افزایش می دهد و بیماران را در معرض خطر خونریزی داخلی قرار می دهد.

مصرف مکمل St. John’s Wort می تواند میزان تجزیه بسیاری از داروها را افزایش داده و از این طریق اثربخشی آنها را کاهش دهد (به عنوان مثال بسیاری از داروهای ضد افسردگی ، داروهای ضد HIV ، داروهای صرع و قرص های ضد بارداری).

مکمل های آنتی اکسیدانی مانند ویتامین C و E می توانند اثر بخشی برخی از داروهای شیمی درمانی را کاهش دهند.

برخی از مکمل ها باید دو تا سه هفته قبل از جراحی قطع شوند.

مصرف برخی مکمل ها مانند آهن و کلسیم می تواند در جذب برخی داروها (مانند آنتی بیوتیک ها) اختلال ایجاد کند ، بنابراین باید بین مصرف آنها فواصل مناسبی وجود داشته باشد. از پزشک یا داروساز خود کمک بگیرید.

برخی از مکمل ها می توانند مسمومیت یا عوارض جانبی ایجاد کنند. به عنوان مثال ، مصرف بیش از حد ویتامین A می تواند باعث آسیب کبدی ، سردرد ، کاهش قدرت استخوان یا ناهنجاری های جنین شود. مصرف زیاد آهن می تواند باعث حالت تهوع ، استفراغ یا آسیب کبدی شود.

لازم به ذکر است که برچسب های مکمل های غذایی می توانند حاوی ادعاهای مختلفی برای بهبود سلامت یا پیشگیری از بیماری باشند و این برچسب لزوماً نشان دهنده تأیید این ادعاها توسط FDA نبوده و گاهی تأیید نشده است. بنابراین ، عبارت ذکر شده در برچسب هیچ سابقه علمی ندارد.
برخلاف داروهای تجویز شده ، مکمل های دارویی برای ورود به بازار نیازی به تأیید FDA ندارند. بنابراین ، مصرف کنندگان مکمل های غذایی باید توجه ویژه ای به استفاده یا عدم استفاده از این مکمل ها داشته باشند و با پزشک یا داروساز خود مشورت کنند.
کلمات اخر
مکمل های غذایی حاوی موادی هستند که بدن برای عملکرد مناسب بدن لازم است.این مکمل ها به صورت قرص ، پودر ، آمپول یا مایعات خوراکی وجود دارند و مصرف آنها می تواند به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند. با این حال ، مکمل های غذایی نباید به طور سرسری مصرف شوند ، زیرا استفاده نادرست از برخی از این مکمل های غذایی می تواند اثرات سلامتی داشته باشد و بسیاری از مکمل های غذایی برخی از تداخلات دارویی با داروهای تجویز شده را دارند.
دکتر داروساز_محبوبه مشایخی
منبع:
FDA ، سازمان غذا و دارو ایالات متحده نکاتی برای مصرف مکمل های غذایی.
NIH (م Nationalسسات ملی بهداشت) ، برای تقویت دانش و درک مکمل های غذایی.

منبع اصلی مسئولیت کلیه محتوای وب سایت را بر عهده دارد و بانک مشاغل Infojab مسئولیتی در قبال مطالب آن ندارد.

دکمه بازگشت به بالا