سلامتی و پزشکی

هرآنچه که درباره کرونا دلتا یا کرونا هندی باید بدانید

گسترش یک سویه جدید از ویروس کرونا به نام دلتا کرونا موج جدیدی از نگرانی را در بین مردم و متخصصان تغذیه در سراسر جهان ایجاد کرده است. بر اساس شواهد موجود ، این نوع جهش تاج نسبت به سایر انواع ویروس ها مسری است و علائم شدیدتری ایجاد می کند. اما غیر از این ، Crown Delta چیست و ما چه چیزی را در مورد آن می دانیم؟ در این مقاله ، بر اساس آخرین اطلاعات پزشکی ، می خواهیم همه آنچه را که باید در مورد Delta Corona بدانید شرح دهیم. با ما بمان.

Delta Corona یا Corona هند چیست؟
Delta Corona ، معروف به Corona B.1.617.2 ، اولین بار در هند کشف شد ، اما طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی در بیش از 70 کشور جهان پیدا شده است. جهش ژنتیکی ذاتی ویروس ها است و به هیچ وجه مشکل جدیدی نیست. در واقع ، همه جهش ها خطرناک یا نگران کننده نیستند و تاج قبلاً بارها جهش یافته است.
با این حال ، خطرناک ترین جهش های ویروس عبارتند از آلفا (اولین بار در انگلستان شناسایی شد) ، بتا (اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد) ، گاما (اولین بار در برزیل شناسایی شد) و نوع دلتا ، که جهش های دیگر هستند. تاج ها متفاوت است.

پروتئین سنبله عنصر نقطه ای است که به ویروس تاج تاجی شکل می دهد و خاصیت دلتا کرونا یا جهش تاج هند مربوط به این قسمت است. این پروتئین های سنبله مانند قلاب هایی هستند که باید گیرنده های بدن انسان را پیدا کرده و به آنها بچسبند. تحقیقات نشان داده است که این قلاب ها به گیرنده هایی موسوم به ACE-2 متصل می شوند. وقتی پروتئین های سنبله بتوانند باز شوند و وارد سلول ها شوند ، با تکثیر کد ژنتیکی ویروس ، عفونت گسترش می یابد.
برخی جهش های کلیدی تاج ، مانند E484Q ، L452R و P614R ، اتصال پروتئین های سنبله به گیرنده های ACE-2 را بسیار آسان می کنند. این بدان معنی است که این نوع ویروس کرونا می تواند بدن را آلوده و سریعتر از انواع دیگر تکثیر کند و همچنین به راحتی از سیستم ایمنی بدن فرار کند.
تاج دلتا مسری
بیشتر مطالعات حاکی از آن است که تاج دلتا یا تاج هندی 50 تا 60 درصد بیشتر از نوع آلفا مسری است. ویروس آلفا کرونا 50 تا 60 درصد بیشتر از تاج اصلی مسری است.
در نتیجه ، اگر نرخ تولید مثل تاج اصلی 2.4 تا 2.6 باشد ، این عدد برای تاج آلفا 3.6 تا 4.2 و برای نوع دلتا 5.6 ​​تا 6.7 است. به عبارت دیگر ، اگر فرد مبتلا به بیماری شریان کرونر اولیه توانایی آلودگی حدود دو نفر را داشته باشد ، اگر کرونا آلفا داشته باشد ، توانایی آلودگی حدود چهار نفر را دارد. شدت فاجعه در جایی مشهود است که تعداد تاج هند می تواند به 25 نفر برسد.
علائم تاج هند چیست؟
اما شاید مهمترین س atال فعلی در مورد تاج این باشد که علائم تاج هند چیست و از کجا بفهمیم که دلتای تاج را گرفته ایم؟
به گفته پزشکان چینی ، علائم بیماری عروق کرونر هند متفاوت و شدیدتر از آن است که قبلاً در بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر اولیه دیده شده است. تب دلتا کرونا نیز گزارش شده است ، اما موارد بیشتری در مورد سطح ویروس در بدن گزارش شده است و افراد طی 3 تا 4 روز به شدت بیمار می شوند.در انگلستان اما علائم تاج هند متفاوت گزارش شده است. مطالعه روی ویروس نشان داد که شایع ترین علائم سردرد ، گلودرد و آبریزش بینی است. حدود 91٪ از تاج های جدید ثبت شده در انگلیس هندی هستند.
برای افراد جوان ، علائم بیماری کرونر قلب ممکن است فقط به صورت یک سرماخوردگی شدید ظاهر شود ، اما هنوز هم می توانند ویروس را به گروه هایی انتقال دهند که هنوز واکسینه نشده اند. در حقیقت ، حتی افرادی که علائم بیماری عروق کرونر قلب را ندارند ، می توانند ویروس را به افراد دیگر منتقل کنند.
اما علاوه بر علائم کرونا دلتا که در چین و انگلیس گزارش شده است ، بهتر است مراقب علائمی مانند سرفه ، تنگی نفس ، خستگی غیر قابل توضیح یا از دست دادن حس بویایی و چشایی باشید.
با این حال ، با توجه به اطلاعات موجود و مواردی که ذکر کردیم ، علائم تاج هند را می توان به بخشهای زیر تقسیم کرد:
علائم شایع کرونر در هند

تب
سرفه خشک
خستگی

علائم کرونر هندی خیلی شایع نیست

گلودرد
اسهال
ورم ملتحمه
سردرد
از دست دادن حس بویایی و چشایی.
خارش پوست یا تغییر رنگ انگشتان دست و پا

علائم خطرناک و جدی تاج هند

مشکل یا تنگی نفس
درد قفسه سینه یا احساس فشار در قفسه سینه.
از دست دادن قدرت گفتن یا حرکت

افرادی که علائم متوسط ​​دلتا کرونر دارند می توانند در خانه مراقبت شوند ، اما اگر علائم خفیف باشد ، توصیه می شود به یک مرکز بهداشتی مراجعه کنند. علائم دلتا کرونر معمولاً تا 5 تا 6 روز پس از عفونت ظاهر می شود ، اما این دوره متفاوت است و در افراد مختلف می تواند تا 14 روز ادامه داشته باشد.
آیا واکسن کرونا گونه های جهش یافته دلتا را تحت تأثیر قرار می دهد؟
طبق اطلاعات موجود ، علیرغم تفاوت بین دلتا و تاج طبیعی ، خوشبختانه واکسن های تولید شده از تاج می توانند در برابر این نوع موثر باشند و ارگانیسم را مقاوم کنند. طبق یک مطالعه ، 20 نفر که دو دوز واکسن Pfizer-BioNTech دریافت کرده اند ، آنتی بادی کافی برای مبارزه با انواع مختلف تاج ، از جمله تاج دلتا داشتند.
با این حال ، برخی از محققان بر این باورند که با وجود آزمایشگاه مثبت و نتایج تحقیقات ، تحقیقات بیشتری برای تأیید موثر بودن واکسن کرونا در گونه های دلتا جهش یافته لازم است. به عبارت دیگر ، نتایج واکسیناسیون در دنیای واقعی نیاز به بررسی بیشتر و گزارش نتایج آن دارد.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که در واکسنهایی که شامل دو دوز تزریق هستند ، در صورت تزریق هر دو دوز ، بدن می تواند از خود در برابر بیماری عروق کرونر محافظت کند و تزریق یک دوز ممکن است نتایج کافی نداشته باشد.
پیشگیری از دلتا کرونا
پیشگیری از دلتا کرونر تفاوت چندانی با ویروس کرونا ندارد. اگر قبلاً علیه ویروس واکسینه نشده اید ، توصیه می شود از مکان های شلوغ ، فاصله های اجتماعی خودداری کنید ، تا آنجا که ممکن است در خانه بمانید ، ماسک بزنید و دستان خود را به طور مرتب با آب و صابون بشویید.
کرونا دلتا در ایران
اخبار رسمی حاکی از ورود تاج هند به ایران است و سخنگوی وزارت بهداشت موارد این بیماری را در این کشور تأیید کرده است ، اما به غیر از این ، اطلاعات دیگری در مورد تاج هند در ایران در دسترس نیست.همانطور که گفته شد ، اقدامات برای جلوگیری از تاج هند مشابه تاج اصلی است و علیرغم گزارش های محدود در مورد شیوع تاج هند در ایران ، به هموطنان عزیز توصیه می شود این اقدامات را تا زمان واکسیناسیون تاج کامل برای کاهش خطر جدی تر انجام دهند تاج هند. تاج یا سایر جهش های ویروسی برای به حداقل رساندن.
آخرین کلمه
دلتا تاج یا تاج هند نوعی جهش یافته از ویروس کرونا است که تا 10 برابر ویروس طبیعی مسری است و می تواند علائم شدیدتری ایجاد کند. بیماری عروق کرونر ممکن است در افراد جوان مانند یک سرماخوردگی شدید رخ دهد ، اما این افراد می توانند ویروس را به گروه های پر خطر منتقل کنند.
بر اساس داده های موجود ، واکسن های تاج ضد تاج جهش یافته دلتا نیز موثر هستند و می توانند ایمنی بدن را تأمین کنند ، اما برای تأیید این امر به نتایج بیشتری در دنیای واقعی نیاز است. در حال حاضر بهتر است به علائم شریان کرونر هند توجه ویژه ای داشته باشید و در صورت ابتلا به این بیماری حتما به مراکز درمانی مراجعه کنید.
منابع:
healthline.com
qz.com
khabaronline.ir

مهمترین تفاوت تاج دلتا با تاج معمولی چیست؟

علائم مسری تر و شدیدتر است.

آیا واکسن های موجود در دلتا کرونر موثر هستند؟

بله ، واکسن های کرونا دلتا مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی موثر هستند.

بهترین راه جلوگیری از تاج دلتا چیست؟

دستورالعمل های تاج منظم را اجرا کنید

آیا کرونا دلتا جهش یافته است؟

بله ، این نوع تاج با جهش های ژنتیکی همراه بوده است.

کلیه مطالب موجود در سایت به عهده منابع اصلی است و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ گونه مسئولیتی در قبال مطالب ندارد.

دکمه بازگشت به بالا